بازدید 66052

برنده انتخابات آمریکا در نظرسنجی رویترز مشخص شد

طبق یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، بایدن با اختلافی ۱۲ درصدی، آراء مردمی را از آن خود خواهد کرد حال آنکه ممکن است در جلب آرای الکترال، از ترامپ عقب بیفتد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 09 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری رویترز و مرکز سنجش افکار عمومی «ایپسوس» انجام شد، حاکی از آن است که در سطح ملی و در میان عامه مردم آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، از برتری ۱۲ درصدی در مقایسه با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه برخوردار است.

همچنین گفته می‌شود که در مقایسه با چهار سال پیش، شمار رای دهندگان مردد کاهش یافته است.

طبق این نظرسنجی، ۵۲ درصد از رای دهندگان احتمالی از بایدن حمایت می‌کنند حال آنکه این رقم برای ترامپ ۴۰ درصد است. سه درصد هم به نامزدهای مستقل رای می‌دهند و فقط ۵ درصد رای دهندگان هنوز تصمیم قطعی خود را اتخاذ نکرده و نمی‌دانند که به چه کسی رای خواهند داد.

به این ترتیب، شمار رای دهندگان مردد در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۶، به کمتر از نصف کاهش یافته است.

طبق نظرسنجی رویترز، حتی اگر ۵ درصدی که هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اند؛ در نهایت به ترامپ رای دهند، باز هم برنده رای مردمی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، جو بایدن دموکرات است.

با این حال، از آنجا که رای مردمی تعیین کننده نتیجه انتخابات نیست و برنده نهایی بعد از شمارش آراء الکترال معرفی می‌شود؛ ممکن است مثل دور قبل، ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۰ معرفی شود.

الکترال کالج شامل ۵۳۸ عضو است و هر ایالتی بر اساس تقسیم بندی‌های خاص خود نمایندگانی را در آن دارد. وقتی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رأی می‌دهند، در واقع با این رأی به نمایندگانشان در کالج الکترال حکم می‌کنند که به چه‌کسی رأی دهند.

اینکه هر ایالت چه تعداد نماینده در الکترال کالج دارد به جمعیت آن ایالت و نسبت آن به کل کشور بستگی دارد. ایالت‌های پرجمعیتی مانند کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، فلوریدا، پنسیلوانیا و ایلی‌نویز که بیشترین جمعیت را در میان ایالت‌های آمریکا دارند، بیشترین آرای الکترال را هم به‌خود اختصاص داده‌اند.

برای مثال کالیفرنیا با ۳۷ میلیون نفر، ۵۵ آرای الکترال دارد. یعنی هم در فهرست جمعیتی اول است و هم در فهرست آرای تعیین‌کننده رئیس‌جمهور.

نقطه ضعف مهم این سیستم (الکترال کالج) این است که ممکن است یک نامزد اکثریت آرای مردم را به‌دست نیاورده باشد اما اکثریت آرای الکترال را به‌دست بیاورد و برنده انتخابات شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۲
انتشار یافته: ۱۰
ان شاء الله که بایدن شکست خواهد خورد. آمین.
به احتمال بسیار زیاد دوباره مهمون ترامپ خواهیم بود
اصل رای الکترال است
البته این سیستم برای این چیده شده است که ایالتهای کم جمعیت هم مهم باشند و لذا اکثریت حق اقلیت را پایمال نکند.
اینکه انتخاب رییس جمهور بر اساس تعداد رای های سیستم (الکترال کالج) هست نقطه قوت این سیستمه نه ضعف. بحثش مفصل هست ولی خلاصه اش اینه که مثلا اگر در ایران بود، سیستان و بلوچستان به تعداد کرسی های نماینده مجلس شورای اسلامی 8 رای الکترال داشت (از 290 رای الکترال) در انتخابات بجای اینکه رای مردم سیستان و بلوچستان که استان محرومی هست، بین کاندیداهای مختلف پخش بشه و تاثیرش رو در انتخاب رییس جمهور نهایی از دست بده، تبدیل به 8 رای قوی میشه و پراکندگی رای مردم سیستان از بین میره و کاندیداها مجبور میشن برای به دست اوردن رای تک تک استانها تلاش کنن و جمعیت کم استانهای محروم باعث نمیشه بهشون بی توجهی بشه.
اشتباه رایجی که در ایران در مورد الکترال کالج هست اینه که اینها فرد هستن! مردم به افراد الکترال کالج رای میدن و اونا بجای مردم تصمیم میگیرن که غلطه!!!
الکترال کالج یعنی انتخابات داخل استانی (ایالتی) نهایی میشه. هر کی 50%+1 رای رو در اون استان به دست بیاره امتیاز تمامی ارای سهمیه اون ایالت رو به دست میاره. و دیگه ارا بین کاندیداها پخش نمیشه. مثلا در سیستان برنده استان سیستان تمامی 8 رای الکترال ایران رو به دست میاره و اینگونه ارای استانها جمع میشن و برنده از بین تعداد بیشتر الکترال کالج ها مشخص میشه.
این شیوه مناسبی برای مبارزه با دیکتاتوری اکثریت هست. دیگه مثلا قشر متوسط کشور تعیین کننده نهایی نمیشن. بلکه همه اقشار و ادیان و مذاهب و اقوام رای اشون مهم میشه
ممکنه یه نماینده ای در یه استان ۴۹ درصد ارا رو به دست بیاره و در یه استان نود درصد، این نماینده تو استان اول انگار هیچ رایی نیاورده و تو استان دوم همه ی امتیازو میگیره! یعنی در مورد اول ۵۱ درصد از دست میده و در مورد دوم فقط ۱۰ درصد به دست میاره!!!!! مسلما یه نقطه ضعفه که باعث میشه کسی که انتخاب میشه نماینده ی واقعی مردم نباشه
شتر در خواب بیند پنبه دانه
به امید پیروزی دوباره ترامپ....واقعا در جهت منافع مردم و آن آمریکا گام برداشت بدون ذره ای چشم داشت شخصی تا جایی که از سرمایه شخصی خودش ششصد میلیون دلار ضرر کرد و جایگاه خودش رو در بین ثروتمندان جهان از دست داد....این مصالح آمریکا رو در نظر گرفتن باعث شد جو سنگینی در تمام دنیا بر علیه اش راه بندازه
فکر میکنم کسانی که آرزوی انتخاب مجدد ترامپ رو دارند سرمایه گذاری زیادی روی طلا و دلار و سکه .... داشتند .
فقط خدا به ما رحم کند اگر ترامپ رزای بیاورد
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی