بازدید 40725

باهوش‌ترین مردم جهان در سال ۲۰۲۰

اغلب اختراعات، کشف‌ها و گام‌های بزرگ روبه جلو در جهان بیش از آن‌که حاصل نبوغ و استعداد‌های فردی باشند، حاصل کار دسته‌جمعی زنان و مردانی هستند که در گروه‌های تیمی فعالیت می‌کنند. با این حال آیا می‌توان گفت چه ملتی باهوش‌ترین ملت جهان به شمار می‌رود و مردمان چه کشوری بیشترین سهم را در پیشرفت بشری داشته‌اند؟
کد خبر: ۱۰۰۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 10 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، جدیدترین تلاش برای رده‌بندی کردن کشورهای جهان در این زمینه‌ به سال گذشته بازمی‌گردد که طی فهرست اعلام شده، ژاپن هوشمندترین کشور جهان لقب گرفته است.

به گزارش فوربس در این رده‌بندی سه فاکتور شامل شمار برندگان جایزه نوبل هر کشور (برای سنجش هوش تاریخی)، متوسط آی‌کیو (برای سنجش هوش نسل کنونی) و نمره کسب شده تحصیلی (برای سنجش هوش بالقوه نسل آینده ) برای محاسبه جایگاه هر کشور مورد محاسبه قرار گرفتند.

آمریکا در این لیست در رتبه چهارم قرار دارد. این جایگاه بی‌شک مدیون عملکرد خیره‌کننده دانشمندان این کشور در بردن ۳۶۸ جایزه نوبل است.

این در حالی است که در ریز جزییات، مردم آمریکا از حیث آی‌کیو در رده ۲۸ و از لحاظ نمرات تحصیلی در رده ۱۳ قرار دارند. امری که نشان می‌دهد ممکن است این کشور به لحاظ موقعیت آینده با دشواری‌هایی مواجه باشد.

در همین زمان اروپا با پنج کشور در ده کشور برتر مقام نخست‌ میان قاره‌ها را به خود اختصاص داده است. سوئد در جایگاه دوم، هلند در جایگاه پنجم، روسیه ششم، بلژیک هفتم و بریتانیا در رده هشتم این لیست قرار دارند.

هرچند کشورهای آسیایی در ده کشور اول حضور چشمگیری ندارند، با این حال داده‌های جداول نشان می‌دهد که نسل بعدی این کشورها در جایگاه مناسبی به سر می‌برند.

با وحود آنکه سنگاپور در رده‌بندی کلی در جایگاه ۲۵ فهرست قرار دارد، اما نگاهی به جزئیات نشان می‌دهد که در هر دو جدول بهره‌هوشی و دستاوردهای تحصیلی مقام نخست را در اختیار گرفته است. در واقع رتبه ۷۳ سنگاپور در زمینه برندگان جایزه نوبل باعث تنزل رتبه کلی این کشور شده است.

در لیست شمار برندگان نوبل بعد از آمریکا، بریتانیا با ۱۳۲ برنده نوبل، آلمان با ۱۰۷ و فرانسه با ۶۲ جایزه قرار دارند. در میان کشورهای آسیایی بیشترین برنده جایزه نوبل ژاپن است. بعد از ژاپن، هند با ۱۰ و چین با ۹ نوبل قرار گرفته‌اند.

در لیست نمرات تحصیلی نیز سنگاپور، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، تایوان، ژاپن، روسیه، چین، ماکائو، قزاقستان و لیختن‌اشتاین در رده‌بندی ده کشور نخست جای گرفته‌اند.

از ده کشور برتر جهان در زمینه بهره‌هوشی، ۶ کشور آسیایی هستند. سنگاپور رتبه اول، چین دوم، هنگ‌کنگ سوم، کره‌جنوبی و تایوان مشترکا چهارم و ژاپن رتبه ششم را در این فهرست به خود اختصاص داده است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۰
این آمار ساختگی هست
آمار واقعی دست مرکز آمار ایران هست
تو این آمار واقعی، ایران با یه اختلاف زیاد در جایگاه اول هست
پاسخ ها
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
چرا با تعجب نوشتی ؟
مگر مدام جار نمی زنید که در ایران فرار مغزها رخ می دهد و تمام سازمانها و کارخانه های و ... در آمریکا مانند ناسا رو شاخ ایرانی ها می چرخد .
یا اون خالی بندیه یا این ...
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
امریکا با فاصله زیاد اول است. ولی چون 45 درصد جمعیت ان از اقلیتهای نژادی یا مکزیکی های غیر قانونی است متوسط بهره هوشی ان چند درصد پایین تر نشان داده می شود در حالیکه این 45 درصد اندازه 5 درصد جمعیت سفید پوست ان هم در اقتصاد و مدیریتها و تخصصهای بالا حضور ندارند.
نیما
| Netherlands |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
خارجی ها توهم باهوش بودن دارند
!!
A
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
ولی جدی جدی از بچه های اول دبیرستان همیشه تست هوش میگیرن تا انتخاب واحد بکنن باید آموزش و پرورش داشته باشه این آمار رو. ولی خب فک کنم همون بهتر که منتشر نشه . منتشر بشه که چی مثلا؟!؟!؟
البته من از مدارس استثنایی اطلاعی ندارم ولی به راحتی میشه آمار اونم در آورد . این طوری حد اقل یه نتیجه ی مستند تو همون بازه سنی و جمعیتی با تفکیک شهر و جنسیت و .... به دست میاد.
اوا...........ما چرا نسیتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس چرا ایران نیست؟ میگفتن که ایرانی ها از همه باهوش ترن!
تو معیارهاشون باهوش ترین در زمینه اختلاس نبوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
با سلام، در این 40 سال خیلی از چیزها عوض شده انشاءالله در آ آینده از آ خر اول میشویم آ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
آره! مثل همون شعره که میگه هنر نزد ایرانیان است و بس
انگار همه دنیا بی هنرن
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
بله. در درست کردن سکه یخی در ژاپن تا پول تلفن ندن. برخی تصور می کنند اینها زرنگی است. همانطور که طبری و اشنا و پناهیان هم میگن رفقا به ما هدیه میدن چون ما خیلی زرنگیم!
خبری از کشورهای پرمدعا نبود؟
تابی جون اینجا هم به ما ظلم شده باهوش ترین مردم جهان "ایرانی ها" هستند!!!!! و ما چوب بسیار بسیار باهوش بودنمان را میخوریم که دلار 25 تومنی و اختلاسها و دزدی های آقایان و مشکل گرانی و مسکن و جوانان به دلیل باهوش بودنمان است.
ایران کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
رتبه ممتاز در دروغ و آقازاده بازی
ایران کجاست؟
پاسخ ها
آرتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
رتبه ممتاز در دروغ و آقازاده بازی
امکان نداره. رتبه اول و دوم و سوم ایرانه!!
پاسخ ها
آرتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
دیگه باید قبول کنین که الان جز کشورهای خنگیم
اون باهوش بودن هم در حقیقت یه دروغ
این برندگان جایزه نوبل در واقع خحارجی هایی هخستند که در امریکا ساکن شده اند. امریکایی الاصل خیلی هاشون نیستند.
حالا ما میشینیم تو مهمونی میگیم ایرانیها تو دنیا تکن ! حیف که هوششون رو تو تقلب و ... به کار میبرن ! ببینین از ما خفن تر خیلی هست ! پس سعی کنیم یه خورده به خودمون برسیم . اگر دقت کنید بابلی ها و رشتیها خیلی تو اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه دیده میشن ! شاید واقعا خوردن ماهی و فسفر موثر باشه ! الان که ماهی رو انقدر گرون کردن همون یه ذره بهره هوشیمون هم میره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
والا ما تو اعضای هیئت علمی تفاوت اماری معناداری در تعداد رشتی ها و غیره ندیدیم... شاید شما بیشتر شمال درس خوندی:‌)) ... و گر نه تعداد این بندگان خدا در اعضای هیئت علمی خیلی فرقی با سرانه نداره...
Alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
در اصل دونوع هوش داریم هوشی که توسط خانواده به ما داده شده و هوشی که بدست میاریم و بیشتر هوش رو هم باید بدست بیاری و از خانواده به تو زیاد نخواهد رسید و اگر سرت توی کتاب باشه و اهل حساب باشی باعث میشه هوشت بره بالا و اگر نه میاد پایین و هوش جامعه رو به همین طریق می سنجند مردمی که تحصیل می کنند مردمی که کتاب می خوانند و نتیجه مردمی که باهوش هستند
ایران همینجاست!
وضع قاعده هایی برای هوش کشورها براساسی تعیین شده که خودشان باتوجه به منافعشان تعیین کرده اند. والا تعیین هوش فردی و جمعی جوامع شاخص های دیگری دارد. اینها مبنا را جایزه دادن خودشان با قواعد سیاسی گذاشته اند تا ملت ها را با آنچه که میخواهند بار کنند.
پس این ایرانیهای پر مدعا .جا هستند...
خخخه جازه نوبل که امریکا می برد ان هم برای روسایشون!!
در ضمن اگر باهوش ترین میخواهی باید گفت ایرانی ها هستند در دور زدن همه چیز استد هستند کاری این کشورها و مردمانشان نمیتوانند بکنند
په ما کوشیم ؟؟؟
باهوش ترین مردم جهان ما هستیم چون پشتکار و حمایتی از طرف مسئولین و خودمان نیست عضو کشور های کم هوشیم
خیلی جالبه که هنوز هم وطنای من ادعای باهوش بودن میکنن شما یک برند معروف ایرانی بگو بین المللی شده یک شرکت با تکنولوژی بالا بگو اینارو کردین تو سرتون که خودتون قانع کنین و تلاش نکنین ما باهوش ترین کشور جهانیم!!! ژاپن و آمریکا و آلمان و بقیه پراید میسازن ما تیوتاذو بنز و شورلت میسازیم؟ ما توهم باهوش بودن داریم شما از کامنتایی که در این پست گذاشته شده به نادان بودن خودمون پی میبریم دوست آخری نوشته آمار واقعی دست مرکز آمار ایران هست !!! شما دیدی ؟خوندی ؟حرفای بی اساس روزمره که بدون هیچ سندی هست رو نگید شما حداقل ۴بار کشورای خارج برید ببینید چقد هوش و تمدنشون بیشتره ایرانی ها اگر بهره هوشی داشتن الا مثل چین صادرات داشت نه واردات
ایرانی ها فرهنگ ندارن چه برسه به هوش .
کسی که تو خیابون تف می کنه و اشغال تو خیابون می ریزه به نظر شما فرهنگ داره.
کسی که نخاله تو جا خونه های مردم می ریزه فرهنگ داره .
کسی که کنار ساحل اشغال می ریزه فرهنگ داره.

باهوش ترین مردمان ، مردم اروپا هستند و تمیز ترین شهر ها رو دارن و مردم اون ها بیشتر از ایرانی ها درس می خونن و مثل ایرانی ها اینقدر دروغ گو و حسود نیستند که تا یکی به یه جا برسه چشم هاشون در بیاد
سلام
توی اولش نوشته بود که معیارهایی مثل برندگان جایزه نوبل لحاظ هستش
ایران تحریم هستش و نمیتونه جایزه نوبل ببره
پس تعجبی نداره که تو این لیست جایی نداریم.
و گرنه همه میدونن ایرانیا چقدر درک و شعور بالایی دارن
اینا مهم نیست مهم اینه که رئیس ناسا ایرانیه و ۴۵ درصد از ناسا رو ایرانی ها تشکیل دادن و جالب بدونید که در ایران از کل دانشمند های حاضر فقط ۵ درصد در ایران هستند و ۹۵ درصد از دانشمند های ایران در آمریکا هستند حتی ۶۹ درصد از جراحان و پروفسور ها هم در امریکا زندگی میکنن پس باید بدونید ایران قطعا باهوش ترین کشور جهان هست میانگین ای کیو امریکا ۸۲ ولی میانگین ای کیو ایرانی ها ۱۲۵ حالا خودتون برید مقایسه کنید
شماهایی که میگین ایران کجاست ، ما حقمون بود تواین لیست باشیم، همش غلطه این لیست و اینا بر چه اساسی این حرفو میزنین؟
ما نه تنها باهوش نیستیم بلکه هوشمون متوسط و حتی متوسط رو به پایین حساب می شود و فقط ادعا داریم هوش ما از میانگین هوش در جهان کمتره
بعضیا میگن ایرانیا اولن تو هوش، تو اول برو میزان باسوادی مردمو ببین بعد بیا
این برای جنگ روانی است اصلا صحت ندارد
داداش اوضاع ما خیلی خرابه
ما حد اقل وطن دوستیم ببین اگه نبودیم رتبه مون چی میشد
آمریکا و چین و روسیه و... اولا هستن چون در جنگ دارویی و تغذیه نیستن.ولی ایران تو تحریم همه چی هست هم دارو و غذا و این چیزا!!!!!!
این ریشه بد بار اومدن و تربیت شدن نسل های جدید میشه و باعث کاهش سطح هوشی یه کشور میشه.مثلا عراق،چند سال پیش آمریکا بمب های شیمیائی زد بهش و خیلیا مریض شدن.
و این شد که تا دو سه نسل بعدیشون ضریب هوش خوبی ندارن. و سلام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست