بازدید 13759

نقشه عفو بین‌الملل از خشونت‌های پلیس آمریکا

سازمان عفو بین‌الملل با تهیه یک نقشه تعاملی «نقض گسترده و فاحش حقوق بشر» در آمریکا برای مقابله با معترضان را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۸۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲ 24 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سازمان «عفو بین‌الملل» با تهیه نقشه‌ای گزارش داده نیرو‌های پلیس آمریکا مرتکب نقض «گسترده و فاحش» حقوق بشر شده‌اند.

در بیانیه این سازمان آمده است: «نیرو‌های پلیس ایالات متحده هنگام مقابله با تجمعات عمدتاً مسالمت‌آمیز برای اعتراض به نژادپرستی و خشونت سیستماتیک پلیس از جمله کشتار سیاه‌پوستان مرتکب نقض فاحش و گسترده حقوق بشر شده است.»

عفو بین‌الملل می‌گوید به بررسی ۱۲۵ حادثه خشونت پلیس علیه معترضان در ۴۰ ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا در بازه زمانی بین ۲۶ ماه می‌تا ۵ ژوئن ۲۰۲۰ پرداخته است.

استفاده از زور مفرط توسط نیرو‌های پلیس و همچنین نیرو‌های گارد ملی آمریکا صورت گرفته است. ضرب و شتم، استفاده نابجا از گاز اشک‌آور و افشانه فلفل و شلیک نامتناسب و کور پرتابه‌های خطرناک مانند گلوله پلاستیکی از جمله اقداماتی بوده که عفو بین‌الملل مستندات آن‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب یک نقشه تعاملی منتشر کرده است.

پس از انتشار ویدئویی که قتل «جورج فلوید» در اثر رفتار خشونت‌آمیز یک افسر پلیس سفیدپوست را نشان می‌داد شهر‌های بزرگ آمریکا به صحنه یکپارچه اعتراض علیه نژادپرستی نهادینه‌شده در میان نیرو‌های پلیس تبدیل شد.

نیرو‌های پلیس از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و سایر انواع زور برای متفرق کردن جمعیت معترضان ضد نژادپرستی استفاده کرده‌اند.

رفتار واشنگتن با معترضان ضد نژادپرستی مورد توجه جامعه بین‌المللی و نهاد‌های مدنی قرار گرفته و برخی از آن‌ها معتقدند اقدامات پلیس آمریکا علیه معترضان مصداق نقض حقوق بشر بوده است.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) هم ماه گذشته در نامه‌ای سرگشاده به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار نشستی فوری برای بررسی خشونت پلیس و سرکوب اعتراضات در آمریکا شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی