بازدید 5101

علت گرانی برخی محصولات لبنی چیست؟

برخی شرکت های لبنی دیرتر اقدام به خرید شیرخام با نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تومان کردند و براین اساس نرخ محصولات خود را نسبت به برخی برندها با تاخیر افزایش دادند.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 08 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد رضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به دلایل گرانی قیمت محصولات لبنی برخی برندها در هفته های اخیر اظهار کرد: برخی شرکت های لبنی دیرتر اقدام به خرید شیرخام با قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومان کردند که با این وجود نرخ محصولات خود را نسبت به دیگر برندها دیرتر افزایش دادند.

او با اشاره به اینکه افزایش قیمت در صنعت لبنیات ناشی از طمع کارخانه های تولیدی نیست، افزود: افزایش قیمت محصولات لبنی ناشی از هزینه های بالای تولید است و تمامی قیمت محصولات لبنی قابل دفاع است.

بنی طبا ادامه داد: بنابر قانون، تولیدکننده محصولات لبنی بین ۱۴ تا ۱۷ درصد سود واقعی بر قیمت اقلام‌ خود می تواند لحاظ کند، در حالی که اگر کارخانه ها سود قانونی خود را در نرخ اقلام‌ محاسبه می کردند، قیمت کنونی محصولات بالاتر از این رقم بود.

سود صنایع لبنی تنها ۴ درصد است

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه متوسط سود تولیدکننده محصولات لبنی حدود ۴ درصد است، بیان کرد: بنابر آمار از قیمت کنونی محصولات در بازار حداقل ۵۰ درصد سهم دامدار، ۲۰ تا ۳۰ درصد سهم‌ توزیع کننده و خرده فروش و بخشی مالیات بر ارزش افزوده دولت است که با این وجود متوسط سود تولیدکننده محصولات لبنی حدود ۴ درصد است، اما متاسفانه به جای درج قیمت کارخانه بر روی محصولات، قیمت نهایی مصرف کننده روی محصولات درج می شود که با این وجود مصرف کننده تصور می کند که این پول به جیب تولیدکننده می رود.

بنی طبا در پایان با تاکید بر توزیع رایگان شیر مدارس تصریح کرد: کدام عقل سلیمی حکم می کند که کودکانی که در سن رشد قرار دارند از بهره مندی از شیر سالم که در افزایش میانگین قد و تراکم استخوانی آنها موثر است محروم باشند اما بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال تبدیل به رانت در بخش نهاده های دامی شود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
توو این مملکت دنبال علت میگردی؟ دلشون میخواد گرونش کنن و میکنن. مسوولین هم نه عرضه دارن و نه میخوان که جلوی گرونی رو بگیرن. همین
نود درصد محصولات لبنی از روغن پالم و اب درست میشه و هیچ شیری مصرف نمی کنند
خب علت نمیخواهد وقتی همه چی رو گران میکنند چرا گاو و گوسفند محصولاتشون رو گرون نکند
هیچی گران نشده این پول ملی استکه بی ارزش شده/
وقتی مافیا همه امور را کنترل می کند انتظار هر چیزی را باید داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
مافیا کیه؟ من و شماییم...؟
شیر را که از دامدارکیلویی 6500 میخرند تا آخر آنرا میچلونند وچربی وخامه آنرا میگیرند وشیر بی خاصیت را ماست میکنند وکیلی 19000 تومان میفروشند در صورتیکه ماست باخاصیت کیلویی 12000 تومان است شیرهایی شیشه‌ای قبل از انقلاب یادمان نرفته که برای خالی کردن شیر باید باقاشق یا انگشت خامه را بر میداشتم که شیرخالی شود نه شیر های بی خاصیت الان
همه از بی کفایتی و بی عرضه گی مسولین است دولت ها فرق نمیکنند با هم میان و جیبشان پر میشود و میروند .خدا باید بداد مردم برسد !
يعني يه مسلموني پيدا نميشه كه از داخل كارخانجات شير و ماست و پنير خبر بده
اونهمه روغن پالم رو چرا مصرف مي كنند؟
اونهمه شير خشك صنعتي رو چرا مصرف مي كنند؟
اصلا آيا بيشتر از 10% هر محصولشون شير طبيعيه؟
يكي نيست حساب كنه كه تو اين مملكت چقدشير وماست و پنير استفاده ميشه ؟ و چقدشير ميخواد؟ اصلا اينقدر
گاو و گوسفند وبز در ايران هست كه اينهمه رو توليد كنن؟
هرج و مرج فقط
4% ?????????????????????
شما ها به کمتر از 200%% راضی هستید مگه؟>؟؟؟
در یکسال چند بار قیمت را گران کردید؟؟؟
در یکسال چقدر از روی محصول گرفتید و کم فروشی می کنید ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار