بازدید 7766
۲

اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به بلغارستان

شریعتمداری در دیدار ویدئوکنفرانسی با «ساچوا» وزیر کار و سیاست‌های اجتماعی کشور بلغارستان اظهار امیدواری کرد سند تبادل نیروی کار بین دو کشور که درحال رایزنی است به مرحله نهایی برسد.
کد خبر: ۹۹۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 20 August 2020

به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌دنبال نظام‌مند کردن اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به بلغارستان هستیم.

محمد شریعتمداری در دیدار ویدئوکنفرانسی با «ساچوا» وزیر کار و سیاست‌های اجتماعی کشور بلغارستان اظهار امیدواری کرد سند تبادل نیروی کار بین دو کشور که درحال رایزنی است به مرحله نهایی برسد.

وزیر تعاون، آمادگی کشورمان را برای تبادل تجربیات و انتقال اطلاعات در این زمینه اعلام کرد و گفت: می‌توان با توجه به اقدامات مطلوب دو کشور در زمینه‌های مختلف از تجربیات یکدیگر در این زمینه‌ها بهره‌مند شویم.

شریعتمداری با اشاره به برگزاری نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و بلغارستان در سال ۱۳۹۸ در صوفیه گفت: در ادامه مذاکرات انجام گرفته در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، آمادگی خود را درباره مباحثی همچون حفاظت فنی و بهداشت کار، اشتغال، کارآفرینی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حمایت‌های اجتماعی از گروه‌های جمعیتی آسیب‌پذیر، توسعه در زمینه حوزه‌های تامین‌اجتماعی، اصلاح قوانین بازنشستگی، توانمندسازی معلولان و خصوصا زنان سرپرست خانوار اعلام کردیم.

وی با اشاره به تنظیم سند همکاری مشترک بین دو کشور افزود: این سند همکاری به پیشنهاد کشور بلغارستان تهیه شده و ما آمادگی خود را برای امضای این سند همکاری اعلام می‌کنیم.

وزیر تعاون، با تاکید بر ضرورت توجه توسعه تعاونی‌ها در کشور گفت: با توجه به تجربیات تعاونی‌ها در بلغارستان به‌ویژه اتحادیه‌های ملی تعاونی‌های کارگران و اتحادیه تعاونی‌های مرکزی بلغارستان، زمینه تبادل هیات در این زمینه وجود دارد.

شریعتمداری با اشاره به طرح وزیر کار و سیاست‌های اجتماعی بلغارستان در زمینه اعزام نیروی پزشکی ایران به بلغارستان اظهار کرد: همانند همکاری گروه بهداشتی پزشکان در آلمان، ما نیز می‌توانیم این نیرو‌ها را به کشور بلغارستان اعزام کنیم. در این دیدار ویدئوکنفرانسی خانم «دنیستا ساچوا» وزیر کار و سیاست‌های اجتماعی بلغارستان نیز گفت: دو کشور بلغارستان و ایران دارای ۱۲۳ سال سابقه همکاری هستند.

وی با اعلام همبستگی دولت و ملت کشور بلغارستان با دولت و ملت ایران در مبارزه با ویروس کووید- ۱۹ گفت: در ۶ ماه گذشته و در راستای مقابله با ویروس کرونا اقدامات ارزشمندی در این کشور انجام گرفته که از آن جمله می‌توان به حمایت از افراد آسیب‌پذیر و سالخورده اشاره کرد.

وزیر کار و سیاست‌های اجتماعی بلغارستان تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام انجام گرفته در این زمینه، اختصاص مبلغ ۲ میلیارد یورو و اجرای طرح ۴۰- ۶۰ در این کشور بود. وی در تشریح این طرح گفت: به این صورت که ۶۰ درصداز منابع از سوی کارمندان و ۴۰ درصد از سوی کارفرمایان در این طرح پرداخت می‌شود و علاوه بر این در این طرح ۸۰ درصد منابع را دولت متقبل می‌شود.

«دنیستا ساچوا» با اشاره به اینکه با اقدامات انجام گرفته ۲۰۰ هزار شغل در بلغارستان حفظ شده است، افزود: علاوه بر این، اجرای دو طرح حمایت اجتماعی را آغاز کرده و مبلغی را به والدین برای حفاظت از کودکان و مبلغی را نیز به دانش‌آموزان در این طرح اختصاص دادیم.

وی دیگر اقدامات انجام گرفته در این ایام را اختصاص ۲۵ میلیون یورو به حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد. وزیر کار و سیاست اجتماعی بلغارستان افزود: اقدامات انجام گرفته در ایران بسیار مشابه با رویکرد‌های دولت بلغارستان است که از جمله آن‌ها می‌توان به اعطای وام بلاعوض به مردم و حفاظت از اقتصاد جامعه اشاره کرد.

وی با ابراز خرسندی از تدوین پیش‌نویس سند همکاری مشترک بین دو کشور گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر این سند پیش‌نویس همکاری به مرحله امضا برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
وای چه بدبختی شدیم ما که بریم بلغارستان یک کشور فقیر اروپایی کار کنیم. خودشون دارن میرن به آلمان و فرانسه و هلند برا ی کار
روز های سخت ایران :\
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر