بازدید 5711
۱

پرداخت وام 10 ميليون توماني خوداشتغالي

معاون مشاركت‌هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور از پرداخت وام قرض الحسنه 10 ميليون توماني به منظور خود اشتغالي مددجويان و معلولان تحت پوشش بهزيستي خبر مي‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۷ 23 May 2010
وام خود اشتغالي از جمله وام‌هايي است كه سال هاست از طرف نهادهاي مختلف پرداخت مي‌شود و نحوه پرداخت آن در زمان‌هاي مختلف همواره تغيير كرده است.در هر حال اين بار سازمان بهزيستي براي مددجويانش اين خبر خوش را دارد كه وام خوداشتغالي از طرف اين نهاد براي آن‌ها در نظر گرفته شده و كارمزد اين وام هم بسيار اندك است.

معاون مشاركت‌هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور از پرداخت وام قرض الحسنه 10 ميليون توماني به منظور خود اشتغالي مددجويان و معلولان تحت پوشش بهزيستي خبر مي‌دهد.

شمس‌الدين درويش‌پور مي‌گويد: «در اين راستا مبلغ 5/3 ميليارد تومان از طرف دولت اختصاص و در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفته است كه به اين مبلغ، سهم آورده بانك عامل (موسسه مالي و اعتباري مهر) را نيز بايد اضافه كرد كه مجموعا هفت ميليارد تومان مي‌شودو ارائه تسهيلات وام قرض‌الحسنه در استان‌ها، بزودي شروع مي‌شود.»

پرداخت وام خود اشتغالي با وجود اين كه اقدامي جالب و در خور توجه است اما در صورتي كه اين وام بدون آموزش مهارتي خاص به مددجويان انجام شود تنها مي‌تواند باشد و كمك خاصي به مددجويان بهزيستي نمي‌كند.بنابراين آموزش مهارت همراه با پرداخت وام برنامه جديد و مناسبي است كه در دستور كار بهزيستي قرار دارد. معاون مشاركت‌هاي مردمي سازمان بهزيستي ادامه مي‌دهد:
« سازمان فني و حرفه‌اي به مددجويان در زمينه‌هاي مختلف حرفه‌آموزي هم مي‌كند و اين وام پس از گذراندن دوره آموزشي تا سقف 10 ميليون تومان و با كارمزد يك درصد به مددجويان اختصاص پيدا مي‌كند.اين وام به دليل افزايش كمك‌هاي نيكوكاران به بهزيستي در سال 88،افزايش
40 درصدي داشت.» او درباره كمك‌هاي مردمي اعداد و ارقام بيشتري هم ارائه مي‌دهد: « مشاركت‌هاي مردمي در 9 ماه نخست سال 87 حدود 81 ميليارد تومان بوده است و اين كمك‌ها در مدت مشابه سال 88 به 113 ميليارد و 985 ميليون تومان افزايش يافت. البته آمار نهايي مشاركت‌هاي مردمي در سال 88 نيز پس از جمع‌آوري از تمامي استانها، بزودي اعلام مي‌شودكمك‌هاي نيكوكاران به منظور ايجاد اشتغال، ساخت مسكن و تامين هزينه‌هاي ازدواج مددجويان سازمان بهزيستي كشور هزينه مي‌شود.

همچنين يك‌هزار و 450 موسسه غيردولتي از سازمان بهزيستي كشور مجوز فعاليت گرفته‌اند كه با نظارت اين سازمان فعاليت مي‌كنند. اين موسسات، خدماتي همچون توانبخشي و نگهداري از معلولان و سالمندان را ارائه مي‌دهند.»

كمك‌هاي مردمي بدون شك يكي از منابع اصلي درآمد بهزيستي براي تامين هزينه‌هاي كمك به مددجويان است و اين كمك‌ها مرتب در حال افزايش است و اين خبر هم براي مددجويان بهزيستي خبري خوش است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
سلام خسته نباشیدبراکسایی که هیچ کس وهیچ یاوری جز خدا نداره تسهیلات میدین شمارا به خدا اگه راهی است کمک کنید دست شما درد نکنه و خدا به شما توفیق بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار