بازدید 5266

کاهش ۸۵ درصدی ترافیک پایتخت در تعطیلات سراسری

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۸۵ درصدی ترافیک پایتخت در روز‌های نخست ایام تعطیلات سراسری (۲۵ الی ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰) نسبت به روز‌های مشابه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۴ 18 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمدحسین حمیدی" اظهار داشت: رصد ترافیک روز نخست تهران نشان می‌دهد که نزدیک به ۸۵ درصد ترافیک این کلانشهر نسبت به روز‌های مشابه خود کاهش داشت و شهر خلوت بود.

وی ابراز داشت: ما این پیش‌بینی را داشته و طرح ترافیک را برداشتیم تا فشاری بر ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس‌ها و مترو نداشته باشیم.

حمیدی ادامه داد: مجموعه تمهیدات و تصمیم گیری‌ها در این ایام، تردد‌ها را کاهش داده و امیدواریم که این کاهش موجب پیشگری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شود.

وی در خصوص تلاش پلیس راهور تهران بزرگ در راستای نظم‌دهی به مراسم‌های عزاداری گفت: براساس مصوبات قرار بر این است تا مراسم‌ها در فضای باز برگزار شود و پلیس بخشی از شبکه معابر را در اختیار عزاداران قرار دهد؛ چرا که نسبت به سنوات قبل، شرایط متفاوتی را داشتیم.

حمیدی افزود: جلساتی که برگزار شد به ما کمک کرد تا نظم خاصی را در این شب‌ها شاهد باشیم و از آنجا که برخی از عزاداری‌ها در ساعات شب و بعضی روز‌ها برگزار می‌شود، با کمک و همکاری شبانه‌روزی پلیس و اقداماتی همچون چینش مرتب و منظم پارکینگ‌ها، هدایت عزاداران به مسیر‌های مورد نظر و ارتقاء ایمنی تردد، این مراسم‌ها به نحو مطلوب برگزار شد و یک عزاداری منظم را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت همچنین از امکان استفاده از بزرگراه امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی برای پارکینگ خودرو‌های مراجعان در مراسمات عزاداری خبر داد و گفت: اگر رانندگان با محدودیتی روبرو شدند بدانند که مراسم عزاداری است و با تغییر مسیر با پلیس همکاری کنند.

حمیدی ادامه داد: طی سه روز آینده تعداد عزاداری‌ها بیشتر می‌شود و احتمال می‌رود در برخی فضا‌ها نماز ظهر عاشورا را شاهد باشیم و در ادامه مراسم شام غریبان را داریم.

وی بیان داشت: در چند روز آینده پلیس با حضور ۱۰۰ درصدی در کنار عزاداران و در سطح معابر حضور می‌یابد و محدودیت‌های بیشتری را بویژه در معابری که عزاداری صورت می‌گیرد، اعمال خواهیم کرد.

حمیدی تاکید داشت: تردد عابران در اطراف هیات‌های عزاداری به ویژه در ساعات شب می‌تواند زمینه بروز تصادفات را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: لباس تیره، تاریکی شب و توجه نداشتن رنندگان می‌تواند حادثه ساز باشد؛ هرچند که تا کنون شرایط خوبی داشتیم و امیدواریم با همراهی بیشتر شهروندان ایام پیش رو را به خوبی سپری کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم