بازدید 13713
۹

انتقاد از حذف عکس پاسارگاد از کتاب درسی

انگار این دوگروه بنا ندارند باهم کنار بیایند؛ یکی بر کاریکاتورسازیِ ملی‌گرایی و اطوارْبازیِ واپس‌مانی در گذشته اصرار دارد و دیگری به محو و حذف همه‌ی آثار ملی و تمدنی، به نام اسلام‌گرایی.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 17 December 2020

به گزارش «تابناک»، روزنامه اطلاعات نوشت: در دومین دوره از دولت پیشین، گفتمانی که به تظاهر و کاریکاتورنمایی بیشتر شبیه بود، در سطحی از جامعه شکل گرفت، که ادعای ملّی‌گرایی و حمایت از تمدن قدیم ایرانی داشت و البته باطنش آن‌قدر نمایان بود، که باورپذیر نمی‌نمود.

کسانی که جلوه‌های بیرونیِ فعلی کشور را چندان مراعات نمی‌کردند و گاه دستمایه‌هایی از شرمندگی و انفعال را هم به ارمغان می‌آوردند، ناگهان سینه‌چاک احیای میراث کوروش و داریوش شدند و گفتارها و رفتارهایی که اصولا در قواره و اندازه و جنس گفتمانشان نبود ابراز می‌کردند.

از جمله، مجمعی را فراخواندند به ناگاه از ایرانیان خارج از کشور؛ عمدتاً از قماشی که نه چندان درد کشورشان را داشتند و نه اصولا وزنه‌ای به عنوان پیشانی و نمایه‌ی کشور در خارج بودند و در چند روز آنان را در هتل‌های لاکچری تهران اسکان دادند و چند سخنرانی مثلا در صیانت از میراث تمدن ایرانی تحویلشان.

آن جماعتِ مدعو نیز گرم خوردند و نرم خفتند؛ از کیسه‌ی مردم داخل؛ و بانیان تبلیغات کردند که بله؛ ایرانیان خارج را به داخل آوردیم! میهمان‌ها هم پس از چند چرب خوردن از اطعمه و اشربه و گذران اوقات و دریافت هدایا و سوغات، دوباره روان شدند به کشورهای میزبانشان؛ علی برکة‌اللهِ آن دوران!

عده‌ای نیز با دوقطبی‌کردن جامعه در نزاع ساختگی میان ملّیت و اسلامیت و مشاجره‌آمیز کردن تمدن هفت‌هزارساله‌ی ایرانی با فرهنگ هزار و چهارصد ساله‌ی اسلامی، بر طبل توخالی و پرصدای این دوگانه‌سازی کوبیدند و موجب افراط عده‌ای دیگر در رفتارهای کاریکاتوری شدند؛ تا جایی که دخیل‌بندی به بنای پاسارگاد و عریضه‌خوانی در برابر مرقد مرحوم‌ کوروش کبیر شد یک پُز و یک برند.

انگار این دوگروه بنا ندارند باهم کنار بیایند؛ یکی بر کاریکاتورسازیِ ملی‌گرایی و اطوارْبازیِ واپس‌مانی در گذشته اصرار دارد و دیگری به محو و حذف همه‌ی آثار ملی و تمدنی، به نام اسلام‌گرایی.

جای استاد شهید مطهری خالی، که کاش می‌بود و جلد دوم کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را می‌نگاشت و به عوامی‌گری هردو گروه پاسخ می‌داد.

امسال در کتاب عربی سال یازدهم، نماد پاسارگاد با عمارتی تاریخی در سنندج جایگزین شده؛ شاید به زعم نویسندگان، زهر کوروش بیشتر گرفته شود و شهد اسلام، بیش از پیش چشیده!…

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۹
چند سال دیگه نام ایران هم به ذولفقار یا حداقل الایران تغییر می کند.
این چند ساله اخیر چرا اینقدر کتاب درسی را چه از نظر محتوا چه عکس انگولک میکنند بابا دست بردارید
عجیبه که از انسانی که 2500 سال پیش میزیسته اینقدر وحشت دارند. مگه چیکار کردید که اینقدر وحشت دارید؟؟
لطفا توجه کنید پس از گذشت چهل سال از انقلاب ، این تغییرات در آموزش و پرورش دولت آقای روحانی اتفاق می افتد.
کلا اعراب با ایرانی جماعت مخالفند و ایرانیان را نجس و دشمن خودشان میپندارن..
طوری رفتار می کنند که انگار از 1400 سال پیش ایران شروع شده . این تند رویها نتیجه عکس دارد مخصوصا با این وضعیت مدیریت کشور .
وزارت آموزش و پرورش سال هاست نشان داده که ضد فرهنگ و هنر ایران است.
ای وای که از پس امروز بود فردایی
یه پیشنهاد هم اینه که به همراه اخبار این شاهکارها در کتب درسی نام مولفین یا مصححین مربوطه رو هم بنویسید تا ملت هم با این اعجوبه های ادبی و آموزشی آشنا بشن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست