بازدید 50599
۳

پنج شهر خوزستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پنج شهر خوزستان همچنان با وضعیت قرمز ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 29 June 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرهای آبادان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر در حال حاضر از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز دارند و شهرهای مسجدسلیمان، ماهشهر، کارون، خرمشهر هم وضعیت نارنجی دارند.

وی تصریح کرد: مابقی شهرهای خوزستان از نظر شیوع کرونا وضعیت زرد دارند و تا این لحظه هیچ‌ شهری در خوزستان از لحاظ شیوع کرونا سفید نیست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که قرمز بودن وضعیت استان خوزستان به ۶ هفته رسیده است توضیح داد: با توجه به فشاری که روی سیستم درمانی و بهداشتی است باید محدودیت‌هایی برای نفس کشیدن سیستم درمانی اجرایی شود.

وی گفت: محدودسازی در برخی مکانها و ترددها به ویژه در حاشیه شهرها باید جدی گرفته شود و اقداماتی از جمله دور کاری ۵۰ درصد کارکنان، تعطیلی بازارهای سرپوشیده و برخی مراکز آموزشی و مهدکودک‌ها، دفاتر ازدواج، مراکز تعویض پلاک، برگرداندن سقف تراکنش تا ۱۰۰میلیون ریال، ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم و عروسی انجام شود.

علوی توضیح داد: با توجه به در پیش داشتن ماه محرم ضرورت دارد تدابیری ویژه این ماه نیز اندیشیده شود.به گزارش ایرنا ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را تاکنون ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
من در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول کار می کنم. متاسفانه با اینکه مرکز ما شدیدا درگیر کرونا ست و حتی یکی از کارمندان هم فوت شده هیچگونه همکاری برای کاهش تعداد کارمندان و دورکاری نمی کنن و همه مجبورن سر کار حاضر بشن. اداره بیرون شهر قرار داره و ما عموما با سرویس اختصاصی اداره تردد می کردیم. حالا به بهانه مبارزه با کرونا سرویس های اختصاصی رو تعطیل کردن و همکاران ناچارنا با سرویس های عمومی که آلوده تره تردد کنن. بعضی وقت ها هم یک همکار سایرین رو با ماشین شخصیش به اداره میاره که به علت فشرده بودن تعداد نفرات امکان آلودگی بیشتری وجود دارد. مسئولین به فریاد این اداره برسن.
چرا تبعیض قائل می شوند ؟ آیا تعطیل کردن دفاتر ازدواج بیشتر از شیوع کرونا جلوگیری می کند یا تعطیلی بانکها و شهر داری ها !!!!! شاید در کل آبادان هفته ای 10 تا عقد ازدواج بیشتر خوانده نشود و با کنترل مهمانهای عقد با حضور شش نفر می توان آن را مدیریت کرد و جوانها سر و سامان پیدا کنند ولی جمعیت وحشتناک بانکها و سایر مراکز دولتی را چرا کنترل نمی کنید
جمعیت کل کشور 80میلیون نفر کل آمار کرونا 2300نفر از این تعداد 1200نفر مال استان کمتر از5میلونی خوزستان است آیا استان در وضعیت بحرانی و سیاه نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر