بازدید 17842
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت

تعطیلی موقت ۱۲۴۵ مدرسه در کشور/ پلمب ۱۷ هزار واحد صنفی و صنعتی/ حجم عمده برخورد‌ها با سفره خانه‌ها/ هزار و ۴۵۲ نیروی بهداشت محیط به کرونا مبتلا شده‌اند/ پروتکل‌های محرم برای اربعین هم پابرجاست

با شروع فصل سرما، هر جایی که امکان تهیه تهویه مناسب ندارد، باید از چرخه ارائه خدمت خارج شود. تهویه‌های مناسب و مقرون به صرفه در حال حاضر وجود دارد، به ویژه با سرد شدن هوا، میزان حساسیت این موضوع صد چندان خواهد شد، زیرا تهویه عامل اساسی در گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 26 September 2020
تابناک اجتماعی
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هزار و ۴۵۲ تن از همکاران بهداشت محیط تاکنون در کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که برخی از آن‌ها بهبود یافته و برخی هنوز درگیر بیماری در مراحل حاد هستند.

به گزارش «تابناک»؛ محسن فرهادی در نشست آنلاین خبری که به مناسبت روز جهانی بهداشتی محیط برگزار شد، گفت: مراسم تدفین جانباختگان با نظارت بهداشت محیط انجام می‌شود. از ابتدای ابتلای افراد به کووید ۱۹، بیماران نیازمند مراقبت‌های بهداشتی هستند و این مراقبت‌ها ۲۴ ساعته انجام می‌شود. همچنین شرکت در مراسم تدفین از غسل و کفن تا نظارت بر دفن فرد فوت شده نیز توسط همکاران ما انجام می‌شود و تعداد زیاد ابتلای همکاران بهداشت محیط به ویروس کرونا به علت همین نظارت‌ها اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: شعار روز جهانی بهداشت محیط در سال جاری، «بهداشت محیط راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری‌ها»ست. این شعار، نقش بهداشت محیط در مورد کووید ۱۹ را بیشتر آشکار می‌کند. وقتی یک بیماری، واکسن و درمان مستقیم ندارد، باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری و کنترل عوامل محیطی روی بیاوریم. اگر فرد در منزل بماند و ارتباط با جهان بیرون را قطع کند و هیچ کسب و کاری هم نداشته باشد، قطعا بیمار نمی‌شود، ولی در هیچ جای دنیا و در کشور ما این امر بدون قرنطینه ۱۰۰ درصد محقق نمی‌شود. این ویروس در حال گردش در کره زمین است و قرنطینه ۱۰۰درصد هم مقدور نیست و در نتیجه همه افراد باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

 
تعطیلی موقت ۱۲۴۵ مدرسه در کشور/ پلمب ۱۷ هزار واحد صنفی و صنعتی/ حجم عمده برخوردها با سفره خانه‌ها/ هزار و ۴۵۲ نیروی بهداشت محیط به کرونا مبتلا شده‌اند/ پروتکل‌های محرم برای اربعین هم پابرجاست

فرهادی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی و صنعتی و کارگاهی توسط همکاران بهداشت محیط بازرسی شده و حدود ۴۹ هزار واحد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، به دستگاه قضایی معرفی و همچنین بیش از ۱۷ هزار واحد موقت پلمب شده‌اند و تعطیلی واحد‌های صنفی در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا پیش بینی شده است. شاید برخی مجازات‌ به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر خلاف میل ما باشد، اما با توجه به روند کاهشی رعایت این موارد، باید مجازاتی اعمال شود.

وی افزود: در دو تا سه هفته اخیر به دلایل مختلف، رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است که این موضوع گسترش بیماری و بستری و فوتی‌ها را به دنبال دارد.

فرهادی بیان کرد: حجم عمده‌ای از واحد‌هایی که پلمب شده‌اند، سفره خانه‌هایی هستند که مواد دخانی عرضه می‌کردند. این برخورد‌ها ادامه دارد. از طرفی باید میزان تقاضا را کاهش بدهیم؛ یعنی باید متوجه شویم که بیماری کووید ۱۹، تنفسی است و استفاده مشترک از قلیان، باعث افزایش صد درصدی انتقال بیماری می‌شود.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشترین میزان مربوط به بخش دولتی است، زیرا بسیاری از اقدامات در بخش دولتی با ابلاغ و دستورالعمل رعایت می‌شود. رعایت پروتکل‌های بهداشتی نزدیک به ۸۰ درصد در دستگاه‌های دولتی و اجرایی اتفاق افتاده است.

فرهادی اظهار کرد: کلیه پسماند‌های تولیدی ـ چه در شهر و چه در روستا ـ در جریان اپیدمی کرونا، مشکوک به عفونی است. با اطمینان بیش از ۹۵ درصد می‌گویم که همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی فعال در کشور، به جز یک یا دو مورد که بیمارستان روانپزشکی هستند، همه پسماند‌های عفونی تولید شده در بیمارستان را به وسیله دستگاه‌های بی خطرساز، بی خطر کرده و سپس به شهرداری برای امحا تحویل می‌دهند.

وی ادامه داد: بازیافت دستی و زباله گردی کاملا ممنوع است، اما متاسفانه هنوز این دو مورد وجود دارد. البته این اقدامات در مراکز رسمی شهرداری متوقف شده، ولی به صورت غیررسمی و به خصوص در کلانشهر‌هایی مثل تهران، هنوز پدیده زباله گردی دیده می‌شود. تاکنون سه یا چهار نامه مکتوب اخطار دهنده به شهرداری تهران و شهرداری‌های متخلف ارسال شده است.
 
تعطیلی موقت ۱۲۴۵ مدرسه در کشور/ پلمب ۱۷ هزار واحد صنفی و صنعتی/ حجم عمده برخوردها با سفره خانه‌ها/ هزار و ۴۵۲ نیروی بهداشت محیط به کرونا مبتلا شده‌اند/ پروتکل‌های محرم برای اربعین هم پابرجاست

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت گفت: از طرفی حجم پسماند محصولات یک بار مصرف نسبت به دوران قبل از کرونا، تا سه برابر افزایش یافته است.

فرهادی بیان کرد: در مورد مدارس و جا‌هایی که آزمون برگزار می‌شود، می‌گوییم که اگر تهویه خوب نیست، حداقل پنجره باز گذاشته شود. با توجه به سرد شدن هوا، دیگر امکان انجام این کار وجود ندارد. در نتیجه توصیه به تامین تهویه مناسب می‌کنیم. در بسیاری از اماکن می‌توان با گردش هوا این تهویه را تامین کرد.

وی افزود: با شروع فصل سرما، هر جایی که امکان تهیه تهویه مناسب ندارد، باید از چرخه ارائه خدمت خارج شود. تهویه‌های مناسب و مقرون به صرفه در حال حاضر وجود دارد. به خصوص با سرد شدن هوا، میزان حساسیت این موضوع صد چندان خواهد شد، زیرا تهویه عامل اساسی در گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره برگزاری برخی مراسم با حضور خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری هرگونه همایش و مجامع و جلسه حضوری بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع است. هر جایی که خبردار شده باشیم که جلسه حضوری است، تعطیل یا به صورت مجازی برگزار شده است. اگر افراد بر اساس ضرورت مجبور به برگزاری مراسم بودند، تعداد کم و استفاده از ماسک انجام شده، اما اولویت اصلی ما برگزاری به صورت مجازی است.

فرهادی گفت: برخی مدارس زیرساخت‌های خوبی دارند و مدارس بزرگی هستند و می‌توانستند کلاس‌ها را برگزار کنند. برخی جا‌ها در زمینه زیرساخت‌ها مشکل داشتند. تاکنون هزار و ۲۴۵ مدرسه در کشور موقت از حضوری به غیرحضوری تبدیل شده است. موافق تعطیلی مدارس نیستیم، اما از آموزش و پرورش خواستیم که هزار و ۲۴۵ مدرسه در کشور تعطیل شوند تا مشکلات بهداشتی خود را برطرف کنند.

فرهادی درباره برگزاری مراسم عزاداری در آرامستان‌ها بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا درخواست کردیم که برگزاری مراسم در آرامستان‌ها متوقف شود. اغلب آرامستان‌ها در کشور (شاید حدود ۸۴ درصد) پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. یعنی از زمانی که متوفای قطعی یا مشکوک وارد آرامستان شد و از لحظه غسل و کفن، نظارت توسط کارشناس بهداشت محیط انجام می‌شود. اگر فرد در بیمارستان فوت شده باشد، کارشناس بهداشت محیط مستقر در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی داریم و حتی انتقال متوفی نیز مورد نظارت قرار می‌گیرد و در آمبولانس لاک و مهر می‌شود تا در مسیر باز نشود.

وی ادامه داد: مشکلی که در این زمینه وجود دارد، برگزاری مراسم دفن است. طبیعی است که در این زمینه امکان تجمع توسط خانواده متوفی وجود دارد و کنترل دشوارتر است. به هر حال کسی که فردی از خانواده را از دست داده، دشوار است که بگوییم تجمع نکنند. به هر حال عمده مشکل ما، عدم رعایت فاصله گذاری در زمان تدفین متوفی است.
 
تعطیلی موقت ۱۲۴۵ مدرسه در کشور/ پلمب ۱۷ هزار واحد صنفی و صنعتی/ حجم عمده برخوردها با سفره خانه‌ها/ هزار و ۴۵۲ نیروی بهداشت محیط به کرونا مبتلا شده‌اند/ پروتکل‌های محرم برای اربعین هم پابرجاست

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره مراسم اربعین در سال جاری اظهار کرد: دستورالعملی به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده که برای مراسم اربعین نیز پابرجاست. برپا کردن هرگونه ایستگاه صلواتی و موکب در اربعین، دسته روی و پیاده روی در شهر‌ها ممنوع است. همچنین عزاداری در اماکن سربسته مثل مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و نیز عبور از مرز‌ها نیز ممنوع است.

وی ادامه داد: البته این‌که فقط بگوییم ممنوع است، مشکلی حل نمی‌شود و رعایت کردن توسط عزاداران، شرط اصلی و اساسی است. همان طور که در طول مراسم تاسوعا و عاشورا شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم، امیدواریم در مراسم اربعین نیز این موارد رعایت شود. بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، باید عزاداری‌ها را از منزل انجام داد. با توجه به شرایط کرونا درخواست ما این است که خود عزاداران بیشتر رعایت کنند.

فرهادی گفت: اجازه دادیم که اردو‌های تیم ملی که بر اساس ضرورت مجبور به تشکیل هستند، بر اساس شرایط خاص برگزار شود. شرایط این است که ورزشکار قبل از ورود به استادیوم، تست مولکولی PCR انجام دهد. این موضوع شامل لیگ برتر ورزش‌هایی مثل فوتبال و کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو است، ولی در مورد ورزش‌هایی که تماس ندارند، مثل پرتاب وزنه، محدودیت‌های کمتری دارند. حتی جشن‌های پیروزی نیز برگزار شده و برخی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جشن گرفته‌اند. انتقال بیماری در این نوع مراسم، قطعی است.

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره تشکر و پاداش برای بهداشت محیطی‌ها با توجه به فعالیت‌های ماه‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های ویژه نیرو‌های بهداشت محیط، پیام تبریک وزیر بهداشت و معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز امروز خطاب به همکاران بهداشت محیط منتشر شده است. امروز از ساعت ۱۰ صبح وبیناری با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشتیم. همچنین کارانه معمول دانشگاه‌های علوم پزشکی را همانند سایر رشته‌ها پرداخت شده است.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با دستور وزیر بهداشت و پیگیری‌های معاون بهداشت و معاون توسعه، رقم ویژه‌ای را برای همکاران بهداشت محیط به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص بدهیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
واقعا از اقای روحانی و وزرات بهداشت عجیبه که اینقدر اطلاعات نادرست بدهند. فرموده اند 14 درصد بیماران کنونی کرونا در ایران قبلا هم دچار کرونا شده بودند! من به خاطر کارم هر روز اخرین اطلاعات در مورد بیماری کرونا در سطح دنیا را بررسی می کنم. یکی از بزرگترین سوالها در مورد ویروس کرونا امکان ابتلا مجدد به ویروس است. تا این لحظه و در سرتاسر دنیا تنها یک مورد تایید شده و ثبت شده از ابتلای مجدد به بیماری کرونا ثبت شده که انهم در هنگ کنگ بوده و تنها تست او بعد از سفر به ایتالیا و اسپانیا و بعد از برگشت به هنگ کنگ بعد از چهار ماه در مرداد مثبت شده بدون هر گونه عوارض. ولی این ببمار در اسفند دو هفته در بیمارستان بوده. محققین و دانشمندان هم احتمال تست مثبت یک شخص بعد از چند ماه را طبیعی می دانند چون اصلا کارکرد واکسن و سیستم طبیعی ایمنی بدن همین است که ویروس وارد می شود ولی مانند این مورد امکان ایجاد بیماری را ندارد. حضور ویروس را ازمایش ثبت می کند ولی ویروس بعد از مدتی توسط سیستم ایمن شدن بدن از بین می رود و عوارضی نشان نمی دهد. حتی مکانیزم ایمنی در برابر سرماخوردگی هم همین است. انهم یک مورد در میان دهها میلیون موردی که در دنیا گرفته بودند یعین صفر! ولی اقای ریاست جمهوری اطلاعاتی را که وزارت بهداشت به او می دهد براحتی تکرار می کند و می فرماید 14 درصد! بیماران کنونی در ایران قبلا هم کرونا گرفته بودند! یعنی تمام اطلاعات تمام کشورهای دنیا یک طرف و اطلاعات وزارت بهداشت ایران 180 درجه متفاوت. واقعا در ایران و دستگاه بروکراسی و بهداشت ان با چند ده هزار متخصص و محقق چه می گذرد که حتی یکنفر نیست که اخبار و اطلاعات مربوط به کرونا در دنیا را دنبال و رصد کند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
آمارها غلط اندر غلطه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
تو رسانه ملی دروغ میگن که می خوان به معلمان برای خرید لپ تاپ وام بدهند تا روند آموزش دچار مشکل نشه.آقای وزیر من حتی یه موبایل ساده ندارم.چرا وعده دروغ میدین.خوبه وام ۱۸درصد سوده.وزیر که چوپان دروغگو باشه.کار فرهنگ تمومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
دوره درمان کرونا در برخی افراد ممکن است بیشتر از شش ماه طول بکشد ودر این مدت شرایط بیمار متغییر است واگر دوبار تست بدهد هر دوبار مثبت میشود لذا فکر میکنند دوباره کرونا گرفته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
یه فکر اساسی برای مدارس بکنید . منطقه ما که یکی از مناطق شهرستانهای تهرانه مدارس رو برای دانش اموزان اختیاری برای معلمان اجباری کرده .همزمان معلم باید هم حضوری درس بده و هم مجازی از طریق لایو در شاد .همش قطع میشه کیفیت فوق العاده پایینه .معلمها ۲۴ ساعت باید در مدرسه گاها به خاطر یه دانش آموز حاضر درس بدهند . و دوباره در منزل ساعتها وقت بذارند تولید محتوا برای دانش آمزان در منزل . با سرعت اینترنت . مضافا بر اینکه اکثر دبیران از تهران به اون منطقه میان . یا کاملا حضوری یا کاملا مجازی
بروبابا
بازگشایی مدارس...سر سری گرفتن نکات بهداشتی توسط مردم....مراسم محرم .....نتیجه شد ۲۰۷ فوتی فقط در یک روز و امیدوارم عقل بعضی ها برسه و سختگیرانه تر عمل بشه وگرنه همون روزی ۶۰۰ کشته به حقیقت تبدیل میشه...
اشتباه نکنید یه هفته دیگه صبر کنید کل مردم کشور به کرونا مبتلا میشوند و کلی از این بابت دولت درامد کسب میکند
هرچند مدارسه شهریه را گرفتن تا تعهد گرفتند و خیالشون از بابت شهریه جمع حالا مدارس باز باشه یا نه فرقی ندارد
لطفا مسیول مربوطه درساعات بین 7تا 11 شب به خ ستارخان مراجعه وبا وضع اسف بار انتشار ویروس کرونا از طریق چیدن میز های پلاستیکی در پیاده رو وعرضه مواد غذایی غیربهداشتی دراین مراکز وتجمع خانواده ها بدون ماسک که باعث مزاحمت عابرین پیاده شده ،روبرو گردد وچاره ای بیاندیشد
زورگیری و دزدی بسیار زیاد شده
پلیس هم گویا درگیر روسری زنان است و وقت نداره
حتی فیلم دوربین مدار بسته را هم به کلانتری نشان می دهیم می گویند برو خودت بگیر بیارش ولی اگر نشه اثبات کنی ازت شکایت کنه مجازات می شی ها !
دزدان هم علنا می گن فوقش می ریم آب خنک می خوریم یا اغدام می شیم و راحت می شیم !
به نظر من زندان و شلاق و اعدام دزدان را تنبیه نمی کنه و بازدارنده نیست
یک زمین بزرگ در نظر بگیرند و دور و اطرافش را محصور کنند و به پای هر کدام یک وزنه چند تنی با زنجیر بلند ضخیم ببندند با پابند الکترونیک و مجبورشون کنند صد برابر سالهای سالهای محکومیتشون در آن زمین درخت بکارند و چاه بکنند و آبیاری کنند
اینکه افراد را اعدام کنند یا در زندان بخور و بخواب کنند و جنایت بیشتر بیاموزند که نشد مجازات
اینطور هم کار کردن یاد می گیرند هم احساس مفید بودن می کنند و هم به جامعه سود می رسانند
این زمین که پر درخت و آباد شد یک زمین دیگه در نظر بگیرند
به نظر من دزدان از کار کردن بیشتر می ترسند تا اعدام شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
علت اصلی که تحریم و فشار اقتصادی به خاطر مقاومت آقا در کاخشان می باشد بکلی نریده گرفته ای.
حتما باید اینجوری میشد تا به فکر تعطیلی مدارس بیفتید ؟
پاسخ ها
راست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
الان که شاد ناشاد شده کور و فلجمون کرد بس که باید پای این نکبتی بشینیم آخه مگه میشه مدرسه مجازی باشه اونم برای این همه دانش آموز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اگه مدارس باز نمی شدند شهریه های چندین ملیونی مدارس غیر انتفاعی همسران سران مملکت و خودشان مانند حداد از کجابه جیب نامبارکشان می رفت؟.
لطفا تجربه محرم را تکرار نکنید، با احترام به تمامی عزاداران، به والله میشه تو خونه هم به صورت آنلاین عزاداری کرد و یاد سید و سالار شهدا را زنده نگه داشت. اینجوری حداقل به حق الناس مبتلا نمیشیم و کسی را آلوده نمی‌کنیم یا خودمون آلوده نمیشیم. امام حسین (ع) هم اگر تو این شرایط قرار داشتند مطمئنم باشید تحت هیچ عنوان راضی به ابتلای همه نبودند. نکنید ترو خدا
کدام پروتکل های محرم ؟ بیمارستانهای مملو از بیمار ما به خاطر تجمعات محرم است .چرا حقیقت را نمی گویید .تجمعات محرم در خمینی شهر اصفهان یک استان را به مرز مرگ وزندگی برده است ، هنوز هم می گویید پروتکل محرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
پرونکل جاده شمال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
توی جاده شمال هر کس توی ماشین خودش بود
ولی من با چشم خودم صف خورشت قیمه و چای نذری دیدم که مردم همه با هم از یک قندان بزرگ قند برمی داشتند و برای گرفتن نذری از سر و کول هم بالا می رفتند
سریع تر این وزیر بهداشت و وزیر اموزش و پرورش را استیضاح و برکنار کنید
مدیریت فشل این دو نفر فقط باعث کشته شدن کلی مردم این سرزمین شده خدا ازتون نگذره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اونی که دستور اصلی را داده تیم دولت در سایه که حداد هم یکیشان است می باشند .ولی این وزرا به علت اینکه برای حفظ مقامشان با همکاری با دولت در سایه ملت را فریب می دهند باید کنار بروند.
ملت کرونای واقعی در واکسن هاییست که قرار است در پاییز عرضه شود. چنین وضعیت مشابهی در سال 1923 در آمریکا اتفاق افتاد و دارودسته راکفلرها برای رونق داروهایشان به دروغ اپیدمی وبا اعلام کردند و با طرح واکسیناسیون، ویروس زنده به بدن بیش از یک میلیون نفر تزریق کردند که باعث بیماری و تلفات زیادی در اون سالها شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
نخبه عزیز
عامل وبا ویروس نیست
در ضمن وبا هرگز واکسن نداشته
کرونا یا وبا که نگرفتی داداش؟
نوشدارو بعد از مرگ سهراب
پروتکل ها چقدر هم موثر بودند
برو بچه های آلبانی و حیفا و ریاض ... این صفحه تله گذاری شده . اینقدر با خیال راحت پیام نگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
کسی حرف نا حق نزده که !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
مطلب بعد از نقطه چین تائید میگردد/ همه در ایران هستند ولی با فیلتر شکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
راستی دیدی درانتخابات دماغتون سوحت وهمه مردم به تفکراتتون منفی میدادند گفتید ازالبانی هستند ولی درکشور ایران نه جانانه به شماها گفتند ومشت محکمی بردهانتون کوبیدند حالا هی بگو البانی بگو منافق چون ازشماها توهین وتهمت دورازاانتظار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
نگران نباش آدرس ما در همین ایران ورشکسته دست تابناک و برو بچه هاست. هر کس ناراضی باشد ولو در حد ارسال نظر اعتراضی در همین تابناک فورا می چسبانید به یک گروهک ورشکسته سیاسی و نظامی و اخلاقی. .
شما اون موقع که ملت هجوم بردن برای مسافرت ب شمال باید راه رو میبستیت که نخواهید اینهمه محدودیت ایجاد کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
مسافرت همیشه بوده
عزاداری و تجمع و نذری بیشترین دلیل بود
بابا محض رضای خدا اماکن غیرضروری رو تعطیل کنید . لااقل تا آخر سال .

چرا دست دست میکنید آخه ؟!؟
تو کدوم برنامه موفق بودند این دومیش باشه امیدی نیست
اقا بهترین راه بستن راههای شمال است غیرپلاک بومی، سپس یکی درمیان نشستن اتوبوس =مترو= هواپیما خصوصا توهرکدام اینها هم ماموریکنفر بالباس بهداشت بذارین فروشگاهها - رستورانها وزارت بهداشت بازرسی کند کمی جدی بگیرید بیماری کمترمیشه تامدتی باید چنین باشد.
امیدوار واکسن کرونا نباشین.همونطور که واکسن آنقلوآنزا رو ندیدیم واکسن کرونا رو هم نمیبینیم
حسن آقا گفت مدرسه را هم مثل پادگان اداره کنید
ایشان تا نیمی از مملکت را بر باد ندهد کنار نمی ره
نوشته ها و سخنان مسئولین فقط در حد حرف زدن و دروغگویی میباشد الز این مسدئولین خسته شدیم . من مادرم دوهفته قبل فوت کرده بود چه مسئول بهداشتی چه نظارتی . این حرفه چیه . ما خودمان به ماسک تهیه کردم هم هنگام ورود به آرامستان به همه ماسک دادیم و گرنه هیچ مسئول و ... مهر و موم و .... در کار نبود .
کالر مسئولان شده دروغ دروغ دروغ و .... و خودن اموال بیت المال و حقوق مردم و سلام
پروتکل های محرم و کشتاری که امروز می بینیم دوباره تکرار می کنیم
کسی نیست بگه 50 درصد اون مسافرت های که انجام شد به خاطر شرکت تو مراسم محرم بوده!!!
مردم مملکت مگه مسخره و انتر شما هستند؟! اون همه گفتند مدارس رو باز نکنید یا حتما غیرحضوری برگزار کنید گوش نکردید و حالا که آمار زیاد شده میگین مدرسه ها تعطیل؟!!!
آدرس غلط ندهیم. دشمن ما همینجاست
برای اینکه لوث نشه نوبتی حرف میزنن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی