بازدید 4220
۱

دعوت اردوغان از نخست‌وزیر لبنان برای سفر به ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه روز جمعه در تماس تلفنی با نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان از وی برای سفر به این کشور دعوت کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 02 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی به نجیب میقاتی رأی اعتماد پارلمان لبنان به دولت وی را تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که لبنان از شرایط سخت کنونی عبور کرده و به رشد و شکوفایی دست یابد.

اردوغان همچنین از نخست وزیر لبنان برای سفر به ترکیه دعوت کرد تا درخصوص مسائل مهم لبنان باهم گفت وگو کنند.

پس از حدود ۱۳ ماه بلاتکلیفی، ماه گذشته میشل عون رییس جمهوری لبنان، فرمان تشکیل کابینه جدید به ریاست «نجیب میقاتی» متشکل از ۲۲ وزیر را امضا کرد.

بر این اساس، طلسم تشکیل دولت شکسته شد و دور باطلی که لبنان در آن گرفتار شده بود، پایان یافت.

میقاتی پس از دریافت فرمان تشکیل دولت لبنان از سوی عون، طی سخنانی وضعیت کشورش را فوق‌العاده و دشوار خواند و خواستار اتحاد تمامی لبنانی‌ها و گروه‌ها در راستای نجات کشور شد.

شرایط این روزهای لبنان که از دو سال پیش آغاز شده، برای مردم این کشور بسیار بغرنج شده و نبود برق و افت شدید ارزش «لیره» (پول ملی لبنان) در مقابل ارزهای خارجی در کنار کمبود شدید سوخت و همچنین گرانی افسار گسیخته قیمت کالاها در این کشور، فشار مضاعفی بر مردم لبنان وارد کرده، مشکلاتی که از دوره سوم نخست وزیر سوم "سعد حریری" به لبنان تحمیل شده و هم اکنون نخست وزیر جدید باید برای آنها چاره اندیشی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اردوغان والهام باهم رفتنی هستند دست خدا صدا نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار