بازدید 27215

آخرین آمار کرونا تا دهم تیر/ ۱۴۷ تن دیگر جان باختند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۴۵۷ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۴۳۵ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۹۸۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 30 June 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۲۷ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۷ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۰ هزار و ۸۱۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۰۴۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۴ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۸.۲ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۶ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
ناکامی میلی! متاسفانه نحوه کنترل کرونا یکبار دیگر به ما ثابت کرد که اگر به خود نیاییم و شایسته سالاری علمی و خرد جمعی را جایگزین تفکر میلی و شخصی قرار ندهیم باید به انتظار فجایع بزرگتری بنشینیم و ان را به دیکته دشمن نسبت بدهیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
رییس جمهور حاضر حاصل رای همین مردم بود. باید خرد جمعی ارتقا یابد نه اینکه فقط سراغ خرد جمعی برویم. باید خرد جمعی جایگزین احساس و هیجان جمعی شود.
ناکامی میلی! یا دیکته دشمن!
من اصلا قصد دفاع یا توجیح ندارم ولی تعطیلات ۱۴، ۱۵ خرداد که ملت فهیم سرازیر شدن تو جاده ها برای سفر و خوش گذرانی. همون موقع گفتند با این وضع سفر رفتن تعداد مبتلاهاتا ۲ هفته بعد افزایشش رو نشون میده و تعداد مرگ و میرها یک ماه بعد خودش را نشون میده. من فکر میکنم این وضعیت نتیجه همان مسافرت هاست. حالا که دولت به فکر ما نیست خودمان به فکر خودمان باشیم سفر نریم، ماسک بزنیم، دورهمی و مهمانی و عروسی و عزا شرکت نکنیم. اگه همه ما همت کنیم میتونیم تا آخر تابستان به شرایط قابل قبولی برسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
در پیشرفته ترین و منظبط ترین ملتهای دنیا مانند ژاپن و المان هم نرخ مرگ و میر تصادفات رانندگی را نمی توانند به صفر برسانند. ولی مهم میزان ان است. دولتها که فقط برای گرفتن پست و مقام و حقوق نجومی تشکیل نشدند. وظیفه دولتهاست که در فوریتها بتوانند به ملت که توسط انها استخدام شده مشاوره درست بدهد و ان اقلیتی که حاضر به تمکین نیستند با مقرارات اجتماعی و مدنی مجبور به متابعت از علم و مصلحت جمعی جامعه کنند. دولت اقای روحانی بدتر از معجزه هزاره سوم از روزی که امد فقط بدنبال گذاراند ماه و سال بود. تنها برنامه او هم ادامه همان برنامه های همه دولتهای ایران در 50 سال گذشته بود. نفت بفروشد و ان را تبدیل به ریال کند و به 1400 برساند.
وای اگر تازه رسیده معتبر شود. امروز اعلام شد که محققان چینی اعلام کردند یک ویروس جدید در خوک ها را کشف کردند که می تواند پاندمیک دوم در دنیا را بوجود اورد. هر چه می کشیم از تازه به دوران رسیدگی این محققان چینی ست. حالا که به خاطر سرمایه گذاری شرکتهای اروپایی و امریکایی چین توانست مقداری خرت و پرت تولید کند و سود کند رفته مثلا از محققان غربی جلو بزنه و بدون دلیل شروع کرد به ور رفتن ویروسهای جانواران دیگر برای مطالعه و تحقیق! یکی نیست به این محققان خود شیفته و تازه به دوران رسیده چینی بگوید که فقط توانایی خرید وسایل ازمایشگاهی مدرن امریکایی و اروپایی و کپی کردن کار انها که دلیل نمی شود شما عالم شدید و بروید این همه ویروس را انگلوک کنید. در مورد کرونا هم همین کار را کردند و به فکر خودشون می خواستند زودتر از محققان غربی این ویروسهای خفاشها را شناسایی کنند و مقالات ان را به نام خود و چین ثبت کنند . نتیجه این شد که خفاشهایی که میلیونها سال دور از انسانها و پستانداران دیگر در غارها و نقاط دور افتاده زندگی می کردند را بر داشتند اوردند وسط شهر ده میلیون نفری ووهان تا در ازمایشگاه فوق پیشرفته و تازه تاسیس خود که با همکاری شرکتهای غربی ساختند خفاشها را کالبد شکافی کنند و یکی از ویروسها پرید یا جهش کرد و گریبان یکی از محققان را گرفت و ان محقق هم ویروس را اورد تو خانه اش و تو خانواده اش پخش کرد و از خانواده اش پخش شد تو بازار و سوپر مارکت ووهان و در نهایت دنیا را زمنیگیر کرد. همین است که دهها سال است که قانونگذاران امریکایی و اروپایی تکنیک کلاونینگ یا شبیه سازی را غیر قانونی اعلام کردند. چون هر اندازه ایده ان جالب و مفید به نظر می رسد ولی هیچ چشم اندازی از فجایعی زیستی و اخلاقی هم که می تواند بوجود اورد وجود ندارد. در دنیا شاید چند ده میلیارد انواع ویروس ناشناخته وجود داشته باشد. ایا باید همه را تحقیق کرد؟ اگر تمام پول دنیا جمع شود نمی توان غوره را در یک هفته شیره و حلوا کرد. اخر علم که فقط توانایی خرید وسایل ازمایشگاهی و مهندسی و تجهیزات و کپی سازی و مهندسی معکوس دانش فنی المانی و امریکایی و ژاپنی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
هنوز به چین پرواز داریم! روزی ۳ هواپیما
میخوان ویروس جدید رو هم وارد کنن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
عزیز دل که جو عالم بودن برداشته ات!! یه سر به شهرهای اروپا بزن و ببین که چطور خفاش ها وسط شهر زندگی می کنن! همه تو این مملکت خود دانشمند پندارن و فکر می کنن سکوت نشانه‌ی حماقته...
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
علی اقا. خفاش ها مانند سایر گونه های جانوری تعداد بیشماری هستند. برخی گونه های خفاش ممکن است در اروپا در نزدیکی مراکز زیست انسانها هم زندگی کنند. شاید همین می تواند توضیع دهد که چرا در طول قرون اروپا با ویروسهای وحشتناکی مانند طاعون و تیفوس و... دست بگریبان بوده. ضمن اینکه اینها فقط نتایج تحقیقات و تئوری است. در عالم طبیعیت شما نمی توانید هیچ چیز را قطع بدانید. فقط احتمالش بیشتر است
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
ویروسهای کرونا از یک خانواده بزرگ ویروس هتسند که در شکل اولیه و اصول شبیه هم هستند و ویروس سرماخوردگی معمولی هم از همین خانواده است. تعداد بیشماری انواع ویروس کرونا وجود دارد ولی با تحقیقات حالا مشخص شده که یکی از خزینه های ویروس های خانواده کرونا در خفاش است. همه می دانیم که خفاش از خانواده پرندگان نیست بلکه از پستانداران است و فقط به مرور میلیونها سال دستهایش توانایی بال زدن را پیدا کرده. به هر حال حفاش هم پستاندار است و هم در جایی زندگی و فعالیت می کند که از دشمن طبیعی ویروس یعنی افتاب دور است. تقریبا تمام خفاشها در غارها و شبها و در محیط مرطوب و سرد فعالیت می کنند. به صورت طبیعی در طول میلیونها سال انها را میزبان خوبی برای انواع ویروسهای خانواده کرونا و پستانداران از جمله انسان کرده. حالا ان ویروس هایی که در اروپا هم کشف شده ممکن است یکی از بیشمار ویروسهای خانواده کرونا باشد که بعد از کرونا و با حساسیت محقیق سرتاسر دنیا مثلا در فاضلابهای اروپا هم یافت شده. ولی به احتمال قریب به یقین به صورت کلی با این کرونا ویروس که در چین ظهور کرده متفاوت است. به هر حال باید به حریم طبیعت و سایر موجودات احترام گذاشت. اگر قرار بود خفاشها هم زیستی خوبی با انسان داشته باشند مانند سایر حیوانات اهلی و حتی غیر اهلی مانند گربه سانان با انسان از صدها هزار سال پیش همزیستی می کردند.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
علی اقا. فقط برای اطلاعات بیشتر اگر علاقه مند باشید. این کامنت ها را مربوط به یک مقاله دیگر تهیه کرده بودم. اگر به تئوری تکنونیک صفحه ای یا چگونگی شکل گیری ستارگان و کهکشانها اشنایی داشته باشید این تئوریها بهترین توضیح دهنده قطعی حرکات زمین و کوهزایی و زلزله و اتشفشان و... یا کهکشانها هستند. ولی هرگز و هرگز هیچ دانشمندی به خود اجازه نمی دهد این تئوریها را قطعی و فکت بداند چون برای قطعی دانستن یک تئوری باید بتوان ان را ثابت کرد و دانش بشر حداقل تا اینده قابل پیش بینی از اثبات این تئوریها عاجز است از همین جهت است که نام انها را تئوری یا احتمال می گذارند.
اقا تعطيل كنيد .... يك هفته قرنطينه كامل ... حكومت نظاميطور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
فایده ای نداره تنها راه ماسک اجباری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
ماسک خوبه ولی همه چیز نیست اقدامات دیگر هم که برای همه روشن است باید انجام داد
مشاغل پرخطر همچنان به فعالیت ادامه میدهند و هیچ اقدامی برای توقف فعالیت آنها انجام نمیشود هر یک نفری که به بیماری مبتلا شود میتواند زنجیره ای از مبتلا کردن دیگران ایجاد کند که به صدها و هزاران تن منجر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
فقط مشاغل نیست. اداره مالیات این چند روز دائم من رو خواسته و وقتی میری داخل ارباب رجوع اجباری باید ماسک بزنن ولی حسابرس های مالیاتی اعتقادی به ماسک ندارن. از طرف دیگه شلوغ هم که هست. شهر ما هم یک روز میگن زرده یک روز قرمز.ولی بازم می بینیم دولت الکترونیک جایی نداره و همش حرفه
دیگه اخبار ساعت 2 هم نمیره ستاد کورونا، خیلی سریع امار رو میگه و تموم و بعدش کلی از آمریکا صحبت می کنه....
احتمالا قصد اعمال محدودیت بیشتر و ... رو ندارند.
چه کنیم ای خداااا
بنظرم اگه سفرهای غیرضروری تعطیل شود، هم آمار کرونا کم میشه هم به اقتصاد مردم ضربه ی بزرگی وارد نمیشه. ابنطوری پیش بره مجبور میشین دوباره قرنطینه کنین ک در آن صورت خیلی هزینه ی بیشتری برای دولت و مردم داره
در محل کار ما در تهران (سازمان تحقیقات کشاورزی) عده بسیاری مبتلا شده اند و معلوم نیست چند نفر دیگر مبتلا هستند و خبر ندارند.
ننگ بر چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
چرا چین؟
ننگ بر وارد کننده از چین
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
حالم از این چینی های آشغال خور بهم میخوره .

اینا به هر جک و جونوری که میرسن میخورن ، بعد از اسم خودشون هم گذاشتن با فرهنگ و با قدمت .

ای لعنت به اون فرهنگ و تاریختون .
آنوقت که مردم حساس و پیگیر بودند بهترین وقت بود برای یک قرنطینه تمام عیار که درعرض یکماه میتوانست اپیدمی را جمع کند مردم هم آماده همکاری بودند اما دولت بی تدبیر نخواست چون نیازمند پول بودو شرایط را عادی کرد اما طولانی شدن بحران و ناتوانی دولت فشل کاری کرد که مردم هم موضوع را رها کردند تا جایی که آمار تلفات به بالای هزارنفر در روز هم برسد تاثیری در حال مردم ندارد.
از مسئولین خواهشمندم حالا که آمار رفته بالاتر ، استخرها رو هم باز کنند. با تشکر-خدافز
آقا مکانهای زیارتی ونمازجمعه هارا احیا کنید شما با دین مردم دارید میجنگید درود برعلم الهدی این مرد بزرگ دین اسلام وحامی مسامین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
دوست عزیز همه شون با شده شما برو به عبادتت برس و برای مرادت مرید خوبی باش و تبلیغ کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
احسنت:)))
جالب جلو چشمم قهوه خونه رو پلمپ کردن. اونم قهوه خونه ای که پر از اراذل و اوباش بود، فرداش باز شد :|
به نظرتون بوی خاصی نمیاد یا من اینجور احساس میکنم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
این بو خیلی وقته که داره میاد شما تازه متوجه شدی دلبندم
همیشه هدف مسئولین بی تفاوتی مردم بوده
بی تفاوتی به گرانی
به فساد و اختلاس و دزدی و سیاست خارجی و ........
الان ولی چون جان خودشونم در خطره حساس شدن
این مردمیه که خودتون خلق کردید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
اتفاقا حرفای شما شبیه شعاره
تو این وضعیت اقتصادی که تو کمتر از دو ماه همه چی ده برابر شده این چیزا قابل اجرا نیست
وقتی ملت بعد از اینهمه توضیح و شرح و فیلم و‌کارتون متوجه نشده اند که چرا باید ماسک بزنند! تنها راهش ماسک اجباری، ممنوعیت سفر، و ‌‌نظارت شدید پلیسی بر اجرای پروتکلها است. با تعارف و خواهش و شعار نمیشه!!!
پاسخ ها
عجب
| United States of America |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
اونی که منفی داده! بهش برخورد؟!؟
آریشگاههای زنانه که اغلب بصورت مخفیانه در محلهای مسکونی کار می کنند تبدیل به پاتوق شده اند. در یک آپارتمان ۶۰ متری ۳۰ نفر جمع اند. نه شهرداری، نه اتحادیه، نه اماکن نیروی انظامی، نه تعزیرات، حاضر به ممانعت نیستند.چرا؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
چون مردم خوشان میخواهند
اتحادیه و شهرداری چطور باید از وجود آرایشگاهی غیر مجاز در آپارتمان مسکونی با خبر شود؟؟
اگر در تمام شهرهای ایران

در فرودگاه ها
راه آهن
پایانه های مسافر بری
ایستگاه های خطی بین شهری
و پلیس راه ها و ایست و بازرسی ها(برای چک کردن ماشین های شخصی)
تاکسی هاو آژانس ها و اسنپ و ... داخل شهرها
و ...
از دستگاه تب سنج و دستگاه انگشتی پالس اکسیمتر
استفاده شود تاثیر مهمی در کاهش مبتلایان به کرونا داردو پس از آن حتما باید به دست ها الکل یا ژل ضد عفونی زد دولت اگر توان مالی برای خرید و تحویل به این مراکز را ندارد خود بخش های بالا حاضرند این کار را با هزینه خود انجام دهند
یا مردم دواطلبانه پول می دهند برای تمام این بخش ها این دستگاه ها خریداری شود برای آنها
فقط اطلاع رسانی کنید و این کار را تا پایان ریشه کنی کرونا به قانون تبدیل کنید
کمی هم برای جان مردم ارزش قایل شوید. چرا جان انسانها انقدر بی ارزش شده؟ چرا محدودیتها رو بدون در نظر گرفتن خطرات ناشی از ان حذف کردید؟
طرح ترافیک ، دادگاهها ، بانکها و ...... هر کدام بالقوه قابلیت انتقال ویروس را در سطح وسیعی دارا میباشند.

سریعتر قرنطینه را به طور کامل اجرا کنید و دست از حساب و کتابهای اقتصادی و سیاسی بردارید.ارزش جان انسانها با هیچ چیز قابل قیاس نیست.
با تشکر ویژه ویزه ویژه از مقامات صدر تا ذیل و تبریک و تهنیت به انها از اول انقاب تا کنون
خوب شد به اروپا کمک نکردیم و گر نه تا الان مرگ و میر بالا داشتند . هلاک اونی هستم که میخواست به دنیا امورش کنترل کرونا را بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
می خواست اقدامات بشر دوستانه انجام‌داده باشه:))
نظر سایت
متاسفم که این خبر رو شنیدم. متاسفانه دولت اعلام کرده که سالن های همایش می توانند با نصف ظرفیت خودش آغاز به کار کنند.
فضاهای سربسته سالن تئاتر بیشترین ریسک ابتلا را دارند و فاصله اجتماعی در فضای باز باید حداقل صد و هشتاد سانتیمتر باشه به شرطی که بیشتر از چهل و پنج دقیقه طول نکشه و در این مدت افراد ماسک داشته باشند و فقط نفس بکشند و عطسه و سرفه ای اتفاق نیفتد.
آیا خبر دارید که روز پنج شنبه و جمعه بیست و سوم خرداد در سالن همایش دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران یک همایش ده ساعته برگزار شد.
دولت محترم آیا رعایت کردن همه پروتکل های اجتماعی شرکت کنندگان یک همایش ده ساعته را از کرونا محفوظ میدارد؟
واقعاً چرا اینجور مسائل حیاتی را پیگیری نمی‌کنید؟
از شما میخواهم که پیگیری کنید.
از دو گروه پرهیز کنید.یکی جوانان زیر 30 سال که اصلا با ماسک و این چیزها میانه ای ندارند، و دوم این بانوان پروتزی. بلا به دور.
ظاهرا اقای نمکی هم نمک گیر شده بجای اقدامات بازدارنده وعده سرخرمن ساخت واکسن میدهد
پاسخ ها
واکسن
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
کی جرات داره واکسن اینا را که حتی نمیتونن یک قانون پروتکل ها را اجرا کنند بزنه؟
دولت بی برنامه
کرونای با برنامه
چه شود.!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار