بازدید 6606

ده‌نمکی: در جنگ نرم، بسيار منفعل هستیم

به گزارش ایسنا وي در جلسه‌اي که با عنوان «رسانه و جنگ نرم» از سوي بسيج دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، با بيان اين‌كه " روح حاكم بر تفكر و تمدن ايران، قدرت جذب گوش‌ها و چشم‌هاي زيادي را در دنيا دارد" افزود: دنيا نيز از همين قدرت فوق‌العاده جهش هويت ايراني مي‌ترسد، قدرتي كه اگر ميدان داشته باشد مرزهاي رشد علمي را با سرعت بالايي درمي‌نوردد و فرهنگ و هويت خود را به همه دنيا صادر خواهد كرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹ 26 May 2010
مسعود ده‌نمكي گفت: دنياي امروز از استعداد، هويت و ارزش‌هاي معنوي و اخلاقي ايران كه قابليت جهاني شدن دارد، مي‌ترسد.

به گزارش ایسنا وي در جلسه‌اي که با عنوان «رسانه و جنگ نرم» از سوي بسيج دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، با بيان اين‌كه " روح حاكم بر تفكر و تمدن ايران، قدرت جذب گوش‌ها و چشم‌هاي زيادي را در دنيا دارد" افزود: دنيا نيز از همين قدرت فوق‌العاده جهش هويت ايراني مي‌ترسد، قدرتي كه اگر ميدان داشته باشد مرزهاي رشد علمي را با سرعت بالايي درمي‌نوردد و فرهنگ و هويت خود را به همه دنيا صادر خواهد كرد.

وي با اشاره به اين‌كه " همه كشورهاي دنيا درمعرض جنگ نرم هستند" افزود: زماني كه امام خميني(ره) فرمان «صدور انقلاب» را دادند برخي فكر كردند منظور امام(ره) از اين امر كشور گشايي است، در حالي كه اگر به ايران حمله نظامي نمي‌شد، شايد ايران حتي به فكر تشكيل نيروي نظامي در حد بسيج هم نمي‌افتاد.

وي با اشاره به فعاليت رسانه‌هاي آمريكايي در جهت هماهنگ كردن افكار عمومي اين كشور با سياست‌هاي آن، افزود: امروزه رسانه‎هاي آمريكا نسبت به ناوهاي جنگي، داراي ارجحيت هستند و اين امر نشان دهنده آن است كه در برابر چنين تهاجمي بايد ارتش رسانه‌اي فراهم كرد.

اين فعال مطبوعاتي با تاكيد بر اين‌كه " خاستگاه ارتش رسانه‌اي، دانشگاه و قشر متفكر جامعه است" خاطرنشان كرد: دانشجويان و خواص، افسران جنگ نرم در مقابل دشمن هستند که اگر با روش سنتي و بدون توليد علم و انديشه به مقابله با اين جنگ بپردازيم، مسلما شكست خواهيم خورد.

وي ساختار متوازن در برابر ارتشي را كه در برابر هويت بومي و ملي ايران صف‌آرايي كرده است، از ملزومات مقابله با جنگ نرم دانست و افزود: متاسفانه فرهنگ ايران در تقسيم منابع ثروت و توزيع منابع مادي در رده پنجم قرار دارد و تنها زماني که به فرهنگ نيازي داشته باشند در اولويت قرار مي‌گيرد و در غير اين صورت، فرهنگ در صندوق عقب جاي دارد.

وي با اشاره به بياناتي مبني بر اين‌كه خدا لعنت كند كساني را كه دانشگاه را غيرسياسي مي‌خواهند، افزود: دانشجو بايد كار سياسي غيرجناحي انجام دهد، حتي اگر اشتباه كند؛ چراکه اشتباه در دوران دانشجويي كوله‌باري از تجربه را براي او فراهم خواهد آورد.

مدير مسوول صبح دو كوهه در زمان انتشار، با اشاره به اين‌که " تا امروز در خصوص دشمن و سياست‌هاي آن‌ها زياد صحبت كرده‌ايم" ادامه داد: هدف و اعتقاد دشمن مبارزه با ماست اما ما در مقابل چه كرده‌ايم؟ اما واقعا ما چقدر براي دانشجويان امكانات انجام مطالعات غيردرسي را فراهم كرده‌ايم؟ چقدر از دانشگا‌ه‌ها براي ايجاد الگوي توسعه بهره مي‌بريم؟ بايد ببينيم زماني كه ما از همه مسائل غافل بوده‌ايم، غرب از تكنولوژي روز دنيا چگونه بهره برده است.

وي همچنين با طرح اين سوال كه " تاكنون چند درصد مخاطبان را در مقابل جنگ نرم حفظ كرده‌ايم؟" گفت: سال‌هاي 78 و 79 روزنامه‌هاي ايران مخاطبان زيادي را جذب کردند، اما با توسعه رسانه‌هاي ديداري و شنيداري، رسانه‌هاي نوشتاري مخاطبان خود را از دست دادند در حالي كه در غرب ضمن پيشرفت، هر كدام از بخش‌ها، مخاطبان خود را نيز حفظ كرده است.

وي در پاسخ به سوالي درباره رابطه حوادث پس از انتخابات و جنگ نرم خاطرنشان كرد: بيشترين كاركرد جنگ نرم را در اتفاقات سال گذشته ديديم، اما يادآوري اتفاقات گذشته در صورتي مناسب است که از آن‌ها درس بگيريم و اگر باز گذاشتن پرونده گذشته صرفا براي ‌ ايجاد چالش باشد، امري نامناسب است.

ده‌نمكي همچنين با اشاره به اين‌که " قرآن و روايات، سنگ محك شناسايي جنگ نرم و حق از باطل هستند" گفت: شور انقلابي در ذات ايراني است، اما اگر اين شور همراه با شعور باشد، سنگ محكي خواهد شد براي شناسايي حق از باطل و جنگ نرم که نخبگان ما بيشتر از مردم به شعور احتياج دارند.

وي همچنين با بيان اين‌که " وظيفه ماست كه متناسب با جنگ نرم، افكار عمومي را اداره كنيم" تاكيد كرد: متاسفانه امروز ما در حوزه جنگ نرم بسيار منفعل و ضعيف هستيم و غرب براي ما قواعد را تعريف مي‌كند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه آيا از نظر شما بي‌حجابي نيز حوزه‌اي از جنگ نرم دشمن است؟ افزود: جامعه ما در كنار همه ارزش‌هايش، دچارآسيب‌هاي جدي است كه قرباني نگاه سياسي و جناحي مي‌شوند. به اين مساله بايد نگاهي فارغ از مسائل جناحي داشت، اگر بلد بوديم به جاي دعوا با يكديگر، نسل سوم و فرزندان‌مان را تربيت كنيم، امروز اين آمار اخلاقي را نداشتيم؛ چراكه بچه‌ها حداقل 20 سال از دوران تربيت خود را در اختيار دولت‌ها هستند؛ بنابراين اگر مشکلي داريم از طرف مسوولان است و بايد به سر خود بزنيم نه به سر جوانان.

ده‌نمكي معتقد است: اين مساله تنها لجبازي سياستمداران با يكديگر است ـ براي سر پوش گذاشتن بر ضعف‌هاي خود ـ تا نان خود و آقازاده‌هاي‌شان را به دست آورند، ‌كه در نهايت تنها مردم قرباني آن مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: برخي از وحدت مردم در خصوص مطالبات مشترک مي‌ترسند و اين مساله مختص يک جناح هم نيست. شما بايد در برابر اين مسائل پرسشگر باشيد و به مسوولان جرات كم‌كاري ندهيد و نگذاريد هركس با هر شعاري كه خواست راي جمع كند و بعد به راحتي بدون آن‌كه حتي يك شعار را عملي كرده باشد، برود و گوشه خانه بنشيند.

وي اظهار كرد: ما شاه را بيرون كرده‌ايم، اما هنوز تفکر شاهنشاهي را كاملا بيرون نكرده‌ايم؛ چراکه نسل قبلي ما دچار جنگ داخلي و خارجي شدند. نخبگان ما كشته شدند؛ كساني كه اگر زنده بودند بسياري از مسوولان كشور در اين سال‌ها، صلاحيت خود را از دست مي‌دادند.

مدير مسوول صبح دوكوهه در زمان انتشار ادامه داد: نسل امروز بايد بر اساس آموزه‌هاي ديني و ارثي كه به او رسيده است هويت بومي، ملي و انقلابي و ارزش‌هاي اخلاقي معنوي خود را مديريت كند و امروز تکليف شما نگه داشتن امانتي است كه 30 سال درگير جنگ آن هستيم که البته به اعتقاد بنده جنگ نيست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
مسعود ده‌نمكي گفت: دنياي امروز از استعداد، هويت و ارزش‌هاي معنوي و اخلاقي ايران كه قابليت جهاني شدن دارد، مي‌ترسد.

ما كه چيزي از اين چيزا اينجا نمي بينيم. حرف مي‌بينيم اما عمل (؟) هيچي!
بله آخه گذشته ی نه چندان دور آقای ده نمکی نشون می ده ایشون بیش تر طرفدار جنگ سفت از نوع ...هستن
شما هم که همه رو دشمن می بینید و فکر می کنید همه با شما جنگ دارند. توهم
شما که بــــــــــــــــــــــــــله قربان...!!
اصلا تخصص شما توی جنگ سخته ..
اگر آنهايي كه خودشان را سرباز كوچك ملت ورهبري مي خوانند ودر غبار فتنه مالك اشترگونه ، علي زمان را درعمل ياري مي كردند امروز برجنگ نرم فائق مي آمديم وانشاءالله فائق خواهيم آمد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست