بازدید 11316

واکنش‌اتحادیه‌عرب‌به‌افتتاح‌سفارت‌صربستان‌در‌بیت‌المقدس

دبیرکل اتحادیه عرب روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که افتتاح سفارت صربستان و کوزوو در بیت‌المقدس یک اقدام باطل و محکوم است.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ 05 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی "فلسطین الیوم"، "احمد ابوالغیط" تصریح کرد: این گونه اقدامات در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که انتقال سفارت‌خانه کشور‌ها به قدس را به خاطر آن که در اشغال قرار دارد، ممنوع کرده است.

ابوالغیط همچنین به قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت سال ۱۹۸۰ استناد کرد که ایجاد هیأت‌های دیپلماتیک کشور‌ها در قدس و هر گونه اقدامی که موجب تغییر شرایط قانونی این شهر شود، ممنوع کرده است.

وی تصریح کرد: موضع اتحادیه عرب در این موارد ثابت و قدس یکی از موضوعات مذاکره میان فلسطینی‌ها و اسرائیل است که جامعه جهانی به دنبال حل آن است، اما تل‌آویو از آن سرباز می‌زند.

ابوالغیط تصریح کرد: نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و پیش‌دستی نسبت به نتایج مذاکرات یک اقدام اشتباه و غیر قانونی است و به شدت فرصت‌های دستیابی به یک صلح واقعی مبتنی بر تشکیل دو کشور مستقل و براساس مرز‌های چهارم ژوئن ۱۹۶۷ را از میان می‌برد.

"صائب عریقات" دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز در اعتراض به این اقدام صربستان و کوزوو گفت: فلسطین قربانی جاه‌طلبی‌های انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شده است.

این در حالی است که ترامپ در ادامه تلاش‌های ضد فلسطینی خود، روز جمعه عادی سازی روابط میان کوزوو و رژیم صهیونیستی و تعهد صربستان به انتقال سفارتش از تل آویو به قدس را اعلام کرد.

آمریکا، دسامبر سال ۲۰۱۷ قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارتش را از تل آویو به آنجا منتقل کرد.

این در حالی است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند، سرعت بیشتری به خود گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی