بازدید 4739

رئیس جمهور: از بورس همیشه مراقبت می‌کنیم/ سهام دولتی را می‌فروشیم

دکتر روحانی گفت: همیشه در دولت به یک مناسبتی، تأکید می‌کنم. مخصوصاً به وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، به دوستانی که در شورای عالی بورس هستند، همواره توصیه می‌کنیم که همیشه باید مراقبت کنند و مراقبت هم می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 19 August 2020

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: سال جهش تولید است و باید طوری مالیات اخذ کنیم که اصل تولید صدمه نبیند و باقی بماند. در مالیات محدودیت داریم. دولت اگر بخواهد از بانک مرکزی پول بگیرد، دولت قبلی آمد 50 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای مسکن پول پرفشار استقراض کرد. ما هم این قدرت را داریم، ولی دست‌مان را به سوی بانک مرکزی هیچ وقت دراز نکردیم. در این 7 سال، دست به سوی استقراض بانک مرکزی دراز نکردیم، دنبال پول پر فشار نرفتیم. حالا باید چه جوری اداره کنیم، وقتی مالیات این جوری است، وقتی پول پرفشار به مصلحت نیست، یا باید اوراق منتشر کنیم، یا باید سهام بفروشیم، یا باید نفت را بفروشیم.

به گفته روحانی: دولت دارد هر 3 کار را انجام می‌دهد. اوراق‌مان را می‌فروشیم. الان 57 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه از اول سال تا حالا فروختیم، باز هم اگر لازم باشد اوراق خزانه می‌فروشیم. بحمدالله یک روش و شیوه‌ای است که هم قانون آن را امضاء کرده و هم دولت پیشنهاد کرده است. سهام دولتی را می‌فروشیم. البته معتقدیم که باید اقتصاد به مردم واگذار شود. این اصلی است که از اول دولت یازدهم دنبال آن بودیم و الان هم دنبال آن هستیم. بحمدالله وضع فروش سهام، خوب است.

رئیس جمهور تاکید کرد: بازار بورس، یک بازاری است که همیشه مراقبت می‌کنیم، همیشه در دولت به یک مناسبتی، تأکید می‌کنم. مخصوصاً به وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، به دوستانی که در شورای عالی بورس هستند، همواره توصیه می‌کنیم که همیشه باید مراقبت کنند و مراقبت هم می‌کنند. منتها مردم بدانند که این ذات بازار بورس است، خط مستقیم در بورس تحقق پیدا نمی‌کند. اصلاً در اقتصاد تحقق پیدا نمی‌کند.

یک خطی باشد مستقیم بالا برود، این خط شکستگی دارد، پایین می‌آید و بالا می رود، مهم این است که در طول سال به سمت بالا باشد و به سمت پایین نباشد و ان‌شاء الله خواهد بود و برای مردم حفظ می‌کنیم.

روحانی افزود: یک راه دیگر هم وجود دارد و آن فروش نفت است. برای فروش نفت طرحی را طراحی کردیم که این روزها هم روی آن بحث شد، آن را در 3 قوه بحث کردیم، دولت کاملاً طرح را آماده کرده و این طرح را صد در صد به نفع کشور و مردم می‌داند، بهترین راه تأمین مالی است. بهتر از اوراق است که بفروشیم، راه بسیار خوبی است و تو دهنی به آمریکا است که آنها می‌خواهند ما نفت نفروشیم، ما نفت می‌فروشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار