بازدید 35527

بوشهر، منطقه آزاد شد

مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند منطقه آزاد به تصویب رساند که بوشهر از جمله این مناطق است.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 05 May 2021


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت مجمع تشخیص مصلحت نظام، چند منطقه آزاد به تصویب رسید که بوشهر از جمله این مناطق است.

یک منبع موثق در مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این خبر گفت: بوشهر از جمله مناطقی بود که با بیش‌ترین رای موافق اعضای مجمع راه اندازی منطقه آزاد آن به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این خبر گفت: پرونده ۸ منطقه آزاد تجاری- صنعتی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) در جلسه امروز مجمع بررسی شد که به غیر از منطقه جاسک در استان هرمزگان، با تاسیس ۷ منطقه آزاد جدید موافقت شد و مجمع آن را مصوب کرد.

نخستین بار در سال ۹۴ منطقه آزاد بوشهر در قالب لایحه تاسیس ۷ منطقه جدید در کشور از سوی دولت پیشنهاد شد، اما چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان پاسکاری شد و دو دوره مجلس را پشت سر گذاشت تا اینکه در نهایت با رفع اختلاف پیرامون آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد و امروز در جلسه این مجمع به طور رسمی ایجاد ۷ منطقه آزاد از جمله بوشهر تایید شد.

منطقه آزاد بوشهر شامل اراضی منطقه ویژه اقتصادی و اراضی مقابل آن به سمت جزایر نگین، عباسک و صدرا است از این رو ارتباطی به محدوده شهر بوشهر ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۰
الان مردم بوشهر بدبخت میشن ... مناطق آزاد غیر از بدبختی برای اقشار فقیر هیچ فایده ای ندارن
کجای قانون اساسی به مجمع تشخیص اختیار تصویب و قانونگذاری داده ؟!
مجلس کارش چیه ؟!
درسته که به محدوده شهر بوشهر ربطی نداره اما این مانع نمیشه که بوشهر از مواحب بندر آزاد بهره مند نشه ، ماشینهای خارجی اگه تو بوشهر تردد نکنن کجا میخواهن تردد کنن ؟ شرکتها دفاترشان رو کجا میخوان تاسیس کنن ؟ و نیروی کار کجا میخواد اسکان پیدا کنه ؟ بندر آزاد به محدوده شهری نیاز داره و تنها محدوده شهری نزدیک شهر بوشهر هست که چسبیده به اراضی منطقه آزاد.
من بودم کل ایران را منطقه آزاد میکردم و بخور بخور را برای همه آزاد
خنده داره بخدا ..تو این شرایط که تمام در ها روی ایران بسته است منطقه آزاد میخواین چکار خخخخخخخخ
منورتان این نیست که این یکی را هم به چینی ها یا هندی ها دادید تا غارتش کنند؟
نميشه كل كشور رو منطقه آزاد كنين؟
دقیقا همون اراضی بایری که برخی مسولین خریداری کردند یا قبلا داشتن بازرسی یک بررسی بکنه .ی
بوشهر پیش به سوی گرانی
احسنت.
خوب کاری کردید که در مازندران منطقه آزاد ایجاد نکردید, وگرنه قیمت زمین سر به فلک میکشید و باعث سودجویی یک عده میشد.
بوشهر خونه ها وحشتناک گرون ميشن
چه جالبه ک از قبل مسیولین همه زمینهای اونجا رو خریداری کردن
باورکنید با منطقه آزاد شدن بوشهر، مردم شهرهای اطراف بوشهر مثل چغادک و عالیشهر و روستاهای اطراف بدبخت شدن، الان ملک و زمین سربه فلک می‌کشد، خدا خودش بخیر کنه
ایشالله کازرون هم شاملش بشه
پیش بسوی بوشهری فقیر و فلک زده .....آینده روشن برای پرورش فقر و فحشا
بیچاره مردم دیگر شهرهای استان که آش نخورده دهن سوخته هر وقت کاری تو بوشهر داشتن باید کل پس اندازشون بیارن هزینه کنن
کامنت گذار ادرس دقیق تر به بازرسی بده . زمینهای برادر استاندار سابق که دقیقا زمان استانداریش این مصوبه را به دولت داد
فقد منطقه آزادمون کم بود خدا ب خیر کنه...
در مناطق ازاد جدید تردد خودرو فقط در محدوده منطقه ازاد هست و ماشین خارجی نمیتونه بیاد داخل شهر بوشهر همچنین بار مسافر هم ممنوعه.
به گزارش خلیج فارس؛ این موضوع جدا از تعیین تکلیف پرونده 6 ساله رفت و برگشت منطقه آزاد بوشهر بین مجلس و شورای نگهبان، در مصوبه جدید از سوی مجمع تشخیص نیز امتیازاتی که در اذهان عمومی برای یک منطقه آزاد تجاری مدنظر بوده حذف کرده، از جمله ممنوعیت واردات کالاهای لوکس و ترخیص خودرو در محدوده منطقه تا خرده فروشی و کالای چمدانی. به عبارتی در مصوبه جدید، مناطق آزاد صنعتی مدنظر قرار گرفته است.
مبارک مردم بوشهر باشه انشاالله کسب و کار هم رونق پیدا میکنه. خواسته خیلی سال مردم بوشهر ه ممنون ار تمام مسؤلین
با سلام و احترام

خبرها و سخنانی مبنی بر رانت و فساد در منطقه ازاد تجاری بوشهر وجود دارد...چرا باید افرادیکه که راس امور هستند بواسطه اقوام و برادر خود در این مناطق سرمایه گذاری کنند و اقدام به خرید ملک در منطقه ویژه ای نمایتد قبل از اینکه محدوده منطقه ازاد را به مردم اعلام کنند؟

از اصحاب رسانه به عنوان صدای مرد و عدالتخواهی و قوه قضاییه درخواست پیگیری داریم
درسته یکمی ملک وسایرچیزهاگران میشه ولی برای مردم بوشهرسودهای زیادی خواهدداشت مردم بوشهربیشترشون ازنظردرامدتوی وضعیت نسبتامطلوبی قراردارن واین منطقه آزادشدن حتمابنفعشون میشه.مبارکشون باشه
یعنی قشنگ معلومه برای شکم خودشون اینکار رو کردن
واقعا باید تاسف خورد و سکوت کرد از این تصمیم گیری
عالیشهر هم منطقه ازاد محسوب میشه ؟؟
گناوه رونابودکردیدبوشهربندرآزاد مسخرشودرآوردید
مبارک باشه.برای مردم خوب بوشهر.انشالله رونق خوبی ایجاد بشه.
درسته قیمت ملک میره بالا ولی بدبخت شدیم رفت بوشهر خودش معروف بود ب گرونی الان دیگه بخوای حتی تخم مرغ هم بخری میگن بندر ازاده.
( لطفاتوجه توجه توجه،،) ،بیاییم علمی ومنطقی حرف بزنیم هرکی برای خودش بنابه دلایلی که شایدخیلی هاش واهی باشه حرف میزنه ،یکی خونه نداره میگه چراآزادشده من نمیتونم خونه بخرم یکی ملک داره میگه چه خوب که آزادشد،بوشهریهاحرف راپخته بزنید،نون گرون میشه سبزی تربیزه گرون میشه ،چقدرموروکورمیکنین اصلا ,,,عادت بوشهری هالنده ومروکوراست،کشتی سازی ۱۰۰۰نفرتوش نان میخورن،نیروگاه۲۰۰۰نفر،صدرا۴۰۰۰نفر،محلاتی۱۵۰۰نفر،گمرک۲۰۰۰نفر،شهرک صنعتی ومنطقه ویژه۳۰۰۰نفرحالامنطقه آزادلااقل۲۰۰۰۰نفرتوش نون میخورن،خوشتون اگه ازتحول اقتصادی توشهرتون نمیادبریزین خیابون وهمشون منهل کنین ،شیرازوکازرون براش سرمیشکونندالان هم کازرون وهم شیرازچندساله توسفرروحانی درخواست گمرک خشک دادن ،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست