بازدید 11984
۱

چین: بحران کنونی نتیجه خروج آمریکا از برجام است

نماینده چین در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: ما مخالف تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستیم و با توجه به این که که آمریکا از برجام خارج شده، نمی‌تواند از مکانیزم ماشه استفاده کند.
کد خبر: ۹۸۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 30 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ژانک، چون اظهار کرد: برجام یک توافقنامه چندجانبه است که در نهایت به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد منجر شد.

وی با بیان این که «دلیل بحرانی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران است»، گفت: این اقدام مغایر با اهداف ذکر شده در برجام است.

وی افزود: آمریکا تصمیم گرفته که معافیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام را تمدید نکند و این موضوع نیز به ضرر برجام است. ما از آمریکا می‌خواهیم که تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی‌اش علیه ایران را رها کند و به برجام بازگردد و به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد بازگردد و به آن عمل کند.

این دیپلمات چینی در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح کرد: چین مخالف تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است و معتقدیم که باید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اجرایی شود.

وی با بیان این که آمریکا از برجام خارج شده است و با توجه به این خروج نمی‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند، گفت: پایبندی کامل به برجام تنها مسیر پیشرفت ما در این زمینه است.

او افزود: ما از ایران می‌خواهیم از انجام اقداماتی که ممکن است به ضرر برجام باشد، خودداری کند و در همین‌جا مخالفت چین را با قطعنامه اخیر شورای حکام علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام می‌کنیم و از همه می‌خواهیم از آمادگی ایران برای همکاری با آژانس استفاده کنند.

این دیپلمات چینی افزود: اجرای برجام به نفع همه طرف‌هاست و باید مشکلات از طریق رایزنی و گفتگو حل شود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پس برا همینه که خرید نفت ایران رو تا 90درصد! کاهش دادین؟!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان