بازدید 11115
۹

افزایش ۲۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت کالا‌ها

افزایش تورم در ماه گذشته به نحوی بوده که کالا و خدمات بین ۲۰ تا ۱۱۰درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته است و «روغن و چربی ها» در صدر این گرانی قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 22 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پایان فروردین ماه سال جاری با افزایش تورم و ثبت ارقام بالا در این شاخص همراه بود؛ به طوری که کالا و خدمات در مقایسه با اسفندماه ۲.۷ درصد (تورم ماهانه) افزایش قیمت داشت. از سویی تورم نقطه به نقطه ۴۹.۵ درصد اعلام شد که نشان داد هزینه خانوار‌ها به طور متوسط تا مرز ۵۰ درصد نسبت به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ افزایش دارد و از سویی تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین ۳۸.۹ درصد گزارش شد.

افزایش ۶۳ درصدی هزینه خرید خوراکی‌ها و آشامیدنی ها

اما بررسی جزییات این تورم در فروردین ماه از این حکایت دارد که خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های مورد استفاده مردم تا بیش از ۶۳ درصد نسبت به پارسال و ۲.۹ درصد در مقایسه با اسفندماه افزایش قیمت دارد. در بین آن‌ها خوراکی‌ها ۶۲.۹ درصد افزایش تورم داشته است.

در بین کالا و خدمات در شاخص تورم ماهانه بالاترین افزایش مربوط به «هتل و رستوران» با ۶.۲ درصد، «گوشت قرمز و ماکیان» ۵.۸ درصد و همچنین گروه «گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن» با ۵.۵ درصد است.

فقط سیزیجات ارزان شده است

سبزیجات تنها کالایی است که در فروردین ماه ارزان شده و تورم منفی ۰.۲ درصد دارد و گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» نیز جزو اقلام با کمترین تورم ماهانه با ۰.۲ درصد

روغن تا ۱۱۰ درصد گران شد

در فروردین ماه بالاترین افزایش قیمت نسبت به پارسال به گروه «روغن و چربی ها» با ۱۰۹.۳ درصد اختصاص دارد بعد از آن گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» با ۷۷.۴ درصد و همچنین گروه «چای، قهوه و نوشابه» با ۷۵.۱ درصد قرار دارد.

کمترین افزایش قیمت نسبت به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ برای گروه «آب، برق و سوخت» با ۲۰.۴ درصد ثبت شده است.

بررسی جریان تورم سالانه نیز از این حکایت دارد که بیشترین تورم برای میوه و خشکبار با ۵۴.۹ و بعد از آن گروه «روغن و چربی ها» و همچنین «شیر، پنیر و تخم مرغ» با حدود ۵۳ درصد است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
به قول حسن آقا شیب ملایم !!!
فقط سهام سقوط میکنه تو این مملکت
دست مردان دولتی درد نکنه فقط این صفها خیلی طولانی شده می شه عواملوتون رو بیشتر کنید واسه نظارت
الله عجل لولیک الفرج
اللهم فرج عن کل مکروب
گرانیها با چراغ سبز وزارت صمت وبا لابی وذانت سازمان جمایت صورت میگیرد نمایندگان برای کنترل افسار گسیخته میبایست هر چه سریعتر با ایجاد وزارت بازرگانی اقدام نمایند
افزایش حقوق مزدبگیران دولتی که خود همین حقوق بگیران به امید گشایش در توان خریدشان به دولت ناامیدی رای دادن 25 درصد تورم 250 درصد و حتی بالاتر.
چرا کسی مسئول نیست؟
افزایش حقوق ۲۶ درصد ، افزایش قیمت ۱۰۰ درصد!!!!! دمتون گرم
دوستی می گفت اگر کشور داری اینی است که ماداریم مادر بزرگم تا قزوین را می تواند کنترل کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار