بازدید 14798
۱

شورش در سوئد در اعتراض به آتش زدن قرآن

دست‌کم ۳۰۰ نفر از شهروندان مالمو در سوئد در اعتراض به اقدام گروه‌های افراطی راستگرا در به آتش کشیدن کتاب مقدس مسلمانان به خیابان‌ها آمدند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.
کد خبر: ۹۹۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 29 August 2020

 

به گزارش تابناک، همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل نوشت:، این اتفاق شامگاه جمعه رخ داد؛ چند ساعت پس از آنکه تصاویر آتش زدن قرآن در رسانه‌ها منتشر شد و مردم سوئد به ویژه مسلمانان را خشمگین کرد. افراطی‌های سوئدی در اعتراض به بازداشت سرکرده یک حزب سیاسی راستگرای دانمارکی در آستانه نشست این حزب در مالمو قرآن را با آتش کشیدند و تصاویر آن را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به نمایش گذاشتند.

سه نفر از اعضای این گروه‌های افراطی در یک راهپیمایی ضد اسلام در روز جمعه یک نسخه از کتاب مقدس مسلمانان را در میدان عمومی مالمو در جنوب سوئد آتش زدند و معترضان به این اقدام، در همان میدان جمع و با پلیس درگیر شدند. قرار بود راسموس پالودان، رهبر یک گروه افراطی دانمارکی در گردهمایی افراطی‌های راستگرای افراطی در مالمو شرکت کند که پلیس مرزی سوئد مانع ورود او شد.

گفته می‌شود پلیس سوئد پالودان را دو سال از ورود به این کشور محروم کرده است. یکی از افسران ارشد پلیس مالمو گفته است گزارش‌هایی درباره تصمیم پالودان و دیگر اعضای گروه افراطی سوئدی برای قانون‌شکنی دریافت شده بود و به همین دلیل از ورود او به این کشور جلوگیری شده است. این چهره افراطی دانمارکی روز جمعه نزدیک مالمو بازداشت شد و پیش از آن از هواداران خود خواسته بود قرآن را به آتش بکشند.

این چهره ضد اسلام پیش‌تر هم اقدام به قرآن‌سوزی کرده و تصاویر آن را در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته بود. پلیس مالمو برای جلوگیری از آغاز شورش‌ها بسیار تلاش کرد اما نتوانست مانع خشم مردم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با غیرتها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار