بازدید 11337

همه‌گیری کرونا عامل تشدید شیوع دیگر بیماری‌ها

با همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بسیاری از اقدامات و تلاش‌های انجام گرفته برای مصون‌سازی گسترده در برابر دیگر بیماری‌ها متوقف شده که این وضعیت با پیامد‌های هشداردهنده‌ای همراه خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ 15 June 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در کشور‌های فقیر تمام تلاش‌ها و ظرفیت‌ها در راستای مقابله و مهار بیماری کووید-۱۹ به کار گرفته شده که در نتیجه به افزایش موارد جدید ابتلا و مرگ ناشی از بیماری‌های دیگر منجر شده است؛ بیماری‌هایی که زمانی خطر ابتلا به آن‌ها از طریق واکسیناسیون پیشگیری شده است.

در بهار امسال و پس از آنکه سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد هشدار دادند که تجمع کودکان به منظور انجام واکسیناسیون ممکن است خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را تشدید کند در بسیاری از کشور‌ها برنامه واکسیناسیون به تاخیر افتاد.

اکنون مواردی از ابتلا به دیفتری در پاکستان، بنگلادش و نپال مشاهده شده است. همچنین در سودان جنوبی، کامرون، موزامبیک، یمن و بنگلادش مواردی از ابتلا به وبا گزارش شده است. علاوه بر این مواردی از ابتلا به سرخک در سراسر جهان از جمله بنگلادش، برزیل، کامبوج، جمهوری آفریقای مرکزی، عراق، قزاقستان، نپال و ازبکستان در حال گسترش است.

به گزارش نیویورک تایمز، با تداوم همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت و دیگر گروه‌های بین‌المللی سلامت عمومی از کشور‌ها درخواست کردند تا برنامه واکسیناسیون را در کنار تلاش برای مقابله با کروناویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل