بازدید 25813
۳

علت قطعی گسترده آب تبریز

آب آشامیدنی تبریز دیروز به علت مشکل آبرسانی دچار قطعی و افت فشار شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰ 27 August 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، روز گذشته شهروندان تبریز علاوه بر گرمای هوا، قطعی ناگهانی آب را هم تجربه کردند. این قطعی آب امروز با افت فشار دربرخی مناطق ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی درهمین زمینه گفت: تامین آب شرب تبریز در فصل تابستان با مشکلاتی مواجه است و بخش مهمی از آب آشامیدنی این شهر به ویژه در تابستان علاوه از سدهای مختلف و چاه های عمیق از زرینه رود تامین می‌شود.

علیرضا ایمانلو با بیان اینکه مشکلی در زمینه انتقال آب سالم به تبریز پیش آمده است ،گفت: در این زمینه اطلاعیه ای با عنوان احتمال افت فشار آب در تبریز از طریق رسانه ها برای اطلاع مشترکان کلانشهر تبریز منتشر کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود پاره ای از مشکلات در آبگیر و تصفیه خانه آب خط زرینه رود، تامین آب با مشکل روبرو شده است که همکاران آب منطقه ای در حال پیگیری و رفع مشکل هستند.

وی ادامه داد: باوجود افت فشار یا قطعی آب در نقاط مرتفع تبریز در بقیه مناطق مشکل زیادی نداشتیم. این مقام مسئول از شهروندان ساکن تبریز درخواست کرد: با صرفه‌جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیرضروری مانع قطع و افت فشار آب در سطح شهرشویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
استان آذرابیجان شرقی بیش از 60 رودخانه دارد و سد های بسیار بزرگی که بروی این رودخانه ها احداث کرده ، بخاطر فشار قدرمند مسئولان این استان و نفوذ آن ها در مجلس و ساختار های قدرت 500 میلیون متر مکعب حق آبه دریاچه ارومیه را دزدیدند و به تبریز منتقل کردند خط اول انتقال زرینه رود از میاندواب . جهت نیروگاه و فعالیت های صنعتی مازاد که اصلا مورد نیاز تبریز نیست. سوال اینجا است چرا از این 60 رودخانه این آب تبریز و فعالیت های جدید صنعتی نباید تامین شود ؟ در طول تاریخ چکار می کردند؟ چرا آب نیروگاه ها و فعالیت های صنعتی تبریز از تصفیه خانه فضلاب تبریز تامین نمی شود! آیا فعالیت صنعت قدیمی و ورشکسته تبریز به بهای خشک شدن دریاچه ارومیه باید باشد؟ چرا جلوی توسعه صنایع تبریز با حق آبه دیگر استان ها گرفته نمی شود ؟ چرا از سد مراغه و و رودخانه بین زرینه رود تا تبریز این آب مورد نیاز تامین نمی شود؟ آیا حتما باید درگیری بین استانی باشد تا مسوالان از خواب بیدار شوند؟ این خود را به موش مردگی زدن جهت انتقال خط دوم زرینه رود است! ولی این اطمینان را به سرمستان قدرتمند تبریز و آب دزدان می دهیم جلوی همین خط انتقال آب هم گرفته خواهد شد.
دلیلش نبود اب در لوله هست
کارشناس وزارت نیرو
بعدش میگن تبریز کل بودجه کشورو خورده !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست