بازدید 21974
بسته ویدیویی «تابناک»

چهار اشتباه بدیهی در روابط از نگاه ظریف / مردم آمریکا موافق فشار به مردم ایران نیستند / تحریم‌ها یعنی رنج؛ کتاب هنر تحریم‌ها / روایت سردار سلیمانی از راز فرماندهی / فوتبال بازی کردن سیدحسن نصرالله

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 07 November 2020

چهار اشتباه بدیهی در روابط از نگاه ظریف / مردم آمریکا موافق فشار به مردم ایران نیستند / تحریم‌ها یعنی رنج؛ کتاب هنر تحریم‌ها / روایت سردار سلیمانی از راز فرماندهی / فوتبال بازی کردن سیدحسن نصرالله

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تحریم‌ها یعنی رنج؛ کتاب هنر تحریم‌ها

کتاب «هنر تحریم‌ها اثر ریچارد نفیو / The Art of Sanctions by Richard Nephew» در مورد روش‌های بهینه و چارجوب‌هایی که تحریم‌کننده‌ها حین وضع تحریم‌ها باید مد نظر قرار دهند نوشته شده است. ریچارد نفیو یکی از اعضای تیم مذاکرات آمریکا در برجام بود و ارتباط نزدیکی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته و مسئول تیم طراحی تحریم ایران در دولت دوم اوباما بود. او که پیش از این پست، ده سال مسئول امور ایران در شورای امنیت ملی در کاخ سفید و قائم مقام هماهنگی سیاست تحریم در وزارت خارجه ایالات متحده بوده، در این کتاب سعی کرده با ترسیم چارچوبی مشخص برای بهینه کردن اعمال تحریم‌ها از آن‌ها سلاحی برای تحت فشار قرار دادن موثر کشورهای دیگر استفاده کند.

در این ویدیو بخش‌هایی از مراسم رونمایی کتاب وی که مربوط به زمان انتشار آن است خواهید دید. نفیو صریح عنوان می‌کند که هدف تحریم، اعمال رنج به کشوری دیگر است؛ با این هدف که کشور مورد نظر رفتار مد نظر تحریم‌کننده را ترک کند. سپس تحلیل می‌کند که چالش‌ها و خطرات و روش‌های اعمال درست تحریم چیست. سایر افرادی که در پنل حضور دارند به نکات عملی تحریم‌ها و چالش‌هایی که پیاده سازی آن را به همراه دارند می‌پردازند و از نقطه نظر موسسات مالی و بخش انرژی تحریم‌ها و اثرات آن را تحلیل می‌کنند. این گفت‌وگوها دیدی جالب از تحریم‌ها ارائه می‌کند که در آن می‌توان به چالش‌های داخلی طرف تحریم کننده پی برد. همچنین نسخه این کتاب که در ایران ترجمه شده را نیز می‌توانید ترجمه کنید و بخوانید.

دانلود کتاب هنر تحریم‌ها

 


چهار اشتباه بدیهی در روابط از نگاه ظریف

محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه ایران در تدکس دانشگاه امیرکبیر در قالب ارائه‌ای با عنوان «روایت دو داستانِ کوتاه از چهار اشتباه بدیهی در روابط و اثر آن بر دنیا» با تمثیل‌هایی چهار اشتباه اساسی که در مسائل شخصی، اتفاقات داخلی کشور و در سطح بین المللی، شرایط بحرانی و غیرقابل کنترل می‌شود را بیان و تشریح می‌کند. این تدکس سیاسی را در تابناک می‌بینید.

 

مردم آمریکا موافق فشار به مردم ایران نیستند

مجید تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل سال گذشته با حضور در برنامه جی‌پی‌اس شبکه سی‌ان‌ان آمریکا با اجرای فرید زکریا درباره تحولات اخیر پیرامون تحریم‌های ایران و تنش آفرینی‌های اخیر آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد. گفت‌وگوی کامل این مصاحبه را با زیرنویس فارسی در تابناک تماشا کنید.

 


روایت سردار سلیمانی از راز فرماندهی

 سردار حاج قاسم سلیمانی در روایتی متفاوت از راز فرماندهی هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس می‌گوید. این روایت را به همراه تصاویری از بازدید میدانی سپهبد سلیمانی از مناطق عملیاتی سوریه می‌بینید.

 


فوتبال بازی کردن سیدحسن نصرالله

ویدیوی قدیمی از فوتبال بازی‌کردن دبیرکل حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این فیلم که به نظر می‌رسد مربوط به سال ۱۹۸۷ است، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با برخی دیگر از فرماندهان حزب‌الله در حال بازی در زمین خاکی است. این فیلم تاکنون هزاران بار از سوی کاربران اینترنتی دیده شده و فعالان شبکه‌های اجتماعی معتقدند، تعدادی از هم‌بازی‌های سید حسن از رهبران ارشد حزب‌الله هستند که برخی شهید شده‌اند. در تابناک می‌بینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۳
اغلب مردم آمریکا اصلا نمیدونن ایران کجاست. اونایی که میدونن کجاست، نمیدونن زبون ما چیه!
بعد میگه مردم آمریکا موافق تحریم ایران نیستن؟!
با اغاز کاهش قیمت دلار بورس هم مثل ابشارنیاگارا درحال ریزش هست پیش بسوی کانال ۶۰۰ هزارواحدی (؛
کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بازار در کوتاه مدت و میان مدت با روند نزولی همراه است زیرا رشد بورس بر پایه انتظارت تورمی بود و تا زمانی که این انتظارات تقویت نشود بورس وارد فضای رشد نمی‌شود. از دید این گروه سطوح کنونی بورس با تعادل بنیادی تا حدی فاصله دارد و بازار حداقل در سال جاری بارونق روبرو نخواهد شد و در کانال‌های نزدیک به یک‌میلیون واحد نوسان خواهد کرد.
دلیل دیگری که این گروه بر ادامه روند افت شاخص تأکید دارد قیمت دلار است. این گروه می‌گوید بسیاری از سهم‌های شاخص ساز وابسته به نرخ ارز هستند که در صورت افت دلار جذابیت آتی این دسته از سهام تعدیل می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
بیچاره سهامداران دلشون به انتخاب ترامپ خوش بود که بیشترازاین ضررنکنن
فشار آمریکا به مردم نیست به دولت هست.وضع ما از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد بهتر شده.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
شما کجا زندگی می کنید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
ما نه من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
سلام دلال دلار و طلا
سلام
حالا که مردم آمریکا موافق فشار به ایران نیستند ما هم موافق تبعیض و فقر و بی عدالتی در آمریکا نیستیم ولی اگر مردم آمریکا با اعتراضاتشون جلوی فشارها و تحریم هایی که آمریکا به ایران وارد کرده است و جلوی خودخواهی های دلتمردان آمریکا به خاطر مردم ایران بایستند یقین بدانند که خدا هم حساب ویژه ای برای آنها باز خواهد کرد چون فرزندان ایران در پیشگاه الهی حساب ویژه ای دارند (منظورم شهیدان و مجاهدانی که یقیناً فقط برای دفاع از اسلام و دین داوطلبانه از جان خود مایه گذاشتند) و خدا پاداش نیکوکاران را ضایع نمی کند
حالا فوتبال بازی کردن نصرالله چه ربطی به مردم ایران دارد
فرض برپیروزی بایدن در امریکا و کاهش فشار بر ایران - دولت محترم باید مشخص کند برنامه اش چیست؟ چرا به روزمرگی افتاده ایم چرا از این ستون به این ستون و کارهای بی مطالعه بسیار کوتاه مدت. لطفا استقلال اداره مملکت را با نشان دادن برنامه و گام برداشتن بسوی هدف نشان دهید. اقتصاد نفتی بلای این جامعه است.
تو هر بدبختی و فلاکتی باید از مردم مایه بزارند از جمله بورس .دیوار کوتاهتر از مردم پیدا نمی کنند
همین ریچارد نفیو در کتابش می گه برای بی اثر کردن تحریمها کشور مورد تحریم باید اصلاحات اقتصادی را به سرعت انجام دهد ولی مسئولین ما کمترین زحمتی به خود ندادند و حتی با تحریمها همراهی کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست