بازدید 7601

قالیباف: ایران و روسیه وجوه مشترک زیادی دارند

«محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه باید به سطح مشارکت، مستحکم و مستمر برسد، افزود که دو کشور وجوه مشترک زیادی در رمینه های دو طرفه، منطقه ای و بین المللی دارند.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 08 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، قالیباف، در نخستین برنامه سفر خود، در تالار تشریفات سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در جمع مدیران نهادهای ایرانی یادآورشد: ایران و روسیه در مسائل مختلف بین المللی فصل مشترک و دیدگاه‌های نزدیکی دارند که زمینه برای توسعه هرچه بیشتر روابط دوجانبه را فراهم کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی به اهمیت روابط ایران و روسیه و تداوم روند گسترش همکاری های مختلف در حوزه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد که با استفاده از نقاط مشترک می توان بر ضعف‌های دو کشور غلبه کرد.

قالیباف به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و تعمیق روابط ایران و روسیه و بسط و گسترش ساختار همکاری های دوجانبه اشاره کرد و توضیح داد که از مهمترین اهداف سفر به روسیه، اعتمادبخشی به روس‌هاست که روابط تهران و مسکو تحت تاثیر تحولات جهانی تغییر نخواهد یافت.

وی افزود: امروز در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و وظیفه هر مسوول ایرانی در هر رده تلاش برای رفع مشکلات مردم است.

قالیباف در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، در راس هیاتی پارلمانی و بنا به دعوت رسمی «ویچیسلاو والودین» رییس دومای دولتی روسیه، عصر یکشنبه به وقت محلی وارد مسکو شد.

به گزارش ایرنا، در این سفر سه روزه، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و ابوالفضل عمومی رییس و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی، سیدجواد ساداتی نژاد رییس کمیسیون کشاورزی، ‌حسین امیرعبدالهیان مشاور رییس مجلس در امور بین‌الملل و بابک نگاهداری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس، قالیباف را همراهی می کنند.

قالیباف در این سفر، علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت مسکو، با همتایان خود در دوما و سنا، مقام های اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی روسیه دیدار ودر خصوص راه های گسترش مناسبات دو کشور در حوزه های گوناگون گفت و گو و تبادل نظر خواهد کرد.

حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی نیز از دیگر برنامه‌های رییس مجلس شورای در مسکو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی