بازدید 5573
۲

ترکیه شبکه‌های اجتماعی را جریمه کرد

دولت ترکیه برای هر کدام از شرکت‌های فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، پریسکوپ، یوتیوب و تیک‌تاک ۱.۲ میلیون دلار جریمه تعیین کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 05 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، آسوشیتدپرس نوشت برای شرکت‌های فناوری که نماینده‌ای جهت همخوانی با قوانین ترکیه مشخص نکرده‌اند، جریمه تعیین شده است.

به گفته عمر فاتح سایان مدیر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه، فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، پریسکوپ، یوتیوب و تیک تاک هرکدام ۱.۲ میلیون دلار (۱۰ میلیون لیر ترکیه) جریمه می‌شوند.

این جریمه‌ها نخستین گام در جهت افزایش گستره مجازات‌هایی هستند که در بالاترین حد به مسدود شدن ۹۰ درصد ترافیک پهنای باند این سایت‌ها منجر می‌شود.

طبق قانون جدید که از یکم اکتبر در ترکیه اجرایی شده، شبکه‌های اجتماعی که روزانه بیش از یک میلیون کاربر فعال در این کشور دارند، باید تا دوشنبه هفته جاری انتصاب یک نماینده را به دولت اعلام می‌کردند. جریمه مذکور نخستین مرحله در مجازات شرکت‌هایی است که این قانون را اجرا نمی‌کنند.

سایان در توئیتی در این باره نوشت: ایمان دارم تهیه کنندگان شبکه‌های اجتماعی بیانیه تعیین نماینده در کشورمان را همزمان با پیشرفت فرایند قانونی اعلام می‌کنند. هدف ما درگیری با این تهیه کنندگان نیست که به میلیاردها نفر در سراسر جهان سرویس رسانی می‌کنند.

قانون مذکور در ماه جولای تصویب شد و طبق آن پلتفرم‌های اجتماعی باید نماینده‌ای در ترکیه تعیین کنند که در دادگاه‌های این کشور حضور یابد، دستورات مربوط به حذف محتوای اهانت آمیز را تا ۴۸ ساعت بعد حذف و علاوه بر تمام این موارد اطلاعات کاربران ترک را داخل این کشور ذخیره کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
آشغال دانی عثمانی دوباره داره دیکتاتوریشو گسترش میده
در خلافت رجب اردوغان همه بستگانش پست و مقام گرفته اند و دامادش وزیر اقتصاد ترکیه شده(چقدر این داستان برای ما آشناست!!) و وقتی چندمین نوش به دنیا آمد موچ مسخره کردن اردوغان و دامادش در شبکه های اجتماعی ترکیه آغاز شد این انتقادات فقط محدود به فامیل سالاری اردوغان نماند و عمده سیاست های اردوغان از جمله نظامی گری اش به جای حل مشلات کشور ترکیه نیز از تیغ انتقاد مردم ترکیه در امان نماند اردوغان نیز طبق معمول آنهایی که ازادی بیان را بر نمی تابند ادعای بداخلاقی در شبکه های اجتماعی کرد و طبق معمول که برای ما بسیار آشناست فضای مجازی را ناامنی برای ترکیه دانست!!! و ادعا کرد شبکه های مجازی باید در ترکیه سرور داشته باشند و اطلاعات شهروندان ترکیه در سرورهای داخل ترکیه ذخیره شود حکایت خیلی آشنایی برای ماست حالا هم دم از فیلتر کردن شبکه های اجتماعی زده است و فرموده است در اسرع وقت به مجلس ترکیه دستور می دهند!! که قانونی تصویب کنند تا جلوی این شبکه ها را بگیرند.....
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی