بازدید 6715

حمله پلیس مالزی به دفتر شبکه الجزیره قطر

نیرو‌های پلیس مالزی در چارچوب تحقیق در رابطه با یک برنامه تلویزیونی درباره برخورد با کارگران خارجی فاقد مدارک در دوره شیوع ویروس کرونا، به دفتر شبکه الجزیره در پایتخت این کشور حمله کردند.
کد خبر: ۹۹۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 04 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، شبکه خبری «الجزیره» قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های پلیس مالزی در چارچوب تحقیق در رابطه با یکی از برنامه‌های شبکه درباره برخورد این کشور با کارگران خارجی فاقد مدارک در دوره شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹)، امروز (سه شنبه) به دفتر شبکه در شهر کوالالامپور حمله کرده و دو رایانه را مصادره کردند.

این شبکه قطری در بیانیه خود در این باره آورده است: حمله به دفتر ما و مصادره دستگاه‌های رایانه، تشدید نگران کننده کارزار مقامات علیه آزادی رسانه‌ها به شمار می‌آید و نشان می‌دهد که آن‌ها در ارعاب خبرنگاران می‌توانند تا چه حدی برسند.

در حالی که الجزیره تاکید کرده که از برنامه پخش شده حمایت می‌کند و از مقامات مالزی خواسته به تحقیقات کیفری در رابطه با آن پایان دهند، پلیس این کشور مسلمان واقع در جنوب شرق آسیا به درخواست اظهار نظر در این رابطه پاسخ نداده است.

این در حالی است که برنامه پخش شده در این شبکه خبری در اوایل ماه گذشته میلادی واکنش شدیدی در داخل مالزی به دنبال داشته و مقامات این کشور نیز آن را نادرست، گمراه کننده و ظالمانه توصیف کردند.

در همین حال، گروه‌های مدافع حقوق بشر در واکنش به اقدام پلیس مالزی در احضار دو خبرنگار الجزیره برای بازجویی و آغاز تحقیق در رابطه با ادعا‌های مربوط به تحریک، افترا و نقض قانون ارتباطات، دولت این کشور را به سرکوب آزادی رسانه‌ها متهم کردند.

لازم به ذکر است که پس از اعمال تدابیر قرنطینه عمومی در مالزی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نیرو‌های این کشور صد‌ها شهروند خارجی فاقد مدارک از جمله کودکان و پناهجویان اقلیت مسلمان روهینگیا را دستگیر کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی