بازدید 4174

سوختن ۱۰۴ هزار هکتار از جنگل‌های کالیفرنیا

آتشی که به جان این منطقه کالدور در ایالت کالیفرنیای آمریکا افتاده است تاکنون ۱۰۴۳۰۹ هکتار از اراضی جنگلی این منطقه را سوزانده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 26 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، آتش سوزی جنگل در منطقه کالدور در کالیفرنیا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های این منطقه را به کام خود کشیده است. مقامات گفته اند انتظار می‌رود باد‌هایی که موجب شعله ور‌تر شدن این آتش سوزی شده است در چند روز آینده کاهش یابد.

آتشی که به جان این منطقه از کالیفرنیا افتاده است تاکنون ۱۰۴۳۰۹ هکتار از اراضی جنگلی این منطقه را سوزانده است در حالیکه به گفته مقامامات فقط ۵ درصد از آتش سوزی مهار شده است. علت پیشروی این حریق بزرگ و شعله ور‌تر شدن آن باد‌هایی بوده است که بین ۳۰ تا ۴۰ متر بر ثانیه سرعت داشته اند.

این آتش سوزی تاکنون ۳۵۱ ساختمان را به طور کامل ویران کرده است. به دنبال هشدار آتش سوزی توسط مقامات، ۹ جنگل ملی در این منطقه به طور کامل بسته شده اند و هیچکس حق ورود به این جنگل‌ها را ندارد.

همچنین هوای مناطق درگیر آتش سوزی به شدت دود آلود و پیش بینی می‌شود به علت غلظت آلودگی پدیده وارونگی هوا اتفاق بیافتد که این مسئله موجب شعله ور‌تر شدن آتش می‌شود.

پيشتر؛ آتش سوزی دیکسی که از اواسط ماه ژوئیه در جنگل‌های شمال کالیفرنیا ادامه داشت، موجب شد که شهر گرينفل که ۱۵۰ سال قدمت داشت، ظرف دو ساعت به کلی نابود شود. تغیرات آب و هوایی که باعث افزایش اوج گرما و خشکسالی در سراسر جهان، به ویژه در آمریکای شمالی شده است در این آتش سوزی‌ها نقش داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی