بازدید 4523

۲۷ مهاجر روهینگیا در واژگونی قایق مفقود شدند

مقامات بنگلادشی روز یکشنبه اعلام کردند در سانحه واژگونی قایق مهاجران در آب‌های ساحلی این کشور، ۲۷ پناهجوی روهینگیا مفقود شدند.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 15 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "الجزیره" این گروه از پناهجویان روهینگیا سعی داشتند با استفاده از قایق خود را از جزیره "باشان چار" به خاک بنگلادش برسانند.

پلیس بنگلادش اعلام کرد این قایق ماهیگیری به دلیل آب و هوای بد و دریای متلاطم در خلیج بنگال در نزدیکی این جزیره واژگون شده است. در هنگام وقوع این حادثه ۴۱ پناهجوی روهینگیا در قایق حضور داشتند.

ماه عالم رئیس پلیس جزیره باسان چار گفت: این قایق در طول شب واژگون شده است. ۱۴ نفر از مسلمانان روهینگیا توانسته‌اند خود را به جزیره برسانند.

نیروهای پلیس، گارد ساحلی و گروه‌های امدادی در عملیاتی مشترک به دنبال نجات افراد مفقود شده هستند.
یک مقام دیگر بنگلادشی گفت: درمیان افراد مفقود شده زنان و کودکان وجود دارند.

پس از وقوع این حادثه آژانس مهاجران سازمان ملل از انتشار اخباری مبنی بر بازداشت مسلمانان روهینگیایی که قصد ترک جزیره باشان چار را دارند نگران است.

از ماه دسامبر سال گذشته تاکنون، مقامات بنگلادشی مشغول انتقال پناهجویان روهینگیا از اردوگاه‌های مهاجران در منطقه کاگس بازار به جزیره باشان چار بوده‌اند. بنگلادش می‌گوید مسلمانان روهینگیا به خواست خود به این جزیره

می‌روند و انتقال آن‌ها برای کاهش جمعیت اردوگاه‌ها و کنترل جرم در میان مهاجران ضروری است.

اما مسلمانان روهینگیا می‌گویند آن‌ها به اجبار به این جزیره منتقل شده‌اند.

به گفته مقامات بنگلادشی تاکنون ۲۰ هزار پناهجوی روهینگیا به جزیره باشان چار منتقل شده‌اند. بنگلادش قصد دارد در نهایت ۱۰۰ هزار مسلمان روهینگیا را به این جزیره منتقل کند.

در ماه ژوئن هزاران روهینگیای ساکن این جزیره به انتقال اجباری خود اعتراض کردند که این اعتراض با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

انتقال مسلمانان روهینگیا به جزیره باشان چار، انتقاد سازمان‌های بشر دوستانه را نیز به دنبال داشته است.

این سازمان‌ها معتقدند جزیره باشان چار برای سکونت انسان مناسب نیست و طوفان‌های فصلی بسیار بر آن تاثیر می‌گذارد.

اما بنگلادش اعلام کرده خانه‌های مختلفی در این جزیره ساخته و انسان می‌تواند در آن سکوت کند.

به گفته مقامات بنگلادشی از ماه اوت (مرداد) سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۰۰ هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده‌اند درحالی که پیش از این حدود ۴۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در مناطق مختلف بنگلادش زندگی می‌کردند.

هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسلمان روهیگنیا در ارودگاه‌های مهاجران در منطقه "کاگس بازار" بنگلادش حضور دارند. نزدیک به ۶۸۸ هزار نفر از این تعداد پس از آغاز دور جدید خشونت‌ها در میانمار در اواخر ماه اوت سال گذشته به بنگلادش آمده‌اند.

بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آن‌ها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی مواجه هستند؛ از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم