بازدید 10292
۹
گزارش تابناک از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

قاضی زاده هاشمی: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی فردی است چند وجهی/رضایی: نگاه تحول گرایانه ضرغامی قابل تحسین است

بررسی صلاحیت سیدعزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر روز (سه شنبه و صبح چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 25 August 2021

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداختند.

به گزارش تابناک، بررسی صلاحیت سیدعزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر روز (سه شنبه و صبح چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

ضرغامی: گردشگری مذهبی و حلال مزیت نسبی ماست
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۰۹:۴۹

عزت الله ضرغامی ضمن تشریح برنامه های خود برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: حکایت آسیب های مدیریتی ما در اغلب حوزه های مدیریتی کشور این است که به دنبال پاسخ های ساختاری و کلیشه‌ای برای جدی ترین مشکلات و مسائل جاری کشور هستیم ممکن است کارمان را راه بیندازد اما چون به آن عادت کرده ایم مردم دیگر آن را از ما نمی پذیرند بلکه باید با اقدام تحولی ساختارهای پوسیده و ناکارآمد را کنار بزنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدوارم امروز با مجلس انقلابی که در مقایسه با دوره‌های گذشته جایگاه ویژه‌ای دارد و با تشکیل دولت مردمی و ضد فساد و قوه قضاییه هوشمند و آگاه بتوانیم از فرصت استثنایی پیش آمده استفاده کنیم و گام‌های بلند و تحویلی برداریم. وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک وزارتخانه بسیار مهم است که هر کدام از بخش‌های آن این ظرفیت را دارد که به صورت مستقل یک وزارتخانه باشد.

ضرغامی ادامه داد: وظایف مهم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای این وزارتخانه تعریف شده است، اما در بخش گردشگری بسیاری از حوزه‌های مهم و اساسی کشور با آن در ارتباط هستند. دلیل آنکه این مسئولیت را پذیرفتم اول از همه تجربه‌ مدیریتی و فرهنگی بود که داشته‌ام. در سوی دیگر بخش زیادی از مجموعه‌های این وزارتخانه قبلا در وزارت ارشاد بود و بنده با این حوزه‌ها آشنا هستم.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه تصریح کرد: بسیاری از نهادهای مختلف کشور باید همراهی کنند تا با یک نگاه ملی و فرابخشی گام‌های تحولی در این حوزه برداشته شود. متاسفانه به دلیل فقدان یک نگاه نظری و ایدئولوژیک که باید همه نیروهای فکری و مدیریتی را همراه کند دچار عقب‌ماندگی شده‌ایم. این وزارتخانه اکنون محجور و مغفول مانده است. در حالی که یکی از بسترهای مهم برای صدور انقلاب و ارزش‌های اسلامی می‌باشد. نگاه بنده به اضلاع این مثلث مساوی است و هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد بلکه هر سه بخش مکمل یکدیگر هستند.

ضرغامی در ادامه با اشاره به ارائه‌ی برنامه ۳۰ صفحه‌ای با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قدرت به نمایندگان بیان کرد: بعد از جلسات متعددی که با نمایندگان و کارشناسان مختلف این حوزه داشتم مجددا دو روز وقت گذاشتم و ۶۴ محور جدید و ۲۸ پیشنهاد تهیه کردم که آن را نیز تقدیم نمایندگان می‌کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: میراث فرهنگی شناسنامه و هویت ملی ماست. در دوره‌ای که بی‌هویتی توسط رسانه‌های پرنفوذ ترویج و تبلیغ می‌شود جوان ایرانی باید با پیشینه تمدن خود آشنا شود. میراث فرهنگی ملموس ما شامل ۳۲ اثر ارزشمند و میراث فرهنگی ناملموس که به رفتارها، عادات و گویش جامعه بر می‌گردد شامل ۱۹۰۰ اثر ناملموس است. متاسفانه آن طور که شایسته و بایسته است در این حوزه گام برنداشته‌ایم. ما به آیات قرآنی در حوزه میراث فرهنگی توجهی نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌گوید بعد از آنکه عذاب الهی قوم لوط را نابود کرد خرابه‌های آن را برسر راه گذاشتیم تا کاروانیان عبور می‌کنند ببینند و عبرت بگیرند. میراث فرهنگی ما نیز باید در دسترس باشد. بنده در این حوزه با استفاده از تجربه رسانه‌های نوین این پیام را منتقل خواهم کرد. هر یک از میراث‌های چند هزار ساله ما چه قبل و چه بعد از اسلام دارای پیام‌هایی هستند.

ضرغامی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر کاخ شاهان ایرانی را که از بین رفته‌اند ببینیم هم درس عبرت است و هم شکوه تاریخ ایران را نشان می‌دهد. متاسفانه در طول این سال‌ها میراث فرهنگی که می‌توانست عامل همبستگی و اتحاد ملی باشد تبدیل به یک جریان دوقطبی شده است. شهید مطهری در کتاب خود به خوبی هم‌افزایی این حوزه را دیده است. رهبر انقلاب دقیق‌ترین تعبیرها را در این حوزه دارد. هر یک از این آثار از تخت جمشید تا نقش رستم همه ارزش‌های این کشور هستند و ایجاد دوقطبی معنایی ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: گروهی که همراه رئیس جمهور پیشین به ایتالیا رفته بودند شاهدند که آنها را برپای مجسمه سردار رومی خود برده‌اند اگر یک تصویر از نقش رستم نشان می‌دادند که در آن پادشاه رومی به پای داریوش اول افتاده و تقاضای عفو می‌کند عظمت ایران را به رخ آنها می‌کشیدند.

ضرغامی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: در رابطه با جاذبه های مکمل پیشنهادم را دادم که با کمک شما باید این بخش از محجوریت درآید. یکی از راهبردهای این مساله گردشگری خانواده محور است که کاری که به کمک شما باید انجام دهیم جاذبه‌های تکمیلی است. مثلا خیلی از مردم به مناطق گردشگری می‌روند اما کوچکترین خدمات مناسبی در آنجا وجود ندارد. یکی از راهبردهای من گردشگری خانواده محور است که آن را گسترش خواهیم داد و در این راستا بخش خصوصی را تقویت می‌کنیم که این موضوعات را ساماندهی کند.

وی درباره بخش صنایع دستی گفت: از ۴۶۰ صنعت دستی که جهان دارد ۳۷۰ مورد آن را در ایران داریم، اما به دلیل مشکل بازاریابی، معرفی و فروش این بخش محجور مانده است و با کشورهای رقیب به دلیل دلالی‌هایی که در این حوزه وجود دارد دچار مشکل شده ایم. همچنین فقدان برندسازی، عدم کاربردی بودن این صنایع باعث شده که جنبه تزیینی پیدا کرده و از سبد زندگی مردم حذف شده‌اند که ان‌شاءالله با توجه به قانون فعلی که نقش مهمی در تقویت این صنعت دارد، تهیه مواد اولیه و تسهیل عرضه و تقویت تقاضا جزء برنامه های اصلی ماست.

وزیر پیشنهادی میراث در رابطه با حوزه گردشگری بیان کرد: این حوزه صنعت پیشران است و خدمات گسترده ای را در کشور می دهد. ۴.۱۰ درصد تولید ناخالص جهانی مربوط به گردشگری است و از هر پنج شغل جدید مربوط به حوزه گردشگری می باشد که در این حوزه آمار ایران فاصله جدی دارد. صادرات نامرئی صفت خوبی برای این حوزه است که ربطی به تحریم هم ندارد اما جای تاسف است که از آن استفاده نمی‌کنیم. وقتی مزیت های رقابتی را در همسایه‌های خود مقایسه می کنیم شاهد هستیم که حتی وقتی دلار در کشور ما بالا رفته اما تاثیر چندانی در صنعت گردشگری نداشته است.

وی افزود: کشورهایی مثل امارات، قطر، بحرین، رژیم اشغالگر صهیونیستی، اردن و... در رتبه بالاتری در این حوزه قرار دارند و فاصله بسیاری با آنها داریم. مثلا اگر چاه نفتی به صورت مشترک در قطر داریم و فقط او برداشت کند در مقابل ما سرمایه از دست می دهیم ولی کسی متوجه نیست که باید سرمایه گردشگری را حفظ و حمایت کنیم.

ضرغامی گفت: سرمایه های گردشگری مانند سلامت، طبیعت‌گردی، کسب و کار، آموزشی، ورزشی، مذهبی و حلال از جمله این موارد است، ما سواحل را داریم اما گردشگری دریایی ما صفر است.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی تاکید کرد: گردشگری مذهبی و حلال مزیت نسبی ما است که می توانیم در این رابطه به خوبی فعالیت کنیم اما حداقل زیرساخت‌ها را برای آن فراهم نکردیم. این حوزه جدیدترین حوزه برای همبستگی ملی، وحدت و انسجام ملی است که در این راستا ارتباط وثیقی با مناطق محروم خواهیم داشت. نگاه به این حوزه باید نگاه غیر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ملی باشد و آحاد مردم را حول این سه بخش می‌توانیم همگرا کنیم.

ضرغامی در پایان با بیان اینکه هر نوع نگاه سیاسی و قبیله‌ای باید کنار گذاشته شود، با این بیت شعر سخنانش را به پایان رساند که "باران که شدی مپرس که این خانه کیست، سقف حرم و مسجد و میخانه یکی است".

موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۰۹:۴۸

رشیدی کوچی: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند

جلال رشیدی کوچی در جریان جلسه علنی امروز بعد از ظهر مجلس، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیان کرد: باتوجه به اینکه از جایی می آیم که مهد تمدن ایران است به خوبی از فرصت ها و تهدیدهای حوزه گردشگری آگاه هستم‌. برنامه آقای ضرغامی کاملا همسو برای کنار زدن مشکلات بوده و برنامه ایشان جامع است. از شمال بارانی تا جنوب پارس ایرانی در برنامه ایشان دیده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در این حوزه تحول ایجاد کند ایشان ثابت کرده توانمندی لازم برای هماهنگی دستگاه ها برای پیشبرد امور را دارد. هم قانون و هم شرع را به خوبی می شناسد. ایشان ارتباط بسیار قوی با حوزه فرهنگ داشته و اشراف کامل بر حوزه تبلیغات دارد که لازمه کار این حوزه است. ارتباط با جوانان از ویژگی های ایشان است. بنده پیج اینستاگرام ایشان را دنبال کرده و می بینم که با جوانان در ارتباط بوده و پاسخ کامنت های آنان را می دهد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر برنامه های ایشان به درستی اجرایی شود همه تهدیدها به فرصت تبدیل خواهد شد. ایشان کسی است که می تواند تغییر نگرش را در حوزه میراث فرهنگی ایجاد کند و با اجرای یک برنامه مردم پایه و دقیق تهدیدها تاریخ مصرف گذشته را به فرصت های بی بدیل تبدیل کند. ایشان می تواند راه بر دشمنان را ببندد و دوگانگی کاذبی که دشمنان در این حوزه به وجود آوردند را کنار بزند. آقای ضرغامی شما این توانایی را دارید تا وزارت میراث را به یک وزارتخانه پول ساز مثل وزارت نفت تبدیل کنید.

موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۰۹:۴۷

توانگر: ضرغامی مرد میدان و عمل است

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در ابتدا با اشاره سخنان احمدی بیغش بیان کرد: در نطق خودشان خواستند اوصاف مثبت آقای ضرغامی را زیر سوال ببرند، اما عزت و ذلت دست خداست. مردم ایران و نمایندگان ملت خدمات آقای ضرغامی را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: ضرغامی مرد میدان و مرد عمل است و در صداوسیما مدیری اصولگرا و توسعه گرا بوده که از جمله آن توسعه شبکه های تلویزیونی در دوره ریاست او بر این سازمان است.

توانگر در ادامه گفت: ضرغامی به دلیل سوابق طولانی که در مجلس داشته و ۱۰ سال ریاست سازمان صدا و سیما ایران را به خوبی می‌شناسد و همچنین کشورهای مختلف را از نزدیک دیده است. وی مدیر میدانی است و تجربه کار با سه دولت را داشته است.

توانگر گفت: همچنین به دلیل مسئولیت های عدیده ای که داشته مدیری با برنامه و اشراف کافی است که این امر چهره او را منحصر به فرد کرده است.

نماینده تهران افزود: او در هر دستگاهی که خدمت کرده مردمی بوده است و فساد ستیز و معتقد به جوانگرایی و دارای برنامه است.

توانگر افزود: گردشگری در برخی کشورها منبع اول درآمد می باشد و در کشور ما این حوزه دچار مشکلات جدی است و متاسفانه در سال های گذشته فردی که چهره ملی باشد در راس این دستگاه نبوده است اما ضرغامی چهره ملی و فرهنگی و به نوعی فرا دستگاهی است و باید از آقای رئیسی سپاسگزار باشیم که او را معرفی کرده است.

مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۰۹:۴۶

محمود احمدی بی غش در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه به عنوان مخالف عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مخالفتم با استناد به موارد مستند و تحلیل و ارزیابی واقع بینانه است. هر چه گشتم و با بزرگان و صاحب نظران مشورت داشتم سر سوزنی، سوابق، تجربیات و تحصیلات و عملکرد گذشته شما تناسبی با وزارت میراث فرهنگی ندارد؛ به طوری که برخی از ما نمایندگان مجلس در عجب ماندیم که آقای رئیسی شما را مبتنی بر چه فاکتورهایی برای این وزارتخانه معرفی کردند.

وی افزود: آقای ضرغامی طبق اطلاع ما شما به عنوان مدعی ریاست جمهوری حتی رئیسی را قبول نداشته و در ایام انتخابات یک بار دعوت زحمت کشان ستاد ایشان جهت سخنرانی در تهران را نپذیرفتید.

وی افزود: وزارت راهبردی میراث فرهنگی از دو بخش کاملا تخصصی تشکیل شده و با سهم خواهی سیاسی ناشیانه اداره اش به طور مطلوب موثر نخواهد شد. از سویی کارنامه ضرغامی نشان می دهد در چینش مدیریتی اعتقاد چندانی به انتصابات تخصصی ندارد و هر فرصت مدیریتی را فرصتی برای تجمیع دوستان سیاسی دانسته که تجربه مدیریتی ضرغامی در صدا و سیما به گونه ای بود که هم اکنون هم آثار و تبعات اقدامات غیرکارشناسی و فله ای آن ادامه دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با کدام شاخص و تخصص علمی در حوزه گردشگری می خواهید این مجموعه مهم را مدیریت کنید؟ مهمترین شاخص گردشگری داشتن وجاهت ملی و اعتبار بین المللی فردی است که می خواهد در مسند وزارت بنشیند اما ضرغامی نه وجاهت ملی معقول برخوردار است و در سطح بین الملل هم فردی آشنا به شمار نمی آید پس تردیدی ندارم که اگر ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد حوزه گردشگری در دو سطح ملی و بین المللی از هم می پاشد.

احمدی بی غش اضافه کرد: دوران پر تلاطم ضرغامی در صدا و سیما به ویژه در مقاطعی خاص باعث دل چرکینی افکار عمومی علیه وزیر پیشنهادی شده است. به طوری که مجموع عملکرد مدیریتی او برای قرار گرفتن در این وزارتخانه مناسب نیست.

وی افزود: حضور ضرغامی در راس این وزارتخانه اهانت جدی به بخش قابل توجهی به نخبگان میراث فرهنگی کشور و اساتید برجسته ای است که تمام عمر خود را صرف حفظ و نگهداری میراث ارزشمند تاریخی و تمدنی و هویتی ایران کردند. پس با یک انتخاب اشتباه نباید اجازه داد که چنین سرمایه هایی به باد رود. از طرف دیگر جامعه هدف گردشگری به ویژه جامعه بین المللی گردشگری جامعه خاصی است و ایجاد زمینه ها رقابت جدی در این بخش به عنوان موتور محرکه اقتصاد به چهره ای کاملا موجه نیاز دارد. فردی که دارای قدرت رایزنی بین المللی بالایی باشد که متاسفانه شما هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارید.

احمدی بی غش افزود: اساس ضرغامی انگیزه لازم و شور و نشاط مدیریتی در این سطح را ندارد. مدیرانی با ویژگی او دیگر به مشاغل مدیریتی نگاه تفننی و تفریحی دارند. این نوع نگرش به وزارتخانه ای که می خواهد برای اقتصاد ملی پشتوانه باشد آفتی بزرگ به حساب می آید.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی بر مبنای کدام استدلال عقلی و حکم شرعی آقای ضرغامی را برای این وزارتخانه معرفی کرده است؟ اساسا برخی از 19 وزیر پیشنهادی که به مجلس معرفی شده توهین آشکار به نمایندگان است. آن هم دولتی که با شعار عدالت و حذف ویژه خواری و ویژه پروری و مبارزه با فساد و تبعیض به صحنه انتخابات وارد شده، با برخی از این انتصابات و انتخابات روند ناامید کننده ای را شروع کرده است. دادن سهم به افراد و گروه های خاص مردم و دلسوزان نظام را آزرده خاطر کرده است. سوالم از آقای رئیسی این است؛ کدام شاخص عدالت محوری را مصداق عمل قرار داده که ما از آن بی خبریم؟

نماینده شازند افزود: آقای رئیسی شما بعد از انتخابات سایت مدیران را راه انداختید، چند نفر از افراد معرفی شده خروجی این سامانه پر سر و صدا بودند؟ علاوه بر این موضوع معرفی ضرغامی به عنوان وزیر گردشگری برای خود او به حدی غافلگیر کننده بوده که در برنامه ها و گفتمان های عجولانه بیشتر با گفتمان و ساختار وزارت فرهنگ قاطی شده است و این برنامه ها برای دست یافتن جایگاه ایران در صنعت گردشگری بسیار ناامید کننده بوده و هیچ افق و چشم اندازی در آن دیده نمی شود.

احمدی بی غش افزود: آقای ضرغامی از لحاظ سنی و بی انگیزگی نمی تواند ابتکار عمل را در دست گرفته و کشور را در سطوح مختلف گردشگری به رونق برساند.

وی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی به فردی کاربلد نیاز دارد، گفت: ارتقای این وزارتخانه توسط فردی سیاسی و وابسته به جریان خاص سیاسی میسر نشده و حتی ممکن است حضور ضرغامی باعث خسارات بی پایان شود پس به خاطر صیانت از جایگاه میراث فرهنگی و تحقق برنامه کاربردی در گردشگری داخلی و خارجی از نمایندگان می خواهم که به آقای ضرغامی رای ندهند تا رئیس جمهور فردی شایسته و متخصص و برخوردار از وجاهت ملی و بین المللی را معرفی کند.

مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۰۹:۴۶

سعیدی: ضرغامی مناسب وزارت گردشگری نیست

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه) مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ضمن احترام به آقای احمدی بیغش، فرمایشات ایشان را ورای انصاف می دانم و با احترام به شخصیت وزین آقای ضرغامی از ایشان عذرخواهی می کنم.

وی با بیان اینکه قدردان امنیتی هستیم که حاصل خون شهدا می باشد عنوان کرد: آقای ضرغامی مدیری است در تراز انقلاب اسلامی، تحول گرا، خلاق، هیچ نکته خاکستری در کارنامه مالی ایشان نیست، ولی هر کسی را بهر کاری ساختند. اگر برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می شدید برای دفاع از ایشان ثبت نام می کردم، به استناد برنامه ای که ارائه کردید شما را مناسب این جایگاه نمی دانم.

سعیدی با استناد به گزارش معاونت قوانین مجلس خطاب به ضرغامی بیان کرد: میزان انطباق و همسویی برنامه های حضرتعالی با اسناد بالادستی فقط ۶۷ درصد می باشد، در ارزیابی برنامه های حضرتعالی بر اساس معیارهای عمومی همچون شفافیت، انسجام، جامعیت، سنجش پذیری و …۶ مورد از ۹ مورد ضعیف و یا متوسط ارزیابی شده است، فارغ از غلط های املایی عجیب و غریب در برنامه های شما که گویا خیلی این حوزه را جدی نگرفته اید، باید بگویم برنامه شما بیشتر به یک گزارش توصیفی ناقص از حوزه گردشگری و صنایع دستی شبیه است؛ البته در حوزه میراث فرهنگی از یک انسجام نسبی برخوردار بود.

وی افزود: عمده آمارها و مقایسه های تطبیقی حضرتعالی متعلق به سال ۲۰۱۷ میلادی است، هیچ راهبرد مشخصی برای شرایط کرونا و پسا کرونا ارائه نکردید به جز یک اشاره به بسته های حمایتی از صنعت کردشگران که منابع تامین مالی آن را ذکر نکردید.

سعیدی بیان کرد: به توریسم سلامت کشور اشاره داشتید که تولید گسترده واکسن در کشور و فرصت سازی برای جذب توریست سلامت؛ آقای ضرغامی شما دیگر چرا؟ باید بپذیریم و به تلخی باید اعتراف کنیم در بحث تولید و تامین واکسن به هیچ کدام از وعده ها عمل نشد، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر از هموطنان ما بر اثر بیماری کرونا جان عزیز خود را از دست دادند به این عدد عادت نکنید، این ها عدد نیست، هر کدام پدر، مادر، همسر و فرزندی بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: یکی از چالش های بزرگ کشور عدم توجه به بحث آمایش سرزمین در حوزه گردشگری می باشد، شما برای صیانت از گردشگری چه برنامه هایی دارید؟ اکنون در پهنه سواحل مکران بهترین پهنه های کردشگری به عناصر آلاینده مانند پتروشیمی و فولاد داده اند یا در حال واگذاری هستند.

وی‌ اضافه کرد: شما علی رغم سوابق انقلابی درخشان در صدا و سیما متاسفانه توجه جدی به جذابیت های بی بدیل گردشگری ایران عزیز آنگونه که باید و شاید نداشتید.

سعیدی در پایان بیان کرد: یک سوالی از شما و عزیزانی که دارای مسئولیتی هستد مطرح می کنم، شما در پلتفرم های مجازی مانند توئیتر و تلگرام و … حضور دارید، امکان دارد واضح بفرمایید چرا مردم عادی نباید به توئیتر و تلگرام دسترسی داشته باشند ولی شما و اینجانب می توانیم این دسترسی را داشته باشیم؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
آقای ضرغامی عزیز اون پادشاهی که در نقش رستم ازش اسم بردید داریوش نیست شاپور اول ساسانی است. مدیران متخصص در طی چند سال قبل فقط به فکر موقعیت و منافع شخصی بودند. من پیشنهاد نمی کنم که حتی یکی شون رو هم نگه دارید ولی مشاورین تان را از میان کارکشتگان انتخاب کنید تا اشتباهات اینچنینی نکنید. موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
ضرقامی سی خومونه مشکلی نداره!!
برای این میتونن از توئیتر و...استفاده کنند چون بهتر از ما هستند.(البته این تصور خودشونه)
'گذشته ضرغامی نشان می دهد که او فقط بلد است خوب حرف بزند. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وزیر و مدیری می خواهد که به معنای واقعی کلمه عاشق ایران باشد
مثلا چند وجهی؟؟ دو وجهی سه یا بیشتر!!! حالا اصلا چه فرقی می کنه که چه ادمی تو کدوم وزارتخانه جلوس می کنه؟؟؟ توانايي خود رئیس جمهور در اداره این کشور پر معضل مورد تردید قرار داره چه برسه به وزرا سالی که نکوست از بهارش پیداست از ادمای معرفی شده معلومه چه گلی به سر کشور زده میشه جالب اینا رو مجلس بسیار توانمند و هوشمند فعلی بررسی می کنه!!
چه جالب صحبت ها در مورد میراث فرهنگی فقط در حد چاشنی است و اگر دغدغه ای است به گردشگری مربوط می شود. این نشان می دهد که وزیر پیشنهادی نمی داند که آنچه اصیل است میراث فرهنگی است و تا میراث فرهنگی رأس نباشد بقیه چیزها درست نمی شود. وزیر این وزارتخانه باید به معنای واقعی عاشق ایران باشد
آخر زمان که میگن اینه
قحط الرجال که میگن اینه
دولت جوووااااان و حزب الهی که میگن اینه
کاری به بقیه وزرای معرفی شده ندارم اما آخه ضرغامی؟؟؟؟؟؟
گفته ضرغامی بیکار نباشه بعد صداوسیما بذاریمش وزیر گردشگری!
مهم نیست حتب ۱ دقیقه هم تو یه ارگانی کار کرده باشی یا نه...میتونی بدون سابقه بشی وزیر یا رئیس کل اون نهاد یا وزارت خونه!
بعدم توجیه کنی که ایشون توانایی چند وجهی دارن!
منم خیلی برنامه ها واسه تحول میراث فرهنگی و گردشگری دارم! ولی کسی اصلا نه منو میشناسه نه تعریف میکنه!
این به به چه چه کردن از دوست و آشناها بدرد خودتون میخوره! کسی که حتی ۱ ساعتم توی نهاد میراث فرهنگی نبوده و اصلا نمیدونه کمو کاستش کجاهاست میخواد تحول؟! ایجاد کنه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار