بازدید 10767

انتقاد متفاوت نماینده مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۰

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: درآمدهای پیش‌بینی شده دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دور از واقعیت است.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 19 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد نسبت به لایحه بودجه سال 1400 و درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده درآن، اظهار داشت: درآمدهای پیش‌بینی شده دولت دور از واقعیت است و کلیات لایحه بودجه نیز با واقعیات سازگاری ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز دور از واقعیت است، افزود: وقتی که در حال حاضر فروش نفت بسیار کم است نباید چنین ارقامی را در بودجه بیاوریم تا در آینده دچار کسری بودجه و ایجاد تورم نشویم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با تاکید بر اینکه اتکای بودجه سال 1400 به حجم بالایی از درآمدهای نفتی قابل توجیه نیست، ادامه داد: در بررسی بودجه باید بحث نفت در مرحله نخست مورد توجه قرار بگیرد و فعلاً فروش روزانه 2 میلیون و سیصد هزار بشکه در روز امکان پذیر نیست؛ نباید 40 درصد بودجه به فروش نفت اختصاص پیدا کند، بلکه این رقم باید تنها 5 درصد باشد.

ابوترابی با بیان اینکه درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده غیرواقعی است، اظهار داشت: فاصله بسیار زیادی بین واقعیت و لایحه بودجه وجود دارد چرا که فروش 2 ملیون و سیصد هزار بشکه نفت قابل تحقق نیست. بنابراین درآمدهای تعیین شده در بودجه غیر قابل اتکا است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت: واقعی بودن، قابل تحقق بودن و نظارت‌پذیر بودن ازجمله ویژگی‌هایی است که یک لایحه بودجه باید داشته باشد و این موارد باید در منابع و مصارف لایحه دیده شود اما دولت پیش‌بینی کرده هرقدر از نفتی که نتوانست صادر کند را در داخل بفروشد و از آنجا که این مهم به مصلحت کشور نیست لذا دولت باید بر روی منابع دیگر درآمدی تمرکز کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست