بازدید 5246

هنوز از مرحله اوج کرونا عبور نکرده‌ایم

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار ابتلا به کرونا رو به افزایش نیست، اما روند کاهشی آن به این مفهوم نیست که بتوان اعلام کرد از مرحله اوج عبور کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۹۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ 29 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر شاپور بدیعی در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با اشاره به نقش پر رنگ بخش خصوصی در درمان بیماران کرونایی به خصوص بیماران سرپایی افزود: کادر بهداشت و درمان و جامعه پزشکی استان همچنان در تلاش هستند و آمادگی خود را برای مهار این ویروس همه گیر حفظ و تقویت کرده‌اند و امیدواریم با همراهی مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از بروز مرحله دیگری از اوج کرونا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در ارائه خدمات به این بیماران بازوی کمکی موثری بوده است و در حال حاضر بخش زیادی از بیماران سرپایی خدمات خود را در بخش خصوصی دریافت می‌کنند و بخشی از بیماران بستری نیز دریافت خدمات خصوصی را انتخاب می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از برپایی جلسات هم اندیشی ماهانه بین دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی مشهد خبر داد و گفت: با توجه به رفتار مرموز کرونا باید آماده باشیم و هر چه ارتباط و تعامل بخش‌های مختلف بهداشت و درمان شهر بیشتر و بهتر باشد در کنترل کرونا موفق‌ترخواهیم بود.
بدیعی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: هرچه تعداد بیماران افزایش یابد فشار بر کادر درمانی افزوده می‌شود و کیفیت خدمات کاهش می‌یابد لذا مردم باید به صورت جدی راهکار‌های پیشگیری از این بیماری را به خصوص در مراسم عزاداری مد نظر قرار دهند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۳۵۹ تن رسیده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر