بازدید 31599

تخم مرغ رسما گران شد

تخم مرغ رسما از روز چهارشنبه گران می‌شود. رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اعلام این خبر گفت: قیمت هر شانه تخم‌مرغ در میادین اصلی میوه‌ و تره‌بار به ۴۳ هزار تومان رسیده است. این در حالی که تا پیش از این قیمت هر شانه تخم‌مرغ در این مراکز توزیع ۳۶ هزار تومان بود.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 05 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، هر شانه تخم مرغ در حالی در بازار با قیمت ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود که تا پیش از این قیمت هر کیلو از این کالا در محل مرغداری‌ها ۱۴هزار تومان بود. مرغداران نسبت به این اختلاف قیمت معترض بودند تا بالاخره دولت سیزدهم نسبت به افزایش قیمت تخم مرغ موافقت کرد و قرار است از این پس هر کیلو تخم مرغ از محل مرغداری با قیمت ۱۸ هزار و ۸۸۰ تومان عرضه شود.

هر چند که هنوز مرغداران نسبت به این قیمت اعلام شده راضی نیستند و معتقدند افزایش قیمت خوراک مرغ امان آنها را بریده و دیگر توان تولید ندارند با این حال اما تولید تخم مرغ به دلیل حجم بالای تقاضا افزایش پیدا کرده است!

تخم مرغ ارزان‌ترین خوراکی در کشور
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اشاره به وضعیت بازار به تجارت‌نیوز گفت: تخم مرغ ارزان‌ترین کالای خوراکی است که در کشور وجود دارد. قیمت هر عدد تخم مرغ حتی به سه هزار تومان هم برسد باز سرانه مصرف کاهش پیدا نمی‌کند، چرا که مردم دیگر توان خرید گوشت، مرغ، لبنیات یا حتی حبوبات را ندارند. اکنون هر قالب پنیر به ۲۰ هزار تومان رسیده است.

ناصر نبی‌پور توضیح داد: اکنون قیمت هر کیلو عدس بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است. بنابراین مردم توان خرید این محصول را ندارند و تقاضا برای خرید تخم‌مرغ حتی بیشتر از سال‌های قبل شده اما با توجه به گرانی‌ها، تولید تخم مرغ کاهش پیدا نکرده است.

به گفته او، تولید تخم مرغ در کشور روزانه دو هزار و ۸۰۰ تن است اما به دلیل اینکه مردم توان خرید مواد پروتئینی ندارند تخم مرغ را جایگزین مرغ و سایر اقلام کرده‌اند. همین وضعیت باعث شده که سرانه مصرف بیشتر شود.
نبی‌پور گفت: تولیدکننده در افزایش قیمت‌ها مقصر نیست. سیاست‌گذاری‌های اشتباه باعث شده که قیمت تمام اقلام افزایش یابد. علت افزایش تقاضا برای خرید تخم مرغ هم این است که مردم فقیرتر شدند. مطمئنا اگر مردم پول داشتن به جای خرید تخم مرغ گوشت و مرغ می‌خریدند.
پیش از این هم فرزاد طلاکش، دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران گفته بود: قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله گوشت آن قدر گران شده که مردم تخم‌ مرغ را جایگزین گوشت کردند!

اخیرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال ۹۰ مصرف ماهانه گوشت خانوارهای دهک اول (کم‌درآمدترین خانوارها) ۷۰۰ گرم در ماه بوده. اما این میزان اندک در سال ۹۸ کمتر هم شده و میزان مصرف ماهانه گوشت این خانوارها ماهانه ۳۰۰ گرم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۳۹
پس دیدید تغییر رییس جمهور و مجلس هم تاثیری در گرانی ها نداشت
عجب مسئولین دلسوز و مردم داری. احسنت. یعنیا تا ما بیام بیشتر کار کنیم که حقوقو ببریم بالا، دوباره با افزایش قیمت ها، باز بیشتر و بیشتر باید کار کنیم. کم کم داریم کم میاریم به خدا. رحم کنید بهمون.
پس گرانی تخم تقصیر حسن کلید باز نبود
چرا دولتمردان مقتدر ایران ؛ حریف چند تا مرغ نمی شوند؟!
حسن آقا کجایی آن موقع سهوا گران میشد الان رسما
برید بر طبل شادانه بکوبید که حسن یزدانی حریف امریکایی خود را برد ملتی که با این شانتاژها اشک شوق میریزید از فردا با قیمت تخم مرغ اشک غم بریزید ملتی که تمام خواسته اش برگشت عادل فردوسی پور است همین وضعیت لایق شماست
چطز عجیبی نیست . ما عادت داریم .
این هم از دولت مردمی رئیسی
دلار روحانی 23 هزار تومان دلار رئیسی 29 هزار تومان
هویج روحانی 8 هزار تومان هویج رئیسی 20 هزار تومان
تخم مرغ روحانی 1500 تومان تخم مرغ رئیسی 2 هزار تومان
پنیر روحانی 14 هزار تومان پنیر رئیسی 23 هزار تومان
..........
فقط دنبال کارهای پوپولیستی است مثل مردیکه احمدی نژاد
به راننده تذکر میده!!
دم آقای رئیسی گرم خدا قوت
دولتی ها نظر میدن و بازار هم بی تفاوت به این نظرات راه خود را می رود.
صد رحمت به روحانی را از حالا باید گفت
خوش خبر باشید.
مگه روحانی هنوز رئیس جمهوره؟
اگر اون موقع که اون بنده خدا گفته بود جمع میکردیم میرفتیم دیگه این بلبشو رو نمیدیدیم امان از حرف گوش نکردن
واسیه آقای میرسلیم واردات خودرو دست دوم مایه تاسف هست اما تخم مرغه 2هزار تومانی رو نمیبینه؟مسئولینی امثال شما میایه تاسف هستند
آقا سیاه نمایی نکنید
گوشت گران نشده و مردم هم امنیت دارند
روحانی کجایی که یادت بخیر ................
خدا به داد برسه چهار سال دوم رییسی رو .......... چه شود
بی خیال خیالت راحت شد خواب ارام داشته باشی .
دروغ چرامی گوی بی وجدان الان مدتهاست تخم مرغ شانه ای53000رسماوغیررسماشده
واقعا چه بلایی سر مردم این کشور اوردین
میرداماد تهران/ هفته پیش یه شانه تخم مرغ را سوپر محله 65000 تومان قیمت داد
مرغی که قدقد میکنه ؛ غلطای بیخود میکنه
علی برکت تلله
آقای رئیسی کجایی دقیقا کجایی
چرا همه سکوت کردن. باید زمین دهن باز کنه که حرف بزنین نکنه زبون مسئولین رو موش خورده؟
سیاست اشتباه!!!!
خیر باید قبول کنیم که وقتی دلار میره بالا به همون نسبت و با بازه زمانی حدود 2 سال همه اقلام هم قیمتشون رشد میکنه. قیمت دستوری و ... هم جواب نمیده مهم اینه که جلو افزایش نرخ ارز گرفته بشه. اینم اولین قدمش اینه که شو آف بذاریم کنار و قبول کنیم که اقتصاد ایران مستقیم به قیمت دلار وصله
ممنونیم از دولت و معاون اقتصادی فهیمه
دولتها هیچ کاری نمیتوانن برای کنترل گرانی انجام دهند
اتحادیه تا موقعی که با ارز 4200 تومنی بهشون نهاده می دادند می گفتند نباید ارز بدهید و چند نرخی نباید باشه نباید دولت دستوری قیمت تعیین کنه !!! بسپارید دست خودمون قیمتها ثابت میشه !!! الان که دست خودتونه هنوز هم نهاده های دولتی قطع نشده اما لحظه به لحظه قیمتها را اضافه می کنید !!! بهونه اتون هم اینه قیمت غذاهای دیگه گرونه پس ما هم باید گرون کنیم !!!! سرعت تخم گذاشتن مرغ با سرعت تولید مثل گوسفند یکی است ؟!!سرعت تولید مرغ چی ؟!! با سرعت تولید عدس و نخود و ...یکی است ؟!
اقای رییسی، به کجا چنین شتابان، شما که همیشه در،مسان مردمید بعید است از،فلاکن مان بی خبر باشید. بعد از امدن شما با افزایش،چشمگیر قیمت گوشت برنج مرغ، لبنیات، میوه مواجه شده ایم. در دوران تصدی شما با قانونی،یکطرفه به بهانه الگو مصرف برق،اقشار کم درامد و مستمری،بگیر را به یکباره ۴ برابر کرده اند و حقوق،اندک را به ریال میدهید و پول برق رابه گفته خودتان به نرخ صادرات یعنی دلار می ستانید! حالاهم حتی تخم مرغ راهم با گران کردن رسمی تان از دست مان گرفته اید. به راستی دارید به کجا میروید و چگونه میتوانید ارام بخوابید.
ازیک چیز مطمئن هستم، تولید کننده درهیچ کدام از تولیدات خود تا کنون ضرر نکرده اند،فقط یک چیز دارن طمع،وقتی میبین،می‌شود گران کرد ومردم هم مجبور هستن بخرن گرانش میکنن،هم کشاورزان هم تولید کنندگان وخیلی ها دیگر،یاد گرفته اند فقط از دروغ میگویند،ماداریم ضرر میکنیم ،این را میگن ویرانه میکنن،از کشاورز حمایت میکنن،کشاورز آنقدر میوه را گران می‌کند دیگه مردم نتونن بخرن،میگی چرا گران میکنی ،میگه صادر میکنیم،توازآب وخاک این کشور استفاده کرده ای،ولی به مردم کشور خودت هم گران میدی،از تولید کننده حمایت میکنن،سواستفاده میکنه،وانحصار ایجاد میکنه،ودوباره به مردم کشور خودش گرون میده،اگرخدارا در نظر می گرفتید اینقدر دروغ نمی گفتید
در گام بعدی کاری می کنیم که به علف خوردن بیفتید...
آقايان كلاهشان را بالاتر يگذارند، دولت رييسي و روحاني ندارد...
عجب تخم مرغ که کیلیویی 30 تومان یه ماهه داریم میخریم. چقدر رسیدگی میشه. مردم خودشون هم به خودشون رحم نمیکنند.
آقای رئیس جمهورپس کی میحادبه گرانی وتورم فکری بکنه
آخه چیزی هم هست که روزانه گران نشوند ومسیولین وآقازاده های مملکت از مردم سود های کلان نبرند
تحریم نعمت است ...
چرا خجالت میکشیدهرکیلویی بدید یک میلیون تومان.. اینم طلای سفید است پرفسور مرغ که الماسه تخمش همطلای نایابه
خوش بحال ملت قبلا شانه 30 تای بود شد 24 هزارتومان الان شد 24 تای شد 50 هزار تومان نه وزیری نه وکیلی خروس تخم گران کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی