بازدید 38884

هنجارشکنی عده‌ای در حرم مطهر رضوی ناکام ماند

در شب شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج (ع) هنجارشکنی عده‌ای برای عبور از شیوه نامه‌های بهداشتی با هوشیاری خدام بارگاه رضوی و مردم ناکام ماند.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ 07 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز خراسان رضوی، در پی انتشار فراخوان عده ای در فضای مجازی برای عبور از شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری های پیش بینی شده در حرم رضوی، چند نفر با پریدن از روی مسیرهای تعیین شده برای زیارت قصد اخلال در نظم اطراف ضریح را داشتند، این هنجارشکنان با برخی رفتارهای خارج از شئون، لحظاتی در فضای اطراف روضه منوره ازدحام ایجاد کردند و باعث شدند روضه منوره به صورت موقت بسته شود اما با هوشیاری خدام و زائران رضوی به سرعت مسیر تشرف به حالت عادی بازگشت.

این در حالی بود که اکثریت قاطع زائران بارگاه منور رضوی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در کمال آرامش آداب زیارت را به جا می آوردند و مشغول عزاداری بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۴
فرهنگ ادعايي ٢٥٠٠ ساله چه بلايي سرش اومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
اونا همونایی که میگن اصلا هخامنشیان نبودند فرهنگ اونا قرضیه
تعمدا آبروی شیعه را می برند
عیب نداره این عده از برادران و خواهران ایمانی و انقلابی و خودمختار کشورمان هستند و ایجاد هرگونه بی نظمی و اختلال از جانب آنها نوعی شور انقلابی است و باید ترویج شود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
جدی گفتید این حرف ها را؟؟؟؟
اربعین و جاماندگان اربعین زیارت امام رضا ع و موج ششم کرونا
با سلام و تسلیت شهادت امام رئوف (ع)
این نوع فرهنگ و آداب زیارت از کول هم بالا رفتن ریشه در عدم ترویج صحیح آداب زیارت توسط عالمان دینی و صاحبان منبر و تریبون برمیگرده!
همین موضوع و ناهنجاری مشابه در نحوه عزاداری و سینه زنی و نوحه خوانی ها هم داریم.
یک روحانی فرهیخته و با دانش را ببینید چطور خودش زیارت میکند و یا سینه میزند:
او در زیارت ائمه علیه السلام نه از کول کسی بالا میرود و نه در سینه زنی دستش را از 10 سانتی متری سینه بلندتر نمیکند و نه لباسش را در میآورد و نه نه در گریه بر ائمه نعره گوشخراش میکند و نه ......
اما سئوال اینجاست همین روحانیون عزیز چرا در رسانه و منابر از این آداب درست ، انسانی و اسلامی سخن نمیگویند و مردم عوام را از این حرکت های چیپ و چنتش آور نهی نمیکنند و آنرا بد جلوه نمیکنند؟؟؟؟؟!!!!!!
این موضوع میتواند صدها ساعت بحث کارشناسی و موضوع چندین فیلم و سریال باشد اما متاسفانه اکثر رسانه های مکتوب و شفاهی ما نون به نرخ روزخور شده اند و دچار روزمرگی و سهم خواهی از سفره انقلاب شده اند و دنبال اصلاح فرهنگ نیستند.
ومنالله التوفیق
دور ضریح با بقیه جاهای حرم چه فرقی داره که باید بسته بشه ؟!
عاشقان واقعی
ایا هنجار شکنان بزاداشت شدند ویا طبق معمول از رافت اسلامی بهره بردند
این افراد متحجران خطرناکی برای امنیت جامعه و کشور هستند و باید صدای تحجر آنان در نطفه خفه شود.
واقعا دمشون گرم
بهترین کاررا انجام دادند ...مردم اگه یه ذره عقل و شعور داشته باشند یا تظاهرات میکنند یا به هر نحوی ضریح امام رضا ( ع)را بازمیکنند
چون یه مشت ضریح امام رضارو که پاک ترین جای دنیاست بسته اند
تا به قول خودشون کرونا نگیرندو زنده بمونند
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
یه عده امریکایی ها هم هستند، همین ها را می گویند! می گویند ما کرونا نمی گیریم، بهتر است این نوع جماعت بروند و با هم زندگی کنند، بهتر است
سلام
۱۷میلیون امسال اربعین رفتند آمار کرونا عراق صفر این معجزه سیدالشهداءعلیه السلام هست که نسلهای بعدی وسالهای بعد ازش سخن خواهند گفت حالا انگار نمیفهمند یه عده یا خودشون وبه نفهمی زدند...البته اینجور پریدن برا زیارت هم شاید بی ادبی باشه محضر امام اشهدان علیا ولی الله تاکورشودهرآنکه نتوانددید
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
اگر در کربلا کرونا نمی گیرند، چرا در مشهد پیک کرونا اینقدر بالا بود!؟
چرا قم مرکز کرونا بود و هنوز پایین نیامده است
میدونم این نظر را نمی زارید ولی اسم هنجار شکن روی این عاشق ها گذاشتن، خلاف انصافه. عراق حرم ها را کاملا عادی گذاشته، هیچ اتفاقی هم نمی افته. چون اعتقاد قوی دارن که اهل بیت کرامت دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
مشهد و قم هم وقتی عادی شد، پیک کرونا از آنجا شروع شد
بوی فتنه، افراط‌گرائی و جهالت عده‌ای به مشام می‌رسه،
مردم: به این ۳ موردی که گفتم توجه کنین و؛ هوشیار باشین…
بعضی از ملت نفهم هستند وکاریشون نمی شود کرد باید با زور با آنها برخورد کرد.من الان نزدیک به ۳۰ سال هست که حرم امام رضا را ندیدم واصراری هم به آمدن به حرم وآن هم چسبیدن به حرم را هم ندارم از داخل خونه ام واز راه دور سلام می کنم خرچم هم کم با چندین بچه.
فقط. خد.ا
خدا لعنت کند این ادمهای بی هویت اینها در جامعه دین را به بازی گرفته اند باید با شدت برخورد شود شاید وهابی هستند و نفوذی برای حفظ سلامتی خود فاصله را رعایت کنید که انشالله این ویروس کرونا گورش را گم کند و برود
واقعا خوش بحال چین . مجازات فقط اعدام . الان اگر در چین افراد نفهمی مثل این افراد چنین کاری کرده بودند ، سریع فقط اعدام . اونوقت اینجا چکار می کنند ؟ مدارا . چیزی که باعث جری تر شدن خلافکارها و گسترش روزافزون خلاف شده است .
این عده یا جاهل هستن یا نفوذی و دشمن ملت
با این کارا میخوان بگن شیعه یعنی افراطی گری یعنی قانون گریزی یعنی بی نظمی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست