بازدید 3949

اظهار نگرانی سازمان ملل از فعالیت اتمی اخیر کره شمالی

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با نگران‌کننده خواندن گزارش فعالیت اتمی اخیر کره شمالی، تعامل دیپلماتیک را تنها راه صلح پایدار در شبه جزیره کره دانست.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 31 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک روز دوشنبه در پاسخ به برخی سوال‌ها درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت اتمی جدید پیونگ یانگ، گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت اتمی جدید کره شمالی، آگاه و نسبت به آخرین تحولات آن نگران است.

وی افزود: آنتونیو گوترش از کره شمالی می‌خواهد از هرگونه فعالیت‌های مرتبط با تسلیحات اتمی خودداری ورزد و مذاکرات با دیگر طرف‌های نگران را ادامه دهد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: تعامل دیپلماتیک تنها مسیر صلح پایدار و عاری‌سازی جامع و تاییدشدنی شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد به نظر می‌رسد کره شمالی فعالیت رآکتور تولید پلوتونیوم خود در مجتمع هسته‌ای یونگ‌بیون در شمال پیونگ یانگ را از سر گرفته است.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر آورد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود در این باره نوشت: «از ابتدای ماه ژوئیه نشانه‌هایی از جمله نشت آب خنک‌کننده که برای خنک کردن رآکتور به کار می‌رود وجود دارد.»

گفته می‌شود فعالیت رآکتور یونگ‌بیون از ابتدای دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی متوقف شده بود.

از نظر این گزارش، راه‌اندازی مجدد این رآکتور با ظرفیت پنج مگاوات می‌تواند به معنای ادامه برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ باشد که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار