بازدید 57189

دو دلیل مهم برای آنکه کنکور ۱۴۰۰ را «عجیب‌ترین» بخوانیم!

یکی از ابعاد دردناک‌تر ماجرا این است که فرصتی تازه برای موسسات کنکوری و آموزشگاه‌های گران قیمت فعال در این عرصه فراهم آمده تا از این به بعد به کنکور ۱۴۰۰ اشاره کرده و با انتشار کتاب‌های متفاوت و برگزاری کلاس‌های آموزشی و آزمون‌های سنجشی مشابه این کنکور کذایی، بر ثروت و قدرتشان بیفزایند و چه بسا با موفقیت‌های مشتریانشان در کنکور‌های آتی، همه رشته‌ها را پنبه کنند.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ 08 July 2021
تابناک اجتماعی
پرونده کنکور ۱۴۰۰ به رغم برگزاری آن هنوز بسته نشده است؛ کنکوری که می‌توان یکی از عجیب‌ترین کنکور‌های برگزار شده در کشورمان لقبش داد و برایش ویژگی‌هایی منحصر به فرد برشمرد.

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌هایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تکاپوی ایجاد تغییراتی اساسی در کنکور ورودی دانشگاه‌ها برای سال‌های آتی است، اتفاقاتی در کنکور سراسری امسال و حاشیه آن رخ داده و در حال وقوع است که موجبات تعجب بسیاری را فراهم آورده است؛ رویداد‌هایی که می‌توانند سرنوشت برخی داوطلبان را به کل تغییر دهند و از این روی، محل تامل هستند.

نخستین رویدادی که کنکور ۱۴۰۰ با آن مواجه شد، به رغم برگزاری این آزمون در شرایط کرونایی و بی توجهی به اعتراض برخی که خواستار تعویق این آزمون بودند، طراحی سوالات عجیب و غریب در برخی دروس از جمله ریاضی و ادبیات بود. سوالاتی که برخی شان از سرفصل‌های کتاب درسی بیرون بودند و قرار گرفتنشان در دفترچه سوالات نشان از اشکالی بنیادین داشت.

این مهم زمانی بهتر درک می‌شود که شیوه طراحی سوالات را بدانیم؛ اینکه انبوهی از سوالات دروس مختلف توسط اساتید و معلمان زبده طراحی شده و در بانک سوالات سازمان سنجش قرار می‌گیرند تا مدتی به کنکور مانده، اساتید برگزیده به بانک سوالات مراجعه کرده و شماری از آن‌ها را برای آزمون‌های پیش روی برگزینند. سوالاتی منتخب که در شرایط قرنطینه به چاپ و نشر می‌رسند تا با آن‌ها کنکور برگزار شود.

با این یادآوری، قرار گرفتن سوالات خارج از سرفصل‌های مشخص در زمره سوالات آزمون، حکایت از اشتباه چشمگیر اساتیدی دارد که سوالات را برمی‌گزینند؛ افرادی که یا به سرفصل‌های آموزشی آگاهی کافی نداشته اند و یا به دلایل دیگر، ترجیح داده اند سوالاتی دشوار و پیچیده را برای این آزمون برگزینند که در این صورت، توجه چندانی به استاندارد بودن آزمون از خود نشان نداده اند.

علت این انتخاب‌ها هرچه باشد، نتیجه آن بروز مشکلی شده که سازمان سنجش را بر آن داشته که تدابیری برای رفع این مشکل اتخاذ نماید. تدابیری از جمله حذف سوالات دشوار و خارج از سرفصل‌های درسی که به نظر راه حل بی اشکالی نیست، به ویژه اگر به یاد آوریم که برخی دانش آموزان می‌کوشند با توجه نشان دادن به درس‌هایی که بیشتر در آن‌ها مهارت دارند یا برعکس، زمان صرف نکردن برای درس‌های دشوار، بهینه‌ترین نتیجه را کسب نمایند و حالا این فرصت تا حدودی از ایشان گرفته شده است.
 
۲ دلیل مهم برای آنکه کنکور۱۴۰۰ را «عجیب‌ترین کنکور» بخوانیم!

به عنوان مثال می‌شود به دانش آموزی اشاره کرد که ترجیح می‌داده تنها چند سوال مربوط به هندسه را از سوالات ریاضی پاسخ داده و به جایش، باقی وقت در نظر گرفته شده برای سوالات این درس را صرف پاسخ به سوالات دروس دیگر نماید و همین کار را هم کرده، اما حالا که چندین سوال ریاضی حذف می‌شود، نتیجه بسیار بهتری کسب خواهد کرد، در حالی که دانش آموز مسلط به ریاضی در قیاس با وی ضرر کرده است.

این در حالی است که در سال‌های اخیر، کنکور شرط ورود به بسیاری از رشته‌های دانشگاهی نیست و به رقابتی بسیار شدیدتر برای ورود به رشته‌های برتر تبدیل شده است؛ رقابتی که اتفاقات کنکوری امسال به شدت در آن تاثیر گذاشته و در نتیجه از مفهوم عدالت فاصله گرفته است. مشابه همان خدشه‌ای که به گفته بسیاری، مافیای کنکور به عدالت تحصیلی وارد آورده اند.

یکی از ابعاد دردناک‌تر ماجرا هم این است که فرصتی تازه برای موسسات کنکوری و آموزشگاه‌های گران قیمت فعال در این عرصه فراهم آمده تا از این به بعد به کنکور ۱۴۰۰ اشاره کرده و با انتشار کتاب‌های متفاوت و برگزاری کلاس‌های آموزشی و آزمون‌های سنجشی مشابه این کنکور کذایی، بر ثروت و قدرتشان بیفزایند و چه بسا با موفقیت‌های مشتریانشان در کنکور‌های آتی، همه رشته‌های ریسیده شده در سال‌های اخیر را پنبه کنند.

وضعیتی که زیانش اغلب متوجه دانش آموزان کم برخوردار است که بر اساس آمارها، اغلب ۴۱ درصد دانش آموزانی که از خانوار‌های روستایی می‌آیند و بسیاری از ساکنان حومه‌های شهر‌ها را شامل می‌شود. دانش آموزانی که کنکور امسال در کنار مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آینده‌ای نه چندان روشن پیش رویشان ترسیم می‌کند چراکه بر اساس آن مصوبه، قرار است سهم نمرات دانش آموزان در مدارس در قبولی شان در دانشگاه ۶۰ درصد شود که در آن صورت، فقر آموزشی شان نمود بیشتری هم خواهد یافت.

کافی است به این نکته کلیدی توجه کنیم که در مدارس روستایی و بسیاری از شهر‌های کوچک و حتی حومه شهر‌های بزرگ، گاه یک معلم چند درس را تدریس می‌کند که نتیجه اش هرچه باشد، نتایج درخشان دانش آموزان در آزمون‌های نهایی پایان سال نخواهد بود. نتایجی که قرار است در قبولی دانش آموزان در دانشگاه تاثیر ۶۰ درصدی داشته باشد و موجب می‌شود که دانش آموزان برخوردار هم در کنکور و هم در زمان تحصیل، برتری زیادی به ایشان پیدا کنند.

اما اگر فکر می‌کنید کنکور ۱۴۰۰ تنها به دلیل سوالات خارج از سرفصل‌های درسی و در نتیجه آن، تقویت موسسات کنکوری و ایجاد فاصله بیشتر میان دانش آموزان است که عجیب توصیف می‌شود، سخت در اشتباهید چراکه اتفاقی دیگر نیز در حال تدارک است تا در نتایج این آزمون تاثیر داده شده و در قبولی امسال در دانشگاه‌ها خودی نشان دهد. اتفاقی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدارک دیده شده است.

البته این اتفاق بعد از کنکور و در نتایج آن رقم خواهد خورد، اما در مجموع می‌توان در قالب کنکور ۱۴۰۰ تفسیرش کرد و عبارت است از تغییراتی که در سهمیه‌ها صورت گرفته و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، اما به مانند دیگر تغییرات که قرار است از کنکور ۱۴۰۲ اجرایی شوند، اجرایش در سال‌های آتی در دستور کار قرار نخواهد گرفت و از همین امسال و در نتایج کنکور اخیر اجرایی خواهد شد!

البته ساز و کار اجرای این تغییر هنوز مشخص نیست و قرار است تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده و بعد از آن، سهمیه بندی جدید اعمال شده و نتایج نهایی کنکور اجرایی شود، اما همین که بدانیم بعد از برگزاری آزمون سراسری قرار است مولفه‌ای تاثیرگذار بر آن تغییر بنیادین کند، کافی است برای اینکه منتظر اتفاقات دور از انتظار در نتایج کنکور ۱۴۰۰ باشیم؛ کنکوری که معلوم نیست تا اعلام نتایجش، اتفاق عجیب دیگری را تجربه خواهد کرد یا خیر؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۱
چه چیزمان عجیب نیست که کنکور عجیب باشد
کنکور باید حذف بشه و ارزیابی برای ورود به دانشگاه صرفا بر اساس عملکرد ۱۲ سال تحصیلی صورت بگیره. تمامی دانشگاه ها هم باید پولی بشن و به چند هزار نفر برتر وام تحصیلی برای پرداخت شهریه ی دانشگاه اختصاص پیدا کنه. بازپرداخت وام هم موکول بشه به بعد از فارغ التحصیلی دانشجو. در سال میلیون ها دلار صرف آموزش کسانی میشه که بعد از پرورششان در بهترین دانشگاه ها و با بهترین امکانات کشور، وقتی مدرکشان را اخذ کردند یک لحظه هم برای خروج از کشور درنگ نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
تو مملکتی که اکثریت قریب به اتفاق فارغ التحصیلان دوره متوسطه میخوان برن دانشگاه و باز اکثریت این افراد میخوان برن چند تا رشته خاص تو چند تا دانشگاه خاص هیچ راهی عادلانه تر از کنکور سراسری با تاثیر سوابق تحصیلی وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
اگه کنکور حذف بشه تمام دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی با معدل ۲۰ قبول میشن . وضع بدتر میشه که
درد اینجاست که هیچ کس دنبال استعداد و علاقه خودش نیست
همه عوامل دست بدست هم داده اندتا فرزندان ماراسرخورده ، ناامید وافسرده کندخدایا این افرادرا به خودت واگذار می کنیم.
کسانی که از سهمیه ها استفاده می کنند بدانندماراضی نیستیم.
نزدیک انتخابات آمار کرونا رو اوردن پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
خداوند ازشون نگذره چون با روح وروان بچه های ما بازی می کنن
فقط بازی با روح و روان دانش آموزای بیچاره، همشون مضطرب و استرسی شدن.‌تو اوج دوران نوجوانی که باید از زندکی لذت ببرن، شدن یه مشت موجود افسرده و مضطرب
هر روز هم یه خبر جدید و ویرانگر. موشهای ارمایشگاهی نطام غلط آموزشی شدند بچه های بیگناه ما
سلام
فرزند من در کنکور تجربی وقتی به سوالات ریاضی رسیده اینقدر استرس گرفته که متوجه گذر وقت نشده و در نتیجه برای دروس شیمی و فیزیک هم وقت کم آورده است.
مگه سازمان سنجش می تونه با حذف چند سوال بگه مشکل حل شده.اگر می خواهند عدالت برقرار شه باید کنکور با سوالات استاندارد مجددا برگزار شود.
با سلام و احترام
این روزها روزهای پس از کنکور فرزندم است که از شاگردان ممتاز مدرسه حلی بود . تقریبا دو سال شاهد تلاش و مطالعه روزانه بیش از 10 ساعت ایشان بودم در تمام امتحانات مدرسه و آزمون های برگزاری توسط مدرسه دارای رتبه های خیلی خوبی بود . فقط می خواستم مسئولین محترم سنجش پیام بنده را ببینند . اعتراض تمام ذبیران مجرب آموزش و پرورش و مدارس سمپاد ظاهرا تاثیری در نظر شما نداشت . اشکالی ندارد . نابود شدن اعتماد به نفس امثال فرزند بنده نیز فدای سرتان خواهشمندم اگر این را قبول دارید که دانش آموزان سمپاد جز کوشا ترین دانش آموزان هستند لطفا درصد آزمون ریاضی این دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهید .
شما با دانش آموزان کنکوری چه کردید؟؟؟ خود را به جای دانش آموزی بگدارید که عادت به زدن تست ها بالای 85 درصددارد حالا سر جلسه در اولین درس تخصصی می بیند از 55 سوال تنها توانسته 5 تست را بزند . با چه روحیه ای باید برود سراغ سایر دروس آیا فکر نمی کنید در چنین شرایطی با دست های لرزانی که دیگر احساس می کند چیزی برای از دست دادن ندارد شروع می کند به تست زدن شانسی.
چرا پذیرش اشتباهی که هه دارند آن را اعلام می کنند اینقدر سخت است . اگر اقرار به یک اشتباه اینقدر سخت است اصلا نیازی به عذرخواهی نیست اجازه دهید من به عنوان یک پدر از پسرم عدرخواهی می کنم .
پسرم از تمام تلاش های این دو سال از تو عذرخواهی می کنم . من اشتباه کردم که به تو نگفتم در اینجا قرار نیست نتیجه تلاش ها همیشه با موفقیت همراه باشد من اشتباه کردم که به تو یاد ندادم در اینجا روسا ذوست دارند نخستین باشند حتی اگر اولین ویران کننده .من از تو عذر می خواهم که به تو یاد ندادم در اینجا بسیاری مایلند خوشان را ثابت کنند و به مشکل ایجاد شده برای دیگران بخندند حتی اون کسی که به درجه ای می رسد که قرار است طراح سوال باشد . فقط از خدا می خواهم چنین احساسی را مسئولین و طراحان سنجش نیز برای فرزاندانشان درک کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
سالها از تفکر در ایران ماندن و ساختن ایران دفاع کردم
ولی غلط کردم را برای همین مواقع گداشتند. پسرم اشتباه کردم. سعل میکنم اندوخته ام را با دلار 25000 تومان به ارز تبدیل کنم و تو را به جایی دیگر بفرستم. جایی که مسئولینش واقعا مسئول باشند و کاسب نباشند. ایران عزیز ، یاد باد ، آن روزگاران یاد باد.... امیدوارم در کشوری دیگربه حداقل استاندارهای یک زندگی سالم دست پیدا کنی. عمر ما که به بطالت طی شد... حیف و حیف
اتفاق عجیب دیگر تقلب گسترده در کنکور بوده که سازمان سنجش هیچ تمهیداتی چه سهوا و چه عمدا لحاظ نکرده.نه قطع اینترنت و نه بازرسی صحیح بطوری که داوطلب با موبایل های کارتی یا انگشتی جاسازی در کفش و سمعک در گوش براحتی در سر جلسه حضور و پاسخها با درصدهای متفاوت برای داوطلبان مشتری خوانده شده و در رأس هرم این باندها افراد با نفوذی بدون نمایش خود حضور داشتند .در بازرسی ، آموزش لازم جهت استفاده از فلزیاب داده نشده بود و فلزیاب اصلأ به سمت کفشها گرفته نمیشد. در صورتی که سازمان سنجش از چگونگی این نوع تقلب ها آگاهی کامل داشت.ولی حفاظت آزمون منفعل عمل کرد.
تازه سوالات از صبح در همه جا با پاسخ پخش شده بود
این سهمیه ها باید اصلاح شه بخصوص سهمیه ایثارگران که ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاهو به خودش اختصاص داده
خدايا بكش ما رو نجاتمون بده ديگه خسته شديم از اين همه ظلم و بدبختي از پدر و مادرم خجالت ميكشم
پاسخ ها
مادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
سلام عزیزم شما تلاش را کردی اصلا ناراحت نباش واگر قبول شدی چه بهتر، اگرهم قبول نشدی روسیاهی به دست اندرکاران وسازمان سنجش می باشد..وپدرومادری که می بیند فرزندش چگونه تلاش میکنووناحق کنارگذاشته میشود ازدست فرزند خود هیچ گله ندارد، فرزند عزیزم تومارا ببخش که زمان نوجوانیت را با انواع کلاسها برایت پرنمدیم ونگذاشتیم مثل خیلی هم وسن وسالهایت جوانی کنی...خدایا خطاکاران را ببخش .
عجیب مال یه لحظشه عجیب تر اینجاست برخلاف ادعاهای تو خالی سازمان سنجش این کنکور نه تنها سخت بود بلکه سوالاتش غیر منطقی و نامناسب بود ولی طبق معمول داشتن انحصار در ورود به دانشگاه همه این مسائل برای سازمان سنجش حل می شه لعنت به انحصار
تو رو خدا به داد این نظام آموزشی و دانش آموزا برسید
نتیجه ی همچین کنکوری میشه دانش اموزی مثل من که تو ۱۹ سالگی افسردگی شدید و استرس شدیدتر ار اون دارم.. ک صب تا شب باید قرص بخورمو ناراحتی مامان بابامو بخاطر مشکلات جسمی و روحیم ببینم... ک بعد کنکور هم حتی یک لحظه اروم نباشم... .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
عزیزم استرس نداشته باش بعد از کنکور هم قرار نیست اتفاقی بیفته
گناه ما اینه ک کنکوری هستیم؟
به امید سال بدتر از این کنکوری ها امده برای نتایج اولیه
واقعا متاسفم
بچه های ما مثل موش ازمایشگاهی شدن و طراح سوالات کنکور هم لابد کسایی ان که مدرک فوق دکترا دارن
خدایی از بچه های ما چی میخاین ؟؟
از فرزندم برای تولدش در این جامعه بی عدالت عذر خواهم.برای تمام تلاشهایت
دختر من سه دبیرستان درس خوند تمام تلاشش کرد خودم شاهد زحمت دخترم بودم چطور تونستید با روح و روان بچه های ما بازی کنید ،تمام وجود دختر من خورد کردید ،چه کسی مسولیت این همه بی عدالتی،بچه ها رو از زندگی سیر کردین...
تاثیر نعدل باید مثبت بمونه وگرنه ناعدالتیه
با کمال تأسف تا زمانی که سازمان سنجش و آموزش و پرورش با هدف درآمد زایی، با سرنوشت جوانان این کشور بازی کرده و به کسی هم پاسخگو نیستند، همیشه آش همین است و کاسه همین، و نحوه طرح سؤالات خارج از عرف کنکور امسال نیز، در همین راستا میباشد، خدایا خودت بداد مردم برس!!!
دردی را که به جان تیزهوشان ۹۹_۴۰۰زدند به کنکوری ها زدند من سوالاتی را که درست حل کردم بخاطر نورچشمی هایشان حذف کردند و با وجود ضریب هوشی ۱۴۰از بهترین مرکز مشاوره آموزش و پرورش،قبول نشدم..ولی بلایی که دوسال دیگه می خواهند سر کنکوری ها بیاورند از امسال بسیار بدتر است چرا که بجای طرح سوالات دروس عمومی میخواهن به دانشگاه پذیرش را واگذار کنند که باعث فساد و رانت وحشتناکی میشود و نخبگان کنار گذاشته میشوند.لطفا مجلسی ها این طرح ظالمانه را اجرا نکنند
بزرگواران وعزیزان مسئول یا نمی شنوید یا خودتونو به نشنیدن زدید چرا جوابگو نیستید وفکر می کنید مسئله با پاک کردن صورت مسئله حل میشه تکلیف خانواده های درگیر چیه؟ فردا که جوابا بیاد هیچکی سکوت نمی کنه تا عزیزان متقلب تشریف ببرن وروی کرسی های غصبی بشینن همه ی این بچه ها سالها تلاش کردن ونا امید تو خونه نشستن وچشمشون به عملکرد بنده وامثال بنده در مقابل این اجحاف آشکاره من از حق فرزندم به این راحتی نمی گذرم
تو سوالات ادبیات تجربی دوتا بیت دادن گفتن مال چه نویسنده ای ست آخه اینو چرا باید بدونیم چرا باید مشخصه ورود به دانشگاه همچین سوالی باشه :/
اولین قدم حذف کامل سهمیه ها حتی سهمیه مناطق هست ،چه بسیار دانش اموزانی که در منطقه 1 در شرایطی نامناسبتر از شخصی در منطقه 3تحصیل میکند. دومین قدم ایجاد بستری برای امکان ارائه سوال پیشنهادی از سوی طیف وسیعی از معلمان مربوطه در سطح کشور و صحت سنجی سوالات توسط هیات کارشناسی و نهایتا انتخاب تصادفی سوالات کنکور از آن منبع طبعا هزاران سوالی، در بازه زمانی نزدیک به کنکور توسط سیستمی هوشمند هست تا نه نیاز به قرنطینه خاص و نه نیازی به برجسته سازی برخی دبیران بعنوان طراح سوال و در کنارش کمک به ایجاد ساختار مافیایی کنکور باشد.
عزیزم اگر بدونی که بالای هشتاد درصد از لیسانسه های این مملکت اصلا شغلشون با درسی که خوندن تطابق نداره و اصولا اینجا هیچ ارزشی برای تحصیلات قائل نیستن این همه خودت اذیت نمیکردی
دوسال با روحیه مون با تدریس مجازی بازی کردن و الآنم با کنکوری که ن تنها آسونش نکردن به خاطره تدریس مجازی شون بلکه سخت تر هم کردن سوالاتی که به شخص در هیچ کتابی ندیدم توی درس ریاضی آوردن آخه هدف چیه چرا واقعا ؟ من خودم به شخصه پدرم کارگره و پول برای شرکت در کلاس های خصوصی و کلاس های مموسسات نداشتم و الآن اونقدر استرس اینو دارم که همه تلاش هایی که کردم طی یک سال مستمر کردم همش نیست بشه
واقعا متاسفم برای طراحان سوال،با این مشکلات آموزشی در بستر شاد برای پایه دوازدههم بود و با فشاری که بر پدر و مادر هاست انصاف نبود و بی درابتی مسولان و در نظر نگرفتن بسیاری موارد از لحاظ روحی و روانی دانش آموزان در شرایط کرونا ،شما دانش آموخته نمی خواهید .بنده یک فرهنگی هستم خوب سوالات استاندار را می شناسم جایگاه شما در آموزش نیست ،و متاسف از این هستم در کشور ما هیچ کس جای خودش نیست، پسران عزیزم و گل دخترهای نازنین ایران زمین و پسر خودم که کنکور داشتید خدایی هم هست
با سلام
پیشنهاد می شود برای تعدیل در رقابت برای رشته های پر طرفدار مانند پزشکی و دندانپزشکی، پذیرش دو مرحله ای شود به طوری که ابتدا داوطلبان علوم تجربی در یکی از رشته های پیرا پزشکی و یا رشته های جدید مانند علوم پایه در مقطع لیسانس پذیرش و سپس بعد از اخذ لیسانس در مقطع بعدی رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی پذیرش شوند. در این صورت استرس و گرایش به این رشته احتمالا خیلی کمتر می شود
واقعا من الان کنکوری ۱۴۰۰ بودم از سال دهم خوندم روزو شب و شنبه صبح و جمعه بعد از ظهرم یکی بود چیزی به اسم تفریح نداشتم همه تلاشمو کردم که روی کرد خوبی داشته باشم اما اینو یادم رفته بود ک توی کشورم ایران به جوان ها و ارزش و تلاششون بهایی داده نمیشه و بجهیه اینکه اول استعداد و مهارت سنجیده بشه جلوت ی فورم میزارن و میگن بابات اینکارس؟ سهمیه داید؟و.... متاسفم متاسفم
به جای این توجیه ها فقط و فقط باید کنکور را مجددا برگزار کنند. ترم اول دانشگاهها تشکیل نشود و اسفندماه مجددا کنکور را برگزار کنند.
وگرنه حق الناس عظیمیییییییی گردن همه دست اندرکاران کنکوره!!
واقعا ک متاسفم واقعا این چه عدالتی هست معلوم نیست سرنوشت کنکوری های بیچاره قراره چی بشه هرروز یه حرف هرروز یه مصوبه چرا با سرنوشت کنکوری ها بازی میشه؟کی قراره جوابگو باشه
ای خدا آخه ما کنکوری های بیچاره چه گناهی کردیم ک باید اینطور مجازات بشیم!هر سال یجور اون از کنکور پارسال ک اینقدر سخت بود اینم امسال آخه این چه عدالتی هست،دانش اموزی که ۱۲سال زحمت می‌کشه ک حداقل این امید رو داره که با رفتن به یه دانشگاه خوب زحماتش جبران میشه ولی هیچی...کنکور برداشته بشه خیییلی بهتره...پوف
اینهمه بااین شرایط درس بخون اینم نتیجش..اگرقرارب برقراری عدالته بااااااایدکنکورتکراربشه باسوالات استاندار
راه دیگری که سازمان سنجش میتونه بار گناه بزرگشو کمتر کنه اینه که رشته های فنی مهندسی رو بیاره در دفترچه انتخاب رشته تجربیها تا بدینوسیله نخبه های تجربی که حقشون ضایع شده حداقل بتونن رشته های مهندسی روزانه رو انتخاب کنند. (نمیدونم چرا دوسال پیش اینکار رو کردند ولی مجددا از دفترچه تجربیها حذف کردند! اون سال بخاطر کدوم نورچشمی اینکار رو کردند الله اعلم!!!)
سلام می خوام بگم میدونید هر اتفاقی که برسر بچه ها میاد ویا مسیر زندگیشون تغییر می کنه چه عذابی دامن گیر شما میشه به خدا مسئولید از خدا بترسید الان شما ها حرف کسی راقبول نمی کنید تو رو خدا اگه هیچ سهمیه ای نبود وفرزندان شما شرایط بچه های ما را داشتند چه می کردید باز هم این حرف های بی اساس را می زدید مسلمانان بچه های ما یک سال بی خوابی کشیدند ،استرس کشیدند ...
تروخدا آخه چرا اینقدر سوالات کنکورو سخت طرح میکنید! خدارو خوش نمیاد اگه خدا جلونظرتونه سوالات رو منصفانه طرح کنید
کنکور درست تو امتحان نهایی نمره مب دهند
تقلب ها از یک طرف سوالات سخت وغیر استاندارد از طرف دیگر وحالا هم زیر بار نرفتن سازمان سنجش بخاطر اشتباهات مضحکش .همه ی این عوامل دست به دست هم داده وبچه های مارو تبدیل کرده به آدمهای افسرده وعصبانی .این بچه ها قراره آینده کشور بسازن ان وقت شما از یک موجود خشمگین چه انتظاری دارین . اومدن میگن فقط چندتا سوال ریاضی مشکل داشته ،شما هنوز هم نمیخواهید بپذیرید...
هیچ کس مخالف سوالات سخت وخلاقانه در کنکور نیست اما متاسفانه در کنکور سال های اخیر خارج از محدوه کتاب های درسی سوال مطرح می شود که فقط جیب کلاس های کنکور را پر می کند غیر از تهران و شهرهای بزرگ هیچ کلاس کنکوری نداریم که بتواند راه حل اینگونه سوالات رابه دانش آموزان یاد دهد واکثریت دانش آموزان توان مالی این کلاس ها را ندارند.
واقعا جای تاسف داره برای برگزاری چنین کنکور غیر استانداردی!!!
چن تا از سوالات در درس ادبیات این بود ک شاعر فلان بیت کیه؟؟ یعنی چی واقا /: چ اهمیتی داره اصلا
کنکور باید یکبار دیگه برگزار بشه وگرنه بی عدالتیه محضه ک بعد از اینهمه سختی برای درس خوندن با چنین سوالات و کنکوری نتیجه زحماتمون ب هدر بره
اینا که هنو هیچی نیس
چرا اشاره ای به تقلبات گسترده هزاران نفر نکرده اید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی