بازدید 72233

پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت می‌رود؟

سید عباس عراقچی، عصر امروز دوشنبه در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه که با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد، ‌از احتمال ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 06 July 2020

پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت می رود؟

بین الملل تابناک: سید عباس عراقچی، عصر امروز دوشنبه در نشست مدیران ارشد وزارت امور خارجه که با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد، ‌از احتمال ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت خبر داد.

وی در این نشست گفت: اکنون درگیر یک معرکه سنگین سیاسی، اقتصادی و حقوقی با آمریکا در چارچوب سیاست فشار حداکثری این کشور هستیم. این سیاست از سه سال و نیم قبل توسط ترامپ و یک سال پس از اجرایی شدن برجام شروع شد.

وی افزود: وقتی آمریکایی‌ها متوجه شدند، ایران به تمام خواسته‌های خود رسیده هم تحریم‌ها را رفع کرده، همه قطعنامه‌ها را از بین برده و همه تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی بسته، فشار‌های خود را اعمال کردند. در زمان اجرای برجام دیدید چه گشایش‌هایی برای کشور ایجاد کرد که هنوز آثار آن را مشاهده می‌کنید.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه یادآور شد: پس از یک سال از اجرای برجام دیدید برجام چه توافق بدی برای آمریکا بود. هدف سیاست فشار حداکثری مجبور کردن ایران به توافقی بود که به زعم آن‌ها ایرادات آن توافق را نداشته باشد. در مقابل سیاست فشار حداکثری، سیاست ایران مقاومت حداکثری است که ماهرانه آن را در سه سال و نیم گذشته اجرا کردیم و در یک سال و نیم گذشته آن را به مقاومت فعال تبدیل کردیم.

عراقچی با بیان این که به دلیل ناکام بودن سیاست فشار حداکثری، آمریکایی‌ها در شش ماه اخیر فشار حداکثری خود را به حد اعلای خود رسانده‌اند، گفت: در حال حاضر، مهمترین هدف آمریکا، بردن مجدد ایران به شورای امنیت است و همه ظرفیت و توان خود را بسیج کردند و این بازی خطرناکی است و اگر ما در این بازی گرفتار شویم، خسارات راهبردی برای ایران خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از چند مسیر این هدف را دنبال می‌کنند، افزود: یک مسیر آمریکایی‌ها از سوی شورای حکام است. اسرائیلی‌ها مدعی اسنادی شده‌اند که آژانس براساس آن اسناد جعلی درخواست‌هایی را مطرح کرده است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: براساس برجام تحریم‌های تسلیحاتی در ۲۶ مهر خود به خود لغو می‌شود. آمریکا ماه‌هاست همه توان خود را بسیج کرده تا این تحریم‌ها را دایمی کند و بر اساس قطعنامه ۱۹۲۹ که به همه کشور‌ها اجازه بازرسی از ایران را می‌داد، این نظام را احیا کند.

به گفته این دیپلمات عالیرتبه کشورمان، وزارت امور خارجه در چارچوب مقاومت حداکثری دو هدف را برای تعریف کرده است؛ یکی کمک به نیاز‌های اقتصادی کشور و هدف دوم جلوگیری از اجماع‌سازی علیه ایران.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: یکی از دستاورد‌های برجام، از بین بردن اجماع امنیتی از سوی آمریکا و اسرائیلی‌ها بود که به زحمت طی سال‌ها ایجاد کرده بودند. هدف ما در ماه‌های گذشته عدم شکل‌گیری مجدد این اجماع بود. دو سه بار سعی کردند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند. دو سه بار هم بیرون از شورای امنیت در نشست‌هایی مانند نشست ورشو چنین تلاشی کردند که با آن‌ها هم مقابله کردیم.

وی یادآور شد: تاکنون موفق شدیم جلوی اجماع کامل علیه ایران را بگیریم، به طوری که در نشست شورای حکام چین و روسیه و هفت کشور به روند آمریکا نپیوستند. در نیویورک هم مشغول به کار هستیم.

عراقچی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم آمریکا ایران را مجددا به یک تهدید امنیتی معرفی کند، گفت: هر حرکتی که ایران را در عرصه بین‌المللی به عنوان یک تهدید معرفی کند، بازی در زمین آمریکاست. تحولات اخیر آمریکا وضعیت ترامپ را دشوار کرده و در چنین شرایطی هر اقدامی ممکن است؛ بنابراین، نباید بهانه‌ای به آمریکا بدهیم که ایران را به وجه‌المصالحه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا تبدیل کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اضافه کرد: وزارت امور خارجه تحولات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به دقت رصد می‌کند و امیدواریم ماه‌های آتی را هم به سلامت پشت سر بگذاریم که نیازمند دقت و مراقبت بسیاری است.

پرونده به شورای امنیت ارجاع داده می‌شود؟

«رحمان قهرمانپور» کارشناس مسائل هسته‌ای در این زمینه معتقد است، کشور‌های اروپایی تا مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از بردن پرونده ایران به شورای امنیت امتناع خواهند کرد.

«مارک فیتزپاتریک» معاون اسبق وزارت خارجه آمریکا هم در همین رابطه تصریح کرد، کشور‌های اروپایی منتظر نتایج انتخابات آمریکا می‌مانند و فعلاً ترجیح می‌دهند پرونده به شورای امنیت برده نشود.

با این حال، گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره اقدامات ایران در خاورمیانه، ممکن است وزنه را در شورای امنیت و اتحادیه اروپا به نفع سیاست‌های رادیکالی ترامپ که تاکنون اروپا و دیگر کشور‌ها در برابر آن ایستادگی می‌کردند، تغییر دهد. آمریکا به دنبال این است که با چراغ سبز سازمان ملل از یک ‌سو تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند و از سوی دیگر با بهره‌گیری از گزارش دبیر کل سازمان ملل «مکانیزم ماشه» را علیه ایران فعال و آثار مخرب شش قطعنامه ۱۹۲۹، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵، ۱۷۴۷، ۱۷۳۷، ۱۶۶۹ برگردانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۶
ما به عقب بر نمی گردیم منتها زمانی که برگردیم تمامی برگ های برندمون رو می خشکونیم می دیم دست طرف مقابل و بی دفاع می ریم به استقبال مرگ خخخخخ
الان این 6 قطعنامه دقیفا چه تاثیری خواهند داشت؟ نیستند و ما نمی توانیم نفت بفروشیم نمی توانیم مبادله ی بانکی داشته باشیم. وزیرمان هم که فقط در مقر سازمان ملل می تواند قدم بزند و پایش را بیرون بگذارد جلب می شود. چرا جو الکی می دهید؟ برجام یک بازی بود. توافقی که با تهدید کری با عصایش امضا شود معلوم است انتهای این می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
مشکل تندروها هم دقیقا این است که چرا جنگ نشده است !؟
و چرا قطعنامه تحریمی ۷ گانه ای که در کنار بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل با زحمات زیاد جناب دکتر جلیلی برای کشور ایجاد شد
را ظریف و عراقچی و گروهشان برای یکسال و نیم غیر قابل استفاده برای دشمنان کردند !؟
و دوباره تند روهای داخلی و آمریکایی و اسرائیل، مجبور شدند با تلاش مضاعف و ایجاد تنش ، بهانه لازم را به ترامپ بدهند !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
عزیزم ان بند زیر 7 مربوط به جنگ هیچ علیه ایران صادر نشده و این ها ادرس غلط به تو دادن
در ضمن اگر هم بروید کی جرات حمله به ایران دارد ان وقت؟
زمانی جرات دارند که برجام های بعدی شکل می گرفت ان وقت میزدن تو سرت و می کشتنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
به ناشناس 23:40:
چرا اینقدر متوهمی؟ چرا فکر می کنی نمی شه به ایران حمله کرد؟ هر چیزی هزینه ای داره و حمله به ما هم هزینه داره! ولی متاسفانه شدنیه!
حواست باشه، تا وقتی نتونیم نفت بفروشیم و اقتصادمون وضعش اینطوری باشه و دلار بالای 10 هزار تومان و مشکلات معیشتی و ... خود جنگه! حالیت نیست!
برگشت منشور 7 ملل متحد بدترین وضعیتیه که الان می تونه اتفاق بیفته و نابودی کامل اقتصاد رو رقم بزنه!
شعار دادن که کاری نداره
فکر کردن مشکله
سعی کن فکر کردن یاد بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
عزیزم. خیلی خودمون رو جدی می گیریم. در جنگ با کشورهای متحد قطعا بازنده هستیم. بی خودی خودمون رو باد نکنیم.
باتوجه به روند رشدبورس با انتشاراین خبر بورس نورچشمی که امروز ۸۰ هزارواحد رشد کرد فردا ۱۰۰ هزارواحدرشدمیکنه خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
ان شاالله
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
نه فردا بورس یک میلیون واحد روش میرود
یک میلیون واحد
!!!!!!!فضانوردی
توسط چین و روسیه وتو خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
تک تک قبلی ها رو وتو نکردن، دوست گرامی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
انگار اتکا و توکل شما به چین و روسبه، نعوذبالله از پیغمبر و ائمه بیشتر است! این دو کشور، هر دو کمونیست خدانشناس هستند و حساب کردن بر روی آنها، حماقت محض است
دولت غربزده و منفعل پدید آورنده این شرایط سخت در اقتصاد و امور بین المللی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
آره باید کار رو دست معجزه هزاره سوم میدادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
آخه من نمیدونم، با این افتضاح روحانی که به دست راست رفسنجانی معروف بوده و هست، هنوز چه رویی دارند، دار و دسته رفسنجانی

عشقم احمدی نژاد
ناکار آمدترین دولت در تاریخ هفت هزار ساله ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
ناکارآمددولتی بود که میلیارد ها دلار نفتی رو در کشورهای بدبخت درپیتی خرج کرد و هیچ چیز هم عاید کشور نشد.
هر دولتی در مقابل امریکا بیشتر دولا شد بیشتر ضرر کرد و اذیت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
با این که تجربه داشتیم با همین تیم در دولت خاتمی ولی عجیب است باز گول زدن به مردم وامدن سر کار وهمان روال قبلی
خدا رحم کنه تا 1400 این دولت بره ملت نفس بکشن
همه میدانند توافقنامه برجام بسیارضعیف وشکننده بود وضعیت برجام امروزنتیجه عدم دقت در تنظیم توافقنامه است که رییس جمهوربعدی براحتی انرا نقض کرد و اشتباه دوم هم گره زدن برجام به اقتصادکشورومعیشت مردم بود که بایدشماوهمکارانتان درمورد این اشتباهات پاسخگوباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
همه که مثل شما متخصص امور بین الملل نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
و همه هم مثل شما گرانول نیستند
اول امریکا خوب بود و اوباما باهوش و مودب. بعد امریکا بد شد و اروپا خوب . حالا امریکا و اروپا بر علیه دولتی شیفته غرب.
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اوباما و کری هم در نهایت ادب و احترام برجام کاملا یکطرفه را با استفاده از ساده لوحی هئیت ایرانی بر ما تحمیل کردند . تنها عضو بی ادب مذاکره کننده آمریکائی وندی شرمن بود که گفت ایرانی ها دروغ در ژنشان است . از سوی هئیت ایرانی هم بعنوان تنبیه خانم شرمن یک قطعه فرش نفیس به ایشان اهداء شد تا ادب را از اوباما و کری بیاموزد .
بیچاره بورس (:
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
آقا شما چرا نمی ری در سایت ها و کانالهای مربوط له بورس، پیام بذاری؟ خسته شدیم از پیامهای بورسی شما. ابنور میری، اونوری میری و دائم حرف از بورس میزنی
آخه تیتر امروز تابناک، چه ربطی به بورس داره؟
اگر قرار داد خوبی بسته بویدد سیف نمیگفت تحریم های بانکی ازبین نرفته گرونی های اخیر بیست درصد بخاطر برجام هشتاد درصد بخاطر سو مدیریت شماهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
دقیقا
افتاب لب بومه
بورس بالاخره کارش تمومه
اینا رو ول کن، قرار بود یه اتوبان به نام جرج فلوید بزنید و تمبر پستی براش چاپ کنید چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
سوپر استار جرج فلوید
ما که گشایشی ندیدیم. احتمالا گشایشش فقط برای آقازاده های محترم بوده.
واقعا کار وزارت خارجه ایران کار بسیار بزرگی است و نشانه آن هم عوض کردن وزارت خارجه آمریکا و دیپلمات های وابسته به سیاست خارجه آمریکا است
انشاالله که پرونده هسته ای ایران هرچه زودتر به شورای امنیت برود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
الهی آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
هشتاد میلیون نفر یک صدا دعا میکنند
ما غیر ازبدبختی چیزی مشاهده نکردیم
یکی از شیوه های دفاعی هم اینه کلن هیچی برات مهم نباشه
هرچی هم به مردم فشار اومد بگی افرین به این مردم خوب
اینجوری دشششمن هرکار بکنه اصلا برات مهم نی حالا بفرستد به شورای امنیت یا نفرستد ما کیک زرد میخوایم
چقدر ساده لوح هستند آنانی که تصور می کنند انتخاب بایدن به نفع ایراناست زیرا ترامپ امروزه در جهان بعنوان یک سیاستمدار قانون گریز و دمدمی مزاج شناخته می شود و لذا اعتبار چندانی از نظر محافل بین المللی ندارد اما بایدن در قامت یک رییس جمهور قانونمند ظاهر خواهد شد و آنچنان بطور قانونی ما را آچمز کند که خواهیم گفت: یاد ترامپ بخیر
امیدوارم تا ترامپ هست یه فرجی حاصل بشه، دموکراتها بدتر از اونی هستند که کاری کنن که به نفع ملت ها باشه.
آقای عراقچی عزیز، یادتان هست که بعد از امضای برجام، چقدر خوشبین بودید و امکان شکست آنرا از پنج درصد هم کمتر می دانستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
حساب عزیزان آتش به اختیار را نکرده بود بواسطه پشتیبانیی که کرده شد
چه خسارات راهبردی خواهد داشت؟ مگه بدتر از این هم ممکنه بشه؟ کجا رو میخوان تحریم کنن که تا حالا نکردن؟ آیا چیز دیگه ای هم مونده؟ مساله ی جنگ شاید مطرح باشه که مساله ی هسته ای به اندازه کافی بازدارنده هست.
۲۵ استاد اقتصاد نسبت به تبعات بسیارخطرناک رشد غیرعادی وغیرمنطقی بورس هشداردادند
بزودی شاهد سقوط بیش از یک میلیون واحدی بورس خواهیم بود
بیصبرانه درانتظار انروز هستیم (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اگر بورس سقوط کند پول به سمت سکه و طلا و دلار می‌رود.بورس را قفس طلائی نقدینگی میگویند اگر مسئولان اقتصاد کشور و شرکتهای بورسی سالم و خوشفکر باشند اقتصاد ایران رشد می‌کند ولی متاسفانه ورود سیاسیون ورشکسته به مدیریت شرکتها باعث ضرردهی بورس و اقتصاد مملکت شده است.
علی برکت الله
وقتی اقتصاد و سیاست یک کشور وابسته به این باشه که توی یه کشور دیگه کی رای میاره، این اقتصاد هیچوقت سامان نمی گیرد.اگه دموکرات ها هم رای بیارن باز هم امیدی به سامان گرفتن مساله هسته ای نیست.
خیلی بده که اقتصاد یک کشور وابسته به یک سخنرانی، یک موضع گیری، رای آوردن یک رییس جمهور در یک کشور دیگری که هیچ مبادله اقتصادی هم با هم ندارن، و مسائلی از این دست باشه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نصف اقتصاد دنیا دست آمریکاست ! یا باهاش همکاری میکنی یا میشه کره شمالی و و ونزوئلا و سوریه
ايران در دنيا شده مركز ثقل هر چى قعطنامه هاى زيان بار با حمايت
تمام عيار امريكا اينطور كه معلومه كارى هم از دست ما بر نميايد ايا ما نميتوانستيم راهى را انتخاب كنيم كه بازيچه دست امريكا با اين همه زور و تحريم نشويم و الان در اين بحران مشكلات اقتصادى بايد نگران باشيم كه پرونده ما دوباره به سازمان ملل برود واقعا چرا كار به اينجا رسيده چرا قبل از اينكه كار به اينجا بكشد فكر چاره نكرديم
الان مدتیه که امریکا و اسراییل به شدت دارن سعی میکنن تا ایران را تحریک کنند تا دست به اقدامی بزنه تا اونا بهانه لازم را پیداکنند و یک درگیری ولو محدود ایجاد کنند تا با این کار هم ترامپ و هم نتانیاهو از زیر فشار مردمشون و مشکلات داخلی خارج بشند و توجه افکار عمومی و رسانه هاشون را از روی مشکلات داخلی منحرف کنند و از طرف دیگه هم بتونند ایران را زیر فشار بیشتری بزارن و تا قبل از رسیدن پایان زمان لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران ، سایر کشورها و سازمان ملل را برای جلوگیری از اون قانع کنند
اگر توجه کرده باشید مدتیست که آدمای رسانه ای و سایبری اونها به شدت روی این نکته تاکید میکنند که چرا ایران پاسخی به اسراییل نمیده و این عدم پاسخگویی را به ترس و ناتوانی ایران از پاسخگویی تعبیر میکنند ولی باید به اونها گفت که خودتونید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
مگه اسراییل کاری کرده که ایران جوابش رو بده؟ فعلا ضرباتی که ما داریم ازبرخی مسئولان خودمان می خوریم، به مراتب مرگبارتر از حملات نظامی اسراییل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
نگران باش ایران اهل جنگ نیست
سر برنامه هستی داریم نابود میشیم


الان یه عده ای میان میگن مشکل امریکا با استقلال و عزت ماست
خدایا نجاتمون بده
بفرما بازم شروع شد.پرونده رفت شورای امنیت.
وقتي تحريمها هيچ اثري ندارد برود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
یادش بخیر .... محمود میگفت: تحریم نمنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
تحریم زاددی
شما که هر روز از صداسیما با مردم عادی حرف میزنید که انرژی هسته ای میخوایم یا نه
یه نظر سنجی عمومی بذارید و با توجه به نظر مردم عمل کنید
انرژی هسته ای باعث شده از هزار جای دیگه نابود بشیم
اخه به چه دردی میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
لطفا مطالعه بفرمایید حتی آینده نزدیکمون هم وابسته به این علم هستش واقعا آدم از این همه ساده اندیشی باید سر به بیابون بذاره مملکت 7 ساله دادید دست افرادی که کارمون توی اقتصاد به اینجا رسوندن
ناشناس
| France |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مردم چه میفهمند ، وظیفه مردم تحمل سختی ها و چشم گفتنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
دقیقا
هنوزم روزنامه های اوایل انقلاب نظر حضرات درمورد انرژی اتمی هستش.
به احتمال ۹۹ درصد بله می رود اما شما را چه باک مگر ورق پاره های شورای امنیت نگرانی دارد؟!!!!!!یادتان رفته رییس جمهور عدالت محور مهر ورز به پشتوانه همه شماها می گفت ما را از شورای امنیت نترسایند؟؟!!!!
یک سال ترامپ محترمانه گفت بیایید مذاکره کنیم سربالا جواب دادید مسخره کردید حالا که این همه خسارت به مردم و کشور وارد شده است (خودتان که ماشالا رویین تن هستید و فشاری به شما وارد نمی شود!!!! ) نگران شده اید پرونده به شورای امنیت برود بله قطعا می رود
اما یقین می دانم پنبه ها آنقدر در گوشهایتان جاخوش کرده اند که هنوز هم متوجه نیستید کار خیلی خرابتر از آن است که فکرش را می کنید با محاسبات غلط فکر می کنید چهارماه صبر کنیم تا انتخابات آمریکا تمام شود!!!!!
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
خداوکیلی اوضاع در زمان رئیس جمهور عدالت محور خرابتر بود یا الان در دوران دولت تدبیر و امید ؟
اگر کشورهای دنیا به جای جنگ و خونریزی و قلدری و تحریم کردن کشورها و از بالا به پایین به هم نگاه کنند تمام استعدادهای تمام کشورهای دنیا را دور هم جمع می کردند و آنگاه زمین و تمام منابع آن نه تنها برای تک تک مردم کافی بود بلکه برای کل سیارات خاکی ستاره خورشید کافی بود و تک تک مردم زمین ثروتمند بودند نمی دانم چرا با این همه به اصطلاح پیشرفت تفکر و تعقل وجود ندارد در این کشورها
فایده نداره خاورمیانه همچنان نبایستی رشد کنه و قدرت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی بگیره
چون منبع انرژی جهانه
چند لایه عمل میکنند و حتی اگر پیروز بشید در لایه ای دیگر که برنامه ریزی کردن بازی خواهید کرد تمام کشورهای خاورمیانه اینچنین هستند
روی مردم سرمایه گذاری کنید
و آموزش آموزش آموزش و نگهداری خبرگان و تعادل بین خبرگان سیاسی، اقتصادی مذهبی اجتماعی، علمی و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
توهم توطِئه
هر دم از این باغ بری میرسد .

بذار اینم بیاد رو تموم بدبختیهامون . شماها که ککتونم نمیگزه !!!!!
به یاری خدا بعععععععله!!
وقتی آدم میبینه که ایشون این طور عالی تحلیل می کنندً خوشحال میشه.
'گشایش منظورشان گشایش جیب مردم توسط اختلاس گران است و آثار که باقی مانده فقر ملت بیچاره است
اگر رای میدادم رئیسی جنگ میشد بجای مقاومت حداکثری رشد و توسعه حداکثری میدیدم کشور آباد میدیدم خونه داشتم پدر و مادر پیرم آواره نبودن پیاده نبودم حیف...
پس چی شد حمایت روسیه و چین ....!؟
دیدید حق با مردم بود و نمیشد به کمونیسم اعتماد کرد
چین و روسیه وتو میکنن
پس برجام دست و پای ایران را خوب بسته! اروپا هم مانند کرکس و کفتار بالا سر لاشه برجام می چرخد!دو کشور مترسک هم روسیه و چین هم منتظر دریافت یک امتیاز از طرف مقابل برای زبح برجام! تنها راه پیش رو هسته ای شدن ایران هست، چون هم تحریم هست،هم به شوراي امنيت سازمان ملل میرود ،بالاخره اتم داره کسی جرات حمله نداره مثل کره شمالی
جای بسی تاسف است هنوز دم از منافع برجام می‌زند چه رویی دارد همان حرفهای تکراری
متاسفانه هنوز حاضر به اعتراف نیست که با تصویب معاهده ننگین و فضاحت بار و ذلت بار برجام بزرگترین ضربه را به کشور وارد کرد و به دولت‌های آمریکا و ا وپا و اسرائیل که خودشان هزاران کلاهک و بمب هسته ای و اتمی دارند تعهد داد هنوز هم می‌گوید باید به آمریکا بهانه ندهیم چقدر ذلت چقدر ترس حتما این عراقچی میخواهد تمام موشک های ایران را بار کشتی کند و به آمریکا تحویل دهد و فقط موشک با برد 50 کیلومتر را برای ایران نگهدارد
بازم تکرار می کنند منافع برجام
مهمترین منفعت برجام دلار 22 تومنیه الان
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
همه مشکلات بعد از خروج ترامپ از برجام شروع شد
یک تصمیم خردمندانه اینکه تعامل کنیم با دنیا دین ومذهبمان هم حفظ کنیم با لجبازی کردن دین ومذهب مردم را نابودمیکنیم
خدا کنه سریع بره به شورای امنیت.
دیروز توی دفتر پیشخوان دولت ، یه صف طولانی تر از صف نون وایی محلمون تشکیل شده بود برای دریافت کد بورس.


خب پس درصد زیادی از مردم پولهای سرگردونشون رو نمی دونن چکار کنن.البته اینم بگم مکان مورد نظر کاملا پایین شهر هستش ! یعنی جایی که عملا الان مردم 15 برج باید جیبشون خالی باشه !

اعتقاد دارم تورم الان کاملا مدیریت شده هستش و کاملا با چراغ سبز دولت انجام میشه!
برای اینکه ارزش پول ملی زیاد بشه باید پول های زیادی که دست مردمه ازشون گرفته بشه ! این منطق دولت هستش.
زمان احمدی نژاد سکه پیش فروش میشد.
تو دولت روحانی از اونجایی که بازار مسکن و خودرو اشباع شده بورس کیسه بزرگیه که می تونه تا اخر امسال پول مازاد مردم رو تو خودش جمع کنه.
برود هم حل است. کیش را به چین می دهیم و کل دریای خزر را به روسیه و شاید برایمان قطع نامه را وتو کردند.

کاش چین و روسیه دوستی را از آمریکا یاد بگیرند و به جای اینکه اینقدر حقه بازی و نامردی کنند پای رفقای خود مردانه بایستند. ببینید آمریکا برای کره جنوبی، عربستان سعودی، اسرائیل، ژاپن و ... چه می‌کند.
طرفداران سیستم حکومت قاجاری و روسی ،و اسراییلی و وهابی ،و انگلیسی و کمونست چینی همراه با ترامپیستهای امریکا ،و اروپا ، بدنبال بردن پروندهٔ‌هسته ای ایران به شورای امنیت هستند اگر چه از پروژهٔ هسته ای ایران بجز فقر ،و نگبت چیزی برای مردم حاصل نشده اما در این رابطه احساس حقارت میکنم که قادر به انجام کاری برای وطن نمیتوانم بکنم ؟ خدا وند منان شر وهابیها و صهیونیسمها ،و استکبار جهانی را از سر مردم ایران کم کند و کید آنان را بخودشان برگرداند ،آمین ؟،،
این چه تیتریه تابناک؟
خوشتون میاد مردم رو سرکار بگذارین؟؟
این خبر یک رپرتاژ آگهی است که به مدم القاء کنه مسئولین نظامی کشور مبادا جواب تعرض به نطنز رو بدن که بازی در میدان آمریکا خواهد بود.
بسه دیگه...
ذلت تا کی؟؟؟
تاریخ رو ببینید درس بگیرید.
جنگ بدر با چوب و سنگ رفتن به جنگ شمشیر و خدا خواست پیروز شدن.
تا کی مصلحت اندیشی؟
بابا یکم به خدا اعتماد کنیم و گوش به فرمان ولایت باشیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
محمد هادی کانادا کدوم خیابون می شینی ما هم بیایم عزیز. تمام اینهایی که بر طبل جنگ میکوبند 99.9 درصد در خارج دارند بیت المال را می خورند و ما را مسخره میکنند بعد میان اینجا کامنت می گذارند
ببینید: "در حال حاضر، مهمترین هدف آمریکا، بردن مجدد ایران به شورای امنیت است و همه ظرفیت‌ و توان خود را بسیج کردند و این بازی خطرناکی است و اگر ما در این بازی گرفتار شویم، خسارات راهبردی برای ایران خواهد داشت. "

منظور اینه که امتیاز بدیم شرایط بد نشه

برو آمو .....
دستاورد برجام این بودچهار سال دلارگران نشد. اگه برجام نبود الان دلار دویست هزار تومان بود. واکه با آمریکا توافق کرده بودیم الان دلار سه هزار تومان بود.
جنگ بشه باید اونا که مقام و ثروت دارندبرند ازش دفاع کنند. ما چیزی برای دفاع ازش نداریم. براشون دعا میکنیم پیروز بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
اونا از کانادا دفاع میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
به وااله جنگ بشه پام را یک قدم به سمت جبهه نمی برم مرد آن روزهایی که صیاد شیرازی ستاری دوران بابایی کیتری باقری همت باکری متوسلیان دستیاری جهان آرا شریفی شمخانی و .... جلودار بودند اینها نون حلال زمان شاه را خورده بودند نه حرام خوارانی چون طبری و ...... نابود کردند حالا برن بچه هیشان را از نراکز فساد جمع کنند بیارن بفرستند جبهه با امریکا بجنگند
کدام برجام افای روحانی جلو جلو برجام را عمل کرد وکلاه سرش رفت دیگه برجامی نمانده تحریم که هستیم امریکا برجام را ترک کرد وتحریمها شدیدتر هم کرد اروپا هم عمل نکرد و امروز فردا کرد دیگه از این بدتر که نمیشود بگذارید پرونده هر کجا که می خواهد برود اخرش جنگ که ایران قدرتمند است وجواب همه انها را خواهد داد
کدام برجام افای روحانی جلو جلو برجام را عمل کرد وکلاه سرش رفت دیگه برجامی نمانده تحریم که هستیم امریکا برجام را ترک کرد وتحریمها شدیدتر هم کرد اروپا هم عمل نکرد و امروز فردا کرد دیگه از این بدتر که نمیشود بگذارید پرونده هر کجا که می خواهد برود اخرش جنگ که ایران قدرتمند است وجواب همه انها را خواهد داد
لطفاً درست تیتر بزن مدتی است که جملات تیتر شما پرسشی نیست ولی علامت سوال میگذاری.مانند همین
چرا در میان فقط ظریف مقصره؟
قبول کنید در مدت ۴۲سالی که از انقلاب میگذره فقط در زمان ریاست جمهوری خاتمی ثبات اقتصادی داشتیم وبعد از اون باری به هرجهت بود تا به اینجا رسیدیم واز این بدتر هم خواهیم دید ما نمی دانیم آمریکا و اروپا می گویند بر جام فقط برای ایران خوب بود ایران می گوید بر جام بی فرجام فقط به سود آمریکا بود کدام را باور کنیم وقتی می بینیم آقا زاده ها (چه طرفداران وجه مخالفان بر جام )تو آمریکا دارن راحت وبی درد سر زندگی شون و میکنن .ککشان نمکیه یه عده تو ایران محتاج لقمه ای نان و شرمنده زن و بچه هاشون و ماهم توسر هم میزنیم که ظریف فریب خورد وما را هم فریب میده یکی از نماینده هامون فکر صادرات مراغه یکی شاکیه که چرا وزارت امور خارجه وقتی به خارج می رن اونو با خودشون نمی بزن فقط باید گفت خدایا فعلاّ این مملکت را حفظ کن
چین و روسیه به قیمتش ایران را خواهند فروخت شک نکنید همانطو ر که قبلا فروختند اتکای ما باید بر روی خودمان باشد
رفتن پرونده ایران به شورای امنیت هم نتیجه دیگری از فرجام سراسر زیان برای مملکت است . مکانیزم ماشه فقط بر علیه ایران است که اگر ایران به تعهدات خود عمل نکرد ، بارفتن پرونده به شورای امنیت مجددا تحریم ها باز گردد . اما اصلا قید نشده که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد ( و یکطرفه از برجام خارج شد ) آیا آمریکا هم باید به شورای امنیت برود ؟

برجام بسیار ناقص تهیه شده و روحانی فقط دلش خواسته اسم خود را در تاریخ بعنوان رئیس جمهور برجام ثبت کند .
باززژززززز هم پازل ها چیده میشوند حادثه نطنز(سرگرم کردن مردم اینکه کار صهیونیسم بوده یا نه) بحران گرانی ها و الان رفتن پرونده ایران به شورای امنیت باززززززززز ادرس غلط..نطنز به خودمان مربوطه (بررسی پرونده نطنز)گرانی ها کار داخلیه باز بخودمان ربط دارد وغلطترین آدرس که چند ساله غلط اندر غلطه شورای امنیت تا به کجا برسیم اینجا که اقا چاره ای نیست بریم مذاکره نهههههه
چه جالب امریکا از برجام خارج شده می خواد مکانیسم ماشه رو هم فعال کنه

فکر کنم برجام رو یک جوری بستن که فقط ایران ملزم به اجرای اون باشه
معاون سیاسی وزیر امور خارجه یادآور شد: پس از یک سال از اجرای برجام دیدید برجام چه توافق بدی برای آمریکا بود
آقای عراقچی شما هم که حرف ترامپ را می زنید!
تابناک نمیدونم چرا هرکس با سیاست‌های حکومت مخالفت میکنه براش پرچم آمریکا و انگلیس و فرانسه و... میذاری؟ هر کسی هم موافق هست پرچم ایران!!! اگر میخواهی عدالت رو اجرا کنی برای موافقین سیاست‌های حکومت پرچم چین و روسیه بذار، یا مال مخالفین رو هم پرچم ایران بذار. هرکسی مثل من فکر نمیکنه لزوما دشمن من نیست
بابا خسته شدیم دیگه از این موش و گربه بازی:
یا کلا در مملکت رو کامل ببندین.... واردات رو کلا ممنوع کنید (حتی واردات گندم) .... از تمام سازمانها و توافق نامه ها بیایین بیرون.... کلا روی پای خودمون بایستیم (اگر پایی برامون مونده البته)


یا دست بردارین از این هسته ای و صدور انقلاب و .... مثل یک کشور عادی ، مثل ترکیه ، امارات ، ژاپن و کره تو مسائل بین المللی تصمیم بگیرین
من از اجدادم فقط یک جمله یاد گرفتم که افسوسش چهل ساله تو دلم پنهونه:
آنان که آهنین مشتند دشمنان را با دوستی کشتند.
غیرت و صلابت ایرانیان زبانزد عام و خاص است، هر ایرانی در هر جای دنیا یک بمب اتم هستند و نیازی به جنگ و سلاح و شاخ و شونه کشیدن نیست، از چه می‌ترسیم!
از شاخ گاو بهتر است به سینه هاشون بچسبیم و قصه را تمام کنیم.
این سرزمین و مردم چه تقصیری دارند که سیاستمداران ما سیاست بلد نیستند.
عزیزان این بازی دولته که بوسیله بعضی خیانتکاران داخلی و مزدوران آمریکا و جبهه غرب و دادن گرا به اربابانشون سر مردم دارن پیاده می کنند والا اگر هسته ای با پیچ و مهرهاش هم به آمریکا و غرب بدید مشکل حل نمیشه و یک بهانه دیگه را علم می کنند چه بگم موشکی ، حقوق بشر، سیاست های داخلی و منطقه ای و...
این سیاست استکبار است که ملت های آزاده را با قوانین بین المللی، با جنگ، با کودتا، با به قدرت رساندن ایادی و دست نشانده های خود،و ...به بند بکشه و اموال و منابع طبیعی و نفتی و...آنها را غارت کنه و گرنه مگه پاکستان ، هندوستان و خود رژیم غاصب اسرائیل مگه هسته ای و حتی غیر مجاز هسته ای اش و غیر صلح آمیزشو ندارن؟! تنها رها مقاومت هست و باید مدیران فاسد و خیانتکار و فشل حذف بشن ودست از این سیاستهای اشتباه و غلط بردارید و مردم را خسته نکنید و نفوذی ها به مردم خودتون خیانت نکنید بابا مگه چند سال در این دنیا هستید هرچه کاری کردید بس نبود هر روز اختلاس، دزدی بسه دیگه شما ادامه ندید آمریکا هیچ غلطی نمیکنه .
ما هر سناریوی را برای خودمون باید محتمل بدانیم رو روسیه وچین حساب باز نکنیم چاره اساسی باید بااندیشیم با اوصاف پیش رو نگرانی وجود دارد پس تنها راهش توکل بخدامتکی به خودمون باشیم چاره ای نداریم
سلام-به اقای روحانی وقالیباف ورییسی عرض میکنم مملکت را درست وحسابی تو دستان بگیرید-مخصوصا روسای قبلی قوای سه گانه های قبلی مبادا از جیب ما مردم برای خودتان خرج کنید-منکه برادر شهیدم مرد ان زمانی که مردم برای شماها جان خودشان را در طبق اخلاص میزاشتند-ان زمان گذشت اگه خدای ناکرده با این سیاست های تان جنگی در گرفت روی ما حساب باز نکید'اول بروید روی دارودسته هاتون که پول این مملکت رو خوردن وایران به این روز نشوندند-یه حساب کتاب کنید بعد دست به عمل بزنید -الحمدولله موشک وبند بساط هم که بسیار دارم-علی برکت الله
کاری به مسایل مختلف ندارم ولی واقعا خدا چرا آمریکارو آفرید؟
یا حداقلش قدرت زیادی نمیدادی بهشون
مضر ترین کشور جهانه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر