بازدید 3586

رفتار قدرت‌ها در‌مقابله‌با‌کرونا خلاف دموکراسی است

رئیس اتحادیه بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در پنجمین اجلاس روسای پارلمان‌های دنیا در پایتخت اتریش به سر می‌برد، تصریح کرد که رفتار قدرت‌های جهانی در مقابله با کرونا ناعادلانه و خلاف روح دموکراسی است.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ 09 September 2021
به گزارش تابناک به نقل ایرنا، «احمد نادری» که سرپرستی هیات ایران در اجلاس را برعهده دارد روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان داشت؛ بحثی که ما در کنفرانس روسای مجالس دنیا داشتیم در مورد کووید و دموکراسی بود و این‌که با گسترش و همه گیری کرونا برخی از کشور‌ها به طور ظالمانه و غیر عادلانه، فشار‌های زیادی را بر سایر کشور‌ها وارد می‌کنند تا از منویات و خواسته‌های آن‌ها پیروی کنند.

وی با اشاره به این‌که برخی قدرت‌های جهانی و آن‌هایی که به طور خاص در ساختن واکسن کرونا دست برتر را دارند، سایر کشور‌ها را مجبور می‌کنند که نسخه‌های واحد آن‌ها را اجرا کنند، تصریح کرد که این مساله بر خلاف عدالت و حتی خلاف روح دموکراسی است.

پارلمان‌ها می‌توانند با قانون‌گذاری صحیح مانع از اقدام خلاف دموکراسی شوند

نادری عنوان کرد که بحث اصلی جمهوری اسلامی در اجلاس این بود که باید به فرهنگ‌های مختلف و مباحث ارزشی بومی احترام بگذاریم و در این زمینه پارلمان‌ها می‌توانند با قانون‌گذاری صحیح مانع از اقدام خلاف دموکراسی شوند.

این قانون گذار کشورمان همچنین به حضور هیات ایرانی در اجلاس ضد تروریسم اشاره کرد و افزود که در این نشست تاکید شد ایران هنوز قربانی تروریسم مورد حمایت برخی کشور‌های مدعی حقوق بشر است.

وی در این باره توضیح داد که برخی از کشور‌های غربی در سال‌های اخیر از یک سو به ترویج اسلام هراسی در داخل پرداخته و از سوی دیگر با حمایت از افراط گرایی و گروه‌هایی تکفیری نفرت پراکنی را در جوامع دیگر گسترش داده و این امر ملت‌های زیادی را گرفتار کرده و خشونت‌های بی پایانی را بوجود آورده است.

نادری بر همین اساس تصریح کرد پارلمان‌های دنیا باید چاره‌ای برای این مساله داشته باشند.

رئیس اتحادیه بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون به طور خاص قربانی ترور‌ها و خشونت‌ها بوده افزود که وی در اجلاس ضد تروریسم وین به شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اشاره و تصریح کرده که او قربانی خشونت‌های بی پایان آمریکایی‌ها شد.

نادری یادآور شد که سردار سلیمانی، فرمانده نبرد ضد تروریسم بود، تمام منطقه او را می‌شناختند و از وی به نیکی یاد می‌کردند. وی افزود: این فرمانده ضد تروریسم خودش توسط آمریکایی‌ها که با همان رویکرد نفرت پراکنی گروهک‌های تکفیری را تجهیز کردند به شهادت رسید.

نادری بر همین اساس تصریح کرد که پارلمان‌ها دنیا باید نسبت به اقدامات برخی ار کشور‌های غربی که در داخل و خارج در حال نفرت پراکنی هستند آگاه سازی صورت دهند و با وضع قوانین درست مانع این افراط گرایی‌ها شوند.

گفتنی است رئیس هیات کشورمان در حاشیه دو اجلاس یادشده دیدار‌هایی را رئیس گروه دوستی پارلمانی اتریش و ایران، رئیس مجلس سنای اتریش، هیات‌های سوریه، پاکستان، هند، عراق، فلسطین، سوئیس، روسیه، چین، ترکیه و کوبا داشته است.

نادری عنوان کرد که در این ملاقات‌ها پیرامون بحران کرونا و اشتراک ایده‌ها و تجربیات در این زمینه، تحولات بین‌المللی از جمله افغانستان، تحکیم روابط راهبردی، تجاری و اقتصادی دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

لزوم خروج از یکجانبه‌گرایی آمریکایی، رفتن به سمت چندجانبه گرایی و نقش پارلمان‌ها در بهتر کرد سیاست‌ها و روابط کشور‌ها از دیگر محور‌هایی بود که به گفته نادری در ملاقات‌های صورت گرفته مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی