بازدید 86094

عشق ضربدري، نمونه‌‌اي درخشان از كارنامه ارشاد!

نكته جالب در اين فيلم، تظاهر به مسائل شرعي براي جلب رضايت متوليان وزارت ارشاد است، به گونه‌اي كه گلزار كه دزدانه وارد منزل فردي شده و در آن منزل به همراه مهناز افشار مشغول تعقيب كيفيت رابطه نامزدش با مردي بيگانه است، اقدام به خواندن نماز مي‌كند كه ناگهان مشکل محل غصبي نماز و خلوت با نامحرم، حل شده و فيلم مجوز نمايش مي‌گيرد.
کد خبر: ۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۵ 03 November 2007
با رو به اتمام بودن اكران فيلم سينمايي «كلاغ پر» كه در دوره كنوني وزارت ارشاد، مجوز توليد آن صادر شده و ساخت آن در سال جاري به پايان رسيده، دور جديدي از انتقادها عليه رعايت نكردن ارزش‌هاي فرهنگي توسط وزارت ارشاد مطرح شده است.

در اين فيلم كه با كپي‌برداري از فيلمنامه‌نويسي سينماي مبتذل پيش از انقلاب و به سبك فيلم‌ فارسي آن زمان، موضوع يك عشق ضربدري ميان دو زوج مطرح مي‌شود، با عبور از مرزهاي شرعي و قانوني، رابطه يك زن شوهردار با مردي ديگر و در مقابل، رابطه همسر آن مرد با نامزدش به نمايش درمي‌آيد.

اين رابطه كه با تصريح ديالوگ‌هاي موجود در فيلم، حتي با وجود خوانده شدن صيغه شرعي ميان زوج اول (محمدرضا گلزار و بهنوش طباطبايي) و در آستانه عروسي آنان بين حسام‌الدين نواب صفوي و نامزد شرعي محمدرضا گلزار با خواندن صيغه محرميت ديگري! آغاز مي‌شود، در ادامه با ايجاد رابطه عشقي بين مهناز افشار (زوج حسام‌الدين نواب صفوي) و محمدرضا گلزار، كامل مي‌شود.

نكته جالب در اين فيلم، تظاهر به مسائل شرعي براي جلب رضايت متوليان وزارت ارشاد است، به گونه‌اي كه محمدرضا گلزار كه دزدانه وارد منزل فردي شده و در آن منزل به همراه مهناز افشار (زوج رقيب عشقي خود) مشغول تعقيب كيفيت رابطه نامزدش با مردي بيگانه است، اقدام به خواندن نماز مي‌كند كه به يك‌باره تكليف بسياري از مسائل شرعي همچون محل غصبي نماز و خلوت با نامحرم، حل شده و فيلم مجوز نمايش مي‌گيرد.

نمايش واضح رقص مرد و زن (محمدرضا گلزار و مريم سعادت) در اين فيلم نيز از نكات جالب ارزشي است.

مسائل بعدي در زمينه فيلم كه برگزاري مراسم نمايش مانكن‌هاي مرد تحت پوشش مزون لباس است، كنايه صريح به مشروبات الكلي و ... نشان‌دهنده آن است كه گويا نمايش ابتذال و فساد بدون پيام سياسي، از آزادي برخوردار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
اين موضوع نشان از گردن كلفتي مافياي سينمايي در وزارت ارشاد دارد. كسي كه سالها در مقام سردبيري يك روزنامه ارزشي در نقد اين گونه فيلمها مطلب چاپ كرده هم نتوانست كاري بكند ودر اين منجلاب غرق شد...
سلام، این بحثها مربوط به ریاست جمهوری آقای خاتمی بود و ریختن کفن پوشان به خیابان مد آن زمان بود الآن انرژی هسته ای رو عشق است که وسیله ای است برای رد گم کردن....
خوش بحال آقاي وزير ارشاد
به کجا چنین شتابان...؟
متاسفانه سینمای ایران هر روز بیش از پیش به سمت ابتذال پیش می رود و نمایش این فیلم یک افتصاح است چه از نظر موضوع و چه از نظر محتوا.
خدا رو شکر کسی هم نمی تواند بگوید این درد روز است و مردم باید بدانند.
چون این به هیچ عنوان با عفت زنان و غیرت مردان ما جور در نمی آید.
یا حق
گلایه رهبر انقلاب از دولت نهم :
فرهنگ را از مظلومیت خارج کنید.
اما کو گوش شنوا ؟
با توجه به ارزشي بودن دولت فعلي ايرادي ندارد!!!
سینمای ایران به جای پرداختن به موضوعات و ارزش های اصیل انسانی که در فرهنگ و اعتقاد ایرانیان بسیار یافت می شود، با الگو برداری از قسمتهای مبتذل فرهنگ غرب (نه قسمتهای مفیدش) به دنبال برطرف کردن نیازهای فرهنگی جوانان ایرانی است. شرم آور است که موضوع این فیلم بسیار نزدیک است به روشی در سکس تحت عنوان سکس ضرب دری که در بین برخی از گروهها در دنیای نفرت انگیز غرب رواج یافته است.
خب بالاخره سينماها بايد يه جورايي پر بشن ديگه.
چند تا سوپر استار به علاوه عشقهاي آبكي
واسه سرگرمي بد نيست!!!!
جون داداش ما از اون جانماز آبکشا نیستیم. ولی مردیم از بس از اين فیلمها اومد رو اکران. بابا الآن دو سه ساله من فیلم خوب تو این سینماها ندیدم. گفتیم تو اين سال هاي اخير باز ميان چند تا فیلم می‌سازن خدا و خلق خدا حال می‌کنن. اما افسوس و صدافسوس
بازیگران تکراری ، موضوع تکراری ، گیشه تکراری ، نفع این گونه فیلم ها جز گسترش فرهنگ غیر ایرانی و اسلامی چیست ؟ ( مسلماً ارتقا سطح هنر هم نیست! )
ایول ایول - داش صفار رو ایول
یعنی اون طرفها یه ادم عاقل پیدا نمیشه که بگه باباجان این فیلمها به فرهنگ ما ایرانیها اصلا سازگاری ندارد و این خود ترویج فساد وبی بندباری است .با اکران این گونه فیلمها (که در چند سال اخیر این بار چند م هست که شاهد اکران این چنین فیلمهای هستیم مثل نقاب و...)خود مهر تایید زده ایم بر انجام فساد و اتوماتیک مجوز صادر کرده ایم در این میان باید تکلیف خود را مشخص کنیم که یا با فساد وبی حجابی مبارزه کنیم یا نه بی خبال باشیم تو سینما های کشور راه وروش فساد کردن وآموزش بدیم .به امید روزی که تعارفها لااقل در زمینه های فرهنگی که اینده یک سرزمین رو میتونه رقم بزنه کم بشه
متاسفانه صحبت امام رو درباره سینما فراموش میکنیم که گفت: ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا در سینما مخالفیم . آقایان به خودتون بیاید تا کی میشه فراموش کرد؟
ول كن بابا. 128 ميليارد دلار رو تو 2 سال معلو نشد چي شد
بعدميگن سينما خالي شده .حيف به پول بليطي كه ازدست ميره
***اتأمرون الناس بالبر و تنسون انفسكم (آيا مردم را به نيكي فرمان مي‌دهيد و خود را فراموش مي‌كنيد؟) ـ آيه 44 سوره بقره ***
فعلا نبايد از دولت خرده كرفت طرحهاي دولت خدمت رسان 8 ساله تنظيم شده است!
غيرت انهايي كه براي فيلم بدون مشكل ادم برفي ومارمولك پرده سينماروپاره مي كردندوشيشه مي شكستندلابدصرف انتخابات نهم شد.انهايي هم كه كفن مي پوشيدنديادرفكرتخريب بيشترخاتمي هستندياازترس گرون نشدن پارچه وبالاترنرفتن تورم ازكفن پوشي خودداري مي كنند.هميشه اسمان يك رنگ نيست اگرچشمهايك جورنبينند
کجاست دوران سینمای طلائی ایران در زمان سید محمد بهشتی و فخرالدین انوار؟
ببخشید من با این فیلمهای آبکب مخالفم اما تو را به خدا چرا فکر میکنید این چیزها در جامعه وجود ندارد؟ و یا فکر میکنید که مثلا چون اسلام گفته فلان چیز حرام است بیان کردن آن و مشکلات آن باید قدغن باشد؟
lمملكث انقدر بي مشكل اسث كه از روي بيكاري روي اين مسائل بي ارزش وتكراري تكيه ميكنيد اين حرفها مال اول انقلاب اسث كه مثل خيلي از مسائل ديگر ان زمان به فراموشي سپرده شده است
// به کجا چنين شتابان مسجد جامعي از صفار پرسيد که ما کم آورديم ايول داش صفا رو ايول //
اگه راست مي گيد شما يه چيز به درد بخور بسازيد
من از این می ترسم که توقیف بشه و بعد درامد میلیاردی هم نصیب تهیه کنندگانش بشه.!!!!!!
نه می خواهیم فیلم مبتذل بسازید نه فیلم پرهزینه که بگوییدبودجه ی آنرا نداریم.به جای این فیلمها. فیلم داستانی با موضوعی قوی بسازیدکه تاسالهای سال برسرزبانها بماندوآنرا کتابش کنند.دیگه هممون فهمیدیم پولدارهای شمال شهروفقرا چطوری زندگی می کنند .
ایران یک کشور باتاریخ کهن وعظیم که دنیا را شگفت زده کرده با وجود مسایل مهمی که مردم جامعه با ان در گیرند ،با وجود بزرگانی که تمام دنیا از آنها از عظمت آنها می گویند و می نویسند و فیلم می سازنند ویا بسیاری علیه آنها برمیخیزند چه دلیلی دارد فیلمهایی با محتوای تکراری تحویل مردم می دهند چرا ؟
بايد قبول كرد كه متاسفانه در حال حاضر و از مدتها قبل بسياري از فيلم هاي سينمايي به فيلم هايي تجاري صرف تبديل شده است كه هدفشان جذب جوانان به سينماها مي باشد
مرحبا ... واقعا متاسفم... جواب خون شهدا را چه ميدهيد؟
باسلام وعرض تشکر ، خواهشمندم از آوردن نام هنرپیشه (حداقل بصورت مستقیم ، مثل سطر های 8و9و10و12و15) خودداری قرمایید.
وقتی شما محتوای فیلمی رانقد میکنید ، وقتی بحث ارزش وضد ارزش مطرح است ، هنرپیشه چه گناهی دارد؟
اساتید بزرگواری در فیلمهایی با محتوای متناقض نقش آفرینی کرده اند(مثل استاد "داریوش ارجمند" درسریال امام علی ودر نقش "مالک اشتر " وبازی در فیلم آدم برفی دریک نقش منفی! ویا استاد "پرویزپرستوئی" در فیلم آژانس شیشه ای ..ومارمولک)
بنابراین فکر میکنم با من هم عقیده شده باشید که در موارد مشابه باید فقط به نام افراد در فیلم اشاره نمود واز ذکرنام هنر پیشگان محترم بصورت مستقیم خودداری کرد.موفق باشید.
تا وقتي سينماي ما حول محورهاي تكراري و قديمي مي چرخد و هيچ ازرشي براي كارهاي متفاوت و ارزشي در نظر گرفته نمي شود توقعي بهتر از اين نمي توان داشت و فاصله سينما با تلويزيون روز به روز در حال افزايش است
ممنونم . ای کاش یه مسئولی پیدا بشه و اینهارو بخونه شاید که کاری بکنه .
وزیر ارشاد دمت گرم . اگه تو نبودی ما که از بیکاری می مردیم .
خجالت بکشید . جواب خون شهدا این ها است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست