بازدید 5678

رایزنی لاوروف و هیئت حزب‌الله درباره سوریه و دولت لبنان

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: نشست سرگئی لاوروف و هیئت حزب‌الله لبنان امروز، دوشنبه بر لزوم تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست سعد حریری متمرکز بود.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 15 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر موضع ثابت و حمایتگرانه کشورش از حاکمیت لبنان، وحدت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

او بر لزوم حل مسائل لاینحل براساس طرح‌های ملی از طریق مذاکره گسترده با مشارکت نمایندگان تمام طوایف اصلی در جامعه لبنان انحصارا در فضای قانونی و بدون مداخله خارجی تاکید کرد.

لاوروف افزود: در عین حال روی تشکیل دولت جدید در اسرع وقت به ریاست سعد حریری به طوری‌که خروج لبنان از بحران را رقم بزند، تاکید کرد.

طبق این بیانیه، در این دیدار همچنین راه حل فراگیر سوریه بررسی شد و بار دیگر روسیه بر حق سوری‌ها در تعیین سرنوشت‌شان به شکل مستقل براساس قطعنامه ۲۲۵۴ تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه افزود، در این راستا به اهمیت افزایش تلاش‌های بین‌المللی جهت بازگشت آوارگان سوری از جمله آوارگان مستقر در لبنان به کشورشان به منظور تحقق ثبات مورد اعتماد در منطقه اشاره کرد.

محمد رعد نیز با بیان این‌که هر چقدر سطح پویایی سیاسی حزب‌الله گسترش یافته پویایی و اعتماد این حزب برای ادامه مسیر با استواری بیشتر شده است، گفت: حضور روسیه در منطقه نوعی از توازن در سطح بین‌المللی است.

او گفت: ما درباره شاخه‌های تروریسم و پایان دادن به گسترش تروریسم در لبنان به عنوان دستاوری که مقاومت محقق کرد، بحث کردیم.

رعد تصریح کرد: همکاری در مقابله با تروریسم منجر به فداکاری‌ها شد و به تحول و توسعه روابط منطقه‌ای و داخلی انجامید.

این مقام افزود: این سفر گذاری ویژه در روابط بین ما و روسیه به خصوص بعد از همکاری در مقابله با تروریسم است.

این مقام حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما سیاست دولت جدید آمریکا که راه‌حل‌های منصفانه برای پایان بحران‌ها را رد می‌کند، بررسی کردیم.

رئیس هیئت حزب‌الله لبنان افزود: ما جزئیات واکسن روسیه و درخواست‌هایی که روسیه در حال بررسی آنهاست، مورد تبادل نظر قرار دادیم.

به گفته رعد، روسیه با تمام طرف‌هایی که با پرونده سوریه در ارتباط هستند، در راستای تقویت امنیت و بازگشت آوارگان مذاکره می‌کند.

رعد خاطرنشان کرد، از روسیه انتظار نمی‌رود دولت در لبنان تشکیل دهد، اما به تامین شرایط برای تشکیل دولت ترغیب می‌کند.

رئیس هیئت حزب‌الله در مسکو به شبکه المیادین گفت: از لاوروف برای دعوت به روسیه جهت تبادل نظر درباره اوضاع منطقه تشکر کردیم.

او با بیان این‌که دیدگاه‌ها نسبت به پرونده لبنان بسیار به هم نزدیک بودند، افزود: بر لزوم تسریع در تشکیل دولت در لبنان طبق اراده ملت لبنان تاکید کردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی