بازدید 28271

تحریم آمریکا میزبانی را از تیم ملی ایران می‌گیرد

کد خبر: ۱۰۵۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 20 June 2021

طبق اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در تمامی 60 بازی مرحله نهایی انتخابی جام‌ جهانی در منطقه آسیا، از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده خواهد شد. پس از این موضوع برای برخی ابهام ایجاد شد که شاید ایران نتواند به دلیل نداشتن سیستم VAR میزبان مرحله نهایی مسابقات باشد، در حالی که چنین نیست.

به گزارش تابناک ورزشی، نداشتن VAR در مسابقات داخلی در ایران دلیلی بر عدم اعطای میزبانی نخواهد بود چرا که به نوشته تسنیم این سیستم در مسابقات تحت نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا توسط یک شرکت بریتانیایی به نام Hawk Eye اجرایی می‌شود. حتی در قطر که فدراسیون فوتبال این کشور برای تمام مسابقات داخلی از VAR بهره می‌برد، برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از این امکانات استفاده نمی‌شد به این دلیل که AFC از تجهیزات و پرسنل این شرکت بریتانیایی استفاده کرد و آنها با تمام تجهیزات خود راهی قطر شدند.

تحریم آمریکا میزبانی را از تیم ملی ایران می‌گیرد

بنابراین نبود سیستم VAR در ایران، دلیلی بر عدم اعطای میزبانی به ایران نخواهد بود، چرا که این تجهیزات توسط شرکت بریتانیایی تامین و اجرا می‌شود اما این مسئله به گونه‌ای دیگر می‌تواند میزبانی ایران را بگیرد.

با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران وضع شده، اتباع اروپایی و‌ آمریکایی نمی‌توانند برای مسافرت‌های کاری به ایران بیمه شوند و‌ همچنین تجهیزات کاری را با خود به ایران بیاورند و از ایران به کشورشان بازگردانند. یعنی در صورت میزبانی ایران، شرکت بریتانیایی Hawk Eye نمی‌تواند به ایران سفر کند و این مشکلی برای اجرای سیستم VAR خواهد بود. مشکلی که مشمول اسپانسرهای مسابقات هم می‌شود، مگر اینکه تا زمان شروع مسابقات تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برداشته شود.

در واقع VAR دلیلی بر عدم اعطای میزبانی به ایران نیست و اگر مشکلات تحریمی و کرونا از اعطای میزبانی به ایران جلوگیری نکند، شرکت Hawk Eye مانند سایر کشورها این تکنولوژی را در ورزشگاه‌های ایران نیز اجرایی می‌کند.

در زیر تصاویر مربوط به تجهیزات VAR در ورزشگاه‌های قطر هنگام برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا که شرکت Hawk Eye متصدی آن بوده را می‌بینید:

تحریم آمریکا میزبانی را از تیم ملی ایران می‌گیرد

تحریم آمریکا میزبانی را از تیم ملی ایران می‌گیرد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ای بابااااا! کی بود می گفت تحریم نمنه ؟!
کاغذ پاره است ! یه مسابقه فوتبالم نمی تونید بر گزار کنید! اون وقت جلیلی نشسته تو تلویزیون صاف صاف میگه ارتباط با دنیا می خوایم چی کار ؟! خودمون درستش می کنیم !
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
هیچ ربطی به تحریم نداره
چند تا دوربین مجزا تو جا های خاص ورزشگاه بزارن چند نفر
هم برا کنترل دوربین ها و تشخیص صحنه های حساس
مگه VAR واقعی چطوریه؟
الکی هم آقای جلیلی رو تخریب نکنین
به نظر من تحریم اصلا اثر نداره

به جای VAR یا کمک داور ویدیوئی 10 نفر تو زمین بکارید به عنوان کمک داور زنده (ALR) در دنیا ثبت کنید


والا
رییسی میاد درست میشه ؟!!
هیچی درست نمیشه مطمعن باش از این بدتر هم میشه
تحریمو ولش. بگو تو کدوم استادیوم میخواین برگزار کنین؟ بانوان هم میتونن بیان؟
یعنی تو تمام دنیا فقط همین یک شرکت var تولید میکنه ؟
در عوض امنیت و اقتدار ملی داریم و همینطور رئیسی داریم...
مرگ بر AFC
مجمع تشخیص مصلحت FATF رو تصویب نمی‌کنه تقصیر آمریکاست یا یک سری تندروی بی‌سواد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
افرین
سلام ما باید انقدر قوی باشیم که اونها محتاج ما باشند نه اینکه ما دنبال اونها بریم در ضمن همه عربها فقط دلشون میخواد تیمهای ایرانی را ببرند و بقیه تیمها براشون مهم نیست اگر ما یکقدری عزت نفس داشته باشیم و اعلام کنیم تو بازیها شرکت نمیکنیم با التماس میان دنبال ما فقط بعضی مسوولین و بازیکنان این غیرت و عزت نفس را ندارن
والا چه فرقی میکنه بازی کجا برگذار بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی