بازدید 8146

مقام سوری: ترکیه دلیل اصلی بی‌ثباتی سوریه است

معاون وزیر خارجه سوریه بر تقویت آشتی‌های داخلی با همکاری دو طرف روسیه و سوریه و تعامل با هر گونه تلاش و ابتکار عمل جدی برای پایان دادن به بحران آوارگان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ 28 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت النشره، ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه در کنفرانس خبری نشست مشترک سوریه و روسیه در دمشق با محوریت بازگشت آوارگان تصریح کرد: تحقق بخش مهمی از این اصول و مهمترین آن، بازگشت آوارگان به مناطقی است که ارتش سوریه آزاد کرده است.

او تاکید کرد: ترکیه همان دلیل اصلی عدم بازگشت امنیت و ثبات به سوریه است و به نوعی در سرقت اموال دارایی‌ها و منابع طبیعی و ملی توسط نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) دست دارد به این مساله کمک کرده است.

سوسان اشاره کرد: تحریم‌ها یکی از انواع جنگ‌های آمریکایی علیه سوریه بوده و جنایتی بین‌المللی است.

او تاکید کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی با هدف جبران شکست‌های گروه‌های تروریستی، آلت دست آمریکا و اسرائیل، تلاش برای نجات طرح تروریستی در سوریه است.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، گزارش داد، شرکت کنندگان در کنفرانس مشترک مطبوعاتی سوریه و روسیه امروز در دمشق با اشاره به محاصره اقتصادی کشور‌های غربی علیه سوریه و اینکه این محاصره جلوی بازگشت پناهندگان سوری را می‌گیرد، به تلاش‌های مبذول از سوی دو طرف در راه بازگرداندن زندگی معمولی به مناطق آزاد شده از تروریسم و بازگشت پناهندگان پرداختند.

وزیر اداره محلی و محیط زیست مهندس حسین مخلوف به تشریح اقدامات دولت سوریه در خصوص مقابله با جنگ تروریستی اعمال شده علیه این کشور و رسیدگی به تبعات ناشی از این جنگ چه در زمینه‌های امداد و چه در زمینه انسانی و یا اجتماعی و خدماتی، پرداخته است.

مخلوف توضیح داد: ۹۳ مرکز دولتی مخصوص برای ستقبال پناهندگان مجهز، ۱۹۷۳۶ منزل آسیب دیده نیز بازسازی شد و ۱۹۰۳ واحد مسکونی تاسیس و به علاوه این‌ها ۱۴۰ مرکز دولتی برای اسکان پناهجویان تامین شد.

وی افزود: کمیته بازسازی زیر بنایی کشور که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده با جبران خسارت‌های ناشی از جنگ حدود ۲۰ میلیارد لیر سوری را برای انجام این کار خرج کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی