بازدید 27685
۵

ابراهیم امین‌زاده، به‌دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

ابراهیم امین‌زاده، روزنامه‌نگار قدیمی، بعد از تحمل دوره‌ای بیماری کرونا، روز دوشنبه گذشته (سوم‌شهریور) در سکوت خبری درگذشت.
کد خبر: ۹۹۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 27 August 2020

به گزارش تابناک، رضا قوی‌فکر، روزنامه‌نگار پیشکسوت و نایب رئیس انجمن پیشکسوتان مطبوعات، این خبر را تایید کرد.

همچنین، رضا خاکی‌نژاد، عضو انجمن پیشکسوتان مطبوعات و از دوستان و همکاران قدیمی امین‌زاده در روزنامه اطلاعات پیرامون زندگی و مرگ این روزنامه‌نگار فقید گفته است:

«ابراهیم امین‌زاده، زاده تبریز ، فرزند امین بندری شیشوان بود. سال ۱۳۴۳هنوز به دبیرستان می‌رفت که به عشق نوشتن و روزنامه‌نگاری از طریق یکی از دبیرانش به نام کاظم خوش‌خبر (شاعر و مترجم)، به اسماعیل‌ پیمان (صاحب امتیاز و مدیر روزنامه مهد آزادی) معرفی شد تا زیر نظر او به کارآموزی بپردازد. پیمان وقتی ذوق سرشار امین‌زاده را می‌بیند او را به صمد بهرنگی معرفی می‌کند تا ضمیمه ادبی روزنامه مهد آزادی را هفته‌ای یک بار منتشر کند. گفتنی است ‌که امین‌زاده در آن زمان با کتاب «جمیله بوپاشا» نوشته منصور تاراجی آشنا شد و همین‌کتاب شوق او را برای نوشتن ‌و روزنامه‌نگاری قوت بخشید.

امین‌زاده پس از دریافت دیپلم و پذیرش در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در رشته روزنامه‌نگاری، با نشریات گوناگون به همکاری پرداخت. او سپس در سال ۱۳۵۰همکاری‌اش را با روزنامه اطلاعات آغاز کرد که ۲۵ سال به درازا کشید. ۱۰ سال کار در روزنامه ایران و نیز همکاری با بخش استان‌های روزنامه جام جم از جمله سوابق روزنامه‌نگاری او به شمار می‌رود.

امین‌زاده علاوه بر تدریس خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، تالیفاتی از جمله در زمینه دستور زبان فارسی و تاریخ تئاتر آذربایجان داشت‌. او پس از بازنشستگی به زادگاهش تبریز بازگشت و در سال‌های اخیر با محافل فرهنگی و ادبی تبریز از جمله بنیاد پژوهشی شهریار همکاری می‌کرد. از او یک فرزند پسر به نام ساوالان باقی است.»

انجمن پیشکسوتان مطبوعات، فقدان این روزنامه‌نگار پیشکسوت را به جامعه مطبوعات و خانواده وی تسلیت‌ گفت.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
خدا اقای امین زاده روزنامه نگار را بیامرزاد
خدایش رحمت کناد
تا هست آذربایجان، با نام ایران است و بس
خدا رحمتش کنه
روحش شاد و یادش گرامی باد
دهه ۴۰ همکلاسی در دبیرستان لقمان تبریز بود
روحش شاد و خدایش رحمت کند..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر