بازدید 22068
نگرانی این روزهای بشریت تمامی ندارد

کشف نسخه جدید و مسری تری از ویروس کرونا؛ این بار در آفریقای جنوبی!

وزیر بهداشت انگلیس با اعلام این خبر از دولت آفریقای جنوبی به خاطر صراحت و شفافیت شان در مشخص شدن این موضوع هم تشکر کرد تا نشان دهد که انتقادات دیگر کشورها از انگلیس بابت تاخیر زیاد در انتشار اطلاعات درباره کشف نسخه جهش یافته قبلی، پر بیراه نبوده است؛ انتقاداتی که امروز از زبان نمکی، وزیر بهداشت کشورمان هم شنیده شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 23 December 2020
تابناک اجتماعیهنوز شوک ناشی از کشف سویه مسری تری از ویروس کرونای جدید در انگلستان رفع نشده، خبر می رسد که نسخه خطرناک تری از این ویروس کشف شده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ این خبری است که دقایقی پیش، مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس در کنفرانس خبری منتشر کرد و در تشریح ماجرا گفت: دو مورد ابتلا به این ویروس جهش یافته شناسایی کردیم که هر دو اخیرا به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند.
 
کشف نسخه جدید و مسری تری از ویروس کرونا؛ این بار در آفریقای جنوبی!
 
وی در ادامه از اعمال ممنوعیت پرواز از/به این کشور خبر داد و تاکید کرد، همه افرادی که در دو هفته اخیر از این کشور وارد انگلستان شده اند، قرنطینه خواهند شد؛ تدابیری ویژه برای جلوگیری از شیوع این نسخه جهش یافته ویروس کرونا که به تاکید وزیر بهداشت انگلیس، قابلیت انتشار بیشتری دارد.
 
البته هانکوک در این نشست از دولت آفریقای جنوبی به خاطر صراحت و شفافیت شان در مشخص شدن این موضوع هم تشکر کرد تا نشان دهد که انتقادات دیگر کشورها از انگلیس بابت تاخیر زیاد در انتشار اطلاعات درباره کشف نسخه جهش یافته قبلی، پر بیراه نبوده است؛ انتقاداتی که امروز از زبان نمکی، وزیر بهداشت کشورمان هم شنیده شد.
 
نکته جالب توجه در کشف اخیر، پیمودن سیر تکاملی گوناگون برای دو نسخه متفاوت ویروس کرونای کشف شده در آفریقای جنوبی و انگلستان است که در نهایت به شکل گیری ویروس های جهش یافته ای منجر شده که مشابهت هایی، از جمله قدرت انتقال بیشتر با یکدیگر دارند.
 
اخباری نگران کننده که امیدواری ها به ریشه کنی این بلای بزرگ با واکسیناسیون را هم مورد تردید قرار داده؛ هرچند به تاکید برخی دانشمندان، واکسن های تولیدی برخی شرکت ها توانایی مقابله با این ویروس های جهش یافته را دارند و در صورت بروز جهش هایی نگران کننده تر هم، قابل به روز رسانی هستند.
 
این در حالی است که توالی ژنوم ویروس جهش یافته در انگلیس به تازگی استخراج شده و آن گونه که انگلیسی ها اطلاع رسانی کرده اند، مطالعات درباره ویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی هم در آغاز راه است؛ آغاز راهی که موجب شده پروازهای بسیاری از کشورها از/به انگلیس و آفریقای جنوبی قطع شود؛ تصمیمی مشابه هفته های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در جهان و پیش از آنکه وضعیت پاندمیک (دنیاگیری) هندکووید ۱۹ اعلام شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
من که یه ذره ش هم نفهمیدم چی گفتی
فقط بگو مرغ 20 تومنی کجا میدن بریم اونجا
پاسخ ها
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
همه فهمیدن از ازمایشگاه خودشون سرایت کرده باز گردن افریقای جنوبی میندازند
آقای نمکی نتونست جلوی پرواز به چین رو بگیره ببینیم زورش به پرواز انگلیس یدرسه؟!
مردم جهان لیاقت زندگی در آرامش رو ندارن، خود مردم از ویروس خطرناک ترن، باید نسل بشر جمیعا منقرض بشه.
مردم جهان لیاقت زندگی در آرامش رو ندارن، خود مردم از ویروس خطرناک ترن، باید نسل بشر جمیعا منقرض بشه.
تا ظالمان بی خرد جهان را پچرخانند، وضع همین است
کم کم برای جنگ جهانی سوم از نوع متفاوت آماده باشیم
مثلا می خوان بگن تقصیر ما نبوده! این گند کاری دانشمندان آکسفورد بوده و بس!
چی ساخته چین
کار خودشونه.... کشتن افراد وابسته به صندوق های دولتی و بازنشستگی اقتصاد انگلیس بعد خروج از اتحادیه اروپا رو راحت تر می کنه...
احتیاج به عزم جهانی برای واکسیناسیون سریع هست
قابل توجه هواپیمائی ماهان !
یا خدا خودت به داد بشریت برس چه کسانی پشت پرده نقشه شومی برای دنیا میکشند
به نظر میرسه این همون مرگ سفیدیه که در روایات بهش اشاره شده و حدود یک سوم بشر رو میکشه. ابتدای کرونا فکر میکردم این همون مرگ سفیده. اما بعدش که دیدم آمار تلفات خیلی زیاد نیست و بعد از یک سال به ۲ میلیون هم نرسیده امیدوار شدم که اون نبوده. اما الان که این جهشها رو میبینم به نطرم همون حدس اولم درسته. مردم استغفار کنید و فرج منجی رو بخواید. اوضاع خرابه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست