بازدید 8022

رایزنی وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره لبنان

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، با همتای سعودی اوضاع لبنان و سودان را بررسی کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴ 31 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت، با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان وضعیت لبنان و نیز نیاز به بازگرداندن فوری دولت انتقالی مدنی در سودان را بررسی کرده است.

این در حالی است که فیصل بن فرحان در گفتگو با شبکه سی ان بی سی آمریکا تکذیب کرد که بحران دیپلماتیک با لبنان به وجود آمده باشد.

او در عین حال گفت، کشورش معتقد است هر مشکل کنونی با بیروت مفید و ثمربخش نیست.

این اظهارات وزیر خارجه عربستان در حالی است که ریاض سفیرش را از لبنان فراخوانده و دستور داده سفیر لبنان امروز، این کشور را ترک کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان ادعا کرد، مشکل با لبنان فراتر از اظهارات یک وزیر است. لبنان در کنترل نمایندگان ایران است!

او به شبکه العربیه گفت، لبنان نیاز به اصلاحات گسترده دارد که حاکمیت، قدرت و جایگاهش را در جهان عرب بازگرداند. ما از هر تلاشی در این مسیر حمایت می‌کنیم و مذاکرات با تیم‌های جهانی ادامه دارد.

وزیر خارجه عربستان در یاوه‌گویی بی‌اساس ادعا کرد: لبنان به دلیل کنترل حزب‌الله لبنان بر جزئیات تصمیم‌گیری‌ها نیاز به اصلاحات دارد. تسلط حزب‌الله بر سیستم سیاسی لبنان ما را نگران و همکاری لبنان با عربستان و کشور‌های شورای همکاری را بی‌فایده می‌کند. رهبران لبنان باید این کشور را به جایگاه خود در جهان عرب بازگردانند و این موضوع مطلوب ماست.

از طرفی دیگر، وزیر خارجه آمریکا و فیصل بن فرحان در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ تلاش‌های مشترک برای مقابله با تغییر آب‌وهوایی و نیز حفاظت از محیط زیست در در جهت توسعه پایدار جهانی ملاقات کردند.

وزیر خارجه عربستان در این دیدار دو ابتکار عمل عربستان سبز و خاورمیانه سبز را که در حفاظت از کره زمین مثمر ثمر هستند، بررسی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست