بازدید 19728
خوانده می‌شوید

آیا افزایش حداقل دستمزد برای سال ۱۴۰۰ را مناسب می‌دانید؟

هر ساله در اسفندماه بحث‌ها برای تعیین حداقل دستمزد در کشور بالا می‌گیرد. امسال هم سرانجام این مذاکرات به افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد انجامیده است، در حالی که فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کرونا، وضعیت اقتصادی ایران را در شرایط ویژه‌ای قرار داده که اعداد عجیب و غریبی به عنوان خط فقر در ایران اعلام می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 16 March 2021

هر ساله در اسفندماه بحث‌ها برای تعیین حداقل دستمزد در کشور بالا می‌گیرد. امسال هم سرانجام این مذاکرات به افزایش ۳۹ درصدی حداقل دستمزد انجامیده است.

بنابراین، حداقل دستمزد بر مبنای ٣٠ روز کار برابر با دو میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴٩٢ تومان تعیین شده است که با جمع سایر پرداختی‌ها حداقل دریافتی کارگران به ۴ میلیون و ١١١ هزار تومان می‌رساند.

این در حالی است که فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کرونا وضعیت اقتصادی ایران را در شرایط ویژه‌ای قرار داده که اعداد عجیب و غریبی به عنوان خط فقر در ایران اعلام می‌شوند.

* به نظر شما، آیا در این شرایط، افزایش حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۰ مناسب است؟

* آیا این عدد می‌تواند قدرت خرید کارگران را تامین کند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۸۰
کاملا موافق هستیم، بشرطی که فقط یکنفر و فقط یکنفر از مسولین با یکماه حقوق کارگر، زندگی اش را بچرخاند و‌بس
دیگه اعتراضی نخواهیم کرد
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تکمیل کنم: فقط یک روز با این حقوق زندگی اش را بچرخاند
علی 50 ساله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
حقوق باید توافقی بین کارگر و کارفرما باشه
انتظار نداشته باشید با حقوق بشه قسط خونه و ماشین و ویلای شمال داد و تغذیه و پوشاک مناسبی داشت و به تفریح و خوشگذارنی پرداخت و آخر ماه چیزی پس انداز کرد.
من هم اوایل استخدام با حقوقم فقط می تونستم یک زیرزمین 70 متری در حاشیه شهر اجاره کنم الان توقع ها بالا رفته!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
با این افزایش تازه نسبت به پارسال 80% عقب هستیم !!!خدا به خیر بگرداند از تورم سال آینده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اون آدم هایی که سالهاست بیکار هستند تکلیفشون در این مملکت چیه؟ حق زندگی و ازدواج و خورد و خوراک ندارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آره بابا مناسب که هیچ،خیلی هم زیاده و باعث تورم خواهد شد .پیشنهاد این است که هرساله مقداری از حقوقشان کم کنید تا بالاخره به صفر برسه شاید این تورم پایین بیاد.
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
یک عدد مرغ 80000 تومان
یک کیلو کوشت160000 تومان
چهارکیلو برنج 170000 تومان
دوکیلو حبوبات 80000 تومان
چهارکیلو ماست برای نان و ماست 100000 تومان یک شانه تخم مرغ 40000 تومان
ده کیلو سیب زمینی و پیاز 100000 تومان هزینه رفت و آمد 200000 تومان
ده کیلو میوه که بیشتر خیار و کوجه فرنکی باشه 150000 تومان
هزینه آب و برق و گاز که توجیب دولت میره 100000 تومان
دوکیلو روغن 60000 تومان
چای و قندو شکر 100000 تومان
شورت و هزینه رنگ الباقی اعضاء بدن 100000 تومان
تلفن نمیخواد
لباس نمیخواد
آموزش نمیخواد
قسط ندارید چون چادر نشین هستید
دید و بازدید بخاطر کرونا ندارید
مریض نشوید
دعوا نکنید

....
تازه یک میلیون تومن هم اضافه برای ÷س انذاز دارید که انشاالله سری دو زندگی صدساله ازدواج کنید
حالا کو تا بچه
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بله کافی است در صورتیکه ایران را اردوگاه کار اجباری بدانید وکارگر را برده.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خجالت بکشید.حتی در کشور میانمار جنک زده ویمن خرابه هم حقوق کار گر از 100 دلار در ماه بیشتره.حقوق کارگر در امارات حداقل 3000 دلار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
کارفرماها چه گناهی کردند که نتیجه بی تدبیری مسئولین رو باید اونا پرداخت کنند حدوداً یک کارگر 5 میلیون تومان هزینه ماهیانه دارد. پس اگر قیمت اجناس هم بالا رفت نباید گلایه داشته باشید. شرکت های خصوصی رو با شرکت هایی که به پول نفت و سرمایه های ملی وصل هستند مقایسه نکنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خوانده بشویم....خوانده نشویم......نتیجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
بدبخت کارفرما که باید جور دولتها را بکشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
وقتی اختلاف تنها کف حقوق خالص رسمی دریافتی مسولان و مدیران کشور
با حقوق دریافتی ۸۰ درصد مردم ۲۰ برابر باشد
مشخص است که آنها درک درستی از زندگی پر از رنج و درد و فقر گسترده مردم را نداشته باشند
و هیچ تلاشی هم برای رفع تنش با دنیا نکنند
و فقط کارهای بزرگان را تایید کنند
و شعار های توخالی و پر هزینه بدهند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
شما بگو یک ساعت
ناج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
دیگه کارگر تا ابد بدبخت میمونه چون با این اوضاع فقط باید بدهی های گذشته رو صاف کنیم ، تا دولت نیاد هزینه های خودش رو کم نکنه همینه، باید بعضی وزارت خانه ها تعدیل نیرو کنن، تا بودجه عمرانی افزایش پیدا کنه و آحاد مردم بدونن زندگی بهتر داشته باشن
سرگردان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
علی 50 ساله واقعا به نظرت توقعات بالا رفته الان کارگر بدبخت فقط توقع داره بتونه خوراک خانوادش رو بدون دقدقه تامین کنه به این می گی توقع بالا
بابا تو دیگه کی هستی
خانواده ای که حداقل یک فرزند داشته باشه
اجاره نشین باشه
قسط بانک داشته باشه
با این حقوق چیکار میتونه بکنه با این تورم و گرانی سرسام آور
هرسال همین آش است و همین کاسه
فقط مردم رو توصیه میکنن به نخوردن و نپوشیدن
یدفعه بگید برید بمیرید دیگه
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
به نظر من خیلی هم زیاد افزایش یافته چون حقوق بخش اندکی از درآمد مردم است و بسیاری از مردم درآمد های جانبی بسیاری دارند نظیر درآمد بورس ، یارانه ، اسنپ، زیر میزی، درآمد از فضای مجازی، کارهای خانگی و صداها مورد دیگر و دولت نباید نقدینگی را در جامعه افزایش دهد
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
کاربر زینال بندری:
داری چی رو به چی ربط میدی!!!
اگر این طوری هست پس درآمد کارفرما خیلی زیاده چون اونم چند تا کار داره پس باید اضافه درآمدش رو ازش بگیریم یک وقت شما ناراحت نشی.
افزایش نقدینگی فقط شده حقوق کارگر؟
پول بی حساب و کتابی که چاپ شده ملاک نیست و موارد دیگه
برای کشوری که سالی 200% تورم داره 39% افزایش حقوق به چه درد میخوره ؟ واقعا مستولین خیلی فک کردن دستشون درد نکنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
درسته که تورم زیاده ولی جای سوال دارد که این نرخ 200 درصد را از کجا آوردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
پاسخ آن علامت سوال ناشناس شیر یک لیتری سه هزار بوده الان ده هزار. به نظرت دویست درصد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اون بیچارگانی که کار ندارند که اگر 10000 درصد هم حقوق را افزایش بدهند سهم افزایش حقوقشان صفر هست.
چالبه کشورهای خارجی برای نیروی بیکارشان احساس مسوولیت می کنند چون سیاست های دولت باعث بیکاری می شود. اما در اینجا اصلا اهمیتی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ناشناس 13:37
همه چیز نسبت به ابتدای سال 1397 حدود ده برابر شده. در عرض سه سال.
ده را به سه تقسیم کنی میشود حدود 333 درصد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
قیمت مرغ در یک ماه ۸۰ درصد گرانتر شده است
آیا در هیچ کجای دنیا به غیر از ایران و ونزوئلا و زیمبابوه
چنین چیزی مشاهده شده است ؟
افزایش بیش از حد دستمزد کارگر ،نتایجی غیر قابل اجتناب چون اخراج کارگران و قراردادهای غیر واقعی و ...در پی دارد
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تا کی چوب تهدید اخراج به بهانه افزایش را باید تحمل کرد. بر فرض که حقوق زیاد شو.د و کارگر هم اخراج شود. پس عمه و عموی کارفرما باید براش کار کنند. خودش که نمی تونه کار کنه. دیگران باید کار کنند پس باید تاوان استفاده از کارگر رو پرداخت کنه. وظیفه اش هم هست چون درآمد کارفرما بالا رفته فقط حقوق کارگر توچشم دیگرانه.
هر چی هیچی نمیگیم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تمام کالاها و خدمات چند برابر شده اند و سود کارفرما هم چند براب شده ای وسط باید فقط دستمزد کارگر پایین بماند؟ کارگر کار نمی کند که برده باشد
چرا اینقدر جامعه ما بی رحم شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تابناک عزیز یک امار هم از کارفرمایان بگیر، که ببینی با چه مشکلایی دست و پنجه نرم میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دقیقا من الآن یک کارفرما هستم که 6 نفر نیروی فوق لیسانس دارن برام کار می کنن و کارمون هم دانش بنیان هست. قشنگ دارم حس می کنم که باید نیروها رو تعدیل کنیم ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
آقا حسین
بذار وقتی افزایش دستمزد کارگر «بیش از حد» شد این تزهای مشعشع اقتصادی رو ارائه بده

افزایش بیش از حد دستمزد تعریف مشخصی داره
افزایش بیش از حد یعنی زمانی که درآمد کارگر نزدیک به سود سرمایه دار و بهره صاحب سرمایه بشه

حالا برو توی این سالها فاصله دستمزد از سود رو حساب کن


دیدی؟ سال به سال فاصله در حال نجومی‌تر شدنه
هیچ سالی افزایش دستمزد در حد هم نبوده چه برسه به بیش از حد

و سال به سال هم اخراج ها و قراردادهای غیرواقعی بیشتر شده

فهمیدی؟

مشکل ما فقط تصمیمات غیرکارشناسی دولتها نیست
مشکل ما رواج نظریات منفعت‌طلبانه‌ای چون نظریه آقا حسین هم هست!!!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
کدوم حد دوست عزیز قیمت همه اجناس و خدمات که رفته بالا و حقوق ها پایین مونده نتیجه اینه که صاحبان اموال و شرکت ها بیشتر و بیشتر پولدار میشن و کارمندها و کارگرها بیشتر و بیشتر فقیر و فاصله طبقاتی تبدیل به .... طبقاتی میشه
باید به صورت عمومی برای همه ماهی سه میلیون اضافه میکردن چون اینجوری اونی که 3 تومن میگیره میشه 4 تومن و اونی که 30 تومن میگیره میشه 40 تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اونی که بیکاره چی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تابناک عزیز یک امار هم از کارفرمایان بگیر، که ببینی با چه مشکلایی دست و پنجه نرم میکنن.
باید به صورت عمومی برای همه ماهی سه میلیون اضافه میکردن چون اینجوری اونی که 3 تومن میگیره میشه 4 تومن و اونی که 30 تومن میگیره میشه 40 تومن
اگه ظعیف باشی لهت میکنند فقط باید سر و صدا کنی قشر کارگر از همه ظیفتره هر سال با کلی تبلیغات حقشو همونقدر میدن که فقط زنده باشه و حمالیش ادامه بده هیچ وقت به اون چیزی که الزمه باهاش زندگی کنه نرسه و هیچ کس هم ازش حمایت نمیکنه حتی اونی که وظیفشه
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تازه بازنشسته هم که میشه از همه حقوقش پایین تره
هامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
رضا جان؟؟؟ "ضعیف" نه "ظعیف" عزیزم!
حقوق زیر ۹ تومن برای سال بعد یعنی فقر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
امسال خط فقر ۱۰ تومن بود حاجی. مثل اینکه خبر نداری؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اونی که بیکاره دقیقا کجا قرار داره؟
با سلام واحترام
درحالیکه به گفته کارشناسان خط فقر برای یک خانواده سه نفره حدود 6میلیون تومان اعلام شده .حداقل حقوق کارگران حدود 4 میلیون درنظر گرفته شده است. یعنی زیر خط فقر. واین بی عدالتی زمانی خود را بیشتر نشان میدهد که یک کارمند در بانک وزیر کولر با مدرک وسابقه مشابه تقریبا دوبرابر یک کارگر (فنی با مدرک لیسانس) حقوق دریافت می کند.
از نظر كارفرما با اين افزايش مخالفم ، چون درآمد ما اينقدر نيست كه بتوانيم از پس پرداخت هزينه هاي پرسنلي بر بيائيم .
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
یعنی شما درآمدت افزایش نداشته. این چه حرفه خنده داری میزنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
تعطیل کن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
برادر برای تعطیل کردن منتظر دستور تو بودن من می گم به جای فضولی کردن توی کار دیگران برو جایی که مثل اروپا بهت حقوق می دن استخدام شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
از دید اقتصاد خرد شما واحد تولیدی داری که توان رقابت ندارد و باید تعطیل کنی نه اینکه کارگر را به بردگی بکشانی
تعطیل کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
من کارمندم .ولی به نظر من اگه تعطیل کنه همین هم گیرت نمی اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
درسته
با این حقوق در سه ماه اول سال 1399 میشد یک خانواده 4 نفره را اداره کرد. در سال 1400 به شرط اینکه تورم نباشد و قیمتها مطابق هر سال بالا نرود، احتمالا تا 10 روز گذران زندگی ممکن خواهد بود.
اصحاب كهف هم بعد از بيدار شدن و خروج از غار چنين تغييري رو نديدن كه ما ميبينيم.!!!!!!!!!!!!!!!
صد در صد خیر
صد در صد خیر
صد در صد خیر
اگر مانند برخی از مسئولین به پیروی از مردم یمن لنگ ببندیم و روزی سه وعده نان خشک نوش جان کنیم قطعاً از سرمان هم زیاد است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
عزیز توی دنیایی که تولید کل آن ۸۰ هزار میلیارد دلار است چقدرش را مملکت ما تولید می کند که شما بیشتر از این توقع دارید
کرایه خونه در بندر عباس2000000

اقساط ماهیانه(جهت خرید ابتدایی ترین وسایل زندگی)1800000
هزینه آب و برق و شارژ 180000
جمع 39800000
مانده بعد از کسر ازحقوق 131000
شما با 131 هزار تومن میتونی زندگی کنید ؟؟؟؟؟؟
یا علی
کرایه خونه در بندر عباس2000000

اقساط ماهیانه(جهت خرید ابتدایی ترین وسایل زندگی)1800000
هزینه آب و برق و شارژ 180000
جمع 39800000
مانده بعد از کسر ازحقوق 131000
شما با 131 هزار تومن میتونی زندگی کنید ؟؟؟؟؟؟
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
واقعا سخت هست و نمیشه . اما دوست عزیز در کشورهای دیگه زن و مرد پا به پای هم کار میکنن . تو ایران مرد انتظار داره که هزینه خانواده 4نفره رو بده پول توجیبی فرزندان تا 25سالگی هم متقبل شه. اگر زن و مرد کار کنن باز شرایط قابل قبولتر خواهد شد
يكي مثل من چرا راضي نباشم ؟

چه خبر خوب و اميدوار كننده اي براي من كارگر 20 ساله بهتر از اين ؟؟؟
از الان ميتونيم بخشي از اين افزايش حقوق رو و بعد چند سال ديگه كه ازدواج كنم براي نوه هام سرمايه گذاري كنم.
پاسخ ها
زير خط فقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اون شخصي مه منفي داده
....يا كارفرما هست
......يا از طبقه مرفهين بي درد
.....يا آقازاده

:كه در هر صورت بايد گفت
تو كز محنت ديگران بي غمي
نشايد كه نامت نهند آدمي
اینجانب به عنوان یک کارگر با بیست و پنج سال. سابقه الان تو خرج خانه ام مانده ام ..
با این میزان افزایش حقوق و تورم بالا و افزایش دوباره کالا ها سال آینده سال گرسنگی کارگر ها نام گذاری می کنم
با تشکر سایت تابناک
مشکل اینجاست که حقوق در تمام کشور یکسان است. مگه اجاره خونه کسی که در تهران زندگی میکنه با یک شهر کوچک مساویه ؟ مخارج در شهر های بزرگ خیلی بیشتر هست و حقوق باید متناسب با شهر و جمعیت باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اصلا چرا باید حداقل حقوق باشه؟ بازار آزاد عرضه و تقاضای کار باشه و هر کی هر چقدر می تونه ارزش ایجاد کنه پول بگیره. من الآن نیروهای متخصصی برام کار می کنن که ساعتی 500 هزار تومان پول می گیرن (مشاوره می دن و پی اچ دی دارن) و نیروهایی هم هستن که دارم بهشون ساعتی 10 هزار تومن می دم. کاری کردن که فقط یک طوری قانون رو دور بزنم برای پرداخت حقوق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خوب برو شهرستان زندگی کن
تا زمانی که تورم کنترل نشود افزایش به هیچ دردی نمی خورد.ایکاش افزایش ۳درصد باشد ولی تورم ۲ درصد اینجوری وضعیت خانوارها کم کم بهبود پیدا میکند.
افزایش دستمزدها مسخره کردن مردم است چرا که هر چه دستمزدها بیشتر می شود گرانی هم بیدادتر می کند. اگر مسئولین به فکر مردم هستند تورم و گرانی را مهار کرده و قیمت ها را پایین بیاورند. اضافه شدن دستمزد 39 درصد و تروم و گرانی 69 درصد فکر می کنید چه کسی ضرر می کند؟ علی برکت الله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
احسنت
حقوق 1400 شاید کفاف هزینه های 98 رو بده!
دولت خودشو از تعیین حقوق کنار بکشه
حقوق توافقی بین کارگر و کارفرما باشه
مطمئن باشید اگر کار کارگر ارزش داشته باشه کارفرما آنقدر به کارگر می ده تا راضی بشه وگرنه اگر کارش ارزشی نداشته باشه بدتر وبال کارفرما میشه !
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
اگر کارگر بدونه جایی حتی یک ریال شرایط کاریش بهتر سریع میره سر کار جدید
الان هم جایی که حقوق میگیره یعنی جایی بهتر از اون پیدا نکرده و گرنه لحظه برای رفتن تردید نمی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
نه اتفاقا دولت باید باشه. کارگر باید متحد بشه و وقتی رقم مطلوب نیست کار نکنه. سندیکاهای کارگری هم باید تقویت بشه و البته حامی کارگر نه جیره خوار دولت
اصلا نباید حقوقها را زیاد میکردند حتی یک ریال.
تعداد زیادی از مردم بیکار هستند و اصلا درآمد ندارند .
با افزایش حقوق به ۳۹ درصد همه تولیدات به همین میزان گرانتر میشود. یا اگر نشد کارخانه تعطیل و بیکاران بیشتر میشوند.
پیامد تغییرات دستمزد همیشه تورم است و همه ضرر میکنند.
دولت چون کاری نمی تواند در کنترل قیمتها انجام بدهد به عنوان مسکن و آرامبخش افزایش دستمزد میدهد از جیب کارخانه دار و سپس از جیب مصرف کننده که خود مردم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
دقیقا
حالا گیریم که راضی نیستیم
نه که خیلی توجه میکنن!؟
افزایش حقوق هیچ دردی را دوا نمی کند بجای افزایش حقوق باید قیمت ها را ثابت نگه داشت مخصوصا اجاره خانه الان تمام صاحبخانه ها برای افزایش حقوق برنامه دارند تا یک ریال هم به مستاجر نرسد
من خواستم در راه درست قدم بدارم و بتازگی خانمی را عقد کردم. و در یکشرکت خدماتی از ۸ صبح تا ۶ عصر ماهی سه میلیون هشتصد می گیریم.برای اجاره یک منزل در حاشیه شهر و خرید یک دستگاه اتومبیل چقدر باید کار کنم؟خانواده همسرم حتی گفتند عروسی نگیر و دست همسرتو بگیر ببر ولی سوال اینجاستبا این پول چطور اجاره و خوراک تهیه کنم.همسرم تهدید کرده که اگر تا سه ماه دیگر کاری نکنی ۱۱۴ سکه رو اجرا میدارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
خدا بزرگه اخوی ... توکل کن و تلاش کن، ان الله مع اصابرین ... خدا از جایی می رسونه که فکرش رو هم نمی کنی
ای کاش حقوق افزایش پیدا نمیکرد وبودجه دولت عینا مانند سال قبل تعین میگردیدتا تورم ثابت میماندچون به حقوق ومزایا مقداری اضافه شده اما مطمئنا سال اینده چندین برابر افزایش قیمت به بهانه افزایش حقوق کارگران و کارمندان براجناس را خواهیم داشت که نه تنها برای کارگران شیرینی ندارد بلکه این افزایش حقوق به کامشان کاملا تلخ میشود و سفره انان کوچک وکوجکتر میشود وحتما مطمئن باشید از این که هست بدتر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
عزیز دل برادر بحث باشما بحث اقتصاددان بودن نیست... !!!مگه با بودجه پارسال تورم صفر بود یا کمتر از صد در صد بود که اگه امسال حقوق ها نشه مثل پارسال تورم نداشته باشیم...
لطفا از عقل و چشمتون هم استفاده کنید
خوانندگان عزیز می بینم که سکوتی کرده اید سنگین تر از فریاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
داداش نای فریاد زدن نداریم. انقدر رفتیم کاخ سفید و به گفته آقای روحانی سر امریکا فریاد زدیم دیگه پنچریم
فاجعه است
ببخشید تکلیف ما مستمری بگیرها چی میشه با ماهی ۲۳۰۰.این هزینه یه شب گشت خیابونی آقا پسرای مسیولین هست؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
عزیزم همه بدبختیم. ماهی سه میلیون دارم حقوق می گیرم یک میلیونش هزینه بنزین و جریمه ماشینه بقیه اش هم به خونه نمی رسه
حقوق کارگر ایرانی روزی 4 دلار و مهندس با سابقه بالای 15 سال (بدون رانت) روزی 20 دلار، کارگر عراقی روزی 25 دلار و مهندس عراقی با همان حدود سابقه حداقل 70 دلار، و اما قیمت اجناس و کارهای تولیدی توسط همین افراد در ایران اگر از عراق بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، مابه التفاوت در ایران به جیب چه کسانی می رود؟ بوضوح اینکه کارگر و مهندس ایرانی با دستمزد کمتر از 20 درصد کشور همسایه برای کارفرمایان ایرانی کار می کند ولی جنس مشابه را با همان قیمت یا حتی بالاتر می خرد به این ترتیب کارفرمای ایرانی هر روز چاق تر و چاق تر می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
راستش رو بخوای، هیچ کدوم کار خاصی انجام نمی دن، اون عراق ها پول نفتشون بینشون تقسیم می شه و ماه هم ذخیره پول نفتمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
روزی 20 دلارو از کجا اوردی؟؟؟!!!! جون مادرت راستشو بگو!!! برنامه نویسم ... لیسانسه.. با سی و سی شارپ و جاوا و اندرویدو و اس کیو ال و ای اس پی و امنیت شبکه و امنیت داده و توانایی تست نفوذ و ... دارم ماهی 5 می گیرم. تو ماهی 15 رو کجا دیدی عزیزم؟؟؟؟
من خبر موثق دارم که مدیران طبقه متوسط زیر ۳۰ میلیون حقوق نگرفتن. حالا ما را با تب راضی نگه دارید
با این افزایش تازه نسبت به پارسال 80% عقب هستیم !!!خدا به خیر بگرداند از تورم سال آینده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
ما تو ساختمان مسکونی یک نفر بعنوان سرایدار داریم.حق بیمه سال 99 ایشان 500 تومان است دیگه می خواهیم بگیم نیاید سر کار چون یکی از همسایه ها می گوید خانمم بازنشسته بانکه و 800 تومن حقوق میگیره.
دو اتفاق بد دیگه هم افتاده ....
همین حداقل حقوق رو هم کارفرماها نمیدن و با هزارتا چک وضامن مانع شکایت به اداره کار میشن....
حقوق کارمندی بعضی ادارات با لیسانس از آبدارچی(مشاغل کارگری) کمتر شده..... در حالیکه مسئولیتش بیشتره
شاید تا یکی دو ماهی به عنوان یه افزایش یارانه بشه بهش نگاه کرد ولی بعد از چند ماه تاثیر خودش رو از دست میده مثل مسکن برای بیمار سخت
تا بوده این موقع از سال که می‌شده با تصویب چندرغاز برای قشر کارگر فکر میکردم شاخ غول را شکستند ولی باید گفت که نه تنها این تصور باطله بلکه به قول برخی هموطنان، اگر توانستند با حقوق یک روز کارگر زندگی کنند اونوقت منت بزارن و صحبت کنند!!!!!!!!

هیچوقت عادلانه برای افزایش حقوق کارگر عمل نشده و نخواهد شد. این حقیقت غیر قابل انکاری هست که گفته میشه. پس بدونید راضی نیستیم تحت هیچ شرایطی
فکر نکنم تورم زیر 500 درصد باشه ولی افزایش میشه 26 درصد ، علی برکت ....
پول خودمون به خودمون میدن نصفه نیمه تازه منت هم میذارن
اولا که چرا دم انتخابات حاتم بخشی میکنن دوم اینکه بخش اعظم این حقوق میوفته روی دوش دولت آینده.
علی برکت الله
هر چه وجدان خودشان بگوید
سلام
در کشور ایران ، نهادهای مدنی که باید صیانت از حق و حقوق مردم ، امنیت اقتصادی و روانی مردم را انجام دهند یا وجود ندارد یا وظایف خود را انجام نمی دهند.
من 46 سالمه 20 سال سابقه کار دارم می خوام با بچه هام پناهنده بشم دیگگه این وضع بخدا قابل تحمل نیست
دستمزد هیچ قشری از جامعه از پزشک تا کارگر نباید زیاد بشه تا نقدینگی مهار بشه و تورم کم بشه. نمیشه سالی 20 درصد زیاد کنید بعد توقع داشته باشی اجناس گرون نشن.
لطفا در مورد قیمت خرید قبر مقاله بنویسید و نظرات مردم رو بپرسید چون دنیا دیگه مال ما نیست.
39درصد زياد هم هست معمولا" كارگران ايراني كار نميكنند وقت مي فروشند اگر كار ميكردند تورم نداشتيم البته كار نكردن كارگر بدليل عدم مديريت مديران است براي مثال در 15 سال قبل يك راننده بلدوزر كه كارگر محسوب مي شود روزانه 1200 متر مكعب خاك دپو ميكرد حالا به اندازه قيمت گازوئيلش هم كار نمي كند لذا پيمانكار متضرر مي شود و حتي حاضر است دستگاه را متوقف نمايد. والي آخر
چیزی که هیچکس توجه نمیکنه اینه که 40 درصد افزایش روی مثلا 3 میلیون تومان میشه 1200000 تومان ولی افزایش هزینه های ما به اندازه همین 1200000 تومانه؟؟؟ یک حساب کتاب روی قیمت کرایه خونه فقط بکنید ببینید اگر 3 میلیون اجاره میدید اون هم 40 درصد بزاره روی کرایه یعنی افزایش حقوق میشه کشک. تجربه نشون داده حتی اگر به اندازه تورم واقعی افزایش حقوق داشته باشیم باز هم حقوق بگیران فقیر تر میشوند. حتی اگر کالاهای مصرفی به میزان 20 درصد هم گران شوند باز بار مالی بیش از 1200000 تومانی را به خانواده تحمیل میکنند. الان نیروی کار در ایران از چین هم ارزانتره.با این وضع قوانین و جنگ با دنیا هیچ راهی جز فقیرتر شدن نداریم. 42 ساله که این قوانین و صنوف و ... کارآیی خودشان را نشان داده اند پس عملا کارکردی ندارند که بخواهیم ادامه بدیم.
بنام خدا
ببخشید فکر میکنید میگن 30 درصد حقوق افزایش پیدا میکنه شامل همه میشه ؟ خیر کلی تبصره ماده میزارن که وقتی واقعی میشه شاید 10 درصد هم نشه
من الان کارمند دولتم امسال گفتن حقوق کارمندها 50 درصد باید افزایش پیدا کنه وقتی تبصره ماده ها اعمال شد 15 درصد افزایش پیدا کرد البته مدیرها همون 50 درصده و حقوق های نجومی
این چیزا رو باور نکنید
درود
سال 54 در آمد پدر من با سه سال سابقه 7000 تومان دلار 7تومان بود یعنی هزار دلار
سال 99در آمد من با بیست و پنج سال سابقه پنج میلیون با دلار 25000 تومان یعنی دویست دلار
این یعنی پست رفت رفاه اجتماعی مردم ایران
امید وارم سایت تابناک منتشر کنه
با این حقوق ها نمشه زندگی کرد
۸۶ درصد کارمندان و ۹۵ درصد کارگران کشور زیر خط فقر هستند
شما با این نرخ دست‌مزد‌‌ها دارید به شعور مردم توهین میکنید.
نععععععع
نگران نباشید همین افزایش باعث خواهد شد بعضی بیکار شوند و با افزایش قیمت کالا ها مقدار اقزایش طی یک یا دوقلم کالا برای بعضی دیگر از جیبشان خارج شود.
اگر طبق نظر کارشناس رسانه میلی، گوشت و مرغ نخوریم و وقتی موز دست مردم دیدیم شتر دیدی ندیدی به معده خود بگوییم و فقط اکتفا به سیب زمینی و گاها" خم مرغ با نان بربری نمائیم و آپارتمانی در شهرک مهر ناکجا آباد اجاره کنیم شاید بتوان با این حقوق زنده ماند
سلام هزینه حقوق پرسنل ۴درصد هزینه تولید است ولی دو کارفرمای دولتی و خصوصی اونقدر غرق منافع مادی و هزینه های اقازاده هاشون در خارج هستن که انگار ۹۶درصد هزینه تولید حقوق هست .گندشو در اوردن با این ترکیب ظالمانه شورای تعیین کننده حقوق مگه امکان دارهرخط فقر ۹ میلیون باشه و حقوق اکثریت جامعه حقوق بگیر ۴ میلیون تف به اعضای این شورا که براحتی زیر دین میلیونها نفر میرن ولی از منافعشون نمیگذرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
هشتاد درصد شغل ها تقریبا در تمام اقتصادها شغل های خدماتی هستن آقای اقتصاد دان که در اون ها 80 درصد هزینه ها هزینه ی نیروی انسانی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
عزیزم اشتباه میکنی هزینه حقوق پرسنل 4 درصد هزینه تولید نیست . بیش از 45 درصد است.
آیا از طرح این سوال شرم نمی کنید؟؟؟؟ خوانده می شوید.
یک کارگر در آمریکا که استخدام باشد چقدر حقوق میگیرد ؟

اشخاصی که از آمریکا به ایران آمدند و بعد رفتند خودشان گفتند ماهی 3000 دلار . یا 2500 دلاربه پول ایران میشود 75 میلیون تومان ........

یا یک کارگر در کشور چین کمونیست چقدر حقوق می گیرد حدودا" ماهی 1000 یو آن ،چین به پول ایران چقدر میشود .


یا در اروپا و یا در کشورهای عربی مثل عمان - امارات - دوبی - عربستان سعودی ............یا در کویت که 1000 دینار

کویت است ............

به نظر میرسد بدترین شرایط حقوق و دستمزد در ایران باشد آنهم کارگری .......................کار گر یعنی بدبخت روی زمین ...........
اقا کلا من راضی هستم اصلن با همه محبتهایی که جمهوری اسلامی در حقمان میکند راضی هستم. فقط تو رو خدا بگین یکم قبرامونو گشادتر هم بگیرن دیگه هم چیز عالی میشه خدا خیرشون بده واقعا ما موافق همه چیز هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
قبر گشاد میخوای چیکار مرده که دستو پا نمی زنه راست میگره میخوابه
جالبه که خط فقره ۱۰ میلیونه ولی از حقوق بالای ۴ میلیون مالیات میگیرن! مالیات گیری از زیر خط فقر
سالیان سال کار کردیم و رسیدیم به بازنشستگی فقط در تمام دوران زندگی تا الان فقط فقر را تجربه کردیم .نه دنیا داریم نه اخرت
سلام پاسخ این سوال کاملا روشن است که اصلا و ابدا
البته میشه گفت برای یک نفر تا دونفر شاید
اگه بخواهند بک زندگی نسبتاً راحت و حداقل یک سفر در سال داشته باشند
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
عزیز جان شما کجا زندگی میکنی؟ اون یک یا ذو نفر خونه نمیخواد،وسایل زندگی نباز نداره؟شما با حقوق چند ماهت باید فقط یه یخچال بگیری،اجاق گاز،ماشین لباسشویی،همین سه قلم اینا الان چنده؟
کرایه خونه چقدره؟
چی میگی الان
افزایش بیش از حد حقوق موجب توقف جذب نیروی بیشتر و اشتغال زایی میشه. با وجود تامین اجتماعی و اداره مالیات بعیدمیدونم دیگه کسی کارگر جدیدی استخدام کنه و یا بتونه حتی به کار قبلی ادامه بده. بجای افزایش حقوق تورم رو باید کنترل کرد
افزایش حقوق بسیار کار غلطی است ، با توجه به ساختار مریض اقتصادی ما و مشکلات موجود سیاسی ، افزایش حقوق ها صرفا باعث ایجاد تورم بدلیل تولید پول خواهد شد به نظر من اگر بجای افزایش حقوق ، معادل آن کالا و خدمات در اختیار مردم گذاشته شود (مکانیزمی نظیر کوپن) وضعیت بهتر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
شما جناب کارل مارکس نیستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
اقتصاد کپنی مدتهاست مردود شده و جز ایجاد صف های طولانی و عادت دادن انسانها به دراز کردن دستشون و تحقیر چیزی نداره. دقیقا راهش همین افزایش حقوق و کنترل تورمه خیلی ساده. اونقت نخبه خارج نمیشه سطح رفاه بالا میره سطح آموزش بالا میره خلاقیت که منشا پیشرفته پرورش پیدا می کنه
40درصد. بسم اله الرحمن الرحیم
بله زیاد هم هست
هزینه های دستمزد، سهم چندانی در هزینه های یک کارخانه و موسسه و شرکت نداره.
اینکه کارخانه دارها همیشه به بهانه ی افزایش هزینه ی دستمزد، کارگر رو اخراج می کنند یک بی عدالتی واقعی است و نشان از این دارد که در عصر بردگی مدرن زندگی می کنیم.
یه کمی از هزینه های غیر ضرور و ریخت و پاش و اسراف کاری شون کم کنند و حقوق کارگر بی نوا رو به اندازه و به موقع بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
عزیز من، همین الآن دارم حساب های سال شرکت رو می بندم. یک شرکت دانش بنیان هستیم که 6 تا نیرو داریم. بیش از 80 درصد هزینه ها مربوط به نیروی انسانی هست.
داوود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
عزیز برادر اتفاقا هزینه های دستمزد بخش بسیار بزرگی در هزینه های یک کارخانه است. به همین نسبت حق بیمه - و در کنار انها از گل بالاتر هم به کارگر بگی میره شکایت میکنه و ادارات کار هم همیشه و در همه حال رای از قبل صادر شده بنفع کارگر را صادر میکنندا . .
در ضمن دولت اجازه ورود مواد اولیه را نمیدهد. و بسیار سخت گرفته چون ارزی نداره همش خورده شده. از طرفی ورود کالاهای وارداتی ارزان و بی کیفیت شما بفرمایید و کارفرما شوید .
افزایش حقوق: تمام دولتها بر این باور هستند که رفا زندگی مردمشان را هر ساله بهتر کنند از تحصیل تا کار و غیره ولی دولت ایران حتی نمی تواند کاری کند که شکم مردم را سیر کند بقیه ان پیش کش.
با سلام
اینجانب با دیدن قیمت کالا ها و مواد غذایی در ایران! و مقایسه آن با یکی از گرانترین کشورهای اروپایی! تقریبا برابری قیمت ها را مشاهده نمودم!
در صورتی که حداقل دستمزد خالص روزانه کارگر پس از پرداخت مالیات در اینجا 80 یورو میباشد! فقط چند قلم مواد و کالا را بیان میکنم:
با دستمزد یک روز 12 کیلو گوشت خرید! 80 کیلو موز 150/160 کیلو سیب زمینی 60 تا 70 کیلو رب گوجه و یا یک دستگاه چرخ گوشت مارک معروف و با حقوق 3تا 5 روز میتوان یک دستگاه تلویزبون 32 تا 42 اینچ خریداری نمود!
حال قضاوت با دوستان!
آیا این افزایش دستمزد مورد تایید میباشد یا خیر؟
من کارمندی کردم و الان هم کارفرما هستم.
این حقوقی که تصویب شده فقط توی شرکت های بزرگ قابل اجراست.
توی شرکتهای کوچک خیلی راحت کار را برون‌سپاری می‌کنن و میگن هرچقدر پول درآوردی حقوق میگیری.
من برای سیستم خودم هرگز کسی که قراره اولین بار استخدام بشه را با اين حقوق استخدام نمی‌کنم. چون ندارم که حقوق بدم
سلام و عرض ادب
تمامی دوستانی که کار ندارند یا میخواهند در کنار شغلشان درآمد فوق العاده ای را تجربه کنند
رزومه خود را به ایمیل : ارسال نمایند .
با تشکر از تابناک بابت چاپ این نظر و کمک به افراد کم درآمد جامعه
افزایش حقوق کارگر راه فرار دولتها از کنترل و مهار قیمت هاست اگر راست میگن تورم رو کنترل کنن الان هشتاد درصد تورم داریم شما هرچقدر حقوق کارگری را زیاد کنید نه تنها جواب نمیده که بازم افزایش تورم میکنه موضوع دوم اینکه دولت اگر راست میگه نمیخاد دست مزد کارگر زیاد کنه بیاد جلو تامین اجتماعی بگیره مثلاً برا کمک به کارفرما تامین اجتماعی پولدار گنده را مکلف کنه بیمه کارگرها رو افزایش نده که هیچ در واقع صفر اعلام کنه و مجانی اونوقت برابر می‌شود در واقع هم کمک کارفرما هم کارگر است
واقعا افزایش ها عالی و مناسب هستند
هرکس بگه کمه واقعا داره ناشکری میکنه
دولت نباید همه فشار افزایش حقوق ها را بر عهده کارفرما بگذارد. من بعنوان یک کارفرما که 10 تا کارگر دارم با این اوضاع کساد بازار نمی توانم این مقدار حقوق را افزایش دهم و مجبورم 2 نفر را اخراج کنم تا دخل و خرجم بخواند.
مشکل دیگر آنست که حق اولاد هم بر عهده کارفرما است . بطور مثال یکی از کارگرانم که 3 فرزند دارد می بایست سالانه حدود 9 میلیون تومان به ایشان حق اولاد بدهم. دولت اگر نیاز به افزایش موالید دارد باید هزینه اش را خودش بدهد نه اینکه گردن من بیاندازد. متاسفانه علی رغم میل باطنی مجبورم ایشان را اخراج و بجای ایشان یک نفر مجرد را استخدام کنم تا 9 میلیون صرفه جویی کنم.
اضافه کردن حقوق و رها کردن بازار به حال خودش یعنی اوج مصیبت و کم دانشی مسئولین ذیربط. شما بازار و قیمتها را با نظارت و جلوگیری از دلال بازی و ویژه خوری و ... مثل همه کشورها کنترل و قانون مند کنید حقوقها نیز به تعادل خواهند رسید .
تورم مهار بشه مرغی که پرواز کرد بگیرین بزارید تو قفس چرا که تورم بلالی کارگر، کارفرما، تولید و اشتغال هست
نظر ملت مگه تاثیری داره ؟
مگه اهمیت داره که من مناسب بدونم یا خیر
اقتصاد مملکت بر پایه حضور کارگر میچرخد
آیا این درست است که نون بدو و کارگر بدو
میزان افزایش حقوق کارمندای دولت به نسبت کارگران واقعا ظالمانه است.
یک معلم در دوران کورونا کلی حقوقش اضافه شد با دریافتی حداقل 6 میلیون تومان در ماه. نه هزینه رفت و آمد و نه چیزی آنوقت کارگر در دوران کرونا بیکار شد، حقوق نگرفت این هم از اضافه حقوقی که در نظر گرفتن
کارگر در دوران کرونا بیشترین آسیب را دید. تسهیلات را کارفرما گرفت.
ما به کارمندامون گفتیم که توان ادامه فعایت با این حقوق رو نداریم و مجبور به تعدیل نیرو یا تعطیلی هستیم. همین امسال هم بخاطر شرایط بد اقتصادی شرکت های کوچک در پرداخت ها مشکل داشتن.
حيف که مطالب شامل توهين و افترا چاپ نميشود
حيف که مطالب شامل توهين و افترا چاپ نميشود
این رویه یک دور باطله افزایش حقوق کارگر در ایران برابر است با افزایش قیمت کالاها و تورم و توان خرید کمتر کارگر و دوباره همون آش و همون کاسه و کارگر همون کارگر در مانده
من نمیدونم چرا برای نیروهای تامین اجتماعی این همه اعتراض میشه اما برای کارمندان دولت که حقوقشون در همین حده و افزایش حقوقشون هم فقط 25 درصد شده عیدیشون هم فقط 1500000 تومنه هیچکس هیچی نمیگه بله یه عده کارمند نجومی بگیر داریم که کلی هم مزایا میگیرند ولی اینا به بقیه کارمندا ربطی نداره
الان تو اداره ما نیروهای تامین اجتماعی از رسمی های هم سابقه بیشتر حقوق میگیرند.
معلومه که نه!
70 درصد طی سال گذشته تورم داشتیم، در مقابل فقط 25 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است. این یعنی توان خرید مردم 45 درصد کمتر از سال قبل خواهد بود!
همانطور که بازنشستگان را حقوقشان همسان سازی شد باید حقوق کارگران و کارمندها هم یک باشه همه آدم هستند همه کار میکن وهمه هم مدرک دارند...در جواب دوستمان اگر کارفرما براش سودی نداشته باشه مطمئن باش کارخانه نمیزنه ............هم داره روز به روز میرود رو دارایی ها و املاکش و هم داره سلا پهنا می اندازد اجناسش را به مردم دورو ورت نگاه کن میبینی..یکبار برای همیشه این مشکل را حل کنید یکسان سازی حقو قها نتیچش تولید بیشتر
دوران کوپن داری گذشته اون موقع خانواده ا زیاد بوند یک عده از افراد تو صف بودن بقیه کار میکردند الان کارگر بدبخت باید همش کار کنه اصلا ازدواج نکرده یا کرده باشه بچه زیادی نداره بفرسته سر صف کوپن تنها راه آن یکسان سازی حقوقها با کارمندها هست ...یاد مون باشه بزرگترین کارفرمای کارگران خود دولت هست بقیه کارفرماها هم اینقدر سود میکنند کهحقوق چهار تا کارگر را بدهند
2 بسته سیرابی به وزن 800 گرم را 90 هزار تومان و یک بسته گوشت چرب کرده را 110 هزار تومان و چند کیلو سیب و پرتقال هم 120 هزار تومان خریدم! خرید لباس عید و آجیل و شیرینی را هم بی خیال شدیم!
افزایش حقوق چاره ساز کارگر و بازنشسته نیست تنها را چاره وجود مسئولین پاکدست و فهیم و با کفایت در راس امور کشور است که متاسفانه سالهاست از آن بی بهره هستیم یک مشت آدم لجوج در راس کار هستند که کارشان فقط نادرستر گفتن و اما و اگر است در عمل صفر که هیچی زیر صفر هستند
عالی فقط تعدادشون زیاد کنن تو صف زیاد معطل نشن مردم ...
فیش حقوقی یه نماینده مجلس بزارید ببینیم اونا چقدر واسه حرف های زدنشون حقوق می گیرند
به هیچ عنوان دستمزدها بالا نرود قیمتها را باید پایین آورد قیمتها را باید پایین آورد قیمتها را باید پایین آورد افزایش 100 درصدی هم نتیجه تورم 1000 درصدی می دهد پس یکبار برای همیشه این بازی مسخره افزایش دستمزد را که منجر به تورم چند برابری برای کل کشور اعم از بیکار و قشر بی پناه کارگر و کارمند میشه را تمام باید کرد و جلوی تورم کاملا خودساخته را باید گرفت
عزیزی که این مطلب را برای نظرسنجی گذاشتی! شما خودت میتونی با این مبلغ و اجاره خونه و پول تحصیل بچه ها، زندگیتو بگردونی؟؟؟؟ بخدا اگه شما تونستی، ما راضی هستیم! قسم جلاله دادمت.
راهی که دارند دولتمردای ما میرن، به ترکستان ختم میشه. دولت ریشش را سپرده دست سرمایه دار
من یک کارفرما هستم با 25 پرسنل. وقتی دست من برای خرید مواد اولیه بسته باشه. وقتی دروازه های کشور چهار طاق به روی واردات چینی باز است . و وقتی محصولات چینی را به دلیل ارزانتر بودن میخرند و کالاهای تولیدی من روی دستم باقی میماند شما بفرمایید چه کنم؟ از کجام بیارم به کارگری که سینه کش افتاب میشینه بدهم؟
چاره چیه؟ چاره این است از 25 تا تا چند روز دیگه میشوند 15 تا و تا 6 ماه دیگه میشه 10 تا . یعنی بدلیل عدم درامد زایی مجبور میشم که اینکار را انجام دهم.
حقوق کارگر باید توافقی با کارفرما باشد و نه اجباری. اجباری نتیجه اش همین میشه
با سلام ، در اینکه این میزان افزایش پاسخگوی تورم برای کارگران عزیز نیست ، هیچ شکی وجود ندارد . منتهی این موضوع را ازدو بعد ببینید بخش خصوصی و بخش دولتی در بخش دولت براحتی با ابزارهایی که دارد این مبلغ را تامین میکند ولی در بخش خصوصی بحث افزایش درامد از دو راه تامین میشود یک فروش بیشتر دو افزایش قیمت متاسفانه بدلیل رکود هیچکدام امکان پذیر نیست در نتیجه باید کارگاه تعطیل شود .بهر حال خدا سال 1400 را بخیر بگذراند دولت اصلا برای حمایت بخش خصوصی برنامه ندارد
این اتفاق در نظر اول به سود کارگران هستش اما ایجاد مشکلات عدیدده ای میکنه ، شرکت ها با این پرداختی حقوق در وهله اول اقدام به افزایش قیمت محصولاتشون میکنن و در وهله دوم به تعدیل نیروی شدید رو میارن ، که در هر دو حالت دودش تو چشم کارگران میره
افزایش خیلی زیاده، کارفرماها از پسش برنمیان و هر لحظه به این نقطه میرسن که راه اندازی کسب و کار حماقته و کارها به سمت تعطیلی میره.
سلام اقای زینال بندری بابا چندوقته نیستی دلمان تنگ شده بود
متاسفانه نرخ دیه سال1400 با افزایش 45 درصدی نسبت به سال 99 امروز توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد این یعنی اینکه در همه ابعاد و اشکال زندگی تورم بالای 80درصد برای سال 1400 خواهیم داشت بعدش با این افزایش حقوق آیا میشود زندگی کرد/
کاش چند تن از مسئولین خدوم و خدا پرست و مومن که از روز قیامت خیلی می ترسند چند ماهی با این حقوق زندگی میکردند تا درد مردم را حس کنند.
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حائل کجا دانند حال ما سبک بالان ساحل ها
من به عنوان کارفرما یک شرکت کوچک هم از حقوق ناراضی هستم و هم سهم کارفرما بگذارید بیشتر توضیح دهم با شرایط کرونا که ما یک شرکت مشاور هستیم پروژه ها کم شده اما هر پروژه که بگیریم علاوه بر هزینه نیروی انسانی و اجاره و شارژ و ..... نقش دولت را ببینید:
1- در مالیات ضریب 40 درصد برای شرکتهای مشاور است
2- 9 درصد ارزش افزوده
3- 16 درصد بیمه

یعنی این همه دولت از یک مجموعه می گیرد با این همه درامدی که دولت از یک شرکت کوچک می گیرد چکار می کند واقعا چکار ؟ هیچ
1- برای پی بردن به عمق فاجعه اول باید به این سئوال اساسی پاسخ دهیم که آیا اقدام تعیین یکسان میزان افزایش حقوق و دستمزد سالانه کارگران و مستمری بازنشستگان در سنوات گذشته (از بدو تاسیس سازمان تامین اجتماعی تا سال 1393)اشتباه بوده است؟
2- اگر پاسخ سئوال 1 منفی است ،دولت(شورایعالی کار و هیات وزیران)در سالهای 94 و 96تا1400 براساس چه قانونی ،با اختراع واژه سایر سطوح ،تبعیضی ناروا در تعیین نابرابر میزان افزایش حقوق و دستمزد سالانه کارگران و مستمری بازنشستگان،انجام داده اند؟
3- سکوت مراجع حرفه ای و کارگری در این خصوص تنها می تواند برادامه این تبعیض ناروا در تعیین نابرابر میزان افزایش حقوق و دستمزد سالانه کارگران و مستمری بازنشستگان وبر خلاف قوانین مربوطه ،گردد.
4- توجه داشته باشیم اهداف این عمل غیر قانونی ،جبران بخشی از افزایش سالانه مستمری حداقل بگیران از محل کاهش مستمری غیر حداقل بگیران می باشد.
5- رویه مورد عمل در بند 4 فوق ،هنگام انجام باصطلاح همسان سازی هم مورد استفاده واقع گردیده و بخش عمده بودجه تخصیصی صرف بالا بردن میزان مستمری حداقل بگیران(تا حداقل تعیین شده )گردید و تتمه بودجه ،با فرمولی خودساخته ،به غیر حداقل بگیران پرداخت گردید.
6- با محاسبه ای ساده حداقل کاهش مستمری بازنشستگان غیر حداقل بگیر در طی 6سال 1394و 1396الی 1400 بالغ بر 000ر353 میلیارد ریال گردیده که قطعا" محاسبات با ارقام واقعی بسیار بیشتر خواهد شد.
حقوقی که یک چهارم خط فقر را پوشش می ده و با تورم شبانه روزی در حال صعود، کوچکتر هم می شه، چرا کافی نباشه؟
چرا هيچ كس به كاهش دادن نرخ ارز و بالا بردن قدرت پول ملي اشاره نمي كنه، كاش به جاي افزايش حقوق نرخ ارز رو پايين مي آوردن، هم تورم زا نبود و هم ارزش ريال كمي بالاتر مي رفت
درود بر همگی . متاسفانه بعضی از بخش های خصوصی خصوصا هتل دارها حداقل ها را پرداخت نمی کنند
درود بر همگی . متاسفانه بعضی از بخش های خصوصی خصوصا هتل دارها حداقل ها را پرداخت نمی کنند
خیر
وقتی حداقل سبد معیشتی 6.900 هستش،چرا باید حداقل حقوق 4.100 باشه؟آیا افزایش حقوق کارگران باعث تورم میشه یا ناکارآمدی مسئولان؟اگه کسی تونست به این سوالات جواب منطقی بده ما هم با حقوق 4.100 زندگی میکنیم.
سلام: در کشوری که طی دوسال دلار بیش از800 درصد رشدداشته و از 3700تومان به 30000هزار تومان در نوسان است و به تبع آن سیل لجام گسیخته افزایش قیمت هاراروزانه ،ماهانه و سالانه را در همه ااجناس شاهد هستیم در کشوری که تورم واقعی بیش از 200درصدی است .دولت یک بار درسال حقوق کارمندان ،بازنشسگان و کارگران را بر خلاف نص صریح قانون بسیار پائین تر از نرخ تورم افزایش می دهد .این کار در کجای قاموس عدالت اسلامی جای می گیرد؟ فاین تذهبون؟
فقط یک روز هیچ کارگر و کارمندی کار نکند تا صدای اعتراض به گوش مسئولین برسد!
حداقل حقوق در کشور های متوسط 1000تا 1200 دلاره حالا کشورهای شمال اروپا و اسکاندیناوی که بالای 2000 هم هست. توی انگلیسم 800 پوند بود که هرجوری حساب کنی بالای 20 میلیون میشه.
این حقوقا در حد مزاحه و کار کردن هیچ ارزشی نداره و فقط سیستم دلالی جواب میده
یکی یه خونه خرید فروش میکنه حقوق یک سال منو سود میکنه فقط یدونه در سال
با این وضعیت و اینکه هیچ کس جرات نمیکنه با این حقوقا بچه دار شه ده پونزده سال دیگه نیروی کار هم نیست و اون موقع متوجه میشن برای اینکه کار نکنن باید یکی باشه که جاشون کار کنه پس بهتر بود انقدر حقوق میدادن که همیشه کسی باشه
ازدواج نکنید و بچه دار نشید. دیگه اینکه عقلتون میرسه؟
با توجه به عقب ماندگی حقوق کارگران از زمان جنگ تحمیلی و بعد سازندگی و بعد تحریم و بعد کرونا که از حقوق کارگر برای جبران ناکارامدی خودشون مایه گذاشتن و الان که تورم افسار گسیخته و شرکت های تولیدی با توجه به تحریم هر چی تولید می کنن حتی با کیفیت بسیار نازل افزایش چندرغاز حقوق کارگر شرم آوره شعار رفاه کارگران کجا رفت حقوق کارگر حداکثر هزینه 15 روز کارگرا را در ماه میده انهم با حذف کردن گوشت مرغ میوه مسافرت و دندانپزشکی و..... از زندگی
حالا مناسب ندونیم قراره چیزی عوض شه ؟؟؟

خدا نگذره از باعث و بانی هر کسی که مردم و گرفتار کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم