بازدید 16320

واکنش بعیدی‌نژاد به درخواست تحریم ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در توییتی به درخواست یک مقام ارشد انگلیسی برای اعمال تحریم علیه ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۹۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 29 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن روز چهارشنبه در توییتی نوشت: میزان نفرتی که تام تاگندهت در قبال ایران نشان داده از تصور نیز خارج است. او هیچگاه از حمله به ایران دست نمی‌کشد و سوءبرداشت عمیقی نسبت به سیاست‌های منطقه‌ای ایران دارد. این مسئله احتمالا از عضویتش در ارتش درون افغانستان و عراق نشئت می‌گیرد.

وی در توییت دیگری افزود: همکاری نزدیک وی با گروه‌های ضدایرانی در کنگره آمریکا و دوستی‌اش با لابی‌های مخالف نظیر علی‌نژاد و گروهک منافقین توهماتش در خصوص واقعیت‌های ایران را تشدید کرده است. موضع افراطی او از حمایت دولت و مجلس انگلیس برخوردار نشده است.

به گزارش ایسنا، تام تاگندهت، رئیس کمیته روابط خارجه پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه در نامه‌ای به جیمز کلورلی با انتقاد به اینکه مسئولان ارشد ایرانی در لیست تحریمی جدید انگلیس که علیه ۴۹ نفر اعمال شده است حضور ندارند، فرایند اعمال تحریم علیه سران ایرانی که به ادعای وی "ناقض حقوق بشر" هستند را مناسب دانسته است.
تاگندهت عدم تحریم مقامات ایرانی را "کوتاهی اساسی" خوانده و نسبت به تحریم شدن مقامات ایرانی در دور بعدی تحریم‌ها ابراز امیدواری کرده است.

انگلیس به تازگی ۴۹ فرد و سازمان روسیه، میانمار، کره شمالی و عربستان سعودی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان