بازدید 4157

طالبان آغاز مذاکرات بین افغانستانی در ماه آتی را رد کرد

منابع خبری گزارش دادند: گروه طالبان به اظهارات عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه افغانستان مبنی بر اینکه هفته آینده مذاکرات بین افغانستانی آغاز خواهد شد، واکنش نشان داد و شروع این مذاکرات را در اوایل ماه آتی میلادی (سپتامبر) رد کرد.
کد خبر: ۹۹۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 28 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، منابع خبری افغانستان امروز جمعه به نقل از «شیرمحمدعباس استانکزی» از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر گزارش دادند: این گروه هیچ برنامه‌ای برای شروع مذاکرات در هفته آینده ندارد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در پیامی به برخی رسانه‌ها گفت: تازمانی که زندانیان وابسته طالبان آزاد نشوند، این گروه مذاکرات را آغاز نخواهد کرد.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیروز (پنجشنبه) در سفری به استان پروان ضمن بازدید از مردم سیل زده شهر چاریکار گفت: هفته آینده در اوایل ماه سپتامبر مذاکرات بین افغانی آغاز خواهد شد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در روز‌های اخیر در نشستی به میزبانی انستیتو صلح آمریکا گفت: زندانیان طالبان هفته آینده آزاد می‌شوند. اوایل ماه جاری میلادی با وجود آنکه لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان پس از سه روز نشست و بحث در باره زندانیان مورد اختلاف طالبان و دولت افغانستان تصمیم به آزادی آن‌ها گرفت و رئیس جمهوری غنی نیز فرمان آزادی این ۴۰۰ نفر را صادر کرد، اما گفته می‌شود برخی کشور‌های خارجی از جمله استرالیا و فرانسه با آزادی شماری از این زندانیان طالبان مخالفت کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان