بازدید 7925
۶

هشدار درباره مصرف لبنیات محلی در شرایط کرونایی

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف لبنیات محلی و بی نام و نشان، در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹، می‌تواند عواقب ناگواری برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 15 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر حسن براتی زاده روز شنبه با اشاره به آلودگی میکروبی فراوان لبنیات محلی و بی نام و نشان، بر اساس نظارت ها و بازدیدهای انجام شده، اظهار داشت: مصرف زیاد فراورده های لبنی متفرقه توسط شهروندان به یکی از دغدغه های مسوولان بهداشتی تبدیل شده، زیرا استفاده از این محصولات تهدید کننده سلامت است و خطرات جدی در پی دارد.

وی افزود: عرضه محصولات لبنی خارج از محل تولید قانونی نیست و به طور کلی محصولاتی که بدون نظارت و مجوز بهداشتی به فروش می رسد، دارای آلودگی بالایی بوده و سلامت افراد را به خطر می اندازد.

دکتر براتی زاده به تقلب و تخلفاتی که در این حوزه صورت می گیرد، اشاره و بیان کرد: علیرغم آنکه تهیه محصولات پاستوریزه و استریلیزه نیاز به هزینه بیشتری دارد، اما کیفیت و تضمین سلامت آن بر کسی پوشیده نیست، این در حالی است که محصولات لبنی محلی علاوه بر احتمال وجود درصد آلودگی و امکان ابتلا به بیماری هایی نظیر تب مالت، به دلیل داشتن درصد بالای خامه و چربی، هیچ تضمینی بر سلامت آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به عرضه محصولات لبنی محلی دارند باید با گرفتن مجوزهای بهداشتی لازم نسبت به این کار اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
نه که این کارخونه های با نام و نشان خیلی هوای سلامتی مصرف کننده رو دارند و تو این اوضاع که باید مردم تقویت شن ، تا می تونن فراورده های شیرخشک صنعتش شون به جند برابر قیمت نمیفروشن !
لبنیات پاستوریزه به علت درصد بالای پالم و نشاسته و شیر خشک های فاسد از لبنیات محلی هم مضرترند.
ایمان قوی انسان را از کرونا مصون میکند..
آره لبنیات محلی که با وسواس و نظافت کامل درست میشه کخ هست . لبنیات کارخانه ای که معلوم هست چی داره جی نداره خوبه . شیر مثلا شیر چرخ کرده پرچرب مثلا شیر خشک و افزودنیهای دیگه که اکثرا سر و صدا میشه
عرضه محصولات لبنی خارج از محل تولید قانونی نیست و به طور کلی محصولاتی که بدون نظارت و مجوز بهداشتی به فروش می رسد، دارای آلودگی بالایی بوده و سلامت افراد را به خطر می اندازد.

با این حساب باید نصف مردم که در دهات هستند باید می مردند. تبلیغ لبنیات گران پاستوریزه شده را ول کنید
وقتی اعتماد مردم به سازمان های نظارتی از بین بردید چه انتظاری دارید؟ یادتان رفته شرکتهای بزرگ شیر الوده به وایتکس به خورد ما دادند؟ و شاید هنوز هم میدهند. یادتان رفته سوسیس و کالباسهای الوده؟ راه چاره ای برای مردم گذاشتید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی