بازدید 9377
۱

آلمان: اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه تبعات خواهد داشت

وزارت خارجه آلمان با «تحریک‌آمیز» خواندن اقدمات اخیر ترکیه، تأکید کرد که این اقدامات در آینده تبعات به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۹ 08 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شبکه «العربیه»، شامگاه امروز (دوشنبه)، در گفتگو با وزارت‌خارجه آلمان موضع این کشور در قبال اقدامات اخیر ترکیه را گزارش داد.

وزارت‌خارجه آلمان در این خصوص به شبکه یادشده خبر داد: «تلاش کردیم که گفتگو با ترکیه را توسعه دهیم؛ اما اقدامات تحریک‌آمیز بسیاری وجود دارد».

در ادامه این گزارش به نقل از وزارت‌خارجه آلمان آمده است: «شورای اروپا تصمیماتی در ارتباط با ترکیه خواهد گرفت. اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه طی ماه‌های اخیر، تبعاتی به همراه دارد».

وزارت خارجه آلمان همچنین خبر داد: «می‌خواهیم در میان کشور‌های اروپا در ارتباط با اعمال تحریم علیه ترکیه به یک اجماع برسیم».

این اظهارات پس از متشنج شدن روابط برلین و آنکاراست. روابط آلمان و ترکیه مدتی است که به خاطر اقدامات ترکیه در شرق دریای مدیترانه رو به تنش نهاده است.

پیشتر، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با انتقاد از اقدام ترکیه در اکتشاف گاز طبیعی در شرق دریای مدیترانه این اقدام را نوعی «غافلگیری بد» توصیف کرده بود.

تشن میان دو طرف به نشست اخیر مجمع پارلمانی ناتو نیز کشیده شد بطوریکه طی این نشست، درگیری لفظی میان نمایندگان ترکیه و آلمان صورت گرفت.

حدود دو هفته پیش نیز تقابلی میان یک کشتی نظامی آلمانی با کشتی تجاری ترکیه در شرق مدیترانه رخ داد که ساعاتی بعد از این اقدام، وزارت خارجه ترکیه سفرای آلمان و ایتالیا را فراخواند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این ریاکاران اروپایی برای اینکه قوی جلوه کنند همه را ضعیف می خواهند باید به آنهابگویم استعمارگران اروپایی که همه چیزتان از غارت دیگران بدست آمده ان دوران دیگر به سر آمده هر چه زور دارید در تحریم هایتان بریزید چون کار دیگری از دستتان بر نمی آید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست