بازدید 254890

خودکشی دانش‌آموز ممتاز تهرانی بعد از کنکور ریاضی

پسر ۱۹ ساله که همه تلاشش را کرده بود در کنکور ریاضی موفق شود، وقتی آزمون را خراب کرد تصمیم گرفت به زندگی‌اش پایان بدهد.
کد خبر: ۹۹۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 22 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از رکنا، ساعت ۱۸ روز پنجشنبه گزارش مرگ پسری ۱۹ ساله به قاضی ساسان غلامی، کشیک جنایی پایتخت اعلام شد. با حضور تیم تحقیق در محل حادثه معلوم شد پسری ۱۹ ساله خودش را از پشت بام ساختمانی چهارطبقه به پایین انداخته و جان باخته است.

در بررسی‌ها مشخص شد که او دانش‌آموزی ممتاز و معدل دیپلمش ۱۹ و نیم بوده است. او یک سالی بود که خودش را در خانه حبس کرده و درس می‌خواند تا در رشته دلخواهش قبول شود و بالاخره روز کنکور رسید و وی سر جلسه امتحان که روز پنجشنبه برگزار شده بود حاضر شد. اما ظاهرا او در کنکور موفق نبوده و نتوانسته بود آنطور که دلش می‌خواست به سوالات پاسخ بدهد.

همین مساله باعث ناراحتی او شده و پس از آزمون و بازگشت به خانه به پشت بام رفته بود و تصمیم هولناکش را عملی کرده بود.

وسایلی که وی با خودش به سر جلسه کنکور برده بود مانند مداد و پاکن و ... در پشت بام پیدا شد و در این شرایط قاضی جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۴۶۱
کنکور متاسفانه در ایران محل سالم رقابت و ورود نخبه ها نیست و شاید هم باعث ناامیدی افراد باسواد و زحمتکش و درس خوان و باعث فرار نخبه ها هم شده است متاسفانه...
به خاطر سهمیه های 19 گانه نظام و ورود افراد نسبتا متوسط و ضعیف به دانشگاه این شرایط سالم رقابت کلا از بین رفته...
مسئله دوم اینکه در این ده سال گذشته سخت ترین کنکور بوده و طراحان سوال انگار رقابتی برای طرح سوال های پیچیده و گیج شدن داوطلبان داشتند!!!!!
وبعد اینکه از قسمت های حذف شده توسط سازمان سنجش هم سوال آمده بود که باعث ناامیدی و شوک منفی سر جلسه شده...
حالا نیم ساعت توزیع سوالها تاخیر داشته(8:30) و پرینت برگ سلامت که سایت خراب بوده و داوطلبان را به کافی نت ها کشانده و دعواهای چند ماه قبل و اظهار نظرهای مختلف و تاریخ جابجا کردن ها بماند.....
امروز هم شنیدیم داوطلب ریاضی بعد امتحان و سخت بودن آن خودکشی کرده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
چرت و پرت نگو
چه سهمیه ای؟
این هنوز جوابش نیومده این کارو کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
فرار مغزها تنها راه نجات از مرگ نخبه های ریاضی در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
یکی از دانشجویان ما در دانشگاه می خواست دو رشته ای درس بخواند و قانون اجازه می داد.من قیافه دانشجو را دیدم و گفتم شما را برای رشته برق نمی پذیرند جثه شما خیلی ضعیف و زورتان مثلا به کابل برق نمی رسد و در این رشته زور بدنی هم مهم است فقط فکر نیست. بالاخره ایشان را قبول نکردند فقط یک رشته را خواند و موفق هم بود. کسی که به پزشکی می رود باید دارای ویژگی های خاص هم باشد و سایر رشته ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
جالبه...این همه سهمیه رسمی وجود داره و این همه آدم بدون صلاحیت مدرک تحصیلی میگیرن بعد این آقا یا خانوم ناشناس میگن چرت نگو...شما هم با سهمیه رفتی دانشگاه؟
کسانی که سوالات غیر استاندارد طرح می کنن پاسخگو باشند بر اساس نظر سنجی صورت گرفته شده سوالات خیلی سخت طرح شده بوده - البته پیش از آن برگزاری کنکور مسخره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
خون این فرد به گردن کسانی است که سوالات سخت و غیر استاندارد طرح کرده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
خوب اگه سخت بود برای همه سخت بوده، مقصر بیشتر خانوادهها هستن که فشار میارن، اونم کنکور ریاضی که مهندساش و دکتراش بیکارن، واقعا باید تاسف خورد
کنکوری نخبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
سلام و تسلیت به همه به ویژه خانواده داغدار این جوان
قربانی
علاوه بر همه مشکلاتی که دوستان مطرح کردن امسال هم ظرفیت رشته های پرطرفدار را کم کردن و هم تکمیل ظرفیتشون را حذف کردن !!!!
در اصل جا برای ورودی های خودی یعنی آقا زادها و از ما بهترون باز کزدن
خیلی شیک و مجلسی
دیروز داشتم دیوونه می شدم از فکر و خیال یه دفعه به خودم اومدم و با خودم گفتم به فرض اینکه پزشکی هم قبول بشیم بعد از 7 سال عمومی بریم طرح و سربازی که میشه 11 سال بعد باید بشینیم برای تخصص بخونیم که 70 درصد سهمیه میگیرن یه هفت هشت ده سالی طول می گشه تا قبول بشیم بعدم بعضی تخصصا درآد زایی نداره مجبوریم بریم دنبال فوق تخصص و .........

یعنی واقعا یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟

داریم کجا میریم

آخر عاقبت همه مون بخیر باشه انشاا...

کاش اون دوست عزیزمون هم کمی فقط کمی فکر کرده بود

خودش که شاد نبود
روحش شاد باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
نسا 148-لا یحب الله الجهر بالسو من القول الا من ظلم ...امام علی(ع)-ومن ظلم عباد الله کان الله خصمه دون عباده....خدا با اونا نیست
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
بنده به عنوان یک پزشک و تحصیل کرده خارج از کشور عرض می کنم که سوالات فقط نوعی عقده ریختن بر سر نخبگان کشور بود و اصلا ملاک تشخیص هوش و استعداد علمی نبود و180 درجه با علم روز فاصله داشت و خصوصا رشته تجربی هیچ موردی از دانش روز در ان مشاهده نکردم و خدا شاهد است به حال نخبگان کشورم گریه کردم. بنده خودم در خارج استاد بودم و طی 15 سال درس خواندن و تدریس همچنین ورودی بی کیفیت و خارج از برنامه را ندیدم و حتی قبل از انقلاب.خلاصه دولت امید و تدبیر اقای روحانی امسال کنکور بی تدبیری را بر دانش اموزان درس خوان و نخبه مملکت تحمیل کرد و بداند که اه و ناله این طفلان معصوم در
همین دنیا دامان انها را خواهد گرفت. خدا لعنت کند مدیریت غلط و بی تدبیری را به حق خون به ناحق ریخته حضرت امام حسین (ع) پرچمدار عدالت خواهی در دنیا تا روز قیامت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
خون اون فرد گردن خودشه چون عاقل وبالغ بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
پاسخ به پاسخ کنکوری نخبه
کسیکه از اول زندگی کاری خود فقط فکر درامد بالا وزندگی لوکس هست عاقبتش اول تا آخر همین میشه...ملت پول پرستی شدیم ما
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خداصبربه پدرومادراین جون بده اگرحالاهم
خودکشیبنمی کرد بعدازدریافت دکتراوپرفسوری تو
خیلی تاسف برانگیزه
البته این اولین بار نیست و من موردهای زیادی سراغ دارم
چرا مثل بسیاری از کشورها راه ادامه تحصیل را آزاد نمی گذارند ؟
چرا این قیف برعکس در کشور ما درست نمی شود ؟
چرا ظرفیت دانشگاهها را با آموزش مجازی بالا نمی برند تا در ادامه و در طول ترم های دانشگاه بر اساس شایستگی افراد امکان ادامه تحصیل داشته باشند
چرا کنکور را حذف نمی کنند تا بدین ترتیب همه انتخاب های نا عادلانه برداشته شود و فقط کسانی به فارغ التحصیلی برسند که در تمام طول دوران تحصیل تلاش بی وقفه داشته اند.
من در آشنایان سراغ دارم که رشته پزشکی قبول شده و در یکی از دانشگاههای معتبر مشغول تحصیل است اما بدلیل اینکه فقط سخت گیری در روز کنکور انجام شده است حالا او و سایر دانشجویان همکلاسی اش بسیار ساده و راحت و بدون درس خواندن و تلاشی که برای قبولی در کنکور انجام میدادند مشغول پاس کردن ترم ها هستند . چه آنها که با سهمیه آمدند و چه آنها که با تلاش آمدند به هیچ وجه در سطح قبل از قبولی درس نمی خوانند و این یعنی پرورش پزشکان کم سواد!
کی به این روش ناعادلانه پایان داده میشود ؟
تا هم خانواده ها استرس نداشته باشند و هم بچه ها سرگرم تحصیل شوند و در ادامه راه متوجه بشوند که آیا رشته انتخابی را دوست دارند یا بهتر است از نیمه راه به سایر رشته های مورد علاقه و آن چیزی که استعداد دارند گرایش پیدا کنند .
ضمنا با اینکار بعد از چند سال که تب کنکور فروکش کرد ، بسیاری از دانش آموزان از همان ابتدا رشته مناسب خود را انتخاب خواهند کرد .
با اینکار ظاهرا مافیای کنکور متضرر می شوند که باید بگویم اینطور نیست و آنها هم می توانند برای قبولی بچه ها در طول ترم های دانشگاه ، برای رشته های برتر مشاوره و آموزش داشته باشند !
همه راضی از یک تصمیم خوب
خدا او را بیامرزد و دعای بهتر اینکه دیگر کنکوری نباشد که کسی بابتش خودکشی کند
من که دو تا دختر کنکوری درس خون داشته ام شرایط این طفل معصوم و خانواده اش را درک می کنم.
خدا به خانوادش خیلی خیلی صبر بده چون یک تصمیم خوب مسئولین می توانست جلو مرگ فرزند خوبشان را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
از همه دردناک تر لو رفتن سوالاته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کار مهم به خود کشی میرسه
متاسفانه مسئولان با این نوع گزینش و بازی با سرنوشت جوانان باعث این حوادث هستند
با سلام اینگونه خبرهای ناگوار برای جوان خطر ناک است لطفا" از انعکاس این خبرها خوداری نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
ناگوار شرایط زندگی جوانان در ایران است. پسر من هم با معدل نوزده و یکسال پشت کنکور ماندن ، الان ناراضی از شرایط کنکور است. الان هم که گفتند باید بروند و نظام وظیفه خودشان را معرفی کنند. جوانان را نابود کردید، فرزندان مارا نامید و افسرده کردید...همه شما با این سیاستهای سختگیرانه و نسنجیدتان تاوان پس خواهید داد.
مری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
ببخشید به اشتباه منفی دادم. من موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
ای کاش تحصیلم مثل سربازی اجباری ورایگان بود
با سلام
به خانواده این عزیز تسلیت می گم و امیدوارم برای هیچکس چنین غم بزرگی پیش نیاد. متاسفانه امسال با بی دقتی برگزار کنندگان کنکور و طرح سوالهای خیلی سخت، غیر منطقی و وقت گیر، کنکور و منزل شاگردان ممتاز به مجلس عزا شبیه شده بود. در زمان برگزاری کنکور هم با غش کردن تعدای از داوطلبین نخبه و ممتاز سر جلسه امتحان، محل کنکور شبیه اورژانس بیمارستان شده بود.
خوب وقتی داوطلب ممتازی می بینه تعداد بسیار زیادی سوالات بی ربط و خیلی سخت جلو روشه و به دلیل استرس زیاد همان سوالهای اندکی هم که می تونسته بزنه از دستش می ده و میبینه تمام زحمت یکسال گذشته اش (روزی بیش از 14 ساعت درس خواندن) به باد رفته خیلی سخته براش که با این قضیه کنار بیاد؟
خوب اگر می خواهید سهمیه ای ها وارد دانشگاه های برتر بشن، بساط کنکور رو جمع کنین و بیش از یک میلیون دانش آموز و خانواده آنها را سر کار نزارید. پسر من هم که از جلسه برگشت آنقدر استرس داشت و ناراحت بود که من هم می ترسیدم اتفاق مشابه این عزیزمون براش پیش نیاد. الان 48 ساعته بعد از کنکور چیزی نخورده و رفته توی اتاق خودشو حبس کرده. آخه این چه وضعیتی که برای مردم درست کردید؟ خدا ازتون نگزره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
دقیقا پسر من هم با معدل نوزده و یکسال پشت کنکور نشستن، دیروز بعد از برگشت از کنکور آنقدر افسرده و مایوس بود که فقط بهش دلداری می دادم که اصلا مهم نیست...ولی بچه ها وقتی می بینند اینقدر همه چیز ناعادلانه است نامید می شوند و دست به این کارها می زنند. وای بر مسببان این شرایط.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
پدر عزیز با پسرت حرف بزن، بیشتر از کنکور، این انتظارات والدین هست که بچه ها رو اذیت میکنه. انتظاراتی که شاید به زبون نیاورده باشین ولی از رفتارتون برداشت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
وقتی سوال سخته برای همه سخته. دلیل نمی شه کسی خودش را بکشه.
عوض اینکه به دانش آموزان و فرزندانمان قدرت روحی بالا اعطا کنیم، به آن ها القا کرده ایم که کنکور همه ی زندگی است...

در حالی که بسیاری از دانش آموختگان رشته های مهندسی از بهترین دانشگاههای دولتی همین الان بیکار هستند و چه بسا که به شغل های کاذب و غیر مرتبط روی آورده اند و عده ای هم راهی دیار غربت شده اند

مافیای کنکور و سیستم آموزشی غلط در خون این جوانان شریک اند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
اصلی ربطی ندارد، سیستم پذیرش دانشجو ایراد دارد. دانش آموزان می خواهند نتیجه کارشان را ببینند، اینکه کار نیست مبحث دیگریست..
تا کی سیرک کنکور که ضد بشر و ضد تفکر و ضد ابداع و پویش است را باید ادامه بدهیم؟ چند تسل از جوانان ما باید قربانی این خطای اثبات شده گردد و تا کی دانشگاه های ما تهی از خلاقیت و پر از امتحان قبول شو ها (تازه، سهمیه ای ها به کنار) باشند؟ نتیجه آن هم همین است که می بینیم. بهترین دانشگاه های ایران در کانال چهارصدمین جهانی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
تو راه حل بهتری داری؟ حرف زدن خیلی اسونه
آزمون دکتری دادیم اینقدر سخت بود که با حال خراب به منزل برگشتیم. آینده ما جوان ها شده بازیچه دست ی عده آدم بی عقل و بی سواد. همه اهداف ما به فنا رفته آینده ای نداریم. خدا از آین مسولین نگذره.
لعنت به کنکور
متاسفانه پولدارها فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی بدون استرس آموزش میدن و بعد در کشورهای همسایه چندسالی را پذیرش می گیرن و با قدرت پول یه مدرک می گیرند و بهترین شغل ها را اشغال می کنن بدون استرس و فشار روحی و روانی ولی فقیر وفقرا باید بسوزند و اخرش هم بعد از گرفتن مدرک بیکار در خیابان ها دنبال یه لقمه نان
کاش می فهمیدیم که همه مسیرها قرار نیست به دانشگاه ختم بشه. من که حاضر نیستم بچه ام به خاطر یه دانشگاه رفتن این همه استرس و فشار الکی رو تحمل کنه. همه کار دارم میکنم که بتونم بفرستمش از این مملکت فرار کنه بره.
واقعا وزارت علوم و سازمان سنجش باید جوابگو باشند با شرایط بدی که بچه ها امسال داشتتد ایا درست بود سوالات به این شکل سخت و گیج کننده باشه سازمان سنجش خودش حدف می کنه بعد ار اون قسمت سوال میده اخه یعنی چی . منطور از این کارها چیه . انتقام جی رو از بچه های ما دارید میگیرید
عوضش امنیت داریم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
چرت گفتن مکان و زمان نمیشناسد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
چرا مزخرف میگی..چ ربطی داش... امثال تو باعث میشن همین بلاها سر ماها بیاد
منکه
متاسفانه ترس از قبول نشدن در کنکور
استرس و اضطراب از رفتن به خدمت سربازی اجباری
نگرانی از زخم زبان و سرزنش والدین و اطرافیان
ترس از بیکاری و اتلاف عمر
همه اینها سبب خودکشی یک داوطلب پسر در کنکور می شود
خیلی خبر ناراحت کننده ای هست حیف شد اخرش یه رشته دیگه قبول می شد مشکل کشور ارزش ندادن به مشاغل مختلف است چرا باید به خاطر کنکور خودکشی کنه مردم‌ما زندگی شادی ندارن حالا دلم برای پدر ومادرش میسوزه چرا بچه رو تحت فشار گذاشتن که اینطوری اسیب ببینه
مافياي كثيف كنكور عامل بدبختي بسياري از دانش آموزان در اين 40 سال مثل خيلي از چيزاي ديگه كه تو اين كشور شده مافيا كنكور ، كانون وكلا ، نظام پزشكي و......
مرگ بر کنکور، فساد، تبعیض، بی عدالتی، فروش سوالات، لو رفتن سوالات، مرگ بر تعیین سرنوشت در یک روز و در ۴ ساعت،( بعد از تلاش و درس خواندن دوازده ساله) مرگ بر بی تدبیری و سوء مویریت
تابناک جان
اگر سربازی اجباری منحل شود برای همیشه بساط آموزشگاه های کنکور هم برچیده می شود.
متاسفانه مافیای کنکور اجازه اختیاری شدن خدمت سربازی را نمی دهد زیرا با اینکار بیش از پنجاه درصد مشتریان پسر خود را از دست می دهد
مدرک گرایی آخرش خودکشی و مافیای کنکور عاشق پول و کشتن
ایشون تنها قربانی کنکور کثیف نیست. سرنوشت صدها هزار و شاید بیشتر از جوانانی که بخاطر این سیستم ارزیابی غیراستاندارد و ناعادلانه سیاه شده را به حساب بیاورید.
آخه چرا؟ من یک دکتری مهندسی برق از دانشگاه دولتی دارم، بیا تقدیمش می کنم به شما. آخه فکر می کنند چه خبره؟!! چه فایده وقتی می روی دنبال کار به دردت خیلی نمی خورد.
خون این جوون پای مافیای کثیف کنکور... میلیاردرهای بی وجدان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
دقیقا
تا کی این‌ این بازی کثیف ادامه خواهد داشت
یک جوان با کلی آرزو رفته نشسته سر جلسه کنکور

جوانی که سه سال از خواب و خوراکش زده
و یه عده هستن که با سهمیه میان بالا یا با پولشون سوالاتو میخرن و کسی نیست که به داد نخبه ها و تلاشگران برسه
من خودم دانش آموز پایه دهم هستم و کنکور امسال تجربی که خیلی بی منطق و سخت بود لرزه ای به تن ما دانش آموزان انداخته که ما رو مائیوس و نگران کرده
امیدوارم مسئلان به داد ما برسند
مگر قرار نبود محتوای سوالات کتاب درسی باشد ؟
مگر قرار‌ نبود سطح سوالات معقول باشد ؟ پس چه شد
چرا با روح و روان ما بازی میکنید
چرا ؟!
آقایون باید شاهد چه مقدار از این حوادث باشیم که به خودتان بیایید.
دور از انصاف نیست که دانش آموزی سه سال سخت تلاش کند و هیچ که هیچ چون باید در کنکور موفق شود که به جایی برسد؟
پس تلاش این سه ساله اش چه میشود ؟‌
بفکر باشید و انصاف داشته باشید! ‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
در خیلی از کشورها کنکور برگزار میشه همه تلاش می کنند تا موفق بشن ولی ایرانیها فقط همه چیزو ربط میدن به سیاست و دولت اینکه یک جوانی خودکشی کرده تقصیر نظام آموزشی نیست تقصیر خانواده و اطرافیان این بچه است وگرنه رقابت در همه جا هست و سوالات برای همه یکسان بوده کسی که نخواد کنکور بده دانشگاه بدون کنکور هم هست بره اون دانشگاه ها همینجوریشم با کنکور همه بیسوادن وای به حال بدون کنکور رفتن دیگه می شه بازار شام
کنکور درکشور ما صرفا برای پرکردن صندلی دانشگاهها ودریافت شهریه هست وبهترین رشته ها وبهترین دانشگاهها مربوط به خانواده شهدا وجانبازان وازادگان ورزمندگان واستاتید دانشگاهها ومسئولان نظام هست ویکی از بستگانم سال گذشته رتبه کنکور وی شده28000بخاطر اسارت وجانبازی پدرش رتبه وی شده2500رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شده است وتقریبا درصدی هم از رشته های خاص مربوط میشود با نخبگان که نوش جانشان زحمت کشیدن حقشان هست ولی برای بقیه نامردی وحق الناس هست این تبعیض ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
عزیزم سهمیه ی شهدا و جانبازان جای کسی رو نگرفته
به صندلی های دانشگاه یه صندلی اضافه می کنن مثلا اگر قرار باشه رشته ی فیزیک دانشگاه اصفهان ۵۰ نفر بذیرش کنه بخاطر یه بچه ی شهید که حدنصاب نمره رو آورده ۵۱ نفر پذیرش می کنه
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
سهمیه ایها دقیقا روی صندلی دیگران میشینن



صندلی اضافی مال انتقالی های خارج از کشور آقازاده ها
و صندلی خر هاست
بنده نظر متفاوتی دارم اعتقاد دارم کنکوریها اگر انتقادی به مسائل کنکور دارند باید محترمانه و با رعایت ادب و نزاکت باشه شما ببینید اون بنده خدا آقای خدایی وقتی به اینستاگرام برای یک لایو دعوت شد از ترس همین داوطلبان کامنت ها بسته شد و کسی حق گذاشتن کامنت نداشت آخه چرا دهه هشتادی ها اینطور بار آمدند والا بنده هم از ترس همین ها جرات نمیکنم در دانشگاهی اسم نویسی کنم که مبادا به خاطر سنم از سوی آنها مسخره بشم آیا اینکه در زمان شما امکانات خاصی متولد شده این باید به عقل و شعور شما اضافه کنه یا شما رو گستاخ تر و بی ادب تر از همه دهه های قبلی ؟ در مورد سختی سوالها هم خب به نظر بنده چاره ای برای طراحان سوال نیست چرا که اگه فرمت همه تست ها به شکلی باشه که دانش آموز قبلا باهاش مواجه بوده باشه در این صورت دیگه نیازی به تفکر نخواهد بود و اکثرا درصدهای بالایی به دست خواهند آورد که با وجود اینهمه سهمیه و ... کار گزینش داوطلبان غیرممکن خواهد شد ولی خب کنکور هم مزایا و معایب خودش را دارد و باید مسولان ببینند در این شرایط کدامیک بر دیگری می چربد تا بر آن اساس در موردش تصمیم گیری کنند در خصوص خودکشی این دانش آموز نیز خب مسلما ایشان به مهارت تست زنی نرسیده بود و این مورد در همه کنکورها اتفاق افتاده که دانش آموزان برتر به لحاظ عدم مهارت تست زنی در جلسه کنکور از سایرین عقب افتاده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
کاملا با شما موافقم دهه هشتادی ها خیلی بد تربیت شدن و از زمین و زمان طلبکارند و هیچ ارقی به وطن هم ندارند موجودات غریبی شدند
مقدادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
در حیرتم از شما

صورت مساله را خیلی خوب پاک کردی

به نظرم بهتره گاهی نظراتمونو برای خودمون بذاریم ومطرحش نکنیم

نمک پاش زخم دیگران نباشیم
اگر نخبه بود نباید خودکشی میکرد. نخبه بودن به معدل بالا و خوب تست زدن نیست.
ما باید در آموزش فرزندان بازنگری کنیم و تاب آوری را به آنها یاد بدهیم. آن فرزندی نخبه است که بتواند در شرایط مختلف، موثرترین راه حل را برای مشکل خود پیدا کند.

اینها من که (حدود 28 سال در دانشگاه تدریس میکنم) با جوانان سروکار دارم به حضورتان عرض کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
بله کاملا حق با شماست نخبه بودن به خرخوانی و یکسال حبس شدن در خانه نیست این که در شرایط سخت بتونی باز هم موفق باشی تربیت اشتباه باعث این مصیبت شد
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
تا امثال شما را داریم غم نداریم

انصاف هم خوب چیزیه

افرادی که نخبه ترن معمولا حساسترن درسته کار ئرستی نکرده ولی این ربطی به نخبه نبودنش نداره

حتی اگر به فرض محال ا نخبه هم نبوده آدم که بوده

جگر گوشه یکی که بوده

حالا دیگه چه فرقی می کنه خدا رحمتش کنه و به خانواده اش صبر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اینجا مخاطب ما والدین آن مرحوم نیستند که بخواهیم به آنها تسلیت بگوییم. یه خبر پخش شده و ما باید راجع بهش بدرستی قضاوت کنیم
من دیروز کنکور تجربی دادم و نظام قدیم.ولی طرح سوالات به صورت ناعادلانه بود. متاسفانه دیروز سرجلسه حالم بد شد.
باسلام فقط آرزو دارم خدااز طراحان سوالهای کنکور ریاضی نگذره وخودش جوابشونو بده پسرم نمونه بوده و5سال آزمون قلمچی رفت پنجشنبه وقتی آمد مثل شوک زده ها شده بودتا یک روز لب به چیزی نزد مخصوصا از طراح سوالهای شیمی خدا نگذره الهی همین اتفاقها سر عزیزش بیاد خودم فوق لیسانس شیمی با معدل بالا وروزانه از دانشگاه سراسری معتبر هستم فقط تونستم سه تا از تستها رو حل کنم این انصاف نیست اونوقت با سهمیه شهیدوایثارگری و....میدن بهترین دانشگاهها خدا نگذره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
خواهرم سهمیه ی شهدا جای کسی رو نگرفته ؛ بلکه یک صندلی به صندلی های دانشگاه اضافه می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
چرا اینحرفو می زنید اگر قرابو سوالت تکراری و آسون بود که هر کسی وارد دانشگاه می شد
خدابه خانواده اش صبربده
ولی واقعا اینهمه استرس وحساسیت بیش ازحدبرای رتبه و رشته و دانشگاه برای چی هست؟؟!!!
همین ادمهای ممتاز بعداز فارغ التحصیلی ازدانشگاه شدیدا سرخورده میشن چون میفهمند اولا کارنیست وثانیا حتی کارهم پیدابکنند باید با حقوق چندرغاز سرکنند وعمرابتونن با درامدشان مسکن وخودرویی بخرند !!!
خداازطراح سوال ها نگزرد اوست که بایدپاسخگو باشد
چه دلخراش!!منم یه کنکوریم که تو بهترین مدرسه شهرم درس خوندم, 12سال عمرم رو جز درس خوندن کاردیگه ای نکردم...با تراز بالای قلم چی و امادگی بالا, اما نتونسم ازپس کنکورم بربیام....خدا میدونه چه حس و حالی دارم اینروزا...کاش همه چیز یه جور دیگه بود!!! کاش من ایرانی نبودم یا حداقل ایران اینجوری نبود!!!
با عرض تاسف مقصر اصلی نه کنکوره و نه طراح سوال، والدین مقصر هستند، اولا اینکه چرا اجازه دادن فرزندشون مدتها خودش رو حبس کنه برای کنکور. دوما اکثر دانش آموزا بعد کنکور ناراحت میشن چه خوب چه بد، پس همشون بعد امتحان نیاز به دلداری دارن و تاکید بر اینکه نشد هم نشد هیچ عیبی نداره. گاهی رفتار و انتظارات خانواده ها باری بر دوش دانش آموز میزاره که از خود کنکور ترسناک تر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
دقیقا این احساسیه که ما نوجوون ها همیشه داریم .......کاش ایرانی نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
چرا نباید داشته باشیم؟اینجا هیچ امید به آینده ای وجود نداره :/من بشخصه و دوستام هم همین حسو داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
کرونا حبسشون کرده نه کنکور .و برنامه های دایمی روضه و مرثیه که واقعا روی اعصاب جوانان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
ناشناس 19:39، برنامه دائمی روضه؟!!! هر شب فوتبال، هر هفته دورهمی، هر هفته عصر جدید، چند کانال فیلم و سریال سرگرمی، دیگه دردشون چیه، حال چند تا مناسب عزاداری تو سال هست که البته گاهی هم افراط میشه و گاهی تفریط، که تازه تو اون ایام هم نوع سرگرمی عوض میشه وگرنه سرگرمی هست.

مشکل اینه که نسل قبل درد کار داشت، درد نون داشت، درد سختی داشت، اینا درد بی مسئولیتی دارند
مسئولان کنکور ، در خون این جوان شریکند ، معیار های سطحی برای برگذاری کنکور که هیچ ارتباطی به سواد یک شخص ندارد ، چرا یک دانش آموز نباید دو دقیقه بین دفترچه عمومی و اختصاصی وقت واسه خوردن تغدیه کنکور داشته باشه ؟ چه چیزی از سواد رو نشون میده ؟ چرا معیارشون واسه انتخاب طراح داشتن سادیسمه ؟
مسولان بجای اینکه به جوانان کشورمان در سن شور و جوانی امید به زندگی و اعتماد به نفس بدهند
بجای آن با ادامه اجرای قوانین کهنه نظیر قانون سربازی اجباری رضاخانی روحیه کار آفرینی و اعتمادبه نفس و نشاط را در جوانان نابود می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
ما همه چیز را از یک مسئول میخواهیم همیشه مثل اینکه یاد گرفتیم کس دیگری باید بیاید و برای ما تصمیم بگیرد ؛ خود ما چکاره ایم برگ چغندر که باید منتظر کس دیگری باشیم
ده سال کنکور ناموفق چرا برم خودم را بکشم ؟؟؟الان دو رشته تحصیلی مهندسی و مدیریت
تحصیل کردم به همه اون چیزی که می خوام نرسیدم ولی بازم تلاش می کنم.. ادم ها عدد و بردار نیستن که فقط در یک جهت حرکت کنن کاری را که تو توی 1 سال انجام می دی شاید یک نفر دیگه توی 5 سال انجام بدهد ولی لذت بیشتر و موفق تر از تو یی که توی 1 سال انجام می دی نصیبش شود......به نگاهتون به زندگی بستگی دارد.....من ادم هایی را می شناسم از شریف انصراف دادن رفتن خودشون اموزش دیدن الان هم کانادا تشریف دارن
واقعا خیلی متاسفم خیلییییی من خودم انسانی بودم رفتم سر جلسه سوالارو دیدم وحشت کردم اونم با این وضعیت کرونایی اصلا انتظار نداشتم اینجور سوال طرح کننن نه رحمی نه هیچی ازین مسولان عزیز نمیبینیم اخه لامصبا من بدبختی که توی طول سال۱۴ساعت روزی درس میخوندم اگه قبول نشم یعنی دیگه هیچ زندگی دیگه تمامه؟؟ چرا وضعیتو جوری کردین دانش آموز فقط فکرش کنکور باشه هیچ کشوری دیگه کنکور نیست بجز ایران و افغانستان و چین
واقعا خیلی متاسفم دارید با این کارا توی طبیعت خدا هم دست میبرید یه بزرگی بود میگفت هرکی تلاش کنه موفق میشه چون طبیعت خداس خدا گفته هرکی تلاش کنه موفق میشه بیا اینهمه تلاش کردیم خودمونو کشتیم آخرش بشه این؟ هیچکی راضی نباشه از وضعیت آزمونش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
اولا کنکور تو خیلی از کشورا هست دوما شاید بقیه خیلی بیشتر از تو تلاش کرده باشن پس اونا استحقاق قبولی دارن
باید روانشناسی بشینشما دهه هشتادیا واقعا مغزتون خرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
از جواب دادن ناشناس 11:06 تعجب ميكنم بجاي اعلام نظر توهين ميكنه و تابناك اون پخش ميكنه واقعاً بايد خود اين فرد بره پيش روانپزشك بالاخره شرايطي كه همه ميگند سخت بوده خب بوده ديگه اين چه لجاجتيه اين روش براي رفع مشكلات جوانان كار ساز نيست فكر چاره باشيد آدم هاي باصطلاح عاقل
رفت و از زندگی تو این مملکت جهنمی راحت شد .
برای رقابت سالم باید سهمیه ها حذف بشن ، هر کس به اندازه زحمتی که کشیده نتیجه بگیره...عامل خودکشی این جوان ،طراحان سوالات کنکور و طراحان سهمیه ها هستن
از طراحان سوال کنکور خواهش میکنم پاسخ گو باشند
آیا اگه فرزند خودشون هم کنکوری باشه و مثل مردم عادی بره کنکور بده انصاف میکنن این جور سوال طرح کنند
واقع تاسف برانگیزه
خدا ازشون نگذره با این کنکور مسخره که برگزار می کنند
برای نجات کشور و آرامش به نسل جوان آینده ساز کشور باید نظام سنجش بر اساس فعالیت های علمی و فناوری و اجتماعی دانش آموزان در دوره دوم متوسط باشد و کنکور کلا حذف شود
ما که ده 60 امتحان دادیم تبعیض دیم بچه‌ها های ما در دهه 90 باز هم شاهد تبعیض هستند و استرس
مافیای کنکور و کلاسهای آموزشی کنکور جز پایین تر کردن سطح سواد چیزی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
موافق حرف شما نیستم کنکور باید باشه ولی سهمیه ها حذف بشه تا عادلانه باشه وگرنه هر ننه قمر بیسوادی میره دانشگاه که لیاقتشو نداره
با سلام متاسفانه طراحان سوال روز بروز عقده ای تر میشن طوری سوال طرح میکنن که حتی مولفان مطرح کشور هر یک به سوالات مشابه ،جوابهای مختلف داده بودن،آنچنان سوالهای پیچ در پیچ طرح میشه که جای سوال اینه که واقعا هدفشون از طرح این سوال چیه؟چرا سوال رو به کلاس پنجم،بعد کلاس نهم بعد کلاس دوازدهم ربط میدن و سر آخر جواب سوال اونی میشه که تو کلاس دهم تو فلان پارگراف از کتاب نوشته شده بود. حالا بعد از طرح سوال ،گروه نظارتی بر سوالات نظارت نمیکنه که ببینن آیا سوالات در حد استاندارد هست یا نه؟ حتما جواب میدن نه از امنیت سوالات کاسته میشه.حالا پس اگه نمیشه نظارت بشه حداقل قبل از طرح به طراحان چارچوب نحوه طرح سوال بعنوان دستورالعمل داده بشه تا همیشه طبق یک اسلوب سوال طرح بشه. یا سوالات چند وجهی تعدادش در هر درس مشخص باشه، درنهایت آقایون متعادل باشید.
لطفا آقای وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و زیر مجموعه های در این راستا و طراحان سئوال که همکاری داشتند را عزل نمایید ( زمانی که این یک میلیون نفر داوطلب عصبانی اند کارتان اشکال دارد و مدیونید).
خدا ازتون نگذرع با این ازمون مزخرفتون که همش سهمیست و غیر استاندارد...
من نمیدونم چرا کنکور رو حذف نمیکنند ؛ به نظر من پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در همه رشته ها منطقیه، در حق کسی هم ظلم نمیشود،اگر این دانش آموز ممتاز رشته ریاضی فیزیک که معدلش ۱۹.۵ بود برا دیپلم اگه بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته میشد شاید الان زنده بود ،
روحش شاد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
اصلا موافق نیستم
کنکور مادر همه بدبختی های ایران است. البته دیگه درس خوندن در ایران ارزشی هم نداره. خصوصا در رشته های ریاضی و مهندسی. چون ارزشی برای این رشته ها قائل نیستن
عالیه بهتر از این نمیشه طراحای کنکور خوشحال باشید باطرح کردن سوالایی که به سر بچه ها این بلا هارو میاره
ضعیف
من فرزند کنکوری با معدل بالای ۱۹ و واقعا باهوش و زرنگ دارم که ۲ سال با بودن در قرنطینه برای دستیابی به رشته دلخواهش تلاش کرد ولی کیفیت افتضاح سیوالات. نا مفهوم و غیر استاندارد بودن انها در شرایط کرونایی که روحیه مناسیی هم نداشتند سبب شد که خیلی از این نخبه ها نتونن رتبه خوبی کسب کنند. بعنوان مدرس دانشگاه عرض میکنم دارین با خود باوری و هدفمندی و اینده اینها چه می کنین وقتی یه عده میرن دانشگاههای بدون ازمون و مدرک می گیرند و به منصب می رسند و یه عده باید خودکشی کنند متاسفانه. امسال طراح سئوالات رو از کدام تیمارستان مرخص کرده بودند
جوانان جلوی چشامون پر پر میش و هیچ کاری نمی تونیم بکنیم تو رو خدا به خاطر گرونی دلار دیگه بچه پولدارر و که خارج از کشور بودند رووارد دانشگاه نکنید.
خدا به پدر مادر داغدارش صبر عنايت فرمايد
کشوری که دانش آموخته دکتری و ارشد در آن بیکار هستند دانش بی ارزش شده و همه چیز پول و مادیات است کار این داوطلب جای تعجب و تاسف دارد
امسال با توجه به شرایط کرونا و سایر شرایط دیگر انتظار می رفت حداقل سوالات همانند سال های قبل باشد ولی متاسفانه نه تنها دروس تخصصی سخت تر ار سنوات قبل بود بلکه از خذفیات هم سوال طرح شده بود جنی معلم های سرشناس از جواب دروس فیزیک و شیمی عاجز بودند خدا جزای آنها را به بدترین وجه بدهد
من یک دانش آموز کنکوریم وواقعا احساسات اون پسر و درک می کنم بااینکه باتصمیمی که گرفت کاملا مخالفم اما واقعا چرا مسئولین درک نمی کنند ما دانش آموزانی هستیم که مثل بچه هاشون نه سهمیه داریم نه پارتی یکسال شبانه روز درس خوندیم تا به آرزوهامون برسیم بیشتر از هرکسی به جانبازها احترام می گذاریم اما با همه ی سختی های که کشیدیم معتقدیم اگه اون ها باخدا معامله کردند وبرای دفاع از وطنشون رفتن الان ما داریم مزد کارشون و به بچه هاشون که به جای ما دارن میرن دانشگاه می پردازیم وهیچ وقت به خاطر تک تک شب هایی که پای کتاب ها اشک ریختیم ودرس خوندیم نمی بخشیمشون تمام کسایی رو که ناعادلانه وبا سهمیه دانشگاه رفتن
لعنتدبخ کنکور و تف به ولعنت به بانیان ان
حیف جوونایی که تو این سیستم از هم پاشیدن
سازمان سنجش انصاف نیست ! این جوری سوال دادن انصاف نیست! دیوونه کردن بچه های دبیرستانی که خودشون تو شرایط بحرانی مربوط به سنشون هستن انصاف نیست! انصاااااااااااف نیست
برید گم شید همتون که این وضعیت اسف بار و وحشتناک رو برا بچه های مظلوم و بیچاره این مملکت درست کردید الهی خدا از تو ن نگذره
منم وقتی فهمیدم دانشگاه کاشان قبول شدم با زحماتی که برا کنکورم کشیدم میخواستم همین کار رو کنم
واقعاسوالهااینقدرسخت بوده تعدادی ا آنهاارقیمتهای حذف شده بوده وا کتابهای قدیمی هم سوال طرح کردع بودندواقعاخ اازشون تگذرد
مدیران گاج و قلم چی و تمام کسانی که در مافیای کنکور هستن دستشون به خون این بنده خدا آلوده هست
بخدا تو دانشگاه هیییییچچچ خبری نیست...هیچ خبر...برا یه سری رشته ها هم از جمله همین رشته های مهندسی خیلی خوب جز بیکاری هیچی دبگه پیدا نمیشه...من دکترا دارم بخدا .هیچ خبری نیس...این زبون بسته ها را تحت فشار نذارید. بخدا دانشگاه ازاد در خونه خودتون قبول بشن یا بهترین دانشگاه مملکت هیچ فرقی ندارند. بخدا خبری نیست. بذارید بچه ها راه خودشونو برن...بخدا توی این مدارس تیزهوشان که پدر مادرها خودشونو میکشن که بجه ها شون قبول بشن غیر از فشار مضاعف و استرس روی دانش اموز خبری نیس...واقعا چه فایده داره یه بچه ای بهترین نمرات را بیاره ولی نتونه یه مشکل ساده زندگیش را حل کنه؟همین بچه ای که الان خودکشی کرده نه تنها تو زمینه درسی بلکه تو هیچ زمینه دیگه ای تواتایی حل کردن مشکلاتش را نداشته و این مساله عذابش میداده. بنده خدا فقط ریاضی خوب بلد بوده ولی بدون اینکه با زندگیش ارتباطی داشته باشه. به انید داشتن مدارسی که روان و جسم اینده سازان کشورمون براشون در اولویت باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
زنده باشید
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
جانا سخن از زبا ما میگویی
واقعا جای تاسف دختر من سر کنکور مراقب ۱۰ دقیقه اجازه نداده جزوه تخصصی را بردارند آخرش هم سر وقت جمع کرده آخه بی انصاف چجوری میخوای جواب بدی جوانی که یک سال پاش را از خونه نذاشته بیرون چرا با زندگیش بازی میکنی .به خدا اگر پیداش کنم که میکنم حقش را می ذارم کف دستش .کجای دنیا اینقدر استرس به جوانانش وارد میکنه تازه آخرش هم بیکار
هعی...
روحانی جان چشمت روشن
نگاه کن بازتاب تصمیم های توعه
بر طبل شادانه بکوب...
ما به بچه ها القا نکردیم! وضعیت اقتصادی جامعه این دیکته رو نوشته برای بچه ها...
نميگم درس خوندن بده اما وقتي که همه فکر و ذکرت بشه درس و کنکور همين ميشه
ادم نبايد تک بعدي باشه و همه زندگيشو توي کنکور ببينه من از13 سالگي کار ميکردم و درسم ميخوندم معدلم هميشه بالاي19بود موقع انتخاب رشته هم با اينکه خيليا ميگفتن برو تجربي نرفتم يه رشته فنيو انتخاب کردم و امسال با معدل19 ديپلم ميگيرم رشتمم شرط معدله دوست دارم دانشگاه قبول بشم اما اگه نشدمم ناراحت نميشم امسال کار ميکنم تا يه پس اندازي داشته باشم و سال بعد براي دانشگاه درخواست ميدم
خانواده هاي عزيز خواهش ميکنم بچه هاتونو جوري بار نيارين که همه ايندشونو قبول شدن تو کنکور باشه
از دیدگاه عزیزان منشأ این مشکل شاید کنکور باشه ولی به عقیده من منشأ مشکل خانواده و بحث روانشناسی اون پسر بوده . کنکور هیچ مشکلی نداره و راه بهتری در کشوری مثل ما با اینهمه فساد و مشکلات زد و بند وجود نداره تمام کسایی که اصرار به حذف کنکور دارن از نمایندگان و ... یا اطلاعی از بعد حذف کنکور ندارن یا دنبال بردن بچشون با پول به دانشگاه های برتر هستن . پدری پیام داده اینجا پسرم ۲ روزه بعد کنکور غذا نخورده خب عزیز این مشکل تو و خانومت بوده نه کنکور . با وجود کنکور و ورود ذهن های برتر به دانشگاه ها وضع علمی ما الان اینه اگه کنکور هم بخواد از هر مقطعی حذف بشه که دیگه فاتحه ۲ تا دانشگاه خوب مملکت هم بخونید .
موفق باشید
اندکی انصاف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
شما هم مثل خیلی از مسئولان علتها رو رها کردید چسبیدید به معلول. رفتار خانواده ها چرا اینطوری شده؟ اگه نظام آموزشی و نحوه پذیرش در دانشگاه ها و سیستم خدمت وظیفه عمومی این فشارها رو به خانواده ها وارد نمی کرد این اتفاقات هم نمی افتادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
با شما کاملا موافقم اشکال از شعور خانواده هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
با توجه به شرایط کرونایی و حبس شدن جوانان در خانه و هر روز هم کنکور را عقب انداختن و هر بار یک نظر دادن باعث استرس بیش از حد و افسردگی جوانان شده که این جوان متاسفانه تحمل نکرده و مسیولان باید پاسخگوی مرگ این جوان باشند.
خون این مظلوم دامن اون ظالمایی رو بگیره که برای منافع کثیف خودشون نمیذارن کنکور برداشته بشه!!!! و لعن الله علی القوم الظالمین
با این وضع هنوز میخان کنکور رو بازم برگذار کنن!
من برای ازمون تیزهوشانم همین قصد رو داشتم....چون بعد این همه تلاش خراب کردم‌‌‌‌...خاستم خودکشی کنم ! ولی دلم برای مادرم سوخت
بچه های مردم رو کشتید منظورم سازمان سنجش و مافیای کنکوره. چقدر پول میخاین جمع کنید ؟ بسه دیگه..خانواده ها رو داغدار و بی مایه کردید‌.پولی که باید تو این گرونیها صرف خوراک خانواده ها بشه ، داره صرف کتاب و کلاس و ازمون میشه .فکر جیبهای پر پول خودتون نکنید.رحم کنید .خدا از روی زمین جمع تون کنه، که یک مشت خانواده و جوانان رو بیچاره کردید، به علت سیر نشدنتون ازپول
خدا لعنت کنه سازمان سنجش و مافیای کنکور رو که همه رو بیچاره کرد
حذف کنکور یعنی ورود پارتی بازی و بی عدالتی به دانشگاه و انتخاب رشته های پرطرفدار
وهرکسی پارتی داره میره دانشگاه خوب ورشته خوب
مثل مدارس میشه هرکس پول داره میره مدرسه غیرانتفاعی و هرکس پارتی داره میره استعداددرخشان و شاهدو نمونه دولتی
خدارحم کنه
بعدچجوری رشته های پرطرفدارتکمیل ظرفیت کنن
خدابهترمیدونه........
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
نه که الان اینطور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
الان که اکثریت مسیولان و فرزندانشان اگر مرجع درستی بررسی کنه مدرکشان غیر قانونی است.
من فرزند یکی از دوستانمان هم حالش بد شد از بس گفتن برگزار می شود برگزار نمی شود یکماه دیگر می شود الان قرمز است و ....
اخه مسئول محترم برای بچه خودت هم اینو دوست داری
واقعا متاسفم چرا با جون جوونای ما بازی میکنن پسر من کلاس دهم با معدل ۲۰ با خوندن این اتفاق ناگوار روحیه اش کلا از دست داد چرا کنکور حذف نمیکنن چرا باید شاهد این همه مصیبت وبدبختی در کشورمان باشیم دلم به حال اون پدر و مادر ک بچه اش با هزار امید وارزو بزرگ می‌کنه آخرش جگر گوشه اش را اینجوری از دست میده میسوزه به این پدر مادر داغ دارکه عزیزشون از دست دادن تسلیت میگم وازخدامنان طلب صبر میکنم امیدوارم مسئولین بتوانن تصمیم درست در آینده بگیرن تا دیگردر آینده شاهداین اتفاقات ناگوار نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
معدل ۲۰ این زمونه معلومه هیچی بارشون نیست همه کیلویی نمره میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
کمی به عواقب حذف شدن کنکور فکر کنید شرایط خیلی بدتر می شود مردم ایران متاسفانه خیلی احساسی و بدون عقل و منطق حرف میزنند
خدا به همه ما کمک کنه
منم خودکشی میکنم بلکه درمانی باشه بر زخم هایی که خوردم به اشک هایی که ریختم به طعنه ها و نیش و کنایه هایی که شنیدم
خودکشی میکنم تا از این زندگی رهایی پیدا کنم خودکشی میکنم تا خانوادم دیگه به خاطر من خجالت نکشن دیگه به خاطر رتبه کنکورم اشک نریزن دیگه جلو فک و فامیل خجالت نکشن
با این کارم هم من راحت میشم هم اونا راحت میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
تمام زندگی تشکیل شده از پستی وبلندی. باید جوانان ما با مشکلات مواجه شوند تا خود را برای زندگی آتی آماده کنند. جوانی که همه چیز برایش فراهم است و او را با ماشین به مدرسه میبرند و می آورند و امکان این را پیدا نکرده که با مشکلات دست به یقه شود به خودکشی فکر می کند. با زبان ساده بگویم که بچه نه نه ها هستند که اینطور فکری دارند و گرنه بچه هایی که با سختی آشنا هستند از عهده هر کاری بر می آیند و مشکلات را از سر راه بر می دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
بابا شما هم دیگه شورشو درآوردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
عزیزم این کارو نکنی .هنوز برای ورود به اجتماع خیلی وقت داری . الان احساساتی نشو و درست را دوباره بخوان.
بر چه اساسی میگید کنکور باید باشه ..
اصلا کاری به این قضیه ندارم کنکور ملاک سنجش دانش اموز نمیتونه باشه کسی که پول بیشتری داشته باشه تو کنکور موفق تره ...
طرف معدل نهاییش بالای ۱۸ کنکور رتبش نیشه ۵۰ هزار این چه وضعشه مگه توی مدارس به ما کنکوری درس میدن که بتونیم جواب بدیم ...
طرف یه سال از همه چیزش میزنه از بهترین زمون عمرش جوونیش که بیاد این ازمون به دردنخور بده
من واقعا برای اون طراحان سوالات متاسفم که شاید اون سوال رو که جلوی خودش هم بذاری نتونه تو ۲ ساعت حل کنه رو برای بچه داده اونم سرجلسه با این همه استرس و اضطراب خودشم تازه مردم قبلا سر کنکور تو فکر درس بودن امسال کنار اون هم فکر جونشون هستن قدیم خانواده ها به خاطر موفقیت بچه هاشون دعا میکردند امسال برا سلامتیشون دعا میکنند چی میشد یکم عادلانه تر سوال میدادن نمیگم راحت بدن ولی مثل سال های گذشته حداقل یه ۵ سوال راحت داشت خدا کنه سال بعد این مشکل پیش نیاد من خودم سال بعد کنکور میدم ولی با امسالی ها همدرد شدم اون قدر خودم تو خونه استرس داشتم چون میدونستم که قراره اینجوری هول هولکی سوال بدن واقعا نمیدونم برای اون آقا پسر چی بگم روحش شاد ای کاش این کارو نمیکرد چون هنوز هیچی معلوم نبود شاید هم به خاطر زحماتش قرار بود دربیاد ولی نمیدونم خدا نکنه خدا نکنه من جای اون پسره بودم بازم میگم خدا نکنه چی میشد
طرف بلد نیست موزه ی لوور را از روی کاغذ بخونه ، ببینید به کجا رسیده
اونوقت جوان معدل ۱۹ آن هم رشته ریاضی ، باید چنین
کنکور سختی بده

خوب این اگه واقعا استعداد این رشته را نداشت که معدلش اینقدر نبود بی انصافها
سازمان سنجش نگید قاتلین بچه های این مملکت بگین بهتره بخدا از افراد پلیدی مانند پمپئو هم بدترن هیچی هم حالیشون نیست واعتراض مردم نه تنها تاثیری برآنها ندارد بلکه قسی قلب تر میشن.الحمدالله نمایندگان عزیزمان فکر شون جای دیگریه واصلا در این وادی هانیستند
منم و چن تا از دوسام دوسال کامل درس خوندیم تو رشته تجربی اما هیچ کدوممون چیزی که میخواستیم نیاوردیم نه کلاس .نه استاد نه کتاب نه حتی هوش و استعداد باعث نشد قبول شیم
فقط در صد جانبازی .منطقه .بند پ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
خب عزیزم رقابت توی کنکور تجربی سخته اکثرا تجربی ها این مشکل رو دارن
همه مخالف برگزاری کنکورند نمیدونم یه عده که اون بالا نشستند چرا مسرند که کنکور برگزار بشه متاسفم براشون ،بیچاره پسره این همه زحمت بکش بعد تو ۳ ساعت اون ۱۲ سال رو به هدر بده به خاطر طراحی بد سوالها
گردش مالی کنکور به گفته همبن سایت تابناک 10 تا 40 هزار میلیارد تومن در سال هست که در جیب مافیای کنکور میره. کلاسهای الکی، ازمون های ازمایشی ، جزوات و تستهای فلان و بهمان همه پولی هستن. تصمیم گیرنده های کنکور یا سران این مافیا هستن و یا اسیر و نوکر اونها هستن. این مافیا نه تنها نمیگذاره کنکور از بین بره بلکه عاشق این استرس ها و فشارها هستش تا تعداد مشتریانش زیادتر بشه.
من خودم بعداز سه سال روز و شب درس خوندن کاملا درکش می کنم چون آزمون امسال آزمون علمی نبود آزمون روانی بود که باید می تونستی خودتو کنترل کنی وسوالای آسون و پیدا کنی خدا به خانوادش صبردهد
باید روی روحیه ی بچه ها بیشتر کار بشه الان کلی از رشته های دانشگاهی بدون کنکور هشتن این بنده خدا هم که معدلش بالا بوده حتما میتونسته امسال بره دانشگاه حتی فقط با معدل.از طرفی هم سختیه کنکور واسه همه بوده نه فقط اون درکل اوضاع روحی جامعه بده.خدارحمتش کنه
کنکور ارزش خود کشی نداره
من سال دیگه کنکور دارم الان سوالای تجربی رو نگاه کردم واقعا هنگ کردم و استرسم دو برابر شده نمیدونم تا سال دیگه چجوری میخوام دوام بیارم هرروز و هرشبم استرس و فکر و خیال کنکور
لعنت ب مافیای کنکور، امسال با این وضعیت کرونا همه میدانستند ک دانش آموزان چقدر زحمت کشیدن و بدون دبیر کار کردند ولی مافیای کنکور کاری کرد که همه زحمات آنها ب باد رفت، برای اینکه بتونن سال جدید کتابای جدیدشون را به نردم بندازن
فرزند من هم امسال کنکور ریاضی در حوزه ی یادگار امام داشت.در اتفاقی عجیب و باور نکردنی ۲۵ دقیقه قبل از اتمام قانونی زمان امتحانات، پایان امتحان اعلام و برگه ها را جمع آوری میکنند. ناظرین بعد از چند دقیقه متوجه اشتباه خود می شوند و دوباره برگه ها رو بین داوطلبین تقسیم میکنند.و این اتفاق باعث اتلاف حدود ۱۵ دقیقه از وقت قانونی امتحان میشه و فرزند من هم که شاگرد مدارس نمونه دولتی با معدل ۱۹/۵ می‌باشد ، تعداد زیادی از تستهای شیمی رو نزده در حالیکه نمره ی کتبی امتحان نهاییش در درس شیمی۲۰ بوده، الان هم به سازمان سنجش و سازمان بازرسی کل کشور اعتراض کردیم،نمیدونم میتونیم احقاق حق کنیم یانه ؟ ولی فرزند من به شدت افسرده و ناراحت از اینکه زحمات ۱۲ ساله اش با یک خطای انسانی بر باد رفته است.
من کار حاشیه ها ندارم..کار اینکه کنکور مافیاست
یا نیست ندارم..من خودم هنوز پامو نگذاشتم دبیرستان..فقط یه چیز اون آقایی که هی میگه دهه هشتاد دهه گستاخ و فلان اولا خودتون ادب داشته باشید و درست حرف بزنید دوما خواهشمندم جمع نبندید سوما کسایی که شعور و ادب و حد و حدود نیست هدفشون المپیاد ها یا کنکور نیست. یه نکته شمایی که هی میگی مسخره میکنم و فلان..جماعت همش سرشون تو کار دیگران هست آدم ها متفاوتن خیلیا اصلا دوست دارن مسخره کنن.شما که نباید اهمیت بدی. دوستان این سر و صدا ها به جایی نمی‌رسه خودتون رو خسته و اعصابتون رو خرد نکنید .کمی تامل کنید کاملا متوجه میشید چی میگم.
آقایی که دهه دهه میکنی حرفت به بعضیا واقعا برمیخوره. همه موفق باشید.
یکی رو دیدم که گفت اگه کنکور برداشته بشه همه با پارتی بازی اینا میرن دانشگاه والا الانم همینه دیگه مگه غیر اینه. تازه امسال که رتبه بچه ها به خاطر حجم بالای تقلبا بسیار جابجا میشه . واقعا جای تاسف داره.
آقا همش که به کلاس نیست بخدا
خودتون بخونید موفق ترید
بیخودی جو ندین روح این پسره شاد ولی این دلیل نمیشه که آدم خودکشی کنه اگه اینطوری بود یک میلیون و خرده ای داوطلب همه باید خودکشی میکردن جواب کنکور که بیاد متوجه میشین که خیلی ها همین سوالات به عقیده ی بعضی ها غیر استاندارد رو با درصد های خیلی بالا جواب دادن ... به نظر من فقط سختی سوالات باعث خودکشی این آقا نشده مطمئنا عوامل دیگه ای هم بود
روحش شاد
بهترین کار ممکن رو انجام داده
وقتی کسی نمیتونه کاری واسمون انجام بده بهترین کار همینه حداقل دیگه زجر نمیکشی
سلام در کنار طرح سوال منطقی باید مسائل اخلاقی وروانی و شرایط سخت و پر استرس کنکور در نظر گرفته شود کنکور ۹۹غیر منطقی وبسیار سخت بود حتی دانش آموز قوی هم بسیار تحت فشار قرار گرفت. خلاصه اینقدر سیستم ایمنی بچه ها رو با استرس تضعیف کردند که زمینه ابتلا به کرونا رو فراهم کردند. آهای طراح زیست و ادبیات و ریاضی و..... هدفت سنجش بچه ها بود یا چیز دیگری ....
خدا هست و شما ها و بقیه بانیان باید پاسخگوی فشار روانی که به عزیزان ما وارد کردید باشید.
کنکور فقط واسه سهمیه داراس
این کنکور هم شبیه انتخابات شون بود .فقط سیاهی لشکر می خواستن که نمایش بدن. درحالی که آدماهای خودشون از قبل انتخاب شده بودن
کنکور که برای همه با شرایط یکسان انجام میشه
کسایی هستن تا 4 سال کنکور میدن
باید بررسی بشه واقعا تحت چه فشاری بوده که این کارو کرده
تو را خدا کنکور را بردارید .آخه این که نشد زندگی .طفلکی کنکوری ها تو اوج جوانی چقدر استرس بکشن .تازه این طراحان عقده ای با این سوال دادنشون ،اینا انتقام چی کسی را می گیرن .طفلک این جوان چقدر تحت فشار بوده که اینکار وحشتناک را انجام داده .روحش شاد .تازه با این همه درس خواندن مگه کار هست .فقط خدا به این جوان ها رحم کنه .
مسئولان ما که این مشکلات رو درک نمیکنن چون عزیز دردونه هاشون اصلا ایران درس نمیخونن..متاسفم برای روزهای جوونی و شور وجوونی هموطنام که با کنکور و سربازی و بیکاری نابود میشه....از تفریح هم که اینجا خبری نیس....زنده ایم بدون زندگی کردن
آخه چرا بخاطر کنکور
واقعا جای تاسف داره.من ۲۰ سالمه رشته تجربی بودم.با بهترین معدل فارغ التحصیل شدم.فامیل همه بهم میگفتن دکتر.سالی که پیش دانشگاهی بودم وقتی سر جلسه سوالاتو دیدم از ترس متنفر شدم.من شبا توی عمرم بیشتر از ۵ ساعت نخوابیدم و درس خوندم.از وحشت کنکور درسو ول دادم.الانم شرمنده زحمات خونوادم شدم.آرزومو دیگ ب گور بردم.خدا ازتون نگذره با سوالاتتون
مسولان کنکوررولغوکنیدآخه توکدوم کشورکنکورهست
به نظر من مشکل کنکور نیست مشکل فرهنگ ما ایرانی ها هست که عقده های خودمون رو سر بچه هامون خالی میکنیم و مرتب دیکته میکنیم موفقیت یعنی رشته های پرطرفدار یعنی دکتر یعنی مهندس. من طلا فروش میشناسم که 100 تا فوق تخصص رو تو جیبش میذاره از ثروت. یا درب و پنجره سازی میشناسم که حداقل 10 برابر یه مهندس درآمد داره. بخدا نون تو کار آزاد هست آنقدر بچه های معصوم رو برای پزدادن برای بقیه اذیت نکنید. بخدا مشکل کنکور نیست مشکل سطح بسیار پایین تفکر ما پدرمادرهاست.
سلام
اصلا کنکور رو نباید مقصر کرد خب امسال موفق نشد سال بعدی هست ، امیدوارم این اخلاقیات رو مردم از خودشون دور کنن ک میگن اگ موفق نشدیم بعدش مرگ اصلا دلیل نمیشه واسه گرفتن جون خودت ...
در ایران متاسفانه فساد سیستمی همه گیر شده است. فساد سیستمی از دانشگاهها شروع می شود. جایی که امتیاز و رانت و سهمیه سالهاست نهادینه شده. وقتی که افرادی که در تحصیلات تکمیلی وارد می شوند از این روش استفاده کردند در کارشناسی و مدیریت در تمام رشته ها هم همان سیستم تبعیض و سهمیه و رانت و امضا طلایی و رابطه و پارتی را نهادینه می کنند. نتیجه این می شود که قیمت فولاد و مواد پتروشیمی و خودرو و.....همه و همه با امضا های طلایی و سیستم پارتی و امضا طلایی و.... گرانتر از کشورهایی مانند چین و ترکیه و اروپا و امریکا در بازار ایران فروخته می شود. شرکتهای فولاد و پتروشیمی تقریبا در قیاس با چین و امریکا و اروپا و ترکیه مواد اولیه مانند نفت و گاز را مجانی دریافت می کنند ولی در بورس فلزات و مواد ان را به قیمت جهانی عرضه می کنند و تازه مستقیم هم نیست. بلکه دلالان از بورس می گیرند و با 50 تا صد درصد سود به مصرف کننده می فروشند. فساد سیستمی یعنی این. با محاکمه های موردی فقط سر مردم و خودمان را گرم می کنیم.
باسلام به احتمال زیاد ویا اینکه یقبنا طراحان سوالات بی ربط و سخت به یه جایی وصلند و الا چنین نمی شد برای این در ورودی به آیتده کشور از هر لحاظ باید نگریست و در کنترل گرفت والسلام
حذف کنکور یعنی ورود بی سوادان و بی عدالتی وححشتناک واسه ورودی دانشگاهها؛ اما سوال منصفانه طرح کردن یه بحث دیگهدست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
دیگه ازین گل و بلبل تر چیه ؟نه که الان همه باسوادا بالا سر مان
چرا میگید هر کس پارتی داره میره نمونه دولتی و این چیزا من امسال مدرسه ی نمونه دولتی قبول شدم کلی زحمت کشیدم پارتی کدومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
منم امسال نمونه دولتی قبول شدم
خیلی زحمت کشیدم و رفتم امتحان دادم
ولی واقعا بعضیا با پارتی و پول میره نمونه دولتی
کنکورحذف شه تاپولدارهاباپول صندلی های دانشگاه رو اشغال کنن؟
منم ۹۹ کنکور سومم بود خیلی تلاش کردم،متاسفانه خیلی بی رحمانه سوال سخخت دادن ..سوالاتی ک نتنها بار علمی نداره ک تازه آدمو زده میکنه از درس . #سازمان_سنجش واقعا با این کاراتون ما تا صد سال دیگه هم جهان سومی میمونیم
خدابه خانوادهاش صبر بده
چی بگم والله. آخه با خودکشی چیزی درست نمیشه.
سلام به همه ، من شش سال دانش آموز سمپاد بودم و دیروز هم کنکور دادم ، اولا کسانی که گفتن کنکور باید برداشته بشه ، مشکل درس خوندن و تنبلی دارن وگرنه اون موقع شما مسئول خرید و فروش هرچه بیشتر صندلی ها خواهید بودید ؟ این دوستمون هم اشتباه کرده ، تو این شش سال روزگاران سختی داشتم ولی اینکه بگیم مرگ بهترین راه بوده نه این اشتباهه ، اوکی امسال باختی سال بعد جوری ببر که حتی طراح هم نتونه جلوتو بگیره چرا پدر و مادرتو داغ دار میکنی ، التماس تفکر با قلبی اندوهگین از از دست دادن جوانی پرنبوغ !
سازمان سنجش نمیخواد بس کنه؟
تازه لیسانس گرفتم از دانش گاه دولتی رشته خوب معدل بالا...
هیچ توفیقی نمی بینم، ارزششو نداشت پسر.روحت شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
یوسف جان توروخدا نگو لیسانس که از نوشته دانشگاه تو مشخص هست سهمیه بودی
امسال با اینهمه استرس و طرح سوالات پر پیچ وخم واقعا باید کنکور برگزار میشد آقای روحانی وحامیانت امشب راحت بخواب که تونستی به هدف اولت برسی واقعا کنکور لازمه هیچ جای دنیا کنکور برگزار نمیشه مملکت ما پیش تاز ضد انسانی است خدا به خانواده اش صبر بده
ایشون روز کنکور خودکشی کردن ولی خیلیا اون شبی ک جناب نمکی زد زیر حرفش و گفت تعویق نیست خودکشی کرد
واقعا خیلبا نتونستن شرکت کنن و اصلا دروتکل در خیلی جاها رعایت نشده بود از اونور سوالا سخت و تغلب سراسری هم رخ داده
یعنی هیچی این آزمون درست برگزار نشده

خدا اون بالا داره نگاه میکنه یه جوری میزنه به کمر همه اونایی ک حقمونو خوردن
هر کی پول داره صرفا قصر در نمیره از دست نا معمولیا شاید ولی خدا نه
من سال دوم کنکورم بود بهدامید بهتر شدن رتبم تمام این دوسالو خونه موندمو خوندم ولی سرجلیه وقتی اون سوالارو دیدم حالم بد شد رفت و راحت شد خداکنه منم بتونم راحت شم
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
خدا نکنه دختر.توی این فکرها نرو. مگر همه چیز جوانها کنکوره که میخواهی راحت بشی؟
واقعا رتبه کنکورو نباید ملاک سواد و دانش و استعداد یک نفر دونست بعضیا شاید اون هفته اصلا شرایط روحی یا حتی جسمی و یا مشکل چیزی براشون اتفاق بیفته کنکورشونو خراب کنن واقعا ظلمه نتیجه گرفتن از ۱۲ سال تو ۵ ساعت.معلوم نیست این بنده خدا چه مشکلی داشته او روز
فقط خدا باعث بانی این اتفاق رو لعنت کنه که همون مافیا ی کنکورن
خدا بیامرزدش منم خودم امسال کنکور دادم واقعا خیلی بد بود
ادم شرمنده خانوادش میشه یادش میاد چقد زحمت کشیده چقد پا رو دلش گذاشته چقد خون دل خورده اخرشم هیچی یه پایان تلخ یه کنکور افتضاح
خدایا خودت کمکمون کن
امروز خبری تاسف برانگیز شنیدم که می تواند جان همه فرزندان این مرز و بوم را تهدید نماید.
اینکه یک دانش آموز با آی کیو بالا به دلیل عدم رضایت از آزمون کنکورش ، (بدون آنکه منتظر اعلام نتیجه ی آزمون باشد) دست به خودکشی زده است. برای آنکه مانع از رخداد چنین وقایعی در آینده شویم باید بررسی عمیقی از دلیل بروز چنین رفتار هایی داشته باشیم .
دلایل بسیاری را میتوان مطرح کرد ولی یکی از دلایل بسیار مهم ، آنست که سیستم آموزش کشور ما کاملا بر اساس ارتقا سطح منطق و IQ دانش آموزان طراحی شده است. توجه محض به ارتقا هوش منطقی یا همان IQ، انسان ها را تک بعدی ساخته و ایشان را به ربات هایی فاقد حس زندگی و انگیزه تبدیل می نماید . اما نجات بخش ذهن و روح انسان ها آن بخش از مغز است که هوش هیجانی یا (EQ) نامیده می شود.
هوش هیجانی آن قسمت از مغز انسان است که محرک و توانمند سازِ مهارت هایی همچون مدیریت استرس، مدیریت هیجانات و قلیانات روحی ، مدیریت خشم ، مدیریت بحران ، اعتماد به نفس ، انگیزه و چنین مهارت هاییست. بر خلاف هوش منطقی (IQ) ، در هیچ کجای سیستم آموزشی به ارتقا و آموزش هوش هیجانی پرداخته نمی شود . به همین دلیل است که دانش آموزان ما در بحران های شدیدی از استرس، نا امیدی، بی انگیزگی ، ضعف اعتماد به نفس ، خشم و ... به سر می برند . همین است که شکست در آزمونی همچون کنکور برای دانش آموزی موفق و با IQ بالا ، به منزله ی اتمام زندگی ست . براستی چه کسی مسئول مرگ و نابودی چنین عزیزانی است!!!
از سویی دیگر بحران های شدیدی از نظر جذب نیروی کارِ توانمند را شاهدیم . افرادی با تحصیلات آکادمیک بالا ولی فاقد هرگونه مهارت کاری ، ارتباطی و اجتماعی . افرادی که کاملا بی انگیزه بوده و نشانی از طراوت ، خلاقیت و مدیریت رفتار در ایشان به چشم نمی خورد. حال راهکار چیست؟ یکی از راهکار های پر واضح، طرح ریزی و اجرای کارگاه های آموزشیِ ارتقا هوش هیجانی و مهارت های ذهنی در سیستم آموزشی است .از دیگر سوی ، خانواده ها نقش بسیار حائز اهمیتی در ارتقا هوش هیجانی فرزندانشان دارند ولی مساله اینجاست که بسیاری از این خانواده ها ، خود به آموزش نیاز دارند.. بنابراین چه خوب می شود اگر کارگاه های آموزش خانواده ، مبتنی برآموزش مهارت های ذهنی و هوش هیجانی باشد.
در همین راستا لازم است دوره هایی نیز در جهت آموزش هوش هیجانی معلمان و مربیان طرح ریزی و اجرا گردد تا نه تنها هوش هیجانی خود را ارتقا بخشند بلکه بتوانند دانش آموزانی سالم از نظر روحی و ذهنی تربیت نمایند تا در آینده شاهد نسلی باطراوت و زنده
باشیم.
✍دکتر لیدا صداقت کیش
مربی مهارت های ارتباطی
روحش شاد ..منم امسال کنکور دادم بداز دوسال تو خونه موندن با معدل ۱۹.۸۲ تجربی .رتبه۱۰تیز هوشان وقتی رفتم سرجلسه اونقدر سوالات مزخرف غیر استاندار بود نتونستم خوب جواب بدم همین کارو میخواستم بکنم ..ولی وقتی مامانمو دیدم که با اشک برام دعا میکنه دلم براش سوخت که بامرگ من چی سرش میاد ..وهمین منصرفم کرد ..سازمان سنجشیان محترم این درست که هرچی تواین دوازده سال تلاش کردیم زیر پا میزارین با آزمون مزخرفی مثل کنکور به اینجا ها میکشینمون طور خدا این عدالت ..عدالته ۱۲سال ازهمه چیز بگذری آرزوت این باشه یه شب ساعت ۱۲ بخوابی نه ۵صبح این جور عذابشون بدین که فقط گناهشون اینه که درس میخونن..درس میخونن
از وقتی چشم باز کردیم دسته چپو راستمونو فهمیدیم گفتن باید سال دوازدهم کنکور بدی از همون موقع تو گوشمون خوندن ک اون آخرین سده تو سنی ک باید زندگی میکردیم گوشه فکرمون اون بود سال ب سال نزدیک شدیمو براش برنامه ریختیم اما منه دانش آموزه مدرسه عادی اگه هزار بار دیگه هم کنکور بدم قبول نمیشم نه من نه اون دانش آموزش تیز هوشانی تدریس مدارس خیلی ضعیفه و این آسیب میزنه ازطرفی پشت این کنکور افراد زیادی در حال کسب درامد چصد میلیاردین ازش اما اینو همه ما میدونیم حتی اگه رتبه دو رقمیه کنکورم بیاریم تهش کار نیست حتی اگر کارم باشه درامد و پول ب اندازه نیست و این ینی غم برای آینده ای ک نمیدونی قراره چی پیش روت بزاره...
خدابیامرزتش کنکورکه هیچ بالاترازایناهم ارزشه خودکشی رونداشت. ولی طراحای سوال باید فکرقبرشون بکنن انگارقصدنابودی داوطلبارو دارن ان شاالله خداتوقیامت همین قدربهتون سخت بگیره.چیزی که عوض داره گله نداره
واقعا تاسف داره
به نظرمن اولاهمه چی کنکورنیست کنکورپایان دنیاکه نیست بعداکه واردزندگی بشی میفهمی که چه ادمهایی اصلا درس نخوندن والان هزاران جوون بامدارک عالی زیردستشون کارمیکنن بعدا مهم بعدکنکوره که ببینیم چطورمیتونی کارپیداکنی بنده هم هرچه تلاش کردم کنکورقبول نشدم ولی مجبورش دم دانشگاه پیام نوربرم ولی بعد از اون تلاش کردم وبعدلیسانس آزمون وکالت قبول شدم والان هم خداراشکر از درآمد وشغلم بسیار راضیم به امید پیروزی فرزندان این مرزوبوم که مظلوم بوده
نمیشه نگفت اون پسر حق نداره که اینکارو کنه چرا یکمم حق داره اونموقع احساسی برخورد کرده شاید منم زمانه کنکورم هم اعصابم خورد بود ولی واقعا توی دانشگاه هیچی نیس حلوا خیرات نمیکنن من خودم دانشگاه تیپ ۱ درس میخونم ولی از من نصیحت هیچ فرقی با دانشگاه های دیگه نداره تازه بی برنامه ترم هس برین سمته علایقتون هرچی که دلتون میخواد برید مگه ادم چقدر زندس جوان ها چسبیدن به کنکور فکر میکنن با قبول شدن تو کنکور چیزی میشن برید دنباله چیزی که تو زندگی میخواین من خودم ساله کنکور زحمت کشیدم با یهترین رتبه چیزی که خواستم در نیومدم اتفاقا سه ماه تو افسردگی بودم ولی الان که جلوتر رفتم فهمیدم ارزش نداره من میگم سمته علایقتون برید به زور بچه ها رو تشویق نکید برن تجربی یا فلان ... بچه ها ربات نیستن
خدایا ... چیزی نمی تونم بگم جز اینکه خدا رحمتش کنه. سخته خیلی .الله ...
به جای درس ریاضی درس زندگی به بچه هاتون یادبدیدتا با تلنگری نشکنند.بچه ها روبا خداتربیت کنیدبا ایمان وامیدوار
"مافیای کنکور و سیستم آموزشی غلط در خون این جوانان شریک اند"
واقعا چقدر قشنگ گفتی
خانواده ها نباید فشار بیارند مگه راه خوشبختی فقط دانشگاه هست .خانواده ومسوولین طراح کنکور مقصر هستند .
کنکور چیز مزخرفی هست وقت جوانان رو میگیره حذفش کنید
وقتی سوالات کنکور به یک عده خاص فروخته میشود بچه های ما که شاگرد ممتاز هستند نمیتونم موفق بشوند چکار باید کرد.
لعنت بر مافیای کنکور
در کشور ما، پشت کنکورمانده های تجربی به جای اینکه ۲-۳سال به یادگرفتن درس هایی مانند آناتومی،بیولوژی و.. بپردازند،۲-۳سال،پشت کنکور گذاشتن شان تا درس هایی مانند دینی و عربی بخوانند. به خاطر کمبود ظرفیت پزشکی! آیا می دانیستید به خاطر کمبود پزشک ، افراد زیادی چه در کرونا وچه قبل آن ، جان باختند؟ در دوران کرونا هم دیدیم که با استخدام تعداد زیادی پرستار نتوانستند این کمبود را جبران کنند.
به نظر بنده در جامعه ای که همه رویاها ورای سد کنکور به حقیقت می پیوندد و خانواده ها توقعات خاص از بچه ها دارند باید منتظر وقایع تلخ مشابه باشیم.
به همین زودی کشف شد که کنکور را خراب کرده؟ یعنی پاسخنامه اش تصحیح شد؟!!!!
خیلیهادارنددرپسِ کنکورپولهای کلان به جیب میزنند...بنابراین چرابایدکنکورحذف بشه؟و.....‌
صدا و سیما، تمامی موسسات کنکور، منتشران کتاب های کنکور باید پاسخگو باشند، که شرایط را به نحوی جلوه می دهند که انگار تنها و تنها و تنها راه موفقیت در زندگی قبولی کنور و رتبه برتر شدن است؛ انگار اگر قبول نشوی بدبخت می شوی و دانش آموز 18 ساله خیلی درکی از شرایط ندارند که بالعکس، اگر قبول بشوی بدبخت می شوی و اگر قبول نشوی خوشبخت.
حیف هست دانش آموزی که معدل ۱۹ هست معلوم هست که با استعداد هست فشار خانواده باعث شده فشار روحی جوان بالا بده و خودکشی کنه واین تصمیم گیری کاری به استعداد نداره
بخدا دانشگاه هیچی نیس.چون ارزشی نمونده من و دوستام تو رشته مامایی درس خوندیم ۹۹٪مون بیکار تو خونه نشستیم.مطبم که بزنیم مریض نداریم دوستای پرستارمون هم وضع همینه.تمامی رشته های. پزشکی همینن از دور باغ سرسبز دیده میشه.پزشکان عمومی هم بهتر ازوضع ما نیستن.
واقعا خود پسره مشکل داشته ربطی هم به هیچ ارگانی نداره
مثل این کہ تا ھمہ بچہ ھا خودکشی نکنن کنکورو جمعش نمیکنن
آیا واقعا مسببین این امر و طراحان کنکور که سوالات تا این اندازه پیچیده و وقت گیر و حتی از بخش ها ی حذفی را طراحی کرده و کنکوری ها را به مرز جنون کشیدن شبا خوابشون می بره

آیا سوالات تستی تا این اندازه سخت و دور از منطق می تونه معیار سنجش مناسبی برای دانش سواد میزان تلاش و توانایی داوطلبین باشه!!!!!!!!!

هدف و منظور از طرح چنین سوالاتی چی بوده واقعا یکی بیاد توی رسانه توضیح بده


خدا کنه آب خوش از گلوشون پایین نره
داوطبای کنکور سالهای قبل بدون استثنا : کاش یه کم بیشتر خونده بودم


کنکوری امسال : عده ای : کاش اینقدرررررررررر نخونده بودددددددددددم

و عده ای دیگر : خدا را شکررررررررررر که بیشتر از این نخوندم !!!!!!!!

!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکل اصلی طرز فکر ادمه.پزشکی و دندون و دارو بدون کنکور امکان ناپذیره .رشته های پرطرفدار ریاضی هم همینطوره .همین برداشتن محدودیت پذیرش دانشجو ریاضی فیزیک باعث شده ارزش رشته مهندسی خیلی پایین بیاد . باید ظرفیت محدود باشه و کنکور هم برگزار شه. من خودم کنکور دادم ۳سال متوالی هم درس خوندم کلاسم نرفتم فقط قلمچی آزمون دادم همون سال اول هم قبول شدم .الانم پزشکی میخونم . شما نباید به برداشتن کنکور ایراد بگیرین باید به عدم عدالت آموزشی ایراد بگیرین اون جاهایی ک معلم ندارن تا فیزیک بهشون یاد بدن یا درسی مثل شیمی رو بهشون یاد بدن باید با منی ک تیزهوشان درس خوندم رقابت کنن این جاش نادرسته نه وجود کنکور
بعدم درس خوندن اصلا اونطور ک فکر میکنین نیست فوق العاده ملال آوره ساعت ها پای کتاب های سنگین نشستن بدون حقوق ۱۱ سال درس خوندن و ۴ سال طرح تخصص و عمومی فوق العاده سخته شما ها بیشترتون نمیتونین دودیقه پای کتاب زیست ۱۰۰ صفحه ای بشینین.
متاسفانه دختر من هم از سر جلسه تجربی که اومد با حق حق گریه گفت اگر الان در تهران بودم می رفتم از بالای ساختمان سازمان سنجش خودم رو پرت می کردم پایین که بعد ار دو سال تلاش بی وقفه و صبح تا شب درس خواندن و خود را حبس کردننتیجه اش این سوالهای غیر استاندارد سازمان سنجش باشد که فقط هدفشان شکنجه روحی دانش آموزان است.
پرونده کنکوربسته شدوکسی دیگه جوابگوی حرفای مانیست...چرابایدانقدرسوالات سخت باشن یه لول از98بالاتربایدمیبودنه یدفعهدسخت ترین کنکورقرن
یه چیزی درس میدن یه جیز دیگه تو کنکور میاد اصلا هیچ ربطی به درس هایی که تو مددسه یاد میگیریم نداره. کنکور حذف بشه خیلی بهتره. تمام امتحانات متوسطه دوم هماهنگ کشوری برگزار بشه و تصحیح امتحان های هراستان به یه استان دیگه بره. وقتی سوال ها استاندارد باشه و تصحیح عادلانه باشه شرایط خیلی بهتر میشه
متاسفم ..برا طراح سوالات..میخواستین خون کی از این دانش آموزان بگیرین..
منم میرم خودکشی کنم
خون این انسان برگردن کسانی است که اجازه نمیدهند کنکور حذف شود
به عنوان یه ایرانی متأسفم کم از این خودکشی ها تو ایران اتفاق نمیوفته
من خودم هم ارشد هم لیسانس در دانشگاه به قول شما برند درس خوندم اما یک استاد درست درمون نداره پسرم پارسال کنکور داد رشته ریاضی رتبه اش 6500 شد سر جلسه خیلی استرس گرفت خواست دوباره بخونه نذاشتم رفت علوم تحقیقات تهران رشته ای که دوست داشت شهرستان دوست نداشت و نرفت. درس خوندن یک قسمت کوچک زندگیه این جوونها طلا هستند حیفند چرا خودشون واسه دو تا دانشگاه درپیت ایران که تو دنیا رتبه شون سه رقمی است خودشونو اذیت کنند. مقصر ما پدر و ماردها هستیم مشاور مدرسه می گه برند کلاس کنکور می گه برند بابا اینها همه رندند این برند برند کردن از رندیشونو برند بچه های پاک و معصوم ما هستند که دست اینها اسیرند ما دیگه آتیش بیار معرکه نشیم و باهاشون هم نوایی نکنیم.
من خودم تو امتحان ارشد قفل کردم با این نوع سوالی که در آوردند انگار دشمنی دارن امتحانهای دوره های قبل خیلی خوب بود کلا خیلی سخت بود
از لحاظ روانشناسی خانواده هم عامل مهمی در وقوع همچین چیزی ست. انقدر پدر و مادرها به بچه های کنکوری شون سخت میگیرن که جوون بیچاره فکر میکنه قبول نشدن در کنکور یعنی پایان زندگی.
به نظر شما آیا نوع تربیت، روی خودکشی این پسر تاثیری نداشته؟

آیا همه زندگی کنکوره؟

شغل فقط کنکوره؟

کی القا کرده که اگر دانشگاه نرفتی دیگه شغل نداری؟! من مهندسی رو میشناسم که به شغل آزاد رو آورده

و ....
مملکت حتی نخبحاشم براش مهم نیست
اي واي و اي واي من از از والدين يكي از داوطلبان كنكور تجربي ام فرزند من پارسال با رتبه 8000 از پرستاري دانشگاه آزاد ذخيره قبول شد اما يكي از آشنايان با رتبه 48000 با سهميه جانبازي 25 در صد بالا از دندانپزشكي اورميه قبول شد امسال فرزندم خيلي زحمت كشيد تا از رشته مورد علاقه اش قبول بشه اما خدا طراحان سوال را به درد كرونا گرفتار كنه خودكشي اون پسر هم از طرف ديگه حالمونو خراب كرده معدل فرزندم 19/74 است خوب قضاوت كنيد.....
پاسخ ها
اهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
خُب اینکه حسادت نداره شما هم جانباز شو
خون این بچه گردنتون.....اون دنیا چه جوابی دارین بدین....‌
تو خونواده ما هم چنین موردی بوده بعد دو سال تلاش به رشته دلخواهش نرسید رفت سربازی اونجا هم دید خیلی بیاحترامی و میشه به جوونا بچه ها از استرس مواد مصرف میکردن اومد مرخصی دیگه نرفت بعد اینهمه تلاش الان شده سرباز فراری که هیچ ایندهای نداره به نطر من این جوان بهترین کار ممکن رو انجام داده پسرهای ما تو این کشور هیچ ایندهای ندارند واسلام معدلشم بالای نوزده بود رشته ریاضی
این ینی چی که زحمت ۱۲سال آدم وابسته به یه روز باشه(البته من چند سال دیگه کنکور دارم)
حتما باید یکی اینجوری از بین بره تا کنکور رو بردارید؟ الان اگه شرط معدل بود این طفلک بهترین رشته درس میخوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کنکور هیچ وقت حذف نمیشه چون نون چرب و چیلی برای مافیاش هست چرا بردارنش؟؟؟این همه کتاب و تست سی دی ،برنامه های تلویزیونی و صد تا چیز دیگه اونا چی میشه بره تو چیب کی ؟من و شما؟
آیا فرزندان خودشان هم صبح تا شب درس می خونند یا صندلی رشته مورد علاقشون آماده است و یا دغدغه کار دارن شما خواننده محترم پاسخ بده
پاسخ ها
ناراحت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خودشون که مشکل ندارن بچه هاشون دانشگاه دقوز آباد سفلی قبول بشه هم میارنش بهترین دانشگاه پیش خودشون
لعنت به کنکور
مساله فقط کنکور نیست. وقتی همه ی راه ها برای ایجاد یک زندگی آرام و بی تنش بر روی انسان بسته شود احساس پوچی و سرخوردگی دست می دهد و سرانجام چنین اتفاقات تلخ رخ می نماید. نیازی نیست دنبال مسایل خارق العاده باشیم فقط کافیه یه کم به اطراف و شرایط سیاسی اقتصادی کشور بنگریم تا متوجه عمق فاجعه و سرخوردگی ملت عزیزمان باشیم.
نمیدونم این کنکور چه صیغه ای ک هیچ وقت حذف نمیشه. بر اساس معدل کنین که همه برن دانشگا. یکی اون قد میخونه ک اوسکول میشه یکی هم کنکور رو بد میده خودشو میندازه پایین.
سلام به همه عزیزان همه در به وجود امدن این مصیبت مقصریم همه مسولین بی مسولیت کشور همه خانواده‌ها که که در گوش بچه هامون می خونیم باید درس بخونی که یه چیزی بشی همه فامیلها که پی گیر رتبه و سطح دانش اموزها هستند .....خدا به این خانواده داع دار صبر بده چقدر جگر سوزه
دوستان درسته مافیای کنکور و نمیدونم سازمان سنجش نا عادلانه پیش میره ولی همش اینارو مقصر ندونین خانواده هم کم تقصیر ندارن این وسط خانواده ای که کنکور رو مرگ و زندگی جلوه میده واسه بچش کمتر از این نمیشه نتیجش خانواده خیلی تو فشار کنکور دخیله شاید شما همچین خانواده ای نداشتین ولی بعضی خانواده ها بچه رو بدجور تو فشار میذارن تمام جونیشو پای همین کنکور میذاره اخرم به جایی نمیرسه فشار جامعه هم کم نیست تهش میشه خودکشی جامعه هم داره نشون میده افراد با شغل ازاد اینده ای ندارن پس طرف از زندگی نا امید میشه وقتی قبول نشه چون ایندشو به کنکور قفل کرده خانواده ها خانواده ها نکنین بچه هاتون حق زندگی دارن این دوست داشتن نی بچه رو به زور وادار کنی یه کار خوبو انجام بده راه درسته بره حتما هزار تا راه دیگه هست یه راه رو به زور بهش تحمیل نکن.
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دوست عزیز خود من همش به بچه ام میگم مهم نیست همه چی کنکور نیست ولی این حرف خیلی برای یه جوون که چند سال تلاش کرده و تمام زندگیشو گذاشته قابل درک نیست چون میدونه که آینده اش به این بستگی داره مگه اینکه اونقدر پول داشته باشی که اصلا نخواد به درس خوندن فکر کنه
با سلام من فقط یه سوال دارم خدایش با این کنکور سخت امسال بخصوص سوالات شیمی خود طراح سوالات هم نمیتونه همه سوالات رو تو ۳۵ دقیقه جواب بده آخه این چه طرز سوال دادنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
هدف پاسخگویی به سوالا نبود پیدا کردن عقده بود
واقعا ک
بیچاره بچه هامون توحساسترین سن باید دچارغول کنکور بشن
واقعا خیلییی درد ناکه اینه همه بخونی اینجور بشع بخدا بعضیا توان مالی ندارن حتی کتاب تست بخرن اونوقت کنکور اینقد سخت
کنکور یه بهونه برای خود کشی هست.مملکتی که همه چیزش خرابه نه دینی داریم نه ایمانی نه آیندهای نه کاری نه .....همه مثل ما پوست کلفت نیستند که بعضیها حساسترن.بی کارو بی عار میگردم و الکی خوشم.
همش میگن صندلی اضافه میشه یه چندتا صندلی اضافه کنین ما هم بیایم.
همه شونم درس نخونن. در یک رقابت عادلانه بیان اگه راست میگن
مقصر ما انسان هاییم که دنبال تمسخر کردنیم.
نمی دونیم شاید کوچک ترین حرفی که برای تمسخر طرف میزنیم ممکنه باعث بشه که اون به فکر خودکشی بیفته.
من خودم تو این وضعم شب و روز درس میخوندم وقتی کنکور خراب کردم هرکی بهم میرسید مسخرم میکرد.
که چی شد درس خون.
کلا آدما دنبال سوژه هستن تا مسخرش کنن .
لعنت به این عادت کثیف
متاسفانه فشار خانواد ها روی بچه ها باعث بروز این حوادث تلخ می شود. حالا ما که درس خوندیم و تحصیلات تکمیلی رو تموم کردیم چکار کردیم؟ شدیم کارگر مردم و بخش خصوصی. زندگی همه اش درس نیست. باید مهارتهای خودمان را افزایش دهیم. بنده 5 بار در کنکور و بارها در گزینش رد شده ام و امروز کارگر مردم هستم اما زندگی جریان دارد.
در خصوص سهمیه ها باید عرض کنم اتفاقاتِ از این قبیل ربطی به سهمیه ها ندارد.
کسانی که سهمیه ها را بهانه می کنند یک مشت آدم بیسواد هستند با سوادها که همه میرن دانشگاه...
با سلام . بیشترین تقصیر مال خانواده هاست که بچه هارو توی تنگنا میزارن و زندگی و بود ونبود اونارو در محقق شدن چیزی مثل کنکور میکنن و‌همین میشه نتیجه اش
حقش تو گردنتون اون دنیا چی جواب میدین چرا سوالاتو انقد سخت میارین اخه دلیلش چیه
به نظرمن کنکور ارزش داره اماارزش نداره واسش خودمون بکشیم حالا کچی اگرهم رتبه بالا بیاره وقبول بشه دانشگاه شریف بازم بیکاره باید پول داشته باشی ازاین مملکت مهاجرت کنی انجا درهرکشوری باشی استعداد کشف میشه بچه خود من دکترای دانشگاه دولتیه استاد برای پایان نامه اش وقت نمیذاره دوساله باید ازتزش دفاع کنه اصلا توجه نمیکنه بچه من عصبی شده هرچی زنگ مززنه استاد گوشیش رابرنمیداره وبها نمیده پس اینهمه درس خوندن ی استادی پیدامیشه ک دانشجو رامنزوی میکنه ازهمه چیز هیچ مرجعی هم نیست ک پاسخ بده ایا درخارج هم همینطوره؟نه دانشجوی دکترا تا پایانتزش حقوق داره ارزش‌داره
مهمتر از آی کیو، هوش هیجانی و مدیریت حل مسائل و مشکلات است. افراد موفق در کنکور افرادی هستند که در درجه اول، اعتماد به نفس بالا و توانایی کنترل و مدیریت استرس و هیجانات را داشته و در درجه دوم بهره هوشی بالایی دارند. ذات کنکور بخاطر رقابت کشوری بر سر تعداد محدود موقعیت پذیرش در دانشگاه، بسیار استرس زا و دلهره آور است. دانش آموزان نباید تک بعدی رشد کنند. دانش آموزی که فقط درس میخواند و مثلاً به ورزش اهمیتی نمیدهد، اراده و اعتماد به نفس ضعیفی داشته و با کوچکترین ناملایماتی دچار استرس شده و مدیریت امور را از دست میدهد. خانواده هایی که همیشه تمام خواسته های فرزندان خود را برآورده کرده، متوجه نیستند که فرزندشان دارای روحیه بسیار ظریف و شکننده بوده و تحمل کوچکترین ناملایمات و شکستی را ندارند. خانواده ها باید عملاً به فرزندان خود بیاموزند زندگی، یعنی: هدفگذاری، تلاش،، پذیرش شکست، کسب تجربه از شکست، پشتکار و مقاومت، سعی و خطای هدفمند و نهایتاً کسب پیروزی. توصیه یک دانش آموخته دکترای دانشگاه شریف
لعنت به کنکور این کنکور بی صاحب ما رو هم زده بدبخت کرده الان هی باید بنشیم برا آزمون استخدامیا بخونم زمانی که من کنکور دادم تربیت معلم رو برداشتن سال ۸۹و ۹۰بود دانشجوی تربیت معلم نمیگرفتند خیلی دوس داشتم تو این رشته درس بخونم ولی چی ، نگاه کشورای دیگه کنید اونا مگه کنکور دارند خیلی راحت وارد دانشگاه میشن اما سخته که از دانشگاه فارغ التحصیل بشی کاشکی ما هم همینجور بودیم
لعنت به این قوانین سرسخت لعنت به کنکور و به کسایی که سوالاتشو طراحی میکنن اینهمه سخت گرفتن چی شد الان چقدر مخترع تو کشور ماهست؟! اینه راهش واقعا؟ حیف این بچه حیف عجب فشاری بهش وارد شده بود که خودکشی رو انتخاب کرد کاش ایران زندگی نمیکردم کاش میتونستم دل بکنم از خانواده و برم
نمی دانم
واقعابره سنجش متاسفم الان توهرکشوری باین معدل بودیم سریع خودشون بره درس خوندن التماسمون میکردن چه فکری کردن این سوالاروطرح کردن به کجامیرسن من خودم بعدکنکورحالم بهترازاین پسره نبود میدونست هرچه قدم بخونه قبول نمیشه چی بگیم دیگه ...انقدخودموحبس کردم تواتاق درس درس ولی وقتی سوالارودیدم انگارهیچی تواین سه سال نخونده بودم فقط میتونم بگم متاسفم که تاسف من بره سازمان سنجش مهم نیست..
والا ما هم تا حد خودکشی رفتیم این چه وضع سوال دادنه بخدا من سر جلسه میخواستم گریه کنم
من هر چی خونده بودم ی کلمه هم داخلش نبود
این کارتون توحین به شعور خودتونه خودتون نمی‌تونید همین سوالا رو حل کنید خون این جوون هم گردن شماست آهای سازمان سنجش آهای مسولین بیاین برین به خونوادش سر بزنید ببینم میتونید
نه به پارسال که بچه دبستانی هم میتونست راحت جواب بده نه ما بدبختا هیچ وقت نمیبخشمت ن که باعث میشین تا مرگ پیش بریم
شماها فکر اون دانش آموزی که یک دو سال تمام وقتشو میزاره برای خوندن از همه چی میگزره اما شما با این سوالات تمام خوندنش رو زیر سوال میبری آخه من چی بگم ما به فامیلامون چی بگیم میگن نشستی خوندی خوندی آخرش هیچ مطمعا این پسرم دلیل اولش همین بود فشار حرفای اطرافیانش رو نمیتونست تحمل کنه و مرگ رو ترجیح داد منم تصمیم دارم ی مدتی از شهرو فامیلا دور شم داره حالم بد میشه
هر چیز بدی بالاخره یک جایی تمام میشه .دلم سوخت ...خیلی
خدا لعنت کنع طراحارو خدا لعنت کنع مخصوصا تخصصیای رشتع ریاضی من بد بخت بی ننه بابا ک بچه بهزیستیم پول کتاب تستم ندارم خددا کمک کن
خاک تو سر این طراحا سوال بدترین سوالا توش بور من کنکور دادم تجربی بینهایت سخت بود مخصوصا شیمی
با سلام ، از نظر من باید ن معلم ن اولیاء فشار زیادی بر دانش آموز بیندازند و اینگونه هم او فکر میکند دیگر راه موفقیت در کار نیست... با تشکر ..
در خارج از کشور کنکوری وجود نداره ولی هر کسی وارد دانشگاه میشه تو هر رشته متخصص همان رشته ای میشه که درس خونده ولی متاسفانه اینجا همه بی سواد فارغ التحصیل میشن ولی قبل دانشگاه باید هزینه زیادی پرداخت کنند تا بتونن وارد این دانشگاهها بشوند حالا استرس قبل کنکورش بماند. خدا لعنت کنه که با جوونای مردم چی کار کردید. کلا گل کاشتن با این نحوه مدیریت کردنشان‌.
لعنت به کنکور.بعد از دوسال دانشگاه برگشتم کنکور بدم چون همیشه شاگرد اول بودم نمیخواستم همیشه حسرت آرزوهام باهام باشه.یک سال از همه زندگیم زدم و فقط تو خونه حبس بودم.الآن هیچی نمیشم و درصدام یک سوم چیزی که میخوام نمیشه.میفهمم چه فشاری بش اومده که اینکارو کرده.آدم که همیشه قوی نمی مونه.وا میده.ما هم وا دادیم
متاسفم
مملکت مملکت نیست.من که چهار سالم مونده به کنکور ولی خدایی یه فردی شب و روز زحمت میکشه همه چیز ازش تلخ میشه واسه یه سال و یه ماه بعد کنکور تا جواب بیاد فردی که خودشو کور کرده و زحمت فراوان کشیده هیچی ..... ولی یه فردی که سهمیه جانبازی داره شب و روز مشغول خوش گذرانی و اینا هستش حتی دست به کتاب هم نمیزنه فقط صفحه اولشو بخونه تو کنکور فقط اسمشو مینویسه رتبه میاد زیر1000
من خودم دوبار کنکور دادم چقدر درس میخوندم دوزی بیشتر از ۱۲ ساعت سال اول که آرزوم پزشکی بود حتی مجاز هم نشدم سال دوم که مجاز شدم همه‌ی پردیس‌هاظرفیت مازاد زدم پرستاریو بازم نشد هنوزم وقتی یادم میوفته اشکم در میاد چقدر اذیت شدم تجربی واقعا رشته‌خیلی سختیه داوطلباش زیادن پارسال که پشت کنکور بودم یادم نمیاد یه بار از ته دل خندیده باشم از بس فشار روم زیاد بود خونواده بیچاره‌ام هیچ فشاری بهم وارد نمیکردن ولی خودم که آدم بودم میدیدم تو این شرایط اقتصادی خونواده ام با چه بدبختی پول کلاس کنکور منو جور میکردن ادم این چیزا رو میبینه که خود کشی میکنه اینقدر پدر مادر های بدبخت رو سر زنش نکنید همه مثل هم نیستن
نظر دکتر صداقت کیش بهترین بود ای کاش از همین ارتباطات اینترنت دوره های برای آموزش معلم خانواده دانش آموز اجرا می شد.
عزیزان درسته که کنکور از اساس نابود کننده استعدادخیلی هاس و باید سازوکارش عوض بشه . اما شرط معدل راه خوبی نیست . ده ها هزارنفر معدل بالای نوزده درکشورداریم که رشته های تاپ عملا فقط پنج هزارنفر یا نهایتا ده هزارنفر میگیرن . ازطرفی اگه کنکورناعادلانه اس امتحان نهایی ازونم ناعادلانه تره چون تقلب کردن و لورفتن سوالابسیارراحت تر انجام میشه . بعلاوه تاوقتی همه مناطق امکانات اموزشی یکسان ندارن نمیشه حرف از تاثیر معدل زد .‌
منم نفر دومم
سلام برگزاری کنکور ربطی به معدل نداره
خیلی ها معدل هاشون بالاست اما فقط درس هارو حفظ میکنن و در همون دوره نمره هاشون خوبه و تو سوالات تست میمونن خیلی هاهم معدل هاشون آنچنان بالا نیست اما درکنکور رتبه های خوبی بدست میارن و جواب سوالات که درکنکور میاد و خیلی هم جواب ها به هم نزدیکه رو پاسخ درست میدن وقوی هستن در تست. بعدشم خدا عقل داده به انسان ها چون این دانش آموز زیاد جواب هارو درست پاسخ نداد باید
خودکشی میکرد؟باید صبر میکرد جواب رتبش بیاد و اگه رتبه دلخواهش نشد تلاش میکرد واسه سال دیگه. خودشو کشت چی روثابت کرد؟ ضعیف بودنش رو؟ هر کی رتبه دلخواهش روبدست نیاورد یا یکسال بخواد پشت کنکور بمونه باید خودکشی کنه؟ واقعا ناراحت کنندست خدا به خانوادش صبر بده به اونهایی هم که میگن کنکور لغو شه با معدل باشه خدا عقل بده .همه چیز با معدل نیست هر کی معدلش 20میشه باید دکترشه یا ریاضی دان بشه یا بهترین معمار و مهندس؟ هر چقدر تلاش کنی همون قدر سودشو میبینی و تلاش با معدل دبیرستان نیست واسه به جاهای بالا در هر رشته ای رسیدن .
تفکرات این دست از امثال شما فاطمه خانم باعث خودکشی این عزیزان پر پر شده میشه .....
ایکاش قبل کنکور می‌شناختمش و معدل دیپلمم بعلاوه دوتا مدرکم و بهش نشون میدادم، وضعیت شغل و اجتماعی فعلی ام هم میدید، اونوقت شاید علت خودکشی اش ، پوچی بعد ۱۵سال زحمت میشد نه اینکه چرا وارد دانشگاه نشده
جای تاسف داره
صبر به خانواده عزیزش آرزوی ماست
تقصیر معلم هایس
جمع کنید این کنکورو بابا اه
باید فکری به حال دانش اموزان کرد
واقعا متاسفم
لعنت به کنکور و طراحان سوالات...
من اگه رئییس کنکور بودم سوال ها رو هم اسون هم یخت می دادم
اخه ادم نباید با پارتی یا درس نخوندن به دکتری یا هر چیزی برسه
مثلا تو هیچی بلد نیستی ولی تو رو همینجوری دکتر کنن
تو وقتی هیچی بلد نیستی ادم ها رو ممی کشی
واقعا برای سازمان سنجش و اموزش و‌پروزش متاسفم که دارن نسل عشتادی هارو خراب میکنن. من خودم هشتادیم و سال بعد کنکور دارم . از وقتی‌کلاس اول بودم مادرم بهم میگفته‌که درس بخون کنکور بده تا رشته پزشکی قبول بشید. پدر مادرا خواهش میکنم از این حرفا نزنین نوجونالز کنکور ترس پیدا میکنن معتاد درس خودن میشن وقتیم رتبشون بد میشه میان مثل این پسر طفلکی خودشونو از‌طبقه ۴ میندازن پایین
لعنت بهتون
منم یه دانش آموز تجربی ام به خاطر نداشتن هزینه از خریدن کتاب و سی دی و معلم خصوصی و آزمون های آزمایشی و قلم چی و..... ، تو مدرسه دولتی هم درس می خونم به زور شهریه مدرسه هم پرداخت میکنم تموم امید خانواده ام به منه که از این فلاکت نجات پیدا کنیم اما بدون اینا هیچی نمیشه من تو عمرم حتی یه دونه تست هم نزدم ولی چطور می خوام موفق شم؟؟؟؟؟ آفرین پسر خوب کاری کردی منم تحمل دیدن قیافه نگران پدر و مادرم رو ندارم و قطعا بعد از کنکورم همی کارو میکنم
واقعاسخته جون۱۹ساله بخاطراینکه کنکورقبول نشده دس ب خودکشی زده.خدا ب خانوادشون مخصوصن مادرش صبربده
خیلی دردناک است که یک جوون به خاطر اینکه فکر می کنه کنکورش را خراب کرده به زندگی خودش پایان دهد.ما به کجا داریم می رویم!چرا به جای درس تست زدن به بچه ها درس درست زندگی کردن و مقابله با مشکلات را نمی دهیم‌؟فرض پروفسور بهترین دانشگاه هم شدم اگر روش درست زندگی کردن را بلد نباشیم چه فایده دارد.مسوولین سنجش هم با دادن سوالات خیلی سخت کاری کردند که فرق شاگرد متوسط با بد و حتی خوب را نشود به درستی تشخیص داد؟جا داشت در سال تحصیلی کرونایی قدری ملاحظه بچه ها را می کردند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اگه فکر درست زندگی کردن بچه ها بشن،اونوقت درآمد میلیونی طراحان و مشاوران و این همه موسسه و ناشر کتاب و تست غیره تو جیب کی بره؟
هر دانش آموز صد جور برای این چیزا هزینه می کنه. ما تا شب امتحان نهایی هم داشتیم کتاب می خریدیم آیا واقعا لازمه؟چیزی از توش در میاد؟
فکر کنم طراح سوالات یکسری انسانهای عقده ای هستند که اصلا به فکر بچه ها نیستند مخصوصا امسال با این اوضاع و احوال باید کنکور را آسان می گرفتند
بخدا تو این زمونه ما جوونا حق زندگی نـ داریم
اگـ راه خوبی بود منم خودکشی میکردم ولــی حیف...
برگرد منم با خودت ببر
لعنت به عامل اصلی مرگ این جوون
بااین فشارها اقتصادی روحی روانی ما چجوری میتونیم زندگی کنیم
لعنت به این طراحان سوال
توی این شرایط این چه طرز سوال دادن بود اگه سوالا استاندارد تر بود شاید این اتفاق نمی افتاد و این نخبه به آرزوهاش می رسید کاش طراحان یکم منطقی تر به کنکور نگاه کنن همه رو درنظر بگیرن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کنکور ریاضی که کاملا غیر استاندارد بود من همیشه با پسرم تسها رو میدیدم بار اوله میشنوم یه بیت شعر بدن بگن از کیه؟ اونم نه شعرای قدیمی که میشه تشخیص داد، بلکه از شعرای معاصر !! یه سری آدم عقده ای طراح سوال هستند که بجای اینکه شرایط پر استرس امسال رو درک کنند باعث افسردگی بچه ها شدن
به نظر من همین که بچه ها 12 سال عمر نازنینشون رو پای درس و کتاب میزارن کافبه همه که نباید برن دانشگاه من خودم دختر 12 ساله دارم علاقه ش نقاشیو زبان انگلیسی هست و 6 ماهی میشه داره جدی نقاشی رو دنبال میکنه و حدود سه ساله زبان رو شروع کرده بنظر خودم تو همین دو تا رشته موفق و حرفه ای بشه هم کار میتونه براحتی پیدا کنه هم میتونه برای خودش کار کنه و درآمدی بهتر از فارغ التحصیلان دانشگاهها داشته باشه
تقصیر پدرمادراست که خوشبختی بچه ها رو خلاصه کردن تو دانشگاه رفتن....
دختر من دست چپ بود مي گفت برايم صندلي دست چپ نياوردند روي يك صندلي شكسته به سوالات سخت رياضي با كلي مشقت كنكور دادم اون وقت پول مملكت را خرح كشورهاي عربي مي كنن خدا ازشون نگذرد كه انقدر سوالات كنكور رياضي امسال رو با وحود كرونا سخت داده بودند
واقعا دلیل این کاراشون رو درک نمیکنم امسال همه جوره با روان ما بازی شد عقب افتادن دوماهه کنکور ی طرف اینهمه خرج کلاس کردیم و تعطیل شد از اونطرف همه چیمون موند رو هوا داشتیم میخوندیم دوباره اخبار اعلام کرد کنکور ب تعویق افتاد دو روز بچه ها گریه میکردن خبر رسید کنکور ب تعویق نمیوفته دوباره تا چند روز مراسم گریه داشتیم چقدر رو خودمون کار کرده بودیم برنامه جدید ریخته بودیم همه عصبی شده بودن با این همه وضعیت و سختی کرونا گذروندیم در اخرم ک رفتیم سر جلسه با اینجور سطح سوالات کنکور تجربی مواجه شدیم واقعا سخت بود و شاید خیلی از کنکوریای امسال ب خودکشی فکر کرده باشن خانواده ها درک نمیکنن کنکور در چه سطح بوده تصورشون کنکور ۹۸ هست متاسفانه کسی تو کشور ما پاسخگو نیس ما واسه سوالات امتحان نهایی هم اعتراض گذاشتیم نتیجش شد این کنکور بعد میگن چرا جوونا بیکار و معتاد و الاف دور میزنن کشور ما ی مثقال مدیریت نداره
بعضی ها نوشتن خب دوباره کنکور میداد!!!
پسرا بعد کنکور دوم اگر انتخاب رشته نکنن بیمه شون قطع میشه و باید برن سربازی
واقعا متاسفم واسه این نظام آموزشی و این شرایط سخت جامعه
واقعا متاسفم برای این دولت و سازمان سنجش
آخه کجا کنکور داره ؟ تقاضای حذف کنکور رو داریم
خون این جوان گردن شما ‌. چه حرفی واسه گفتن دارید ؟
تاسف بر انگیزه
پاسخ ها
منیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اگه کنکور حذف بشه بدتره. هر دانشگاهی هر کسی رو بخواد جذب می کنه بدون نظارت، می شه عین آزمون دکترا
حالا که خودکشی کرده دیگه کارا درسته اینا خانواده هاشون مقصرن که درست تربیتشون نکردن حالا امسال که نشد سال دیگه واقعا متاسفم برای همچین بچه هایی
پاسخ ها
lمریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
کار این بچه اشتباه بوده که شکی توش نیست، ولی اگه شما هم بچه کنکوری داشته باشی متوجه میشی که وقتی مجبور میشین تمام زندگیتون رو بذارین برای این مسئله و با یه مافیای بزرگ مواجه بشین کلی هزینه کنین آخرش به دلیل عقده ای بودن یه عده زحمات بچه و خودتون هدر بره چیز راحتی نیست و افسردگی میاره ،حالا در مورد این بنده خدا بیشتر خودش رو نشون داده
واقعا کع
ای اصلا انصافه کع شما اینطوری سوال میدین
این چ وضعشه من میگم ایا شما کسی کع سوالا رو طرح کردی خودت میتونی تو این هوای گرم و در این تایم همرو بزنی به خصوص شیمی و ریاضی ای چ وضعشه پاسخ میخوایم ما
بخدا این اشک ها و آه ها تقاص داره
امان از سهميه‌ها كه بلاي جان فرزندان ايران شده. رانت‌خواري و ويژه‌خواري رو از همين دانشگاه داريم به كشور تزريق مي‌كنيم و مملكتي كه قراره با مديران و كارشناسان بي‌سواد و سهميه‌اي اداره بشه!!!!!!!!!!
مزخرف ترین چیز:کنکور
لعنت به شما با این کنکور کوفتی
خون اینچنین بچه ها به گردن شما که فقط به فکر منفعت خودتون هستید
مافیای کنکور هیچ وقت نمیذارن کنکور حذف بشه
وای به حال کشوری که آموزش که مهم ترین مسئله هست رو به دست بخش خصوصی واگذار میکنه
من خودم دانش آموز درس خونی بودم و حال این جوون که خودکشی کرده رو درک میکنم خدا رحمتش کنه و به خانوادش صبر بده
درس خوندن سخت ترین کار دنیاست روح و روان آدم رو درگیر میکنه حتی اگه توی معدن کار کنی با خوابیدن خستگی رفع میشه ولی وقتی از درس خسته میشی فقط باید یه نتیجه خوب بگیری تا خستگیت دربیاد
من حتی وقتی ۱۹.۵ میشدم کلی گریه میکردم
حال روحی این پسر رو میفهمم که چی بوده اون لحظه و از خدا میخوام روحش آرامش بگیره
ای کاش یکی از اعضای خانوادش بودم و نمیذاشتم این اتفاق بیفته
واقعاک
#لعنت_به_مافیای_کنکور
لعنت به این زندگی که برامون ساختن
تورو خدا وقتی هیچی راجب کنکور و سختیاش نمیدونید مضخرف نگید(بچه رو بد تربیت کردن)
نمیفهمی چه استرسی میگیری وقتی ۱۳ ماه تلاش میکنی!
در وصفتون فقط میشه گفت احمقید و هیچی از حال کسایی که امسال کنکور دادن نمیفهمید
لابد خودتم ۲۴ سال پیش کنکور دادی رتبه یکم شدی
کنکور واقعا سواد دانش آموز را محک نمی زند
پسر من هم از نهم تلاش می‌کنه سال آخر هم فقط دری خوند وقتی که از آزمون بیرون اومد داغون بود همش داد میزد بدبخت شدم و خودشو به در دیوار میکوبید
تا فردا من و مامانش کشیک می‌دادیم
حقیقتا میترسیدیم
خدا صبر بده به پدر و مادر ش
به نظرمم میتوانست دوباره کنکوردهد وجای هیچ نگرانی هم نداشت و دوما باید صبرمیکرد کع حداقل پاسخنامه ورتبه ترلزش راببیند و سوما کنکورکه همه زندگی ادمانیستش من خودم پایه نهمم چندسال دیگه هم کنکورمیدم وقتی معدلم مثل این یاروبالاباشه چرا باید دست به خودکشی بزنم؟
به نظرمم میتوانست دوباره کنکوردهد وجای هیچ نگرانی هم نداشت و دوما باید صبرمیکرد کع حداقل پاسخنامه ورتبه ترلزش راببیند و سوما کنکورکه همه زندگی ادمانیستش من خودم پایه نهمم چندسال دیگه هم کنکورمیدم وقتی معدلم مثل این یاروبالاباشه چرا باید دست به خودکشی بزنم؟
تو حوزه ما نه ماسک دادن نه پد الکلی

لعنت بر سیاه بازی جلوی دوربین
بابا تو این دوره دیگ دکتراشم بیکارن چ برسه ب مهندسا، خانوادش باید باهاش حرف میزدن و ی جوری سردش میکردن اگ قبولم نشد رشته دلخواهش غصه نخوره، با این سهمیه ها ولو رفتن سوالاتو فروش سوالات کنکور حق خیلی از بچه هایی درس خون وزحمت کش از بین میره، پناه بر خدا
وای بر ما.....
لعنت به این کنکور
بد ترین چیز تو دنیاست
حداقل ای کاش صندلی نمیفروختن
بنظرتون چرا سوالات را هر ساله سخت میدن جز کنکور 98؟؟؟؟یک مشت مافیای کنکور مثل قلم چی علوی گاج و مشاوره هایی ک جیبشون از پول دانش آموزا پر میشه...ب عبارتی نون شبشون ب دانش آموزا محتجاج... تقاضا میکنن سوالات سخت داده شه تا دانش آموز در کلاس های گوناگون شرکت کنه و با تبلیغاتی فشارآور بچه هارو ترغیب می‌کنند تو آزمونهای شبیه سازی شرکت کنن و همینجور پول ب جیب بزنن... چرا باید کتاب درسی ای ب قطر کم تبدیل ب کتابای کمک درسی ب قطر وحشتناک تبدیل شه؟!!!! کنکور چیزی جز دکان اقتصادی اینگونه افراد ظالم نیست... و البته خانواده ها کم تقصیری در آینده بچه هاشون ندارن... بیاد انسان باشیم چون ما انسانیم
چشم سهمیه داران روشن!!!
خندم میگیره از نظرات افراد
اصلا همین الان شما فوق لیسانس با معدل ۲۰
کجا کار هست اخرشم حمالی واقعا چه قدر آدم احمق باشه درس بخونه و از اون احمق تر تو ایران باشه
واقعا متاسفم برای کسانی که اصلا بچه ها رو درک نمیکنن منظورم همون طراح هایی است که با سوال های سخت و الکی باعث ناامیدی خیلی ها میشن
طراحان کنکور امسال خیلی عقده ای بودن
خدا ازشون نگذره
واقعا دردناک خدا روحش قرین ارامش قرار بده. ی6 نکته ای هست که نمیدانم چرا کسی پیگیر اون نیست در این مملکت فقط حرف و مانور از کنکوره ، ولی نشد تا حالا یکی به این مساله بپردازه که این همه افرادی که رفتن دانشگاه و فارغ التحصیل شدند چرا 90 درصدشون یا بیکارن یا اگه هم بیکار نباشن سر رشته ی دیگه ای مشغول به کار می باشند و اون همه زحمت و تلاش اونا بی فایده مونده .من خودم کارشناسی شیمی دارم ولی دارم کارگری میکنم حتی تو حمل چوب و الوار که کار بسیار سختی هست کار کردم ایا این بود نتیجه ی اون همه تلاش و درس خوندن های من .قضاوت با خداست وقتی وجدان ها همه خفته اند. یا علی
واقعا دردناک خدا روحش قرین ارامش قرار بده. یه نکته ای هست که نمیدانم چرا کسی پیگیر اون نیست در این مملکت فقط حرف و مانور از کنکوره ، ولی نشد تا حالا یکی به این مساله بپردازه که این همه افرادی که رفتن دانشگاه و فارغ التحصیل شدند چرا 90 درصدشون یا بیکارن یا اگه هم بیکار نباشن سر رشته ی دیگه ای مشغول به کار می باشند و اون همه زحمت و تلاش اونا بی فایده مونده .من خودم کارشناسی شیمی دارم ولی دارم کارگری میکنم حتی تو حمل چوب و الوار که کار بسیار سختی هست کار کردم ایا این بود نتیجه ی اون همه تلاش و درس خوندن های من .قضاوت با خداست وقتی وجدان ها همه خفته اند. یا علی
واقعا هم برای دولت هم برای این پسر هم پدر و مادرا متاسفم
آخه آدم حسابی مریضی مگه امسال نشد سال بعد خدا به خانواده ش صبر بده
دولت ام بجای اینکه برا اعراب هزینه کنه برای کشورش استفاده کنه. نمیگم کنکور و حذف کنید میگم آسون تر باشه که انقد به جوونای مردم فشار نیاد
پدر و مادرا ام از کنکور غول نساز که بچه‌ها استرس بیشتری بگیرن و مثل این بابا خراب کنن
لطفا رسیدگی کنید
لعنت برکنکور و طراحان سوالات کنکور..عقده ای های بی شعور
خیلی دلم سوخت واقعا گریه کردم ،خدا به خوانوادش صبر بده
از خدا برای خانواده ش صبر آرزو میکنم
من خودم امثال کنکور ریاضی دادم واقعا سئوالات خیلی سخت تر از سال های پیش بوده
مافیای آموزش و سازمان سنجش بعلاوه همدستان محترم که وزرای آموزش و پرورش (در تمامی دولت ها) لطفاً کلاهتون رو بذارید بالاتر.
خون این جوونا پای شماست فردای قیامت باید پاسخگو باشید
دیدم خانواده هایی که بچه ها و تحت فشار زیاد قرار میدن و موفقیت در دانشگاه و اونقدر بزرگ و مهم جلوه میدن که اگر قبول نشی دنیا و آیندت تمامه.این تفکرات معمولا برای خانواده های داغون و بدبخته که امکانات مالی ندارن و تمام فشار و به بچه وارد میکنن که درس بخون و تنها چیزی که میتونه آیندت و تضمین کنه درسه.البته برای این بچه ها واقعا همینطوره.چون امکانات مالی ندارن.بچه میارن بدون‌ پشتوانه مالی بعد بدبخت باید تو رقابت وحشتناک سری تو سرها دربیاره.مقصر صرفا خانواده ها هستن.دیدم که میگم
اینا از کنکور پول درمیارن بابا بخدا پدر و مادرا تو دانشگاه هیچی خیر نمیکنن درس خوندن عامل پیشرفت کردن نیس بخدا تو دانشگاه هیچی یاد بچه هاتون نمیدن ما رفتیم و دراومدیم اگر دنبال هنر دیگه ای بعد از دانشگاه نرفته بودم باید با مدرک مهندسی سخت افزارم میشستم خونه و افسردگی میگردم ولی متأسفانه دیر متوجه شدم حداقل 6 سال از زندگیم با دانشگاه رفتن عقب افتادم.... دس از سر بچه هاتون بردارید استعداد شناسی کنید و حمایتشون کنید تا موفق بشن نه با تحصیلات گله ای!!!
معلومه خیلی زحمت کشیده بوده روحت شاد برادر
کشور ما هیچ وقت نمیتواند دانشمندبزرگ مثل بزرگان قبلی پرورش دهد چون من به عنوان دبیر معتقدم در کنکور وسیستم اموزشی ما اینقدر روی مسایل کم اهمیت وقت دانش اموزان رو میگیرن که روح نابغه بودن وخلاقیت درونی دانش اموزان ازبین میرود.چون بنا بر یک تحقیق بر وروی مخترعان ونوابغ مشخص شد انان براساس طرز تفکر خاص خودشان موفق به ابتکارات جالب میشوندو با اموزش صحیح افکارش رو هدایت وتقویت میکنندولی بر عکس درسیستم اموزشی ما دانش اموز ملزم به پیروی محض از کتاب ومقولات دیگران میشودواین باعث میشه که ما حافظان خوبی برای علوم دیگران تربیت کنیم نه افراد خلاق ومبتکر که بر اساس استعداد درونی خودشان در علوم وادبیات دستاورد های درخشان به دست می اورند.
کشور ما هیچ وقت نمیتواند دانشمندبزرگ مثل بزرگان قبلی پرورش دهد چون من به عنوان دبیر معتقدم در کنکور وسیستم اموزشی ما اینقدر روی مسایل کم اهمیت وقت دانش اموزان رو میگیرن که روح نابغه بودن وخلاقیت درونی دانش اموزان ازبین میرود.چون بنا بر یک تحقیق بر وروی مخترعان ونوابغ مشخص شد انان براساس طرز تفکر خاص خودشان موفق به ابتکارات جالب میشوندو با اموزش صحیح افکارش رو هدایت وتقویت میکنندولی بر عکس درسیستم اموزشی ما دانش اموز ملزم به پیروی محض از کتاب ومقولات دیگران میشودواین باعث میشه که ما حافظان خوبی برای علوم دیگران تربیت کنیم نه افراد خلاق ومبتکر که بر اساس استعداد درونی خودشان در علوم وادبیات دستاورد های درخشان به دست می اورند.
اول از همه متاسفم برای اونایی که از خودکشیه این جوون انتقاد کردنو گفتن باید پشت کنکور میموند!
دومم اینکه نه این درس درسه و نه این مثلا دکترا دکترن . . . هرجای دنیا بگی تو قرن ۲۱ ما اینجوری بچه هارو از هم غربالگری میکنیم بهت میخندن
ملاک باید مهارت،استعداد و علاقه باشه مشابه اون چیزی که تو دنیا وجود داره
یا اقلن اگه میخوان کنکور بگیرن درسا یه ربطی به رشتمون داشته باشه
۱۲ سال دارین یه مشت مضخرفات و تو مغزمون جا میدیم فقط بخاطر نمره!
حداقل یه آزمونی باشی که با عقل جور دربیاد
اره منم شرط معدلو قبول ندارم چون اینجوری باید ۸۰ میلیون پزشک داشته باشیم درواقع قبل از اینکه کنکورو اصلاح کنن باید بیان بازار کارو اصلاح کنن که با این وضع یه ۲۰۰ سالی کار داره
چرا باید این همه مهندس بیکار داشته باشیم
همه جای دنیا مهندسی شغل اسشونه
ولی اینجا در حد جوکه
حالا باز بیاین رتبه ی کنکورتونو به رخ بکشین
تو اگه رتبه برترم بشی هیچ ارزشی نداره چون تو یه آزمون و غربالگریه اشتباه برتر شدی
بعدا میشی از همون دکترایی که وسایلشونو تو بدن مریض جا میزارنو در طول دوران دانشگاهم فقط دنبال نمره جمع کردن بودنو از لحاظ عملی هیچ کاری از دستشون بر نمیاد...))
خدا رحمتش کنه حتما خیلی فشار روش بوده که تنها راه نجاتش را تو خودکشی دیده
من که خیلی وقته مردم فقط الان مترسکم
سلام خدا روحش را شاد وخشنود کنه-اقایان ودختران جوان چه در کنکور قبول میشد وچه قبول نمی شید-ایمانتان فقط به خدا باشد-میدونید چه عذابی باید در اندنیا تحمل کند-خداوند انشالله از سر تقصیراتش بگذرد-امین یا ربالعالمین
سلام شاید تحت فشار خانوادش بوده که بهش سخت میگرفتن برای درس خوندن یا کنکور اینکه قبول نشی و خودکشی کنی خیلی بی معنیه والا بنظرم این پسر افسردگی شدیدی داشته که از قید زندگی رو زده و دست به خودگشی زده
من هم یه مادرم جوونمو دوسش دارم با مادر داغ دیدش همدردم خدا میدونه از لحظه شروع کنکور پشت در حوزه کنکور تا وقتی پسرم بیرون اومد گریه کردم . خدا میدونه امسال ما خانواده ها و بچه های کنکوری چه فشار روحی وروانی رو تحمل کردیم. چیزی از کنکور نگذشته بود که دسته دسته بچه ها بیرون میومدن وقتی ازشون پرسیدیم چه اتفاقی افتاده گفتن دفترچه عمومی رو که گرفتن و دفترچه اختصاصی رو دادن خیلی وحشتناک سخت بود. خون این بچه ها گردن طراحان ومافیای کنکور هستش
من هم بعد از اعلان نتایج آن شا الله
بر چه اساسی این جوون خودشو کشته هنوز که جواب کنکور نیومده،جواب کنکور رو هیچکس نمیتونه پیش بینی کنه،میذاشت جوابا میومد بعد خودتو میکشتی ،اصلا کنکور بهانه بوده این جوون مشکل دیگه ای داشته حالا انداختن گردن کنکور،این همه آدم کنکور میدن که شاگرد ممتازم هستن ولی کنکور قبول نمیشن باید برن خودشونو بکشن ،بعدشم جون عزیزه هیچکس بخاطر یه کنکور خودشو نمیکشه
الان بچه برای اینکه بتونه تو کنکور رتبه بیاره از هشتم میخونه واسه کنکور ، بعدم مثل این جوان ، این بلا رو سر خودش بیار ای کاش این حرف ها به گوش این مسئول ها، پدر و مادر ها و طراحان سوال برسه
خدا رحمتش کنه ولی واقعا خودش رو از این زندگی سخت خلاص کرد بخدا اگه خودکشی گناه نبود منم این کار رو میکردم آخه خدا از طراح های سوال نگذره بخدا خسته شدم‌از این دنیا
اگر منفعت طراحان و مدیران سنجش و کارتل ها و موسسات آمادگی کنکور نبود تا الان هزار باره کنکور حذف میشد
ای کاش وزارت علومی هم نبود
ای کاش دانشگاهها دولتی هم نبودند، مثل خارج بود.
آنجا مراکز عالی همگی خصوصی اند.
خانواده ها شهریه می دهند
کسی برای مدرک درس نمی خونه، همه دانشجو های خارج دنبال یادگیری اند
امسال کنکور واقعا سخت بود .اصلا کلا با سالهای دیگه فرق داشت.
افتضاح بود .
واقعا که تمام خوشبختی هایی که در اینده باید داشته بود رو صرف این امتحان کنکور مسغره کرد.
با این طراح سوال هاشون
که با بچههاز مردن این کار میکنن
به جای اینکه خونواده های مردم رو با قضاوت های اشتباهتون بسوزونید یکم به نظام آموزشی ما نگاه کنید و یه سری به قبولی های دانشگاه های برترمون یعنی شریف و تهران بزنید تا متوجه وضع فاجعه بار سهمیه ها بشید
خداوند خودش جواب زحمت این جوانان بی گناه کشور رو بده خدا لعنت کنه طراحان کنکور رو چطور میتونن راحت تماشاچی همچین صحنه های دردناکی باشن واقعا ناراحت کننده اس
دلم از این همه بی رحمی گرفت خدایا خودت کمکمون کن
خیلی زشته این سوا لات
کنکور امسال بدترین کنکور تاریخ کشور بود .
خدا لعنتشون کنه که با جان و روح و زندگی بچه ها بازی میکنن.
کاش بچه ها و خونواده ها کنکور دو سه سالی تحریم کنن تا مسئولین بی کفایت و پول پرست سماغ بمکن- نتونن کلید سوالاتو بفروشن و اینجوری با زندگی بچه های بیگناه بازی کنن.
خدا جواب همشونو بده.
امیدوارم خدا رحمتشون کنه و به خانوادشون صبر بده!
اینکه ایشون خودکشی کرده هیچ ربطی به کنکور نداره باید ریشه این مسئله رو تو خانواده شون جستجو کرد هرچند من نمی خوام کسیو مقصر بدونم یا در مورد کسی قضاوت کنم ولی والدین این عزیز باید به فرزندشون مهارت های زندگی رو یاد می دادن.. بر فرض که امسال رتبه یکم شده بود اگه قضیه به همین منوال ادامه پیدا می کرد چهار سال بعد میخواست برای قبول نشدن تو کنکور ارشد خودکشی کنه پس مشکل از کنکور نیست مشکل از خود ماست..
درضمن اون عزیزانی که درمورد استاندارد نبودن سوالات صحبت میکنن هیچ سر رشته ای از کنکور ندارن فقط کافیه دفترچه کنکور رو با یکی از آزمون‌های آزمایشی مقایسه کنید اون وقت متوجه می شید سوالات کنکور خیلیم غیر استاندارد نیست!!
امیدوارم تابناک نظرمو تایید کنه
بچه یک سال حبس بوده فقط درس خونده افسردگی گرفته واقعا با این بازار کار نیازی نیست به بچه هامون اینقدر فشار بیاریموسلامتی روح و روانشون مهمتره
بچه ها من چند سال پیش کنکور دادم ...چند ماه قبل از کنکور برای خرید DVD های موسسه ونوس ومشاوره های بی سواد وکلاه بردار این موسسه چند میایون فرستادم ولی مشاور دزد این موسسه دیگه جوابمونو نداد خلاصه کلی استرس بهم داد باعث شد چند ماه آخرو خوب درس نخونم ..خداازشون نگذره ..شاید این پسر بیچاره هم درگیر اینجور ماجراهایی شده ..خیر سرشون باادعا کمک دانش آموزان میان ولی بدبختشون میکنن
چقدر مظلوم ....
واقعا متاسفم برای این نظام اموزشی ( خاک بر سرت )
واقعا نمی دونم چرا دارن با زندگی و روان جوونای ماااین طوری بازی می کنن .
اینم نتیجه ی نظام آموزشی ای که به دانش آموزا القا میکنه تنها راه زندگی کردن کنکور و قبول شدن تو بهترین دانشگاه هاست
چه قدر شبیه دو سال پیش منه
شاید من یه ذره قوی تر یا ترسو تر بودم، ترس از خدا و عشق و علاقه ام به ائمه مانع خودکشی من شد، وگرنه حدودا یک سال افسردگی حاد داشتم
لعنت به همه کسانی که هیچ اطلاع و سواد ای درباره روشهای جدید اداره مملکت ندارند ولی با پر رویی روی صندلی های ریاست تمرگیده اند
بخصوص صدا و سیما که مدیرانش هیچی بلد نیستن اگر از اخبار ممالک عربی کم کنند و یک گوشه اخبار هم خبرهایی از مسائل روانشناسی و اجتماعی پخش کنند شاید از این اتفاقات پیشگیری بشه
دیگه مردم رو دیوانه کردن ما که ۵۰ ساله ایم به خودکشی فک می کنیم چه برسه این نو جوونها که همین امید کوچک درس خوندن تبدیل به کابوسشون شده
لطفا قضاوت نکنیم هیچ کدوم از ما اون لحظه در کنار ایشون نبودیم لطفا با حرفامون پدر و مادر این عزیز رو دل آزرده نکنیم... .
واقعا چرا با جوونا این کارو کردن.همه بچه ها عصبی شدن بااین کنکور لعنتی.
تمام طراحان سوالات کنکور وبی کفایتی دولت مقصر خون چنین سرمایه های گرانقدر ایران زمین هستن.چرا نباید یه دانش اموز ممتاز پس از یک سال تلاش بی وقفه از ازمونش احساس رضایت داشته باشه،کجای این آزمون سنجش و ارزیابیس
بیشتر به یه جهنم شبیه که چنین عزیزانی رو دچار بحران روحی وروانی میکنه
طراحان سوال ومسئولین وجدانتا ن کاملا راحت واسوده باشه،چراکه فرزند شما نبوده.
واقعا جوونا حیفن عمرشون پای درس بریزم یه عده هم از راههای غلط صاحب همه چی بشن
الهی خیر نبینن این طراحای کنکور یه ملت پر جوونای افسرده همه داغون . ب کجا داریم میریم من خودم امسال کنکور دارم و نمیدونم با این همه هزینه های زیاد و سختی ک خونوادم دارن واسه جور کردن هزینه کلاسهام میکشن و همه زحمتا و شب بیداریا و بدبختی های خودم ... اگه قبول نشم چکار میکنم .
کنکور هیچ ربطی به خودکشی این دانش آموز نداره باید خانواده با این دانش آموز بطور منطقی و صحیح صحبت می کردن تا این مشکل پیش نمی اومد . این همه سال کنکور برگزار شده چنین اتفاقی نیوفتاد حالا ...
وای وای وای خدابه داددل مادرش برسه
وبه دادکسای که باعث این اتفاق هستن نرسه
دلم گرف :(
لعنت به این جامعه اگه کنکور نگیریدچی میشه بگذارید بچهامون راحت باشن بدون کنکور درس بخون به جایی برسن خون چنین افرادی گردن شماهاست خدا ازتون نگذره که اینقدر سخگیری میکنید
کاش به جای اینهمه حفظ کردن فرمول ریاضی و غیره به بچه ها توی مدرسه مهارت مواجه شدن با مشکلات و بطور کلی مهارت زندگی کردن یاد میدادن
کاش و ...
کنکور و سهمیه ها باید حذف بشه، باید هر کی دوست داره بتونه درس بخونه و بره دانشگاه ولی خروجی دانشگاه باید امتحان برگزار کنند و هر فردی که باسواد و باعلم و دانش است از دانشگاه فارغ التحصیل بشه.
من خودم جز شاگردان ممتاز بودم در تمام دوران تحصیل سال 78امتحان کنکور دادم از شدت استرس سر جلسه کنکور حالم بد میشد رتبه ام طوری نبود که بتوانم دانشگاه دولتی قبول شوم و هزینه دانشگاه آزاد و پیام نور را هم نداشتم به خاطر همین نتوانستم دانشگاه بروم با وجود اینکه تمام دوازده سال تحصیلم شاگرد اول کلاس بودم
لعنت به کنکور لعنت به سازمان سنجش و بیش لعنت به طراحآن سوالات خدا به زمین سرد بزنه همتونو که تو این شرایط اینقدر سوالات و سخت داده بودین
واقعا تاسف باره خودکشی یه جوان بخاطره کنکور
امید است نظام آموزشی یه فکری باحال خودش وجوانان بکنه
واقعا برای ان جوان متاسفم که چنین کاراشتباهی کرده ...به نظرم کنکور اصلا مهم نیست .باوجود کرونا همه ی دانش اموزان وکنکوری ها واقعا براشون سخت تمام شد وباید همه تلاش کنن که به جایی برسن اگه این دولت پشتیبانشان باشه . انشالله همه به ارزوشون میرسن .....
کارش اشتباه بود این چ کاریه خود کشی
فقط خدا به فریاد این مردم بیچاره برسه من مقصر این موقعیت به وجود امده در حال حاضر کشور رو میدونم
آدم عاقل واسه مسائل بی ارزش مثل درس خودشو میکشه؟!!
نکنید اینکارارو
به هم عشق بورزین اوسگلا
واقعا متاسفم واسه این نظام اموزشی این کنکور چیه فقط باعث زیاد شدن استرس میشه لطفا برش دارین این کنکورو
کاش مسئولین یه فکری بکنن که ورودی دانشگاهاآسون وبه جاش خروجی سخت باشه،این طورهم امیدماجوانان بیش ترمیشه وهم یه عده بی سوادبه اصطلاح تحصیل که دردانشگاه به جای مطالعه تفریح کردند نمیشن ساختارجامعمون
واقعا برای طراحهای سوال متاسفم واقعا اونها از کدوم تیمارستان مرخص شدند که این هم در طرح سوال عقده ای بازی دراوردند و خدا لعنت کنه مافیای کنکور حالا که به خواسته وپولشون رسیدند راحت سر بر بالش بزارند مهم نیست که خانواده ی جوانش رو از دست داده خدا به خانواده ش صبر بده واقعا چرا ازقسمتهای حذف شده سوال دادندواقعا برای سیستم آموزشی متاسفم
خود کشیش یه طرف این پسر از قبل افسردگی داشته...فق ط کنکور نیست،کلی تو فشار بوده
خدا لعنت کنه طراحای سوال کنکور رو
سلام.
ان شاء الله مورد رحمت قرار بگیرن ؛ ولی به نظرم دلیلی نداره خودکشی کنه.
من از ی دوستام که خیلیم درس خون بود : پرسیدم اگه خدای ناکرده رتبه نیوردی ؛ چکار میکنی!
جواب داد ، هیچی میخونم برا سال بعد...
لطفا از آدم های روانی و مریض در طرح سوالات کنکور استفاده نکنید.
خدا لععععنت کنه مافیای کنکور رو که با جون و روح و روان نوجوونا و خونوادهاشون پول میزنن به جیب
نمی دونم چی باید بگم ولی شمایی که می گید راه خوشبختی مگه فقط کنکور باید بگم بله فقط کنکور یا باید خیلی خیلی پولدار باشی که به تحصیل در رشته های تاپ کشور های اروپایی فکر کنی یا باید داخل کنکور موفق بشی این کنکور شاید برای شماها قابل فهم نباشه ولی راه نجات برای ساختن زندگی بهتر برای خیلی ها اونم با این شرایط سخت و وقتی ادم با این سطح سوالات روبه رو میشه شرمنده پدر و مادرش و خودش میشه شاید واقعا ادم نتونه یه تصمیم منطقی بگیره
مداد و پاک کن رو پشت بوم پیدا شد؟! ینی وقتی میخواسته خودشو پرت کنه پایین اونا رو حواسش بوده ک از جیبش در بیاره چون ادم معمولا مداد پاک کنو تو دستش نمیگیره یا اگرم گرفته باشه تو خونه میزارش زمین با خودش رو پشت بوم نمیبره قضیه یکم مشکوکه
جوونای عزیز تورو خدا برین دنبال علایقتون سعی کنید یه حرفه ای یا هنری رو یاد بگیرینو ازش کسب درآمد کنید درس خوندنو دانشگاه رفتن جز درصد اندکی (پارتی و سهمیه) چیزی تهش نیست .من خودم جز شاگرد ممتازا و رتبه خوب دانشگاه خوب ولی الان بی کار .یادم نمیره سال سوم یه امتحان جا موندم سه ماه تابستون فققققط گریه کردم .الان افسوس میخورم
اونایی که میگن یه سال دیگه صبر میکردم دوباره میداد رو که نمی فهمن یارو یک سال ژحمت کشیده یک سال تفریح نکرده یک سال لباس نو نپوشیده یک سال بیرون نرفته بعد اون وقت اگه نتیجه نگیره ایا انتظار دارید دوباره کنکور بده؟
واقعا جای تاسف داره که دارن این فشار روانی رودبه ما وارد میکنن من پشت کنکوری بودم امسال و واقعا سوالا سخت بود واقعا اذیت شدیم سرجلسه دختر کناری من غش کرد فکر کنیم چی بهش گذشت که اینجوری شد وسط ازمون اخه چرا با زندگیمون بازی میکنن اون از تصمیم گیری هاشون این از طرح سوالای وقتگیر و غیر استاندارد این حق ما نیست این اون زندگی و اینده ای نیست که قولشو داده بودن این حقمون نیست
ای کاش میشد
ماهمه بدبختیم تواین کشور بیاتسمیم بگیریم همه باهم بریم خودمونو بزاریم تو یه باتلاقی که دیگه رومون نخوره توروی این بی مسولان این همه درس بخون بعدبری جوراب فروشی کنی ولا زلمه
راحت شد خوش بحالش تو این مملکت زندگی کردن فقد عذابه
این ثمره راه غلط آموزش است.
آموزشی که باید درون آن امید به فردا و راه های مقابله با مشکلات و راه های غلبه با افکار منفی به دانش آموزی باشد که حدودا 12 سال از عمرش را در خدمت وزارت آموزش گذاشت باشد ولی اگر تغییر اساسی در آموزش باشیم دیگر شاهد چتین وقایع اسف باری نخواهیم بود
نمیشه چیزی گفت یا سرزنش کرد چون الان دیگه فایده ای ندارد ولی دهه هشتادی های عزیز زمان ما کنکور به مراتب خیلی سخت تر بود تاثیر معدل و ایناهم نداشتیم کلاس و سی دی و فلانم نبود درس خوندیم بهترین دانشگاه قبول شدیم عمر و جوونیمون صرف شد حالا هم بیکار.میگن به عقب که برگردی عروسکی که تو پنج سالگی بخاطرش یه روز گریه کردی حالا چقدر برات خنده دار و بی ارزشه...کنکورم یکی از مراحل زندگیه که بعداً براتون اینهمه استرس خنده دار به نظر میرسه.سعی کنید مهارتتونو بالا ببرید همه چی فقط تو دانشگاه خلاصه نشده
سلام
من پدرم میدونم دانش اموز و خانواده کنگو ری چه می کشند ای کاش آدم های متعادل را برای طراحی سوال انتخاب میکردند نه........ ریشه مشکلات دراین است جوان امیدی به آینده نمییند برای او و خانواده اش کنکور کوره سوئیت چاره کار توجه بیشتر دولتمرد آن عملا به فکر کار و اینده جوانان این مملکت باشند نه شعار خداوند به خانواده این جوان وبه همه ما صبر بدهد
واقعا متاسفم براتون
سلام.خدا بیامرزه وبه پدر ومادرش صبر بده.دردناکه واقعا.
نمی دونم این ادعای واهی از کجا در اومده که سهمیه ایها روی صندلیهای اضافی میشینن نه برادر من شما دقیقا روی صندلی که حق بقیه اس میشینید و جای شما کاملا غصبیه
چون رقابت هم فقط بین خودتونه تا رتبه 200000 کشوری یا حتی بیشتر توی رشته های پر طرفدار قبول میشید و یه سال کارنامه هاتون لو رفت
اگه صندلی هم احیانا اضافه بشه برای دانشجویان به اصطلاح انتقالی خارج از کشور یا آقازاده ها و صندلی خر هاست ...!!!!!؟؟؟؟ یعنی کلاسی که ظرفیت آموزشی 20 نفر داره مثلا از 40 نفر یا بیشتر پر می شه

سعیدی دبیر فیزیک
کلا کنکور شده معضل.این جوونیت بیچاره خودشو از بین برد خیلیا دیگه روح و روانشناسی می میره بچه های بیچاره یک ساعت خودشون و از همه چیز محروم می کنند آخر هم به نتیجه ای که می خوان نمیرسه. این کنکور مخل روابط خانوادگی هم هست .خانواده تو این یه سال نه می تونه بچه اش رو درست ببینه نه می توان با هم برن بیرون و ...خدا کسانی رو که نمی زاری کنکور و بردارند لعنت کنه
باید همه ی سهمیه ها برداشته بشه تا بچه ها در شرایط یکسان امتحان بدهند فقط سهمیه مناطق قابل قبول باشه اونم به خاطر شرایط تحصیلی از سهمیه استفاده می کنند رتبه 16700 می شه 167 کسی هم که خودش رو کشته به پای اینا نمی رسه
لعنت لعنت به همه کسایی که مسبب این اتفاقند مافیای کنکور یا هر کوفت و زهر ماری که اسمشو میزارین . پدر ما رو در آوردن بی شرفا اون از شل کن سفت کنشون اونم از اون طرز سوالات افتضاحشون من هم سال بعد باید کنکور بدم درسم هم متوسطه اما وقتی به این فکر میکنم که کنکور رو یه درصد خراب کنم زندگیم نابود میشه و وقت یه سال پشت کنکور موندن رو ندارم دیوانه میشم کاملا این دوست مرحوم رو درک میکنم گرچه اقدام عجولانه ای گرفت اما دوستان من کسایی که 18یا19سال سن دارین داداشامین . خودمون رو. جای این دوست تیزهوشمون بزاریم ببینیم تو اون شرایط که یکسال زحمت کشیدین و توی یه ساعت تمام رویا هامون درباره ی زندگی آینده خراب بشه چه عکس‌العملی خواهیم داشت دوستانی که میگن خب سال بعدی امتحان میداد از نعمت عقل بهره ای نبردند ایشالله که خدا به پدر و مادر داداشمون صبر بده به این احمق ها هم که چرت مینویسن عقل بده به من و امثال من هم انگیزه‌ای بده که سال بعد حس و حال دردناک این دوستمون سراغ من ایشالله نیاد
مخلص همه
لیسانس دانشگاه خوب معدل بالا بیکار
ارزششو نداشت...
ریدن به این مملکت که هیچیش درست نیست و نخواهد شد
سلام
شنیدن این خبرها واقعا باعث تاسف است.جوان پرانرژی و با نشاطی که سرمایه کشور است چه قدر راحت از دست دادیم!مقصر کیست؟ آموزش و پرورش ، دولت،خانواده و.... واقعیتش همه! فرهنگ غلطی که سالهاست در کشور جاخوش کرده و زندگی نوجوانها و جوانهای ما رو نابود کرده! تب دکتر شدن!تب رتبه برتر شدن! تب شاگرد اول بودن! پدر مادرها حاضرن تمام سرمایه زندگی شون رو بدن تا بچه شون کنکور رتبه تاپ بیاره!همه ی توانمندی نوجوان ما معطوف میشه به حفظ کردن و تست زدن و حتی گاها تکنیک های تست زنی که هیچ ربطی به سواد نداره! پز خانواده ها از دکتر مهندس شدن بچه هاشون و سرافکندگی بچه هایی که رشته های به اصطلاح تاپ قبول نشدن!به کجا چنین شتابان! چرا بچه های رو درست جهت دهی نمیکنید،چرا همه ی استعداد یه جوان رو در دکتر مهندس شدن میبینیم.این چه تفاوت فاحشی ست که در نوع برخورد با دکتر و کارگر داریم !خود ماها!
کنکور ناعادلانه ترین آزمون این کشور است.19 سهمیه!کجای دلمون بزاریم!دوستان ایراد میگیرن که سهمیه شهدا جانبازان و... مازاد هست، بحث سر اینه که چرا باید کسی بره در جایگاهی بشینه که حقش نیست!چه فرزند شهید باشه چه استاد دانشگاه!
کسی را سراغ دارم که در جوانی اسیر شده بود وبعد از بازگشت ازدواج کرد،دو فرزند.خودش با سهمیه دکترا گرفت با سهمیه هیئت علمی شد همسرش با سهمیه شوهر دکترا گرفت و با پارتی همسر هیئت علمی شد!دو فرزندش هم که کلا بعد اسارت پدر به دنیا آمده بودند با سهمیه پدر پزشکی شهید بهشتی قبول شدند!(خبر از رتبه هاشون داشتم با اون رتبه پزشکی هیچ شهری قبول نمیشدن!) با یک زندگی فوق لاکچری! کجای این عدالته...؟! یا فرزند استاد دانشگاهی که دامپزشکی قبول میشه بعد براحتی تغییرش میدن به دندانپزشکی!چون باباش استاده!
بنده به لطف خدا خودم متخصص یکی از رشته های دندانپزشکی هستم و هیئت علمی.از یکی از مناطق محروم کشور پذیرفته شدم و به جز سهمیه مناطق (که برای همه هست و خود سازمان سنجش اعمال میکنه) هیچچچچ امتیاز ویژه ای در رابطه با ادامه تحصیل نداشتم اعم از پول سهمیه پارتی....خداروشکر واقعا/روزی 15 ساعت درس خواندن و از همه ی تحریفات زدن و .... شد این موقعیت الانم. ولی دردم میگرفت وقتی میدیدم فردی که دبیرستان با من بود و یک دهم من هم درس نخواند و اصلا جزء دانش آموزان متوسط هم محسوب نمی شد صرفا بدلیل داشتن سهمیه همکلاسی من شد!دانشگاه های خوب غالب کسایی که قبول میشن یا از فرزندان بزرگان کشور هستن یا سهمیه ای ها و یا بچه هایی با زندگی لاکچری که هیچ دغدغه ای به جز درس خوندن توی زندگی نداشتن! و شاید 5 درصد کسایی باشن که با سختی زیاد قبول شده باشن. دلم میسوزد برای بچه های از خانواده های محروم که هم استعداد و هم علاقه دارند ولی حتی پول خرید یه کتاب تست ندارند!بچه های بد سرپرست بااستعداد وبچه هایی از خانواده هایی که اصلا محیط متشنج آن خانواده مجال درس خوندن به بچه ها نمیده و این بچه ها همیشه حسرت میخورن....
امیدوارم یک روزی در این سرزمین استعدادیابی به معنای واقعی انجام بشه و هر کسی در جایی که استعداد و علاقه و توانمندی داره به کار گرفته بشه چه پزشک چه خلبان چه معلم چه نجار چه رفتگر و.... امیدوارم روزی برسه که انسانیت و منش آدمها ملاک رفتار و احترام ما قرار بگیره نه دکتر بودن! اگر فردی زحمتکش و دلسوز این مملکت بود فارغ از شغلش تکریم ش کنیم و به یک اندازه احترام بگذاریم خواه پزشک این مملکت باشد خواه مامور شهرداری که ساعت 4 صبح کوچه و محل رو رفت و روب میکنه....
سلام .منم واقعا نمیدونم چی میتونم بگم .این پسر چند روزی هس ذهن منو مشغول کرده واقعا خیلی خیلی خلی براش ناراحت شدم .اونایی ک میگن هیچی ارزش اینو نداره ک ما بخوام حتی یه لحظه نفس کشیدنو از خودمون دریغ کنیم راست میگن ولی اینو بدونن ک هیچ وقت جای اون نبودن و خواهشا این قدر راحت نظر ندین
من خودم ۳ سال پشت کنکور بودم با اینکه پسر درس خونی بودم رتبمم خوب میشد و نمی رفتم سال اخر هرچی اوردم زدم رفتم ... والا ما که واسه درس نرفتیم دانشگاه ولی واقعا دانشگاه هرجای دنیا باشه بهشته ... در کل سخت نگیرین تنها شما نیستین که فکر میکنین لیاقتتون چیه ... الکی هم گردن سازمان و اورگانا نندازین ... البته اینو یه ریش سفید کنکور میگه
آیا محصول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال این است؟ دکتر حسینی، منتقد شماره یک بی عدالتی آموزشی در کشور در این باره می گوید:

از كنكوری‌ها، لشگر شكست خورده ساختيد!
جمع كنيد بساط بی عدالتی كنكور را!
فكر می‌كنيد سوال سخت دادن را نمی‌فهميم به نفع كيست؟
اينكه از كتاب درسی نتوان كنكور داد به نفع كيست؟
اينكه انتقالی از روسيه و لهستان می‌دهيد، به نفع كيست؟
اينكه ۱۹ جور سهميه می‌دهيد، به نفع كيست؟
اينكه تعاونی سنجش، آزمون آزمايشی برگزار می‌كند به نفع كيست؟
اينكه ميليونها توييت را در نظر نمی‌گيريد و يک قدم از تايم كنكور عقب نمی‌رويد، به نفع كيست؟
اينكه سهميه‌های پزشكی را اندک كرديد به نفع كيست؟
اينكه تعداد پذيرش دندان پزشكی را حداقل كرديد به نفع كيست؟
اصلا شما چيزی باقی گذاشتيد برای آدم‌های عادی كه خودشان را پشت روياهايی كه شما ساختيد، كشتند؟
اغلب رتبه‌های زیر صد در کنکور سال ۹۵ پایتخت نشین بوده‌اند!
جمع كنيد بساط ناعدالتی‌تان را ما همه كنار هم ايستاديم، كه بساط ناعدالتی در آموزش و كنكور و… را جمع كنيم؛ حالا آغاز راه است…
تمام ظلم ديده‌های اين روزها، به ديوان عدالت اداری شكايت كنند… همه باهم می‌ايستيم، تا عادلانه شدن كنكور و آموزش…
همه ما مسئول مرگ داوطلب پشت كنكوری رياضی هستيم؛ ما نابودش كرديم، با تحريكش به رقابت! به نفع طلبی! به برنده شدن! به نفع طبقه برنده.

دولت باید پاسخ دهد که نتیجه ۱۲ سال استرس به نوجوانان ایران برای عبور از ماراتن کنکور چیست؟ ماحصل ورود به بهترین دانشگاه و تحصیل در بهترین رشته پس از اخذ مدرک چیست؟ فایده تشکیل این همه مدرسه غیرانتفاعی و دانشگاه پولی و غیرانتفاعی و رونق کسب و کار سیاه کنکور چیست؟ از لشکر مجردها و بیکارها کم کرده است؟ چه فرجامی پیش روی آینده ایران با این وضعیت بلبشوی آموزشی است؟ پولدار کردن کانادایی ها و اروپایی ها و ارسال مفت منابع انسانی متخصص و پر استعداد به این کشورها؟

این واقعیت تلخ نظام آموزشی ایران در ۴۲ سال اخیر است.
خدا لعننتون کنه ک اینطوری با روح و روان ما بازی کردین با این سوالای مسخرتون
یه مشت عقده ای سوال طرح کردند . مافیای کنکور همینا هستند
سوالات تجربی فاجعه بار سخت بود خدا لعنتشون کنه
سلام، ببخشید خودکشی را هیچوقت در کشورهای پیشرفته رسانه ای نمی کنند. متاسفانه مدیای ما.......
من هم بعد از کنکور بسیار مایوس هستم بعد سه سال زحمت باید با دست لرزان کنکور می دادم به طوری که نزدیک بود سر جلسه کنکور غش کنم وقتی سرمایه داری بیش تر از یک نظام اقتصادی به یک اخلاق تبدیل بشه و به عنوان یک فکر در ذهن مردم یک جامعه گنجانده بشه همین اتفاق می افتد
واقعا لعنت به این کنکور وطراحان آنِ.. سوالات که حل شده هر معلم یک گزینه متفاوت جواب داده توی رشته ریاضی فیزیک 14 سوال غلط داشته وکنکور فقط هدفش برای ریزش بوده نه انتخاب بهترین ها معلوم است که یک محصل زرنگ انتظار دارد که قبول شود
تو کشور کره جنوبی با اون حد پیشرفتگی شون دومین آمار خودکشی بالا مربوط به دانش آموزای کنکوریه با این تفاوت که تو کشور اونا 100 درصد ورودی دانشگاه ها افراد ممتاز و نابغه س. اما اینجا 20 درصد نوابغ هست و 80 درصد افراد خنگ و کودن بدون آی کیو های خرپول پارتی دار یا از خارج اومده ها که فردا میزنن مردم رو ناقص میکنن با اون درمان کردنشون.راهی برای درآمد نیست مجبوری فوق عالی باشی تا از گرسنگی نمیری اگر هم نتونی این میشه عاقبتت. بعضی خانواده ها هم تا حدی تقصیر دارن اما در مورد این قربانی کنکور نمیشه لزوما قضاوت خانواده کرد.وقتی ظلم بتونه فریاد عدالت رو خفه کنه نتیجه این میشه که یه فرزند نابغه و سرمایه کشور مرگ خود خواسته رو انتخاب کنه.دوست من پارسال رتبه تجربیش 3500 شد دوباره نشست پشت کنکور امسال بعد از سوالات عربی و دینی سر ادبیات از شدت استرس دو دستش فلج شد با آمبولانس بردنش بعدشم برگه رو سفید تحویل داد‌.انگار طراح ها میخواستن عقده ی مشکلات زندگی شخصی و سیاسی کشور و تحریم و کرونا و مرگ و میر و فقر و هر مشکل دیگه شون رو از دانش آموزای بدبخت کنکوری که جونشون رو به خطر انداختن اومدن با ماسک سر جلسه در بیارن خدا خودش جوابتون رو بده
پسر من کنکور ریاضی داشت 6 سال ما اسیر درس خوندنش بودیم نه مسافرتی نه تفریحی، آخر هفته ها هم یا کلاس داشت یا امتحان ،طفلک افسرده شده ،چون سوالات واقعا غیر استاندارد بود، وقتی مسایل شیمی جوریه که برای جواب دادنش باید دو تامسئله حل کرد یا حتی سوال از 20 درصدی که قرار بوده حذف بشه ولی تو سوالا بوده چه انتظاری میشه داشت درسته که برای همه سخته ولی دلیل نمیشه که انگیزه رو از جوونا بگیرن بچه ها رو افسرده کنند بعد بگن اگه سخت بود برای همه سخت بود!
اقامنم کنکور ریاضی امسال دومین باربود که شرکت کردم اصلاارزششونداره ادم خودکشی کنه من سرجلسه عمومیا رو زدم اومدم بیرون ازجلسه تازه یکی ازمادرا گفت چرا انقدر زوداومدی گفتم اخه زود امتحان دادم.
کنکور واقعا ناعادلانه مسخره اس باید برداشته بشه مسئولان که به نظر و خواسته مردم اهمیتی نمیدن پس راه نشان دادن اعتراض و مبارزه و قطع کردن کنکور اینه که دیگه هیچکس برای کنکور ثبت نام نکنه حتی اگر۳سال هم طول بکشه
از ماست که بر ماست
خودمون باید همت کنیم ویه جا این زنجیره رو قطع کنیم
واقعا متاسفم برای کسایی که فکر میکنن :
با درس و تحصیل خوب مشاغل بهتر پیدا میشه...
جوون باید حتما پزشکی یا مهندسی بخونه ...
جوونا رباط دست بزرگترا یستن
متاسفانه مدیران کم سواد و بی مسئولیت امور را در دست دارند
من،خودم امسال دخترم کنکور تجربی داشت بعد از پایان جلسه کنکور ،دخترم باتوجه به اینکه سه سال خودش برا کنکور آماده کرده ،،، میگفت سوالات خیلی سخت بود ،،حالا اصلا افسرده شده،، مسولین مربوطه حد اقل مراعات بچه ها را میکرد ند باتوجه ب وضع کرونا
خدا بيامرزدش هيچ كس نميدونه ما چي كشيديم سر جلسه ماهايي ك اين همه تلاش كرديم با اين وضع كرونايي حتي كلاس خصوصي رفتيم خودمون خونديم تمامي كنكورهاي ٩٣ تا الان رو مرور كرديم و با اون تصور رفتيم سر جلسه و با سوالات كاملا جديد مواجه شديم يعني چي اخه ! هيچ طراح خودش بعد طرح سوال لطفا بشينه حل كنه بعد ...
خاک تو سر نظام آموزشی مون کنم
فقط خدا ریشه مافیای کنکور را بکنه که اینجوری جوا نهای نخبه باید خودکشی کنن بحق امام حسین الهی خیر نبینن مسئولینی که باعث و بانی این کنکور لعنتی شدن
با سلام خوش باوری بیش از اندازه کار دست ادم می دهد کسانیکه کنکور دادند و پیروز شدند چه گلی به سر خود و کشور زدند چه بسا کسانی هست که کنکور را هم ندیدند ولی در این کشور جایگاه خوبی از لحاظ اجتماعی و اقتصادی دارند در ضمن بنده فکر میکنم کنکور ما اختصاصی و اهرمی است برای یکعده خاص
واقعم خیلی متاسف و ناراحت شدم تقصیر پدرمادراست که خوشبختی بچه ها رو خلاصه کردن تو دانشگاه رفتن.... این نظر هر کی است من اونو پسندیدم واقعا راست میگی متاسفانه
خیلی خیلی متاسفم برای نظام اموزشی که ماهایی که امسال دهم بودیم با این درسای سخت هیچی نفهمیدیم بازم میخودار درسا انلاین باشه بازم هیچی نمیفهمیم بعد باید کنکور به این سختی بدیم،
بچه ها بخواطر درس خودکشی میکنن این مملکت چه کرد برامون همش میگه ماشمارو دوس داریم.... و از این چرت و پرتا بعد یک پسر درس خون بخواطر این مملکت خودکشی کرد اگه جاش تو جهنم نبود منم باهاش میرم
این کنکور چیه که تاحالا صد نفر بخواطرش زندگیشوتو خراب کردن متاسفم واقعا برای شما متاسفم شما که با حرف های ما کاری نمیکنید چون خودتون فک میکنید قبول شدید و تمامممممممممممم
همین مدرسه رو کردید تو حلقمون سواد بخوره تو سرمون چی میشود از بچه گی همه درسارو میذاشتن تو مغزمون
من یازده ریاضیم و به کنکور اعتماد نمیکنم الان دارم با مهارت برنامه نویسی که خودم دنبالش رفتم پول در میارم ؛)
واقعا هیچ راهی نداره تا طراحان سوال پاسخگو باشند که چرا بعد از این همه مشکلات، از تعطیلی کلاسها تا تعویق و بیماری و استرس و ماسک و ... چرا سوالات انقدر دشوار باشه که داد همه دربیاد؟
کاش این کنکور ابطال بشه و بار دیگه برگزار کنن، کاش طراحان شرافت کاری و انصاف داشته باشن، خون این نوجوان گردن طراحان سوال هست، واقعا چرا انقدر دشوار بعد این همه مشکلات؟
کنکور لیسانس و کنکور دکترا تا سال ۱۴۰۵ در ایران برای همیشه پرونده اش بسته میشود
کنکور روش خوبی برای پذیرش و گزینش دانش آموزان و دانشجویان نیست
بهش حق میدم من خودم امسال پشت کنکوری بودم .و اونقدر فشار و استرس روم بود که بعد از دیدن سوال های وحشتناک کنکور حالم سر جلسه بد شد و نتونستم ادامه بدم.به خدا که من تنبل نیستم دو سال که تو خونه زندانيم و درس میخونن. تو این دو سال یه بار نتونستم از ته دل بخندم.تو این وضع بد اقتصادی بابام به زور پول کلاس و آزمونم رو جور میکرد.الان شرمنده پدر و مادرم هستم.از خودم بدم میاد. حالا فشار حرف ها اطرافیان بماند که از دو سال پیش من رو دکتر صدا میکنن.به خدا قسم تنها دلیلی که من هم خودکشی نمیکنم مادرمه .دوست ندارم بیش تر از این غصه بخوره...
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
متاسفم ای کاش می تونستم کمکت کنم.واقعا که ما تو جهنم داریم زندگی می کنیم.
لعنت ب کسی ک هی ب این بیچاره القا کرده ک همه چی کنکوره و خیلیم لعنت ب طراح سوال ک اصن فک نکرده انقد سخت اورده واقعن حیف حیف حیف خیلی نارحت شدم
در مملکت ما واقعا عدالت در قامت مثال می‌باشد ،در حالیکه میگن هست, کنکور سراسری با وجود این موسسات که میان تبلیغات میکند و حرفای چرت میگن و در صدا و سیما دروغ میگن دیگه جای زندگی نیست برای من کنکوری و.....
من یه سوالی از مسولین دارم
دلیل جنگ حضرت علی با طلحه وزبیر مگر این نبود که آنان به خاطر اینکه برای اسلام جنگیده بودند از حضرت علی امتیاز بیشتری به خاطر این کارشان خواستند ولی حضرت علی به آنان چنین امتیازی نداد وگفت شما اگر به خاطر خدا جنگیده اید
خداوند اجر کارتان را میدهد حال اگرما دنباله رو این بزرگان
هستیم پس این همه امتیازات چرا به خاطر کاری که در راه
خدا انجام‌داده ایم برای خود و فرزندانمان بخواهیم
منظور استفاده ور سهمیه هایی است که به عنوان امتیا ز
داده میشود ،
......................
منم کنکور دادم وخیلی هزینه کردم خیلی درس خونده بودم ولی سوالها واقعا سخت بودن برای طراح سوال واقعا متاسفم که با سرنوشت من بازی کرد سه روز دارم دیوانه میشم هیچی نخورد م از روزی که از کنکور بر گشتم
واقعا دلم براش سوخت بیچاره ولی راحت شد..واقعا کجای این عدالته؟..اینهمه پشت کنکور میمونیمو درسایی که هیچوقت بدردمون نمیخورنو میخونیم...مگه ما چی ازین دنیا خواستیم؟ بده که دلمون میخواد اون چیزی که دوست داریم بشیم؟چرا هیچکس نیست بهمون کمک کنه که به ارزوهامون برسیم؟چرا همه بهمون سخت میگیرن؟اگه منم خودکشی نمیکنم بخاطر اینه که از خدا میترسم..وگرنه نه دیگه کسی برام مهمه نه دردش..از دین هم ممنون نیستم چون اگه باوری نداشتم الان دیگه مجبور نبودم اینجوری زجر بکشمو خودمو مثل این پسره خلاص کرده بودم..
لعنت خدا بر خاندانش تا ابد کسی که سوالات کنکور را خیلی سخت میده آخه نامروت سوالات را در سه گروه سخت متوسط آسان طرح کنید لا اقل دانش آموزی که از سر جلسه میاد بیرون یک کم دلگرم باشه
لعنت به گاج و قلمچی لعنت به مافیای کنکور

لعنت به این همه ظلم و ستم که تو خاک پاک وطنم هر روز دردی زهر آلود اعماق وجودم رو به درد میاره

چرا راحتمون نمیزارین ما نفس میخوایم ما خفه شدیم از این همه درد خسته ایم
هر روز داغی سنگین بر دل مادران این سرزمین چشمانمان را تر میکند

کمی فرزندان لبنان و فلسطین را رها کنید و به مشکلات جوانان وطنمان نگاه کنید ....ما چیز زیادی نمیخواهیم ....ما فقط ارامش میخواهیم آسایش میخواهیم
به خدا دانشگاه خوب رفتن هم الکی شده هم سخت شده بعدش هم که تو دانشگاه خوب که اش نمیدن فوقش نتونست میتونه توی دانشگاه آنقدر بخونه که برای ارشدش بله یه دانشگاه خوب البته اینم بگم کسی هنوز مسیر درستو پیدا نکرده پس لازم نیست به خاطر یه مشت مافیای قلم چی کنکور و از قبیل زندگی تونو ببازید هر کس شاید توی یه کاری مهارت داشته باشه یا شاید حکمت این بوده خودتونو لطفا درگیر این مزخرفات نکنید .با تشکر
بیشتر مشکل سهمیه هاست چون یه عده که درس میخونند واقعا حقشون ضایع میشه ویه عده درس نخونده وارد دانشگاه میشن بدون تلاش ایا شهدا به این امر رضایت دارن ؟
آقای وزیر آموزش پرورش شما مسئولیت خود کشی این جوان هستید فردای قیامت پاسخ خواهی داد!!!!!!!!!!
کاش کنکور تمام می شد.
چقدر حبس.چقدر استرس. چقدر فشار روحی روانی
آخرش هم شغلی در کار نیست.فقط بیکاری
سال دیگه من قبول نشم خودکشی می کنم
من هم یه مادرم.جوونمو دوسش دارم. برای پسرم و همه کنکو ری ها ‌ گریه می کنم
من واقعا متاسفم و ناراحت شدم برای این آقا پسر خیلی بد شد واقعا ! من خودمم امسال کنکور دادم واقعا سخت بود خیلیا زحمت کشیدن و توی این اوضاع گرونی خرج کردن ولی هیچ نتیجه ای نگرفتن کاش یه خورده به فکر مردم بودن با این معلما ی افتضاح و به نسبت بی سوادی که دارن و آموزش افتضاحشون من نمیدونم با چه رویی این سوالها رو طرح میکنن واقعاااااا و از ته دل براشون متاسفم ...البته اینم بگم که همه ی معلمها بی سواد نیستن ولی اون خوباش هم توی کلاس درس همه ی نکات رو نمیگن که دانش آموز بدبخت مجبور بشه پول خرج کنه بده کلاسهای آموزشی که آخرش هم هیچی به هیچی
با این سوالای المپیادی که طراحان بیکفایت داده بودن خودمم یک لحظه تصمیم گرفتم خود کشی کنم با دیدن ادبیات چنان روحیم داغون شد که هر چی خونده بودم همش از یادم رفت
با این سوالات المپیادی که این طراحان عقده ای داده بودن چنان روحیه ام داغون شد که سر همون جلسه هر چی خونده بودم رو فراموش کردم..خودمم یک لحظه تصمیم گرفتم خودکشی کنم به خاطر پدر و مادرم منصرف شدم چون توقعم بالا بود و فقط در حد پزشکی تلاش کرده بودم..نتیجه ی زحماتم این بود خداااا جون؟؟؟
من دخترم با چشمانی پف کرده و قرمز شده وقتی از سر جلسه کنکور تجربی اومد گفت ،اگر الان من تهران بودم می رفتم سازمان سنجش و خودم را از بالای این ساختمان پرت می کردم پایین تا شاید صدای ما را یکی بشنود باورم نمی شود که بعد از یکسال و یک ماه بی وقفه درس خواندن و هیچ جا نرفتن و از همه چیز گذشتن نتیجه اش این سوالات پر پیچ و مبهم مزخرف باشد که هر کدامش به جای یک دقیقه ده دقیقه وقت می برد سوالات رو طوری طراحی کرده بودند که می دانستند که هر دانش آموزی حتی اگر نخبه هم باشد در آن وقت کم که نیم ساعتش را هم به هوای پر کردن فرم بهداشت از بین بردند جواب دهد .
طراحان سوال همه دارای موسسات کنکور هستند و هر ساله به بهانه اینکه سوالات کنکور سخت و غیر قابل حل است و دانش آموز با رفتن به کلاسهای کنکور vip و خصوصی شاید به این مشکل فایق آید میلیاردها تومن پول به جیب می زنند و بچه های معصوم و بی گناه ما را تا مرز خودکشی می کشانند
وقتی یک مشت نفهم سوال طرح می کنن اینطوری میشه دانش اموز با معدل 19 با این سوالات کذایی نمیتونه جواب بده نهایتا امیدی براش نمیمونه و اقدام به خود کشی میکنه حالا مدارک این مسئولین را ببینید خودشان اصلا با معدل چند و با پارتی بازی کی به این مقام رسیدند این کنکور کذایی را حذف کنید و سازمان سنجش که به هیچ دیردی نمیخوره را جمعش کنید
خدا بیامزدش ولی بنظرم این سری آدمامشکل روحی روانی دارن واگه نه آدم نمیادچنین کاری بکند درسته یکسال تو خونه نشست وخیلی زحمت کشیددرس خوندواینم درست که علم وپیش رفت خیلی خوبه امادیگه نه به اندازه جان انسان بالاخره تو هم زور خودتو زدی خودکشی کار بسیار بسیار اشتباهی بود. البته اینجا خانوادها هم مقصرن هستن نباید زیاد به بچه فشار بیارن زیاد فشار اوردن به بچه نتیجه بد میده.
سلام بر مردم ایران زمین ، باید یکجوری طراحی کنن که اگر بهترین ها رو هم قبول نکنن بهانه داشته باشن ، یکی از دلایل نا کامی کادر پزشکی و مدیریتی کشور تو مهار کرونا همین متخصصان سهمیه ای و رانتی هست ! ببینید تو کره جنوبی تعداد مبتلاها تک رقمی شده تو ایران مرگ ومیر هنوز سه رقمی هست !
اون نماینده هایی که ۱۹ سهمیه مختلف تصویب کردند الان کجا هستند؟یادشان باشد که زیر صندلی هایشان خون جوانان نخبه ریخته شده و طبق سخن پیامبر قامت سماوات و الارض بالعدل چه انهایی که تصویب کردند و چه اینهایی که سهمیه ها را ساماندهی نکردند امیدوارم خون کثیفشان بهتر از این دانش اموز بزرگ نوجوان اما با ارزوهای کوچک روی زمین ریخته نشود....
فمن مثقال ذرهَ شراً یره
واقعا دلم به درد اومد خواهر منم امسال پشت کنکوری بود امیدش به دندون پزشکی بود برای دندون خونده بودولی خواهر میگه خیلی خیلی سخت بود من به این طراح های کنکور متاسفم نفرین همه پشتشونه خدا لعنت کنه به این نظام اموزشی به این سهمیه بندی هاشون
من خودم امسال سومین سالی بود که کنکور تجربی دادم بنظر خودم که خراب کردم ولی اصلا نگران نیستم چون دانشگاه ورشته خوب اصلا ارزش خودکشی رو نداره مگه اونایی که دانشگاه رفتن چیکار کردن خیلیا رو میشناسم که ازدانشگاه های خوب فارغ التحصیل شدن ولی الان بیکارن کار پیدا نمیشه یکی ازدوستام بهترین رشته روخونده ولی الان به ناچارمیخوادبره حوزه علمیه ثبت نام کنه
رشته ریاضی آشغال ترین رشته دنیاست شانس آورد خراب کرد بهتره آدم حمال بشه تا مهندس
چند نفر دیگه از این جونها باید قربانیه این رقابت ناعادلانه بشن تا کسی به فکر جونهای مملکت باشه که عمرشون واعصابشون رو دارن حروم می کنن چرا سهمیه ها رو بر نمیدارید چرا صفرهای جلوی رتبه های خودها رو بر میدارید وبچه های ما باید بجنگن تا تو این رقابت ناعادلانه پیروز بشن فشار مالی - فشار روانی داره جونهای مارو داغون میکنه اینده این مملکت دست جونهاست ......
ما مردم همیشه بیخودی بودیم وهمیشه باما مثل گوسفند رفتار کردن همیشه ما قربانی بودیم برای رفاه شما از جنگ وکنکور وگرونی وبی خانمانی همه مال ما مردم هست اون خودی ها حال ما بیخودی ها رو نمی فهمن چون همه چیز دارن ................................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
برو درستو بخون
واقعا متاسفم خاااک برسر....... که باعث شده است جوونای ما این طور خودکشی کنن.
من خودم حق را به این فرد میدهم. من کلا یه ساعت میشینم ریاضی میخونم دود سیاه ازسرم بلند میشه اون که دیگه یه سال درس خونده!!!!!
منم جای او بودم همین کار را میکردم.
#توف-به این-روزگار
#ریاضی خوب نیس
منم بعداز کنکور اگه اون چیزی که میخواستم نشدم به قطع خودکشی میکنم
قبلش هم نامه مینویسم و قاتلم(نظام اموزشی) رو میگم
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم