بازدید 7264
۳

دولت بایدن معتقد به دیپلماسی در قبال ایران است

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در دیدار با همتای اسرائیلی خود در کاخ سفید درباره مسائل منطقه و ایران گفتگو کرد و گفت که دولت بایدن معتقد به دیپلماسی در قبال ایران است.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 06 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد این دیدار در چارچوب رایزنی‌های گروه مشورتی راهبردی اسرائیل - آمریکا برگزار می‌شود.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار مقام های ارشد دفاعی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک آمریکا و رژیم اسرائیل حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است دو طرف در مورد مهمترین چالش های موثر بر امنیت و ثبات منطقه تبادل نظر و عزم مشترک خود را برای مقابله با تهدیدات پیش روی اسرائیل و شرکای منطقه ای ابراز کردند.

براساس این بیانیه، سالیوان در این دیدار بر تعهد اساسی بایدن به امنیت اسرائیل و اطمینان از این که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نمی یابد، تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: سالیوان همچنین توضیح داد که این دولت معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.

وی در عین حال مدعی شد که رئیس جمهوری آمریکا به صراحت اعلام کرده است در صورت شکست دیپلماسی، آمریکا آماده است به گزینه های دیگر روی آورد.

در این بیانیه آمده است: مشاوران امنیت ملی ( آمریکا و اسرائیل) موافقت کردند که گفتگوی شفاف و سازنده ای داشته باشند و هماهنگی نزدیک بین تیم های خود در مورد مسائل حیاتی که بر امنیت ملی اسرائیل و ثبات منطقه ای تأثیر می گذارد، گسترش دهند.

کاخ سفید اعلام کرده بود مشاور امنیت ملی آمریکا پنجم اکتبر (۱۳ مهر) در واشنگتن میزبان "ایال هولاتا" مشاور امنیت ملی اسرائیل خواهد بود تا در مورد مسائل منطقه و فلسطین و جلسه گروه راهبردی مشورتی آمریکا و اسرائیل گفتگو کند.

میخائیل اولیانوف نماینده و سفیر دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفت که مشارکت در مذاکرات وین داوطلبانه است و بستگی به منافع تمام طرفین توافق دارد.

این دیپلمات روس با یادآوری اینکه مذاکرات وین در آینده‌ای نه چندان دور برگزار می‌شود، ادامه داد : بازگشت به میز مذاکرات مساله زمان است اما نه در آینده‌ای دور.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز تصریح کرد که جمهوری اسلامی قطعا به مذاکرات برجام باز می‌گردد اما زمان آن پس از پایان مراحل مطالعه و مرور سوابق ادوار پیشین مذاکرات تعیین می‌شود.

سعید خطیب زاده در گفت‌وگو با شبکه فرانس۲۴ توضیح داد: ما روند بازنگری سوابق را بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران در دو مرحله شروع کرده‌ایم. نخستین مرحله به پایان رسید و ما اعلام کردیم که قطعا به وین می‌رویم تا مذاکرات با گروه ۴ به علاوه یک آغاز شود.

وی افزود: مرحله دوم بازنگری‌ها هنوز به پایان نرسیده است و سرگرم بررسی جزییات شش دور مذاکراتی هستیم که توسط دولت قبل ایران صورت گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سووالاتی مطرح و دولت جدید به دنبال بررسی کاستی ها است افزود: به زودی این مرحله هم به پایان می‌رسد و ما قادر خواهیم بود که یک تاریخی را برای دور جدید مذاکرات مشخص کنیم.

ششمین دور مذاکرات درباره احیای برجام سی‌ام خرداد گذشته در وین به پایان رسید. سایر اعضای برجام اصرار دارند که گفت‌وگو هرچه سریع‌تر از سرگرفته شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی "اراده بازگشت" به مذاکرات را دارد تصریح کرد که گفت‌وگوها باید جدی و تامین کننده حقوق و منافع ایران باشد.

وی بدون نام بردن از کشور خاصی گفت: «برخی در ملاقات‌ها دوست دارند مدام بگویند اینکه شما می‌گویید به زودی این "به زودی" یعنی چند روز، چند هفته، چند ماه؟... به زودی یعنی به محض کامل شدن بررسی‌های ما، این اقدام را انجام خواهیم داد.»

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به "بدعهدی" اروپا در موضوع اینستکس (کانال مالی اروپا برای ایران در زمان تحریم‌های آمریکا) اشاره کرد و اینکه اروپایی‌ها همان زمان مدام وعده "به زودی این کانال راه‌اندازی می‌شود" را می‌دادند.

وی تصریح کرد: «تفاوت بین به زودی ایرانی و به زودی غربی خیلی زیاد است. به زودی از نظر ما یعنی واقعا در اولین فرصتی که بررسی‌هایمان تکمیل شود. مهم این است که ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
دستش درد نکنه
عقب انداختن مذاكرات از طرف ايران يعني بلاتكليفي ملت وگراني وتورم وسواستفاده كنندگان كاسبان تحريم بهتر است هرچه زودتر برجام تعين تكليف شود دولت نبايد اين فرصت را از دست بدهد هرچه طول بدهد ممكن است اروپا وامريكا

تصميم ديگري بگيرند كه به ضرر كشور ومردم ايران خواهد بود چون اقتصادايران فقط تعامل با دنيا وفروش نفت بهتر خواهد شد در غير اينصورت هرتصميمي گرفته شود شكست خواهد خورد
چنانچه امریکا بارها گفته بیشتر از هر چیز معتقد به امنیت اسرائیل در هر شرایطی است و به این موضوع هم پایبند بوده
بجز این معتقد به هیچ چیز نیست
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی